[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

E proiectat underpass pentru pietoni în locul trecerii actuale de la Metro.

Light

QuoteCentura Metropolitană: Mâine semnăm contractul de proiectare și execuție pentru primul tronson al acestei centuri.
Contractul are o valoare de 94.240.936,79 lei fără TVA (18,8 milioane euro fără TVA).
Pentru mâine, 8 august, am convocat Consiliul local în ședință de îndată în vederea realizării rectificării bugetare pentru includerea în buget a sumelor aferente implementării proiectului pentru centura metropolitană a Clujului, tronson I. Mulțumesc Ministerului Transporturilor și CNAIR pentru sprijinul profesionist acordat în implementarea acestui proiect!
Termenul pentru tronsonul I este de 20 luni (6 luni proiectare și 14 luni execuție) de la data semnării contractului.
Pentru tronsonul II al centurii metropolitane a Clujului termenul de depunere a ofertelor este 25 septembrie 2023.
Sursă: FB Emil Boc

Light

QuoteCentura metropolitană: Azi am semnat contractul pentru primul tronson al Centurii metropolitane a Clujului.
Am semnat astăzi, 8 august, în Sala de sticlă a primăriei, contractul de proiectare și execuție privind realizarea tronsonului I al centurii metropolitane a municipiului - tronsonul între Cluj și Florești - în valoare de 22,4 milioane euro cu TVA.
Este vorba despre tronsonul care are ca menire principală asigurarea conectivității pentru Spitalul Regional de Urgență. Practic se va extinde la 6 benzi de circulație zona DN1 Cluj-Florești până la Spitalul Regional de Urgență - câte o bandă pe sens va fi dedicată transportului în comun, salvărilor, poliției, pompierilor.
De asemenea, se vor amenaja piste de biciclete pentru încurajarea utilizării mijloacelor de comun alternative la mașină
- fiind create astfel culoare de mobilitate alternativă, parte integrantă a viziunii pe termen lung pentru Cluj-Napoca și zona metropolitană.
Totodată, va fi amenajat pasaj pietonal subteran în zona hipermarketului Metro, iar pentru facilitarea accesului la Spitalul Regional de Urgență vom avea un pasaj rutier suprateran.
Pe întregul tronson modernizat s-a prevăzut sistem de iluminat cu telegestiune și sistem de canalizare pluvială.
Odată încheiat contractul se va constitui garanția de bună execuție și se dă ordinul de începere a lucrărilor. Durată de execuție este de 20 luni, din care 6 luni proiectare și 14 luni execuție.
Proiectul privind ,,Drum TransRegio Feleac TR 35- Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură - Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură Tronson 1 – Drum B4.1- Modernizare DN1 de la km la 481+500 km 483+655" va fi realizat de câștigătorul licitației, Asocierea S.C. VIAROM CONSTRUCT S.R.L. - S.C. ELECTROGRUP S.A.
Tronsonul II al centurii metropolitane, în valoare de 838 milioane euro, are ca termen de depunere a ofertelor 25 septembrie 2023.
Sursă: FB Emil Boc

doodoo

O lucrare inutila acum, care mai mult incurca traficul si asa ingreunat deja  >:(

Practic va lega NIMIC de NIMIC, deci nu isi avea locul acum, ci mai degraba peste vreo 5 ani.

Dar asa gandeste Boc et co, la modul electoral, sa vada omul ca se lucreaza la centura (de fapt acesti 2km nu au nici o treaba cu subiectul)...

ijwtsh

Si ce ai fi dorit sa se intample? Sa se faca intai cealalta parte? Sa fie o singura licitatie in loc de mai multe?

Unii sunteti ca oamenii aia cu "ramane lotul muzeu". Bun, si asta inseamna ca n-ar fi trebuit sa se construiasca? Preferati 3 loturi nefacute sau un lot facut si celelalte doua nefacute? Vina nu este a lotului muzeu, ci a celorlalte doua loturi care inca nu sunt in constructie.

ariassis

Lotul asta exista in principal pentru Spitalul regional. Este scos separat exact din acest motiv. Primaria nu se ocupa de el, dar are obligatia sa asigure accesul. L-au inclus in metropolitana pentru a folosi parte din finantarea de acolo. Si pentru ca are si ceva sens sa fie acolo.

De ce separat? Pentru ca termenul oficial la Spitalul Regional e 2027 (am spus oficial, nu realist, pentru ca dupa asta se incadreaza institutiile). Pana atunci trebuie sa fie complet finalizat accesul principal. Daca il cuplau cu orice alte loturi, era riscul sa nu vina nimeni la licitatie (ce s-a intamplat), sa fie contestatii, sa se intarzie. Apoi, cu cat e mai mare lotul din licitatie, cu atat sansele is mai mari ca acea firma sa aiba intarzieri din cauze ce nu tin de portiunea asta exclusiv.

