Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RaduG

,,Este o stație Tesla de 22 kW, mai precis un Tesla Wall Connector, nu este un Supercharger, și, în ciuda proiectelor și promisiunilor mai mult sau mai puțin publice, prima ,,priză" de încărcat vehicule electrice din Slobozia este o investiție 100% privată."

http://gorunescu.ro/prima-statie-de-incarcare-masini-electrice-din-slobozia/

Mamutu

Masinuță electrica de curațat strada (poza facuta astazi in Cluj). 100% electrica.


adiarc

#2432
Celebra companie americană Tesla a început zilele trecute lucrările la prima stație de încărcare de tip supercharger din zona Sibiului.

Lucrările de amenajare au debutat zilele trecute, noua stație urmând a fi amplasată în parcarea Shopping City Sibiu, chiar la intrarea în centrul comercial.

Conform informațiilor de pe site-ul oficial Tesla România, stația va fi inaugurată vara aceasta. Reamintim că în parcarea Shopping City Sibiu mai există o stație de încărcare pentru mașini electrice, în fața magazinului Leroy Merlin.

Stația pe care Tesla o va pune în funcțiune în apropiere de DN1/DN7 va avea o putere de 250 de kW, de cinci ori mai mare decât stațiile cu cele mai mari puteri instalate până acum. Este vorba de stații de încărcare Tesla din a treia generație, care potrivit producătorului american de mașini electrice, în decurs de cinci minute asigură încărcarea bateriei pentru Model 3, de exemplu, cu energie suficientă pentru parcurgerea a aproximativ 120 de km.

sursa - Turnul Sfatului
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Dominik

You're in Steelers Country

Mamutu


paullie

A luat cineva in calcul "amprenta totala de carbon" ? O Zoe in RO abia dupa 2 ani devine mai ecologica decât un Logan. O Tesla in Polonia abia dupa 8 ani devine mai ecologica decât un 1.6 turbodiesel. Exact cam cand ar cam trebui schimbata bateria.

IMHO masinile elctrice sunt "overhyped" Si la fel zice si Boss-ul Toyota.
https://www.wsj.com/articles/toyotas-chief-says-electric-vehicles-are-overhyped-11608196665

stangabriel

Problema mea este materia prima folosita la baterii. Am incercat sa inteleg de ce doar 5% din baterii cu litiu au fost reciclate pana acum. Pe o parte bateriile au rezistat mai mult decat se asteptau producatorii, pe alta parte reciclarea este inca scumpa, iar bateriile deseuri astepta in depozite.

Deci abia cand cererea de materii prime este de 100 de ori mai mare, atunci o sa se recicleze, datorita cresterii pretului materiei prime.

In 1 tona de baterii sunt 170 kg cupru, 85 kg aluminiu, 150 kg nichel, 28 kg cobalt, 22 kg litiu. Restul plastice, carbune de contact si oxigen sub forma de oxid care tine metalele nereactive.

In 1 tona de baterii auto cu litiu, metalele valoreaza 5700 dolari cu pret de bursa, materii brute. Nici  legislatia pentru gestionarea ca deseu a bateriilor cu litiu nu este finalizata.

E mai ieftin sa le scoata metalele oamenii cu mana in Congo sau Chile. Dar la o cerere de 100 ori mai mare? Pretul cuprului deja a decolat.

TibiV

+1

La fel era mai ieftin (chiar si acum 50 de ani) sa scoti petrolul si carbunele din pamant decat sa te gandesti la reducerea consumurilor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Mamutu

