Recensământul rutier, cifre de trafic și coridoare

Started by alecu26, November 24, 2017, 03:16:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#60
Am facut o monitorizare automata a nodului Aiud folosind serverele Waze. Deocamdata e un prototip, nu am timp sa ma ocup de el, dar daca vreti sa verificati istoricul ambuteiajelor in nod:

(perioada 11-20 august, apoi ieri 31 august cateva ore, si l-am repornit azi)

http://pum.project-online.se/maps/data/waze-aiud.txt

Randurile care contin doar data spun ca totul e liber in zona incepand cu ora respectiva.  Atentie, ora este Zulu, adica GMT, fara ora de vara! Sunt 3 ore diferenta vara, si doua ore iarna.

Fiind un prototpip, numele diferitelor segmente nu sunt clare, aici e o explicatie:


DN1 - Str. Transilvaniei: undefined -> undefined   este DN1 in Aiud. Ambuteiajele de acolo nu au neaparat legatura cu nodul, sunt cele "traditionale" in Aiud
DN1: Gâmbaș, Aiud -> Aiud este intrarea in sensul giratoriu dinspre nord (care da prioritate la traficul care vine de pe autostrada)
undefined: Gâmbaș, Aiud -> Aiud este berteaua trompetei, spre sensul giratoriu
DN1 » Aiud: Gâmbaș, Aiud -> Gâmbaș, Aiud  este breteaua de iesire de pe A
A10: Păgida -> Gâmbaș, Aiud  este coada de pe autostrada
DC10 e drumul comunal care trece pe langa nod, fara legatura cu fluxul A-DN1


Cum vedeti, in perioadele de mai sus a existat un singur ambuteiaj care a ajuns pe autostrada, in 17 august intre 13:19 si 16:20 Zulu. Posibil un accident la sud de Aiud.

Pt o monitorizare comoda, dati scroll la pana la ultimul rand, si reload cand vreti sa verificati. Veti vedea imediat randurile adaugate.

Se pot monitoriza ambuteiajele majore in mai multe zone (toata tara practic) si pastrat istoricul in format mai structurat. La cele serioase se poate posta un mesaj automat aici pe topic. Cand oi avea vreme. Sau poate vrea vreun programator javascript (sau orice alt limbaj de fapt, ca sunt apeluri HTTP la serverele waze) sa preia lucrarea.

Ionut

Ar fi de mare efect pentru API să scoată niste statistici, grafice, analize cat-de-cat detaliate din datele astea brute. Nu mai face nimeni asa ceva la noi in RO. M-as bucura sa avem voluntari pentru asa ceva.

cristi5

#62
Waze are date despre ambuteiaje: pozitie, lungime si viteza coloanei. Asta nu spune in mod direct nimic despre valorile de trafic. Cauza ambuteiajului poate fi traficul sau accidentele sau amandoua, sau trafic + un obstacol. Se pot accesa si alertele manuale (accident, politie, heavy traffic).

Datele ambuteiajului sunt colectate automat, deci sunt fiabile.

Putem de ex sa colectam si ambuteiaje si accidente si sa eliminam din colectie ambuteiajele avand accident drept cauza. Atunci am avea o indicatie despre trafic, ca obstacolele le stim...

cristi5

Quote from: thinker on September 27, 2018, 12:08:46 AM
Daca sunt doritori as propune o numaratoare de o ora, sau mai mult, efectuata de mai multe ori, in mai multe zile alese de specialistii de pe aici, sa vedem care e situatia actuala pe Valea Oltului.Chiar daca nu e sezonul perfect eu ma ofer voluntar la o astfel de actiune.

E simplu, te pui pe marginea drumului si filmezi o ora-doua la o ora de varf (daca o stim). Numaram noi aici pe forum. Dar daca nu avem o garantie ca ala e fluxul maxim de pe drum, valoarea masuratorii pentru estimarea MZA nu e foarte mare. Pe de alta parte, a sti fluxurile in ambele sensuri este o informatie interesanta.

Daca este blocat drumul, ne-am face o idee cat din timpul de tranzit este de la obstacole/accidente si cat e de la capacitatea redusa a drumului.

Ma gandesc sa pun un "supraveghetor Waze" pe valea Oltului, cum am pus la Aiud. Care ar fi punctul/punctele interesante?

http://pum.project-online.se/maps/data/waze-aiud.txt


thinker

#64
O sa vorbes despre traficul pe Valea Oltului in conditii spre foarte bune, trafic lejer.  Duminica 30.09.2018, plecare din Rm Valcea 11.00, o ora cu trafic lejer.

Contorizarea am facut-o de la iesire din Caciulata spre Sibiu, (peco OMV) incepand cu ora ora 11.30- pana la sens giratoriu Talmaciu cu Brasov si Sibiu ora 12.28.,  61 km, drum cu trafic liber pentru Valea Oltului. De accea am si ales aceasta ora pentru traversare.
Numarat 1012 vehicule pe sensul opus (Sibiu-Rm Valcea), din care d cu o aproximatie de poate +/-5-10% (mi-a fost un pic greu sa le contorizez):
- 40 motociclete
- aproximativ 80 camioane cu semiremorca TIR, 5 axe
- sub 10 autocamioane fara remorca/semiremorca 2-3 axe
- 8-10 autocare de +54 locuri 2 si 3 axe
- aproximativ 7-10 ansambluri de dubite +semiremorci ce transportau 1-3 autoturisme  pe platforma - 3-4 axe
- resul pana la 1012 sunt autoturisme si cateva dubite cu doua axe, categoria B

De la sens giratoriu Talmaciu cu Brasov si Sibiu ora 12.28 - pana la Talmaciu variante de intrare/iesire autostrada ora 12.35 am numarat alte 170 de vehicule pe sensul opus.
Pana la sensul giratoriu cu mallul (supermarketurile de la intrare in Sibiu) am numarat alte 70 de vehicule ora12.40.

Sper ca sunt date utile pentru inceput, astept feed-back, as dori sa imi furnizati norme cum se calculeaza MZA, pentru a putea intelege mai bine ce si cum monitorizam.

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

#65
O sa vorbesc putin si traficul de vineri 28.09.2018 ora 18 intr-un interval orar foarte aglomerat (orele 13-22) pe Valea Oltului- cu accidentul de la intrare in Talmaciu dinspre Rm Valcea, 2 ore stationare la accident.
Coada la accidentul din Talmaciu a fost pana la Raul Vadului -16 km spre Valcea
   - pana la iesirea din autostrada spre Sibiu -14 km, majoritatea pe 2 benzi
   - cativa km spre Avrig, traficul spre Valea Oltului nu e asa ridicat din aceasta directie

Ce am descris mai sus nu e ceva rar pe Valea Oltului, din contra e destul de frecvent.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

^^ Daca aveai viteza similara cu sensul opus, cifrele se impart la 2.

Daca consideram ca TIR sau autocar=3,5 PCE, atunci ai vazut cam 1500 PCE, adica 750 pe ora pe sens, deci un pic peste jumatate din capacitatea maxima a unui DN (aprox 1300)

Ah, trebuia sa reduc motocicletele, sunt 0,5 PCE.
https://en.wikipedia.org/wiki/Passenger_car_equivalent

^ Pe langa eliminat obstacolele trebuie si prevenite accidentele, ca si ele sunt obstacole. Politie, separatori, rezonatori, toate masurile necesare.

Atentie, eu nu spun ca nu trebuie autostrada sau 2+2 sau whatever, spun doar ca ele sunt departe, si vor trebui luate masuri cu infrastructura existenta.



thinker

@cristi5,  doua observatii:

1. traficul e lejer sambata si duminica dimineata, camioanele nu circula fiindca nu au voie/soferii au repausul saptamanal obligatoriu de efectuat, deci probabil numai sambata noaptea spre duminica ai trafic mai redus pe Valea Oltului.
In restul timpului valorile de trafic sunt mult mai crescute, cu cat, aflam pe viitor la viitoarele numaratori, ma ocup de asta, poate mai gasim si alti colegi pe aici sa ajute  :D

2. nu sunt de acord ca orice DN poate duce 1300, ca asa scrie la normativ. Cred ca pe la 1000 deja viteza in trafic e prea redusa pentru timpurile in care traim, pentru competitivitate.
Daca ne gandim la trecerile de pietoni din Talmaciu, trecerile de pietoni din Calimanesti, care in sezon sunt aproape tot timpul traversate, si cele din Calimanesti si cele din Caciulata si trecerea de la manastire.  Acolo e si varianta, dar tot nu e de ajuns. Nu vad solutie cu pasarele, nu o sa accepte nimeni asa ceva, ar fi o mizerie maxima pentru pietoni.

Te rog sa imi dai si mie normativul cu capacitatile diferitelor categorii de drumuri.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

#68
Quote from: thinker on October 01, 2018, 09:32:37 PM
1. traficul e lejer sambata si duminica dimineata, camioanele nu circula fiindca nu au voie/soferii au repausul saptamanal obligatoriu de efectuat, deci probabil numai sambata noaptea spre duminica ai trafic mai redus pe Valea Oltului.
In restul timpului valorile de trafic sunt mult mai crescute, cu cat, aflam pe viitor la viitoarele numaratori, ma ocup de asta, poate mai gasim si alti colegi pe aici sa ajute  :D

Eu n-am zis nici ca e mare nici ca e verde, am interpretat pur si simplu datele.

Quote from: thinker on October 01, 2018, 09:32:37 PM
2. nu sunt de acord ca orice DN poate duce 1300, ca asa scrie la normativ. Cred ca pe la 1000 deja viteza in trafic e prea redusa pentru timpurile in care traim, pentru competitivitate.

Nici eu nu am zis ca poate duce atata, am zis ca e maximul general acceptat. Desi poate fi mai mare, vezi mai jos.

Quote from: thinker on October 01, 2018, 09:32:37 PM
Daca ne gandim la trecerile de pietoni din Talmaciu, trecerile de pietoni din Calimanesti, care in sezon sunt aproape tot timpul traversate, si cele din Calimanesti si cele din Caciulata si trecerea de la manastire.  Acolo e si varianta, dar tot nu e de ajuns. Nu vad solutie cu pasarele, nu o sa accepte nimeni asa ceva, ar fi o mizerie maxima pentru pietoni.

Eu tot zic ca trebuie eliminate obstacolele, toate, nu doar Talmaciu. N-am zis nimic de pasarele. Sunt si alte solutii. Se poate cobori drumul, se pot face pasaje subterane (un om e mai putin inalt decat un TIR) si urca putin drumul, se pot face centuri, whatever. Trebuie intai sa vrea, ceea ce nu prea e cazul. Vorbim de 20 de ani de asteptat dupa PiSi. Merita? Sa vedem.

Quote from: thinker on October 01, 2018, 09:32:37 PM
Te rog sa imi dai si mie normativul cu capacitatile diferitelor categorii de drumuri.

https://www.trafikverket.se/TrvSeFiler/Foretag/Bygga_och_underhalla/Vag/Vagutformning/Dokument_vag_och_gatuutformning/Vagar_och_gators_utformning/Sektion_landsbygd-vagrum/sektion_%20landsbygd_vagrum.pdf




Pagina 32, tabelul 6-2, 1+1 la vmax 90 e dat cu 2600 pe ora pe ambele sensuri. In nota de subsol scrie: daca pe un sens trec 65% din traficul total, fluxul maxim poate ajunge la 1700 (!) pe sensul aglomerat. Daca pe un sens e 60% si pe celalalt 40% fluxul e 750 la 80 km/h (pe sensul cu 40% banuiesc)

MML si MLV sunt 2+1 drum expres si respectiv 2+1 normal. Primul M inseamna mötesfri= separare de sens. ML=motortrafiked= drum expres, LV= landsväg= drum de tara (DN)

Primul rand (fyrfältiga vägar) sunt 2+2 (fyra=4), autostrada sau nu.

