Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

RaduG

Da, știrea de mai sus că Audi renunță la motoarele cu ardere internă se confirmă și pe site-ul Audi, dar puțin mai nuanțată: Audi nu va mai lansa pe piețele globale vehicule cu motoare cu ardere internă sau hibride începând cu 2026, și va renunța la producerea de motoare cu ardere internă din 2033.

Ceea ce presupune o mică perioadă de 7 ani în care motoarele cu ardere internă vor mai fi disponibile pe anumite piețe (China).

https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/audi-ceo-duesmann-at-berlin-climate-conferenceaccelerated-transition-to-e-mobility-14069

naivu

@vladioan_bv, doua filmulete despre replacement/upgrade baterii de Leaf.


voicul

Tesla scoate pe piata automobilul electric de 20.000 de euro. Modelul 2, gata in 2023

Tesla scoate pe piata automobilul electric de 20.000 de euro. Modelul 2, gata in 2023Informatia despre fabricarea Tesla Model 2, prima masina electrica din clasa economic a companiei americane, a fost confirmata intr-un interviu acordat agentiei de stiri de stat a Chinei, Xinhua, de catre presedintele Tesla China, Tom Zhu, care a vorbit despre viitorul firmei oferind detalii despre urmatorul "bebelus Tesla". In general, numai seful Tesla, Elon Musk, vorbeste despre planurile companiei americane. Iar Musk anuntase deja indirect un nou model, in timpul ceremoniei Gigafactory 3 din Shanghai, China, de la inceputul anului 2020.


https://www.astazi.ro/stiri/stire-tesla-scoate-pe-piata-automobilul-electric-de-20-000-de-euro-modelul-2-gata-in-2023-258798787.html

vladioan_bv

 multumesc @naivu.

mana cereasca :)

adiarc

"Stația de încărcare tip supercharger, prima de acest gen din zona Sibiului, a fost pusă în funcțiune zilele acestea, în parcarea de la Shopping City. Stația funcționează non-stop, iar astăzi chiar am întâlnit doi șoferi, unul din Covasna și celălalt din București, care s-au oprit să își încarce mașinile aici.

Stația pe care Tesla a pus-o în funcțiune în apropiere de DN1/DN7 are o putere de 250 de kW, de cinci ori mai mare decât stațiile cu cele mai mari puteri instalate până acum. Este vorba de stații de încărcare Tesla din a treia generație care, potrivit producătorului american de mașini electrice, în decurs de cinci minute asigură încărcarea bateriei pentru Model 3, de exemplu, cu energie suficientă pentru parcurgerea a aproximativ 120 de km.

Odată cu punerea în funcțiune a noii stații de încărcare, în Sibiu ar trebui să existe 14 astfel de facilități pentru posesorii de mașini electrice: nouă stații de încărcare rapidă de 50 kW (împărțite la Shopping City, Promenada Mall, Kaufland ieșirea spre Mediaș, Kaufland șos. Alba Iulia și Penny Market Balanța), alături de care mai sunt disponibile alte patru cu o putere de 22 kW (parcarea Cazarma 90, Porsib și Autoklass – sursa informațiilor: masinaelectrica.ro)."

sursa - Turnulsfatului.ro
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dumbravaandrei

1. Beat this:


Poza e facuta chiar cand s-a modificat consumul. Deci sa zicem 75.3km cu consum 0  :) . Consum obtinut pe coborarea de la Balea spre Curtea de Arges.

2. Si pentru cei care se plang ca mia de km se face greu cu o electrica - asta este un traseu facut ieri (Brasov-Costinesti-Titu-DNCB-Brasov): Am plecat de acasa dimineata la 2:30, la 17:30 am fost inapoi acasa.

AlexxC

@dumbravaandrei detaliaza putin te rog! vrei sa spui ca ce ai castigat pe franarea regenerativa ai consumat pe segmentele relativ plane de drum si astfel ai obtinut consum zero sau cum?
si ce consum ai avut de la Cartisoara pana sus la Balea si apoi care ar fi media pe urcare+coborare Cartisoarea-Curtea de Arges?

neobluenet

Sunt de acord ca regenerarea energiei este un mare plus pentru masinile electrice si la mersul in oras sunt foarte eficiente, insa pozele de mai sus, scoase din context, intra la categoria fake news. Si eu am avut consum de 1.5%, la coborare de la Vila Tusa din Faget, pana la opera din Cluj-Napoca, drum exclusiv la vale. Am consumat ceva pentru ca de la vila pana la primul giratoriu (DN1 inspre Turda) panta nu e asa de mare si am oprit la cele 2 giratorii. Pe de alta parte am consumat destul de mult la urcare, iar media e destul de proasta comparativ cu drumurile oarecum plate.