Tot de la WSJ un articol in care se compara grafic emisiile de CO2 intre o Tesla si un RAV 4, dupa 20.000mile electrica devine mai putin poluanta.
https://www.wsj.com/graphics/are-electric-cars-really-better-for-the-environment/
Durata de viata a acestor baterii este insa mult mai mare decat s-a anticipat, (sunt taxiuri Tesla cu 4-500.000mile la bord cu aceeasi baterie).
Iarasi depinde cat mergi cu masina, o ZOE poate sa devina mai ecologica decat un Logan si dupa cateva luni daca face taxi si face mii de km/luna. Ideal ar fi deci sa se inlocuiasca initial taxiuri, autobuze, etc.
Ramane o problema serioasa reciclarea bateriilor care se face cu consum de energie electrica deocamdata, e loc de imbunatatire.
In plus energia electrica va fi tot mai verde in perspectiva apropiata, inclusiv la noi iar bateriile se imbunatatesc constant, extractia de petrol, nu.
Gradul de poluare al masinilor termice este o alta poveste, cum se calculeaza? Cat se emite de la extractia petrolului, cat curent se consuma cu rafinarea, cat se emite la transport, cat polueaza incendiile, cat polueaza oceanele un petrolier scufundat...
Perspectiva de poluare la masinile electrice este in scadere si datorita producatorilor care iau in calcul acest aspect, majoritatea fabricilor noi producatoare de masini sunt anuntate ca fiind neutre dpdv. al emisiilor de gaze de sera.
https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/audi-on-the-road-toward-co2-neutral-production-sites-13356
Daca il intrebi pe seful de la Toyota care nu comercializeaza masini electrice decat in China (pentru ca nu au incotro) nu o sa iti spuna niciodata ca sunt mai bune. Argumentul lui este ca sunt prea scumpe pentru omul obisnuit (nu a auzit de Dacia Spring). Peste 2 ani dupa ce vor intra si ei in joc isi va schimba discursul.
In concluzie: polueaza masinile electrice, raspunsul e clar: DA. Pana una alta nu avem o solutie mai buna, iar pentru aerul din orase va fi o imbunatatire uriasa.

paullie

Tipul de la Engineering Explained a ilustrat foarte bine problema principala (ca mai sunt si altele) pe care o au masinile elctrice.



Si din pacate densitatea de enrgie a bateriilor este o problema cu bataie lunga. Foarte lunga. Iar imaginea aceea se raporteaza la volum ca daca ne raportam la kilograme situatia devine dezastroasa.

PS Si PHEV-ul face la fel de bine aerului din orase.

dumbravaandrei

@paulilie ai vre-o statistica sau model matematic care sa sustina ultima ta afirmatie?!? Poti oferi vre-o garantie ca posesorii de PHEV chiar isi incarca bateria, vre-odata?!? Dar de ce sa nu spargem seminte....

kitsune

Garanții că își încarcă mașina nu. Dar colegi, prieteni, vecini care fac asta am. Multe statistici și articole pe tema asta sunt făcute în UK și Olanda, unde PHEV au fost cumpărate strict pentru că erau subvenționate sau pentru că nu plăteau taxe, vignete, etc. (sau aveau reducere) iar posesorii nu catadicseau să încarce niciodată.
Cei de pe-aici din România pe care îi știu eu încarcă, zilnic sau la două zile, depinde și de cât merg.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Mamutu

Masini de oras la preturi mici deja fac chinezii si se vand ca si painea calda.
In colaborare cu General Motors este modelul Wulin, incepe de la 3500Eur, autonomie pana la 170km cu bateria mare (de 13kWh). (Nr. 1 la vanzari in China).
La asa o baterie mica si poluarea e mica...
Seamana cu Tico dupa parerea mea, o masina apreciata la vremea ei.
Pentru oras perfecta.

https://en.wikipedia.org/wiki/Wuling_Hongguang_Mini_EV?wprov=sfti1


vladioan_bv

salutare,
sincer nu m-am documentat despre subiect asa ca am considerat sa va intreb pe voi.
la masinile electrice exista posibilitatea de schimbare a bateriilor dupa un anumit timp? gen replacement and upgrade. sau daca bateriile vor fi moarte masina e numai buna de remat?

Mamutu

Sigur ca se poate schimba bateria, problema este ca nu prea sunt disponibile baterii de schimb sau sunt foarte scumpe (vezi Leaf unde bateria costa vreo 10.000Eur).
La Zoe Renault a schimbat la cerere bateriile de 22kWh cu unele de 40 contra unui cost suplimentar decent.