VR e viteza maxima de pe indicatoare (110 si pe autostrada, dar nu se respecta, pe autostrada n-am vazut camere de viteza)

Paragraful dinainte spune ca se recomanda dimensionarea drumurilor asa incat viteza maxima in ora cea mai aglomearta din zi sa nu scada cu mai mult de 10 km/h sub viteza maxima de pe indicatoare si sa nu genereze blocaj total in marile vacante.  Asa ca in coloana din dreapta e dat fluxul (nu fluxul maxim!) daca viteza e cu 10 km/h mai mica.



In tabelul urmator ÅDT= MZA. Prima coloana este MZA in anul de dimensionare, adica 20 de ani dupa deschidere.  La 2+1 drum expres (MML) acesta este 18k (deci 12k cand drumul e nou, sau 15k cand e nou daca traficul nu e asteptat sa creasca foarte rapid).

Crestere rapida= 2% pe an timp de 20 de ani.
Crestere lenta= 1% pe an in primii 10 ani, 0,5% in urmatorii 10 ani.

Randurile din tabelul 6-3 sunt:
- 2+2 cu intersectii denivelate, fara pietoni si biciclisti
- 2+1 cu intersectii denivelate, fara pietoni si biciclisti ("separati")
- 2+1 cu intersectiile principale denivelate, fara pietoni si biciclisti
- 2+1 cu pietoni si biciclisti, nedenivelat
- 1+1 cu latime mai mare de 6,5m, fara separare de sens

Astea sunt drumurile care se mai construiesc azi in Suedia (mai zic: a doua tara din lume la siguranta rutiera dupa Kiribati). 2+2=autostrada se construieste intr-un standard pe latime de 21,5m sau chiar 18,5m (vezi tabelul 6-1 si compara cu 26m la noi, si ceva mai ingust la noi la munte dar pe alea nu le-a vazut nimeni :lol:). 2+1 drum expres e pe 14m, restul pe 13m. Profilurile transversale se gasesc in capitolul 5 (figurile 5-1 pana la 5-7)

Atentie, acestea sunt valori MZA conservative, pe care ti le permiti daca ai multi bani sa treci la categoria urmatoare de drum (de la 2+1 cu intersectii la nivel la 2+1 cu intersectii denivelate, sau 2+2). Chiar daca in Romania traficul a depasit pe alocuri aceste valori, eu sunt convins ca ar creste enorm siguranta, si drumul ar rezista, chiar si fara intersectii denivelate, atat timp cat drumul cu care se intersecteaza DNul are trafic mic.

E de fapt un soi de deziderat pt viitor, si la suedezi. In prezent, vedeti aici un drum 2+1 cu MZA 13k, cu pietoni si biciclisti (am fost cu bicicleta pe el) care nu are nici macar separare de sens! Conform tabelului ar trebui sa aiba separare de sens, intersectiile mari denivelate (nu le are) si fara pietoni si biciclisti.
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=202.msg177881#msg177881

Powered by API/PUM imgur uploader


cristi5

#70
http://pum.project-online.se/status?at=simeria

Amanunte despre cum sa interpretam acest text

Quote
2018-10-22T08:52:09.937Z:
DN7: undefined -> DN7 18km/h pe 766m
undefined: Simeria Veche -> Simeria Veche 17km/h pe 1207m
DN7 - Șos. Națională: undefined -> DN7 30km/h pe 2131m
DN7 - Șos. Națională: undefined -> DN7 39km/h pe 2279m

Bd. Decebal: undefined -> Bd. Mihail Kogălniceanu 12km/h pe 931m

2018-10-22T08:52:09.937Z: este data si ora in format Zulu (GMT). Adaugati 3 pt ora Romaniei (in curand doar 2 cand se iese din ora de vara)

undefined: Simeria Veche -> Simeria Veche 17km/h pe 1207m este breteaua de iesire de pe autostrada
DN7 - Șos. Națională: undefined -> DN7 30km/h pe 2131m cred ca e DN7 in Simeria, in ambele sensuri
Bd. Decebal: undefined -> Bd. Mihail Kogălniceanu 12km/h pe 931m e in Deva, nu cred ca are legatura directa cu A1.

