Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

#2370

Ok... marea mea greseala ca ma gandeam la 3 lucruri in paralel si am scris doua... am corectat anul. Nu cred ca tine de inginerie greseala de dactilografie dar trecem peste.

Ba din contra, nu mi-a dictat masina absolut nimic unde sa opresc. Doar ca nu prea am mai oprit prin benzinarii. In rest, folosesc aceleasi restaurante ca inainte, aceleasi hoteluri, aceleasi hipermarket-uri, aceleasi case. Doar ca intru foarte rar printr-o benzinarie (doar daca solicita vezica).


Dupa doua zile de Kona, nu am mai verificat niciodata unde incarc. Macar un Schuko la destinatie tot gasesc. Si nu e ca si cum la termica nu ai verifica cat combustibil mai ai.
Ah... si in fiecare dimineata plec de acasa cu minim 400km autonomie. Unul cu o termica nu se trezeste cu plinul facut peste noapte, fara sa ii intre masina intr-o benzinarie. Improrpiu spus plin la electrica, ca nu o incarc mai mult 80-90%.

prom

Eu am Un E-up si fac cam 2000 km/luna. Nu mi-as lua o electrica SUV never ever. Sa pleci de ex cu una ca asta, incarcat full, cu portbagaj deasupra, si ala full, 4 pasageri, sa zicem la Ski in Austria, mai mult de 200km in regim de A, nu faci Iarna.

Concluzia mea, ca utilizator, O masina electrica mica de oras, ieftina, dc faci cel putin 1000 km/luna si una ICE de drum lung. Cel putin asa am eu si cred ca voi ramane cu ICE-ul meu inca 4-5 ani (Un 2,2 D AT din 2013), chit ca am inceput sa bag bani in ea.

dumbravaandrei

Bine ca pot astia cu e-tron, model-x, i-pace si e-Niro. Fac suficient de repede traseul pana in Austria.


Dar nah....

prom

Stiu ce zici si te inteleg, si eu sa vrea sa fie adevarat. Dar ei nu merg full, 4 pasageri, si cu greutate pe portbagaj (roof rack) si portbagajul full, Si da sa zicem ca fac, si nu as sta mult la incarcat, dar tot pierzi la un drum de peste 1500 km mai mult decat trebuie. Ma uit si la mine primavara/vara/toamna ce frumos merge si ce putin consuma, dar temp negative, iarna, vor ramane prob pt o electrica dc vrei sa mergi cu 130-140 km/h pe A

Sper si astept ca in 5-10 ani sa fie un breakthrough, cum a fost la Ep-ul meu, care de la baterie de 18 a urcat la 32 (netto). Sunt foarte pro electrice, nou doubt, dar acum , in mom asta 2021, sa pushezi pt un SUV la peste 2tone, ca ar fi fiabil cu baterie de 77kw (cam pe aici sunt cam toate) la preturi f mari pt ce ofera, mi se pare exagerat. Again, doar parerea mea  :)

al bundy

Quote from: frunzeti on June 07, 2021, 09:36:39 PM
Quote from: naivu on June 06, 2021, 09:02:06 PM
E destul de neclar:
150kW inseamna 75kW pe CCS si 75kW pe CHAdeMO?
DC si AC, 2 masini simultan inseamna 1 masina la DC (fie CCS, fie CHAdeMO, la puterea maxima) si 1 masina la AC (cu 6-7-11-maxim 22kW)?

