Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

rota

Maine la 9:15 avem lansare Dacia electrica. Avem si o prezentare VIDEO

kitsune

Deci: Dacia Spring, platforma K-Ze sau Kwid





Powered by API/PUM imgur uploader

Screenshot din video-ul de pe FB Dacia
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

rota

^Dacia Spring Electric

Lansare de piață: începutul anului 2021.

Autonomie: "peste 200 de kilometri" calculați în ciclu WLTP, deci mai apropiat de realitate. Mizați pe 160 de kilometri reali, ceea ce înseamnă că vă lasă să traversați Bucureștiul de 10 ori cu un plin de baterie.

Caracteristică de bază: cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață. Deci mai ieftină decât 19.900, cât costă azi Skoda Citigo electric.

Cu 37 de centimetri mai scurt decât Sandero. 5 uși și 4 locuri.










Sursa


voicul

Arata foarte bine.
Cm aia pierduti fata de Sandero s-ar putea sa fie recuperati din faptul ca este electrica (deci lipsa motor termic). Oricum masina de oras, asta si dupa autonomie (cam putin, putin, putin).
Pret cu rabla sub 10.000 euro? Cu banii astia iei un ZOE de 50.000 - 100.000km din 2013 cam cu aceeasi autonomie.

cezar-mario2012

^ Este doar un concept car, varianta de piață va fi mult mai simplă. Am citit pe undeva că viteza maximă va fi de 108 km/h

AlexxC

E o masina de oras...daca vei vrea sa faci Bucuresti-Pitesti cu 130kmph iarna la -10C s-ar putea sa nu fie posibil ; in schimb cu limitare la 100 sau 110 vei merge in coloana cu tirurile cu 90kmph si ajungi la destinatie si in cele mai grele conditii de drum.

punktnet

Limitarea la 105 este mai mult decât suficienta. Nu va fi gândită pentru autostradă, este gândită pentru viteze medii mici de oraș sub 40km/h. Deja la peste 80km/h rezistența la înaintare va duce la un consum aproape dublu.
Vrei autostradă, ai alte variante ( Tesla, Zoe, Hyundai, etc)

Poză de la vrăbiuță
Just kidding.

istvan78

Limitarea la 105Kmh (daca e adevarat) e un pas... "indraznet", in sensul ca va atrage multe comentarii rautacioase in piata, si poate crea o imagine de marca proasta. Va amintiti de Tata Nano? Atata reclama i s-a facut ca e "cea mai ieftina masina din lume", incat indienii n-au mai vrut s-o cumpere de "rusine",  sa nu fie vazuti saraci...

Dar tehnic si rational probabil ca e o decizie foarte buna. Limitarea asta reduce mult specificatiile multor subansamble (electrice si mecanice) si pot ieftini masiv masina. Iar in practica de zi cu zi a unei masini de oras e irelevanta. Eu personal n-as avea nicio problema cu asta.

punktnet

Viteza constructiva este aleasa in functie de destinatia vehiculului.
Cand pleci in cap cu o masina de oras, electrica, autonomie mica si motor de generatie veche (!) este normal sa tai de undeva.
Mai bine iti iei niste injuraturi inainte decat sa ajungi sa fii luat la tinta dupa ce lansezi produsul si constati ca ce e pe hartie nu se "pupa" cu realitatea (Reno si-a luat-o in dos cu proiectul Fluence ZE care avea autonomie de 250km pe hartie si 75km reala - multi manageri au ramas in pana prostului pe A1 intre Titu si Mioveni)
Nu este usor segmentu asta de piata, joci contra nume grele precum Daimler (Smart), BMW (i3) , Mitsubishi (MiEV) si restu`.
Iarasi o alta problema este durata incarcarii deoarece nu vine cu suport pentru fast-charge si probabil incarcarea va dura peste 3-4 ore "in standard"
Just kidding.

ghrt

Strict pt oraş nu e o problemă limitarea vitezei, dar pentru oraş (şi fără copii) mi-aş lua Smart EV. Conduc şi acum Smart şi am avantajul parcării.
Dacă bateria a rămas de 27kw, mi se pare cam puţin 160km, ar da consum de 18kw %.

Cât despre condus pe autostradă cu limitare la 100, e la limită. Ziua, la depăşiri vor fi probleme, aşa că nu recomand. Şi noaptea mai încurci pe câte cineva.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Parcă le și văd înșirate pe autostradă în "siajul" TIR-ului ca să reducă drag-ul  :D
Dacă aș fi în căutare de o mașină strict pentru oraș nu m-ar deranja deloc limitarea vitezei. O singură chestie mă deranjează (personal). Portul de încărcare amplasat pe lateral. Multe parcări au încărcătorul astfel amplasat încât e mai simplu să încarci daca ai un conector frontal, gen Passat GTE. Sau Zoe. Nu mai vorbesc că astfel nu mai e nevoie de decuparea aripii, deci mai simplu cu subansamblele (bănuiesc că se va vinde și pe piața RHD).
Dar nu se va întâmpla asta, pentru că Dacia Spring e absolut identică cu Renault K-ZE.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

punktnet

Portul de încărcare este sub grila fată
Just kidding.

ghrt

Tocmai asta e. Ca să mergi în siajul unui TIR ai nevoie de nervi tari. Deoarece alte TIRuri vin să depăşească, e foarte greu să depăşească un TIR, nu mai zic de un TIR cu codiţe din astea, aşa că fac un pressing fantastic, stau la mai puţin de un metru în spate, flashuri etc. Şi dacă la un beemveu te mai doare la bască, la un mastodont de 30t te gândeşti că nu ai nici o şansă în caz de ceva (de exemplu, să se decupleze tempomatul că a primit vreun mesaj pe CAN Bus).

Cu Smartul vechi merg(eam) exact aşa, cu 85-90. A fost ok ani de zile, de prin 2017 nu mai e (vara devenise imposibil pe A2), de prin 2018 nici în extrasezon nu mai merge.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Portul de încărcare este sub grila fată
În cazul ăsta e ok (bănuiesc că ai info de la vrăbiuțe), unul din impedimentele care mă împiedicau să o cumpăr s-a dus. Conceptul Spring și K-ZE arată cablul undeva la aripa dreapta, după roată.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Daca nu ai ACC nu merita sa faci asta. Cat economisesti ... 1l de benzina la 100km?
Nu vezi nimic din drum, stai mereu sa te uiti la spatele unui tir, adica o gramada de munca ca sa 5 lei in plus?

Aaa ca stai (doar) niste km in spate, asta e alta poveste.
Depinde pe VO eu cam asa conduc - in coloana adica, fara depasiri decat daca lucrurile sunt lejere sau pe cele cateva 2+1.


In poze, incarcarea la Dacia e pe lateral, dar eu nu vad asta o problema.