Cand se schimba conditiile de trafic pe cel putin unul din segmentele din zona, apare un nou text pe status.  As putea sa fac o baza de date mai sofisticata, care sa nu re-tipareasca intregul status, dar n-am timp.

Daca apare numai data/ora, inseamna ca incepand cu ora respectiva nu mai exista niciun ambuteiaj in zona.

Pana acum pare ca se circula decent (in coloana cu 30 km/h si peste). Breteaua pare un pic infundata (in giratoriu) dar asta nu e o supriza.

gruiarew

Nu știu dacă ajută dar îl pun oricum. Așa se circula vineri:

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#72
Ieri a fost o dupa-amiaza grea la Simeria

http://pum.project-online.se/status?at=simeria&lines=3000

13:56 Zulu (15:56 ora locala) s-a infundat DNul.
14:04Z coada a ajuns pe breteaua de iesire (Uroi-Simeria Veche). Dispare din cand in cand de pe bretea pt cateva minute, dar eu cred ca e mai degraba lipsa de date.
18:09Z coada dispare de pe bretea, ramane pe DN, desi mai scurta
18:49Z coada dispare de pe DN

Dar au fost vreo 4 ore (16-20 ora Romaniei) cu 5 km de coada la 20 km/h si mai lent. Traficul de duminica dupa-masa se pare ca e prea mult pentru DN.

Cauza e clar DNul, (acolo apare problema prima data, si acolo dispare ultima), bretelele autostrazii si giratoriul nu au probleme. DNul are obstacole, bretelele nu.

cristi5

Am instalat o supraveghere waze la Sebes pt a estima traficul viitorului A10

https://www.waze.com/location?ll=45.97585336%2C23.55763298&navigate=yes&zoom=17

http://pum.project-online.se/status?at=sebes

Cand traficul e mai mare decat pe un DN, giratoriul nordic trebuie sa se blocheze (rosu pe overpass)

Ipoteza mea este ca va fi "liniste si pace" (adica nimic in text) in mare parte din timp.

cristi5

#74
Si o supraveghere Waze pe Valea Oltului, din pacate si strazi din Ramnicu Valcea. Poate ar trebui filtrata dupa DN7 si DNCC... O las asa deocamdata sa vad ce apare.

http://pum.project-online.se/status?at=VO


2018-11-06T15:01:24.215Z:
DN64 - Calea lui Traian: undefined -> undefined 7km/h pe 340m
DN64 - Calea lui Traian: undefined -> undefined 7km/h pe 376m
DN7: Căciulata -> Turnu 11km/h pe 2190m
Str. Regina Maria: undefined -> undefined 10km/h pe 332m
DN67: undefined -> DN7 6km/h pe 314m
DNCC - Centura Călimănești: Căciulata -> Turnu 17km/h pe 2085m
DN7 - Str. Barajului: undefined -> undefined 13km/h pe 889m
DN7 - Calea București: undefined -> DN7 - Str. Barajului 20km/h pe 791m
Bd. Nicolae Bălcescu: undefined -> DN64 - Calea lui Traian 6km/h pe 229m
DN64 - Calea lui Traian: undefined -> undefined 8km/h pe 287m
DNCC - Centura Călimănești: Turnu -> Căciulata 24km/h pe 1874m
DNCC - Centura Călimănești: undefined -> DN7 19km/h pe 1032m
undefined: undefined -> DN7 31km/h pe 1046m
DN7: Turnu -> Turnu 38km/h pe 1932m
DN7: Gura Lotrului -> Turnu 22km/h pe 2310m



undefined: undefined -> DN7 31km/h pe 1046m  e undeva intre localitati, cred ca aici

https://www.waze.com/ul?ll=45.30859785%2C24.27445846&navigate=yes&zoom=16

Nu vad nici pe waze motivul pt acea coada. Acel comentariu (bula verde) zice: "pana la caciulata plm". Si nu cred ca are dreptate :)



Powered by API/PUM imgur uploader