Inteleg pesimismul si lipsa de incredere in deschiderea spitalului regional la timp (sau vreodata). Dar asa, ipotetic daca ne luam dupa datele oficiale, cum ar fi ca la deschidere ambulanta sa stea in traficul spre floresti fara vreo banda dedicata? E vorba de reducerea oricarui risc la minim. Pana la urma, va fi ca acum (2 benzi pe sens), tot ce se face e ca se adauga banda de bus/salvare si sensul suspendat de acces la spital.

ps: Drumul de acces din spate de la Vivo e la fel de important, doar ca nu se poate face fara portiunea de metropolitana ce trece prin colina. Macar un acces din cele 2 sa fie realizate la ipotetica optimista deschidere

bacovia

#1011
Problema e ca nu ai alternativa la DN1 in acest moment.

De X ani politicienii se fac ca fac centuri ocolitoare care sa lege/ocoleasca aceasta localitate oropsita numita Floresti. Iar prin aceasta lucrare se reduce numarul de benzi pe durata santierului. Daca acum e haos, nu-mi pot imagina cum va fi cand incepe distractia.

TibiV

Din ciclul "asa nu e bine, dar nici asa nu e bine"...

Sau "Daca nu se face, de ce NU se face?! Daca se face, de ce SE FACE?!"

Dragi colegi, nu faci omleta fara sa spargi oua...

Ce ar trebui sa spun eu cand plec spre Ardeal?! Trei sferturi de ora pe nici 20 km... >:(


Calculati voi viteza pe acest segment din DNCB...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ijwtsh

In Bucuresti se vede luminita de la capatul tunelului dpdv al centurii. :p

nicolaem

doodoo, preiei niste texte gresite de stim noi unde.
lucrarea asta (indiferent cum se numeste) era necesara acum 5 ani, nu peste 5 ani.
era bine sa fi existat deja, e bine ca se va face si acum.

csebi24

Tibi nu cred ca la aia se referea el. Cred ca timing la care face referinta este cel de centura - largire DN.

Ideal ar fi fost sa fie gata centura (ca sa mutam o mare parte din traficul Cluj-Floresti pe noua centura) si dupa sa largim DN-ul la 6 benzi, unde largirea ar fi denrajat doar traficul strict local (probabil cei ce merg la Vivo) + cei care stau prin spate la Vivo, oricum mult mai putine masini.

Asa, acuma largim DN la 6 benzi si gatuim oricum un drum mega sufocat de trafic.

Da, probabil ca asta ar fi inseamnat sa nu largim DN la 6 benzi decat peste cativa ani, era o solutie mai buna, sincer nu stiu sa va zic. Este asta solutia buna de compromis nici asta nu stiu.

Cert e ca daca sunt zile in care se sta in coloana si faci cate 1h Floresti Cluj, daca nu se pastreaza in timpul lucrarilor 4 benzi o sa se steam si dublu. 

alexV

Quote from: doodoo on August 10, 2023, 01:24:18 PMProblema mea nu e cu lucrarea in sine, ci cu TIMING-ul foarte prost !

Horatiu a sesizat ca lucrarea prevede ingustarea temporara a DN1 la doua benzi pe timpul santierului, si tot el spune ca foarte probabil se pot pastra 4  benzi in majoritatea timpului, cu limitare de viteza.

Avand in vedere ca lucrarea e atribuita si la anul dupa alegeri incep lucrarile, as sustine ideea asta din urma: beneficiarul sa ceara patrarea a 4 benzi de circulatie in timpul santierului.

