Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

punktnet

Am testat cu masina personala si inca un prieten mitul cu efectul de drag.
Rezultatul este uimitor si nu trebuie sa te deplasezi in bara celui din fata, eu am testat la vreo 10m ochiometric distanta intre masini si pe 60 km distanta, rezultatul a fost aprox. 1.2l/100km in minus daca stai in spate. (viteza mare, peste 130km/h)
De asemenea, diferenta de consum intre 60 km/h si 100 km/h este mare si influentata strict de rezistenta aerului (demonstrat prin facultate cu calcule de CP/kg la diferite viteze, etc)
Just kidding.

AlexxC

K-ZE specificatii: 10.8 kWh per 100 km, top speed at 105 km/h, 33 kW of power and 125 Nm 27kw battery
Bine ar fi sa existe la Dacia Spring in 2 variante:
-cea identica cu K-ZE(vezi specificatii mai sus) ;specific urban si interurban pe drumuri nationale
-o varianta de vmax 130kmph ,50-60kw putere si o baterie de 35kw ; toate astea sa zicem la un cost de 3-4000 euro in plus fata de varianta 1; astfel incat sa poti circula lejer cu 90-100kmph dar sa poti face si cate o depasire la nevoie.

Liviu M

@punktnet: la nemti, pentru 10 m distanta fata de cel din fata la 130 km/h risti sa ramai fara permis. Distanta considerata sigura e pe la 75 m (regula "rapida" - jumatatea numarului indicat de kilometraj). 

voicul

De asta zic ca trebuie sa ai ACC neaparat.
Parca era o vorba ca daca fac camionul automat o sa se poate merge in convoi la 50 de m si stirea sunea: cat de incredibil.

1.2 l la 100 de km e bun, dar eu am consum de 4.5 la 100 de km cu 110km/h. Inca odata merita riscul pentur 6 lei pe 100 de km?
Cu line assist si ACC ... sa zicem, desi am auzit de cazuri cand a venit politia pentru ca soferul tirului suspecta ceva in neregula  :lol:

Liviu M

Am mers si eu putin cu un A-Klasse cu ACC. Ori mergea cum ii placea lui, ori se "inhiba" cand "fortam" si mergeam mai aproape decat voia el de cel din fata.
Ca sa nu mai zic ca de vreo doua ori, desi l-am lasat pe el sa faca ce vrea, s-a trezit ca l-au surprins cei din fata, cu frane bruste. La 10 m@130 km/h nu te mai salveaza nici mama ACC-ului in caz de frana brusca.

punktnet

Corect dar de asta ai ochi, anticipație și muuulti km experiență, să poți preîntâmpina astfel de evenimente.
Testul a fost făcut strict pentru subiectul ăsta, amplu dezbătut în grupul nostru la acea dată. In mod normal respect cei 75m nemțești.
Just kidding.

voicul

Intre timp pretul pentru Dacia se poate sa fie si mai mic - 15.000 euro - asa se vorbeste in media.
Deci 7500e cu tot cu rabla.
Deci cam bine, desi masina e cam slaba ca si putere/autonomie.

Oare unde o sa o produca?

punktnet

Just kidding.

kitsune

#1583
 Mașina aia din poza lui @punktnet are trei șuruburi la roată (LE: seamănă mai mult cu Renault Kwid 2016 din India, ăla are tot 3 prezoane, sau cu fotografiile astea). E mult timp de când nu am mai văzut Dacie cu 3 șuruburi la roată.
Până și "verișoara" mai săracă din China are 4:



Mașina se numește Dongfeng Fengxing T1EV și este fabricată pe aceeași platformă cu Renault K-ZE, CMF-A.








Quote
In terms of power, Dognfeng Fengxing T1EV is powered by a permanent magnet synchronous motor with maximum power of 33kW (44hp) and peak torque of 125N·m. The car is equipped with ternary lithium battery with capacity of 26.8kWh. The officially announced comprehensive battery life data is 168miles(271km).
In terms of size, the new car has a length, width and height of 3699/1579/1515mm and a wheelbase of 2423mm.

Sursa

De fapt, când a fost prezentată la Chengdu Auto Show, arăta mai bine (Dongfeng Fengshen EX1):



Mai jos, un test drive cu K-Ze. Interesantă ideea cu luminile de zi și semnalizare în spatele lor, în timp ce farurile sunt în decupajele de jos. Bănuiesc că la Dacia vor fi la fel, ca să păstreze suplețea blocurilor optice de sus. Se vede în video și portul de încărcare, frontal. Nu înțeleg de ce în fotografiile conceptului (și Renault și Dacia) apare acel cablu pe lateral.

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Mai e permisa in Europa masina cu 3 prezoane?
Nu arata rau K-Ze, dar se vede ca fac economie puternica la materiale de calitate.

kitsune

Și eu știam ceva de Dacia 1300 că nu ar mai avea voie prin Europa pentru că are 3 prezoane. Dar cred că era un mit, nu am găsit nicăieri vreo referire la vreun regulament. Și am ratat un Renault 12 din 1972, impecabil, îl vindea un nene la Dubrovnik cu 1300 €, m-am gândit că nu am voie cu ea pe roți până acasă. Avea până și covorașul ăla de vinilin din portbagaj ca nou.

În fine, mașini electrice: Good News! The new Deisia Spring.... cred că englezii vor trebui să schimbe sloganul, pentru că
"Shockingly affordable" la o mașină electrică sună a Electric Shockingly
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

yetiman

#1586
Tocmai a postat un coleg informatiile legate de programul rabla 2020.

Ce e de retinut:
QuoteÎn rest, ca și în anii trecuți, cei ce vor dori să-și cumpere mașini puțin poluante vor putea cere de la stat 20.000 de lei, dar nu mai mult de 50% din prețul de vânzare, pentru un autovehicul nou electric hibrid (cu emisii de CO2 mai mici de 50 g/km) sau 45.000 de lei, dar nu mai mult de 50% din prețul de comercializare, pentru mașini pur electrice.

Respectiv, daca Dacia electrica va costa (sa zicem) 17.000 euro, ecobonusul nu va fi 10.000, ci doar 8.500 euro.

LE: Aproximarea am facut-o la 4,5 lei/euro. In realitate s-a ajuns la 4,8 dar n-am mai stat sa calculez. (azi 45.000 lei = 9.375 euro)

LLE: Nu stiu daca prevederea asta era si in programele anterioare.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

mircea


Mamutu

#1588
Cea mai decenta varianta disponibilă in Romania la acest moment, cineva de pe forum are Kona, ne poate confirma. In curând se vor face in Cehia așa ca vor fi disponibile.

https://insideevs.com/news/401471/hyundai-kona-electric-production-czechia/