E puterea totala a stației. Dacă e o singura mașina conectată la stație poate lua toată puterea (prin Chademo sau CCS), iar dacă se mai alătură alta, puterea se împarte în funcție de puterea maxima pe care o pot lua mașinile.
Statiile de 50KW sau de 75 de acum nu pot alimenta masinile si pe CCS si pe CHADEMO in acelasi timp.

al bundy

Quote from: dr4qul4 on June 07, 2021, 09:53:34 PM
daca aproape toti si-au luat varianta de (nu prea) fast-charge la Dacia Spring de 30 Kw, atunci statia aia de 150 KW cu 6 prize e perfecta.
:lol:
Hai sa continuam pe topicul de EV.
Statia de 150Kw are o singura priza fast charge. ( CCS si CHADEMO )

dumbravaandrei

Sunt mai multe configuratii de 150kw.
In Bulgaria sunt configuratii de 1xccs, 2×ccs, ccs+type2, 2xccs+type2, ccs+chademo+type2.
Depinde de producator si de buzunar.

hefaistos

Daca tot te pricepi, stii cumva cam cat costa o astfel de statie, sa ne dam seama cam in cat timp s-ar amortiza sub forma de investitie privata. Doar statia sau eventual si un estimat de racorduri in zona urbana.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dumbravaandrei

@prom e-up e una,masinile mai mari sunt altceva. Nu creste consumul chiar asa liniar. Cred ca stii bine ca la electrice greutatea aditionala e aproape irelevanta iar mi-as dori sa existe in lumea asta autostrada aia pe care poti merge 1000km cu 130-140 la ora cap coada. Iar la viteze medii de 115-120km/h eu cu a mea sar de 300km (consum mediu de 19kwh/100km, iarna).


Uite, gasesti o parte din consumurile mele, cum alimentez, unde,cat timp etc. aici: https://1drv.ms/x/s!ArqmVVd8TKG6gbxqFX-5ZjGcpUWQWQ?e=xch1OT
O sa mai apara un update al fisierului la 50k km.

Sa mai lasam legendele...

dumbravaandrei

#2379
@hefaistos in functie de modelul de achizitie (nr bucati, esalonari la plata, dotari, servicii atasate) pretul variaza intre 20.000 si 45.000 eur fara tva.
Cu bransamentul e mai complicata poza intrucat depinde unde mai exact te afli raportat la reteaua MT/IT. Stiu caz concret la Tg Mures unde un bransament a trecut bine de 100.000 eur (pentru un depozit, nu pentru o statie se incarcare).
Statiile se dimensioneaza astfel incat sa fie amortizabile in 2 ani sau 2500MWh vanduti.
Din cate stiu de la cativa proprietari de statii, plasate in benzinarie, profitul per statie e mai mare decat profitul pe pompa si asta in conditiile in care ia 1,5 ron/kwh. Asta pentru ca marjele la pompa si lantul de distributie este puternic controlat si supra-reglementat. Iar daca nu esti o benzinarie a unui producator de combustibil, cam grea viata daca nu ai si un market bun/restaurant in benzinarie

prom

@ dumbravaandrei Foarte fain centralizatorul, ms. Nu neg ca nu faci 300 km pe un plin, dar cine sta la plin la un drum lung ? Stim bine ca dupa 80% SoC nu mai are nici un sens. Deci la un drum lung, spre vest , sa zic Austria la ski, ca tot am inceput de aici, chiar si pe route planner de plug share arata ca stai ceva timp la incarcat. Stiu, faci un efort, iei o pauza, dar eu dc plec cu copiii la 4 dim, de ex, la drum de 13h, nu iau avion ca partial car o parte din casa cu mine (cine are copii stie), chiar, desi vreau electrificare, sincer, nu vad febazbil o electrica pe drumuri f lungi, ; si da, poate fac un drum din asta o data pe an, dar acea data, vreau sa merg  :)

As dori sa inchei prin a spune, ca un utilizator de o electrica entry level, ca a cumapara BEV e destul de contextual, si inainte de a cumpara una, trebui facuta o analiza realista si concreta , la ce vei face cu masina (rute, timpi de asteptare etc.) si pus pe foaie exact, aviz celor care citesc si ar fi interesati, again, parere personala :)

dumbravaandrei

Fac 300 cu 85->10%.
Cred ca ai vazut destule drumuri peste 500km in centralizatorul ala.


La Kona nu prea mai faci calcule. Te sui in ea, ii dai talpa si te duci.


