News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

200 cp 400 NM, desi daca ii folosesti la capacitate maxima se duce bateria mai repede. Totusi e WOW.

Oare de ce Kona are si o baterie normala? Sa mai ai ce schimba la intervale de 3 - 4 ani?

---

In alta ordine de idei tocmai s-a primit o lovitura puternica cu petrol la 42$ care maine se estimeaza ca se duce spre 35$. Daca mai tine inca cateva luni asa (si pare ca asta se va intampla) o sa avem niste intarzieri de ani pentru partea electrica.
Motorina este deja sub 5 ron si se duce si mai jos.

Telvanni

Bun review-ul insa au gresit calculul de la final.
un kWh nu costa 0.50 bani, au vrut sa spun 0.50 lei. Chiar si asa, un kwh acasa costa cam 65 de bani, pe noile abonamente nu mai avem 55 de bani ca acum un an.

Ionut

Interesanta evoluția pretului petrolului. Nu stiu daca e o conjunctura legată de COVID-19 sau e ceva pe termen lung. Daca se ieftineste mult și tine mult... imi iau masina tot pe benzină în 1-2 ani. Sau hibrida. Interesant, ce sa zic.

Interesant cum va evolua si piata ride sharing, nu doar EV.

voicul

#1593
Problema majora la masina electrica, mai ales in RO este daca se strica ceva. Daca se strica ceva mai nimeni nu stie ce sa le faca. Cu Tesla trebuie sa mergi la Viena si nu am auzit nimic sa deschida macar la Budapesta.
Tehnologie noua, probleme nemaintalnite si mecanici care abia stiu sa se descurce cu tehnologia termica care are 70+ de ani.

Pe scurt de petrol: pentru ca Rusia nu a cooperat sa reduca productia (asta ca sa ii beleasca pe americani cu shale oil), arabii ridica prodcutia.
Haaa ...? Deci nu este despre economie, este despre razboi putere si care ramane cel mai bun.
Deci da, e posibil sa fie mult timp jos petrolul si atunci sa renteze termica, adica o masina pe care (destul de) sigur o poti repara daca se strica.

RaduC

Quote from: voicul on March 08, 2020, 04:43:22 PM

Oare de ce Kona are si o baterie normala? Sa mai ai ce schimba la intervale de 3 - 4 ani?


Tot ce inseamna electronica la masina electrica, merge pe 12V. Bateria normala e pentru radio, faruri, clima, etc.... si se incarca de la bateria mare...

ghrt

Întrebarea poate fi reformulată, de ce mai pun baterie de 12V FLA în loc de un convertor DC aprox. 300V-DC12V.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

#1596
Cred că e o chestie legată de ceva regulamente pentru omologare, așa cum butonul de avarii trebuie să fie buton fizic, separat, nu touchscreen, tot așa luminile și ce mai e pe lângă trebuie să fie pe baterie clasică de 12V.
E enervant, mai ales că bateria de 12V te poate lăsa brusc. Caz concret, mi s-a întâmplat personal. Mă sună soția că a ajuns în parcare la supermarket și nu poate încuia mașina. O întreb dacă se aprinde plafoniera când deschide ușa, zice că nu. Mă duc acolo, iau din supermarket un cablu, îi dau curent de la mașina mea și o pornește pe a ei (demarorul e de fapt motorul electric, deci consumă din bateria mare, nu din cea de 12V). Pleacă direct spre service, cu mine după, la schimbat de baterie.
Ăsta e cazul unui hibrid, care atunci când bagi cheia în contact și "pornești" totul trece pe bateria mare iar cea de 12V e doar back-up. Se încarcă printr-un redresor care primește 220V de la generator/motor electric și îl converteste în 12V cc. Bănuiesc că la electrice e la fel. Dacă ai oprit și bateria clasică e zero, nu mai merge nimic. Sper să nu fie totuși așa.
La mine totul e controlat de chestia asta:





Powered by API/PUM imgur uploader

LE: se pare că totuși e o chestie legată de faptul că e mai simplu și mai ieftin să folosească bateria clasică pentru lumini, ștergătoare, închidere, etc. pentru că piesele și sistemele există deja pe standardul ăsta de 12V. E o discuție interesantă pe net baterie cu Pb 12V vs baterie LiPo sau LiIon 12V pentru sistemele auxiliare. Chiar se plâng unii cu Tesla că au rămas în drum din cauza bateriei cu Pb (bănuiesc că au pățit ca soția, au oprit și apoi nu au mai putut cupla bateria mare).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

"Max. output 160A"

Mai frate, cat de groase sunt cablurile alea?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Cam cât degetul mare, așa de groase. Nu știu exact cât de groasă e izolația.




Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

istvan78

Quote from: ghrt on March 09, 2020, 02:05:49 AM
Întrebarea poate fi reformulată, de ce mai pun baterie de 12V FLA în loc de un convertor DC aprox. 300V-DC12V.

Pentru ca acel convertor sa nu se afle sub tensiune non-stop. Electronica care controleaza accesul in masina (si alte cateva) trebuie sa aiba alimentare si cand masina e parcata si inchisa, deci ar fi nevoie ca acel convertor sa se afle si el in functiune non-stop pe toata durata de viata a masinii. Iar durata de viata e un factor important de cost la electronice.
Asa, electronica necesara e alimentata de bateria de 12V, iar convertorul, si tot ce nu e necesar cand masina e parcata, sunt "trezite" doar cand ceri "pornirea" masinii, si deci au o durata de functionare mult mai mica.

ghrt

#1600
Îţi mulţumesc pentru explicaţie, dar mi se pare cam facilă. Ce trebuie să fie sub tensiune este o mică sursă în comutaţie pentru receptorul cheii de acces în maşină. Chiar dacă pe auto o fi făcută mai scump, totuşi am încărcătoare relativ ieftine USB de mulţi ani şi încă nu au crăpat.

LE: o sursă de calitate în comutaţie pt cheia radio costă mult mai puţin decât o baterie FLA  12V dimensionată pt consumatorii uzuali şi cred că ţine mai mult.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

Poate ideea e ca bateria mare sa nu aiba niciun consumator cand masina e oprita si inchisa.

ghrt

Este irelevant consumul unei surse mici (1-5W) la o baterie de 17kW de exemplu.
Cont (aproape) inactiv.

Mamutu

Pentru cei care isi faceau griji fata de productia poluanta de energie electrica in Germania, in luna Februarie, datorita vantului puternic, productia majoritara a fost eoliana, din carbune producandu-se cca 20,7% din total. Peste 60% din total din tehnologii nepoluante (se include si energia nucleara). Trendul este clar. Din pacate se pare ca statul sustine desfiintarea industriei carbunelui cu plati compensatorii mari care vor fi platite probabil de consumatorul final.
La noi trendul este asemanator: cam 1/3 din carbune si hdrocarburi, 1/3 hidroelectric, restul nuclear si regenerabile (mai ales vant):

https://cleantechnica.com/2020/03/06/wind-energy-leads-germany-to-renewable-energy-record-in-february/

http://www.sistemulenergetic.ro/statistics/show_graph/2020/2/1/0/0/2020/2/29/23/59

voicul

O vorba zicea ca se inchide tot pe carbune la noi, datorita costurilor mari de retehnologizare, care sa respecte normele de poluare.

Intre timp au adus niste carbune cu mai putin sulf (sau care emite mai putin sulf) din Indonezia (parca), care e mai ieftin decat cel produs de noi si polueaza mai putin.
Asa ar putea sa mai reziste cativa ani termocentralele.

https://www.bursa.ro/germania-nu-va-forta-inchiderea-termocentralelor-pe-huila-pana-in-2026-47383832

https://www.economica.net/calendarul-inchiderii-termocentralelor-pe-lignit-din-oltenia-ce-se-pune-in-loc-i-cand_174025.html