Agos

Caietul de sarcini impune etape de constructie inclusiv cu planse pe fiecare etapa :5.1.14   Managementul traficului / Faze de executie
În ceea ce privește durata de execuție a lucrărilor drumului B4.1, care poate sa afecteaze traficul foarte intens pe drumul național de pe DN1 între km 481+500 și km 483+655 s-a propus o etapizare a lucrărilor.
Pentru fiecare etapă în parte se va asigura pe perioada execuției lucrărilor un număr de minim 2 benzi pe sens, benzi cu lățimea minimă de 3,00 m, cu excepția a un sector de lucru din etapa 2 (2 luni ) unde traficul din partea dreaptă se va restricționa pe o singura bandă, începând cu poziția km 481+704.14 până la poziția km 482+094,72.
Astfel pentru a realiza siguranța circulației pe parcursul desfășurării lucrărilor și pentru a avea un impact cat mai redus asupra fluenței traficului este necesar să se respecte normativul ,,Norme metodologice privind condițiile de închidere a circulației și de instituire a restricțiilor de circulație în vederea executării de lucrări în zona drumului public și/sau pentru protejarea drumului" precum și următoarele 6 faze de execuție.
5.1.14.1   Etapa 1- se vor executa lucrări în afara zonei carosabile actuale astfel:
�   Se vor executa bretelele de întoarcere in interiorul zonei verzi de acces la complexul comercial Vivo de la km 481+900 la km 482+282
�   Pe zona sensului giratoriu de la km 482+200 la km 483+655 se amenajează breteaua din stânga împreună cu pistele pentru bicicliști, fără trotuare
5.1.14.2   Etapa 2 presupune realizarea următoarelor lucrări: -   
�   traficul din partea dreaptă se va introduce pe o singură bandă, începând cu poziția km 481+704.14 până la poziția km 482+094.72
�   traficul din dreaptă se va desfășura pe 2 benzi de la km 483+212.90 până la 483+508.70 (înspre Florești)
�   traficul către Cluj se va desfășura pe zona hașurata cu galben de la poziția km 483+508.70 până la km 483+212.90
�   extindere pe partea dreaptă de la km 481+703.91 până la 482+094.71 și de la 483+179.54 până la 483+624.76 (executarea a unei infrastructuri de drum pana la nivelul existent pe zona de pistei de biciclete și a benzii de urgență pe partea dreaptă)
5.1.14.3   Etapa 3 presupune realizarea următoarelor lucrări:
�   de la poziția km 482+094.72 până la km 483+179.54 traficul se va restricționa pe o banda
�   se va extinde partea dreapta de la km 482+094.72 până la km 483+179.54 si tronsonul de la km 481+500 până la km 481+704.14
�   se va lucra pe tronsoane de cate 500 m
�   se vor începe lucrările de execuție la pod pe partea stânga (se va tăia 1m din carosabilul existent)
�   se vor începe lucrările de execuție a viaductului peste girația de la km 483+380
�   se vor începe lucrările de execuție pe zona mediană a traversării peste pista pentru biciclete și trotuar de la km 482+300 pe lățimea de minim 4 benzi. Se va extinde si realiza sistemul rutier pe zona verde între betele astfel încât să se asigure tranzitarea traficului pe zona mediană a traversării și racordarea sistemului rutier la benzile din stânga și dreapta spațiului verde înainte și după traversare.
5.1.14.4   Etapa 4 presupune realizarea următoarelor lucrări:
�   tot traficul se va replia pe partea din dreapta, inclusiv pe zonele date în circulație provizorie
�   se va extinde partea stânga a carosabilului
�   se vor continua lucrările de execuție a viaductului peste girația de la km 483+380
�   se vor continua lucrările de execuție a podului peste Valea Gârbăului
�   se vor continua lucrările de execuție pe zona laterale a traversării peste pista pentru biciclete și trotuar de la km 482+300 pe lățimea de minim 2 benzi pe sens. Se va extinde si realiza sistemul rutier și zidurile de sprijin trotuarele pistele pentru biciclete pe zona de supraînălțare a sistemului rutier în zona traversării la faza finală.
5.1.14.5   Etapa 5 presupune realizarea următoarelor lucrări:
�   traficul se va replia pe partea stânga
�   se vor continua lucrările de execuție a pasajului
�   se vor începe lucrările de execuție a podului pe partea dreaptă
�   se vor finaliza lucrările de execuție a podului si a ale rampelor si amenajărilor albiei
�   se va finaliza sensul giratoriu
�   se va finaliza traversarea peste pista pentru biciclete și trotuar de la km 482+300
5.1.14.6   Etapa 6 presupune realizarea următoarelor lucrări:
�    Lucrări de ranforsare și aducere la profil cu mixtura asfaltica a întregii suprafețe carosabile,
�   reamenajări locale ale pistelor pentru biciclete
�   realizarea stațiilor pentru transportul în comun
�   realizarea semnalizări orizontale si verticale
�   toaletarea drumului
�   realizare la forma finală acceselor și a drumurilor laterale
�   lucrările se vor realiza etapizat pe sectoare in conformitate cu mormele specifice
Pe zonele pe care trebuie executate lucrări de înființare , relocări sau protejări de rețele acestea se vor executa tronsonat în concordanță și pe pe măsura realizării etapelor tehnologice.
Respectarea etapelor de execuție propuse asigură un flux continuu și optim procesului de execuție, astfel încât în termenul de programat să se finalizeze toate lucrările aferente contractului.



TeoH9

Vin si eu cu o propunere in calitate de necunoscator: prin Caietul de Sarcini nu s-ar fi putut impune pastrarea a minimum 3 benzi? 2 benzi pe sens alternativ in functie de trafic. Dimineata spre Cluj sa fie 2 benzi, iar de la amiaza pana seara alternativ 2 benzi spre Floresti.

Mi se pare cea mai logica varianta dpdv al traficului. Sau gresesc?

razvam

@TeoH9 Prea complicat cred eu, ca in prezent exista parapetul de beton din fata Vivo pana la BMW. Este foarte bine ca Primaria Cluj a dres-o cumva si a reusit sa obtina 2 benzi pe sens si nu fie nevoie ca constructorul sau politia rutiera sa se joace cu sensurile 2+1.