Centralizatorul asta il tin tocmai pentru sceptici sau pentru cei care vor sa-si faca un calcul. Si pentru unele articole scrise de mine pe marginea asta. Se gasesc pe net, destul de usor.


prom

Da stiu, faci parte din proiectul electromobiliate, urmaresc si te felicit pe aceasta cale, si nu sunt sceptic, se poate stiu, chiar si cu Ep-ul si cu orice BEV, nu neg. Dar e vb doar de timp aici. De aceea am si zis, ca e contextual. Si da stiu, ca oricum te opresti si faci o pauza cat se incarca, dar de la un punct la drumuri f lungi stai dupa masina. Pe centralizator, nu scrie, de ex, azi am facut drum de 1000 km si a durat atat, fata de cat ar fi durat cu o ICE.

Si as dori sa mai atrag atentia la o chestie, de ce e bine sa ai BEV in Romania. Noi nu avem asa de multi km de autostrada, asa ca oricum o sa mergi cu 80 media, in cel mai bun caz, la un drum mai lung. Deci ideal pt o electrica plus trecerile montane cu dif de nivel incarca bateria  :)

voicul

#2383
Quote from: prom on June 08, 2021, 08:55:22 PM
As dori sa inchei prin a spune, ca un utilizator de o electrica entry level, ca a cumapara BEV e destul de contextual, si inainte de a cumpara una, trebui facuta o analiza realista si concreta , la ce vei face cu masina (rute, timpi de asteptare etc.) si pus pe foaie exact, aviz celor care citesc si ar fi interesati, again, parere personala :)

Dau quote sa se inteleaga exact la ce ma refer - chiar BEV nu e pentru toti, de fapt e inca pentru putini:
1. Nu toate lumea are 20.000 EURO sa dea pe o electrica care are 350km+ autonomie. Nu ai peste 300km (hai) autonomie in afara orasului, in Romania o sa te chinui la greu sau o sa ai un morcov mereu cu tine. Sau o sa ai 2 masini.
2. Nu faci minim 10.000 km pe an (in fiecare an), deja pierzi bani la greu din depreciere. Sunt o gramada de ZOE de 3 - 4 - 5 ani cu pana la 20.000 de km. WOOOW ... de ce ti-ai luat electrica cand faci asa putini km?
3. Nu ai priza la bloc, deja iti bati singur joc de tine. Desigur mergi la prizele publice (daca sunt libere!) si pac-pac faci plinul ... ca de asta ai strans niste bani sa devii sclavul prizelor libere de prin oras.

Personal eu nici nu ma mai gandesc sa imi iau electrica, principala problema fiind: lipsa priza la bloc.
Da stiu: vorbesc, fac, dreg si dupa munca multa vine ENEL special sa imi traga mie priza.
La fel am facut si cand am tras centrala termina, unde vazand costurile, zecile de aprobari, alergaturi la diverse sedii, zeci de oameni implicati ... am ramas ferm la Radet. Chair am ce face cu timpul meu.
Dar ce pot sa fac: o sa trec la EURO 5 la urmatoarea masina.

---

L.E. Am mai gasit una.  :)
4. Sa te tina masina ca noua, ca daca pica ceva SI eu nu am auzit de masina care nu se strica ... pai PROBLEM.
In primul rand te duci la Viena ... a stai ca avem noroc ca au facut reprezentanta la B. Deci de la Iasi la B ai doar 400 de km. :D Oare cat costa o platforma pe 400 de km?
Dupa aia programare - ai nevoie de masina - ghinion, noi tot un baiat avem care stie ce e de facut si e liber peste o luna.
Costuri - pai nu e ca dai o bere la vecinu mecanic ci e posibil sa fie cu bani multi (adica sute - poate chiar mii EURO)

Scopul nu e sa descurajez viitorii posesori de BEV, dar daca vrei sa iei asa ceva trebuie sa vezi si partile mai rele, care pot sa apara.

naivu

Quotepriza normala, de 32/16A din care am setat incarcatorul sa traga cu maxim 12A
Ai posibilitatea sa setezi chargerul din masina? Sau e vorba de un incarcator intre priza normala si masina?