dumbravaandrei

#2453

@neobluenet: La cum cunosc eu Clujul ala e un traseu de... 10 km?!? Iar daca panta tine mai mult decat iti poate servi bateria (sa zicem plugin-hybrid/hybrid), in rezervor nu creste benzina.... pe cand aici capacitatea de acumulare e mai mare... Zi-mi pe 60 km ca ai scos consum de 0.1l benzina, chiar si coborand Transfagarasanul (e cam singurul loc din tara unde poti face chestii din astea pe distante de peste 50km). fake-news era daca iti puneam o poza cu coborarea feleacului unde incarc bateria cu aproape 2%... Apropo... la hibrida, la coborarea feleacului, ajungi la parcul feroviarilor cu consum 0?  8) 8) 8)


@AlexxC:
Da, scopul a fost sa vad "cat imi arata 0" in conditii normale de mers. La coborare am fost un trenulet de 15 masini (am pornit coborarea la 20:15). Am mai depasit o parte din ele, dar pana sa dau de asfalt proaspat (Buda), am cam fost reticent la depasiri ca nu stiam cu ce cratere ma trezesc, asa ca am preferat sa las niste masini in fata pe post de "cobai". Cum am inceput sa intru in localitatile dupa baraj am dat de multe camioane si carute cu lemne pe care a trebuit sa le depasesc asa ca... adica nu a fost un mers la consum. Daca mergeam la consum, probabil ca scoteam 100km cu consum 0.
De la Balea si pana in coada lacului, am incarcat bateria cu 4%. Pana pe baraj eram la +2%. Eu regenerez din padele (defapt franez cu ajutorul lor). Masina e pe regen 0 tot timpul si piciorul in pedala il pun numai la nevoie.

La urcare am facut raliu de la Hanul Patrisiei pana sus la Lac, facand cei 26km in 30 de min. Consum 41.2 KWh/100km. Pana la la cascada din pacate vizibilitatea nu e deosebit de mare asa ca am fost fortat sa merg cu masina astfel incat sa ma incadrez in banda mea (nu am taiat curbele), ca nu am vrut sa fac surprize cuiva. La urcare am mai prins dupa cabana Balea  Cascada 3 rulote dupa care na... a trebuie sa astept niste curbe. Dupa cascada, unde vizibilitatea e mai mare... "unchained".



Partea de Brasov-Balea-Bucuresti aveti rezumatul aici (include consum transfagarasan, nu am mai incarcat pe traseu, am plecat de acasa cam cu 90-95% SoC):

Mamutu

Tesla model 3 a ajuns cea mai vanduta masina de orice fel in UK in luna iunie.
Tesla isi planifica vanzarile astfel incat sa ajunga la maxim la sfarsitul trimestrului si asta explica vanzarile mai mari in comparatie cu lunile trecute, mai e de remarcat in articolul de mai jos ca procentul de diesel (8%) e mai mic decat cel de full-electrice (BEV) care e peste 10%. BEV + PHEV = 32.000unitati/luna (17%)

https://cleantechnica.com/2021/07/05/tesla-model-3-is-outright-bestselling-vehicle-in-uk-plugin-evs-take-17-2-share/

voicul


gruiarew

Mă bag si eu în discuții... Îl urmăresc de ceva timp pe ficiorul ăsta:



Nu-s în totul de acord cu el, trebuie totusi să mergem înainte, dar atinge niște puncte de care restul se cam feresc...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

voicul

Urata (parere personala) si la 30.000 euro, cam scumpa, doar pentru un hybrid

Toyota PRIUS - hibridul original! | REVIEW complet 2021


dumbravaandrei

Quote from: gruiarew on July 08, 2021, 03:17:08 PM
Mă bag si eu în discuții... Îl urmăresc de ceva timp pe ficiorul ăsta:


Atat de multe prostii si chestii prezentate pe jumatate... noroc ca nu e taxa pe ineptii ca ar fi dat faliment deja.
La multe din rant-urile lui gasiti deja raspunsul aici pe forum.

gruiarew

Nu vreau să intru în polemici, posibil să nu aibă dreptate. Mie unuia mi-e groază de o singură problemă: bateriile uzate. Și nici energia electrică nu e 100% curată, indiferent din ce sursă o iei. La fel s-a crezut și cu dieselul că avea vezi chipurille mai puține emisii de dioxid de carbon.

Dacă ar fi după mine ca și stat nu aș plusa pe așa ceva. Doar muți poluarea dintr-o parte în alta. Pentru oraș aș merge mult mai mult pe modelul planificării pentru a reduce cât mai mult nevoia de deplasare. Știu că o să-mi săriți în cap că asta au făcut deja comuniștii. Dar până la urmă alta e să ai cam tot ce ai nevoie la un 10-15 minute de mers pe jos... și alta e să străbați orașul în toate direcțiile. Plus transport în comun pus la punct și nu doar în oraș. Eu pe unde am stat prin RO n-am văzut asta. Dacă stai în oraș te descurci cumva fără mașină. Dacă ești dintr-un sat de lângă... te-ai fript.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis