Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horyatm

#1605
Quote from: voicul on March 08, 2020, 05:27:54 PM
Problema majora la masina electrica, mai ales in RO este daca se strica ceva. Daca se strica ceva mai nimeni nu stie ce sa le faca. Cu Tesla trebuie sa mergi la Viena si nu am auzit nimic sa deschida macar la Budapesta.

Aici se poate vedea toată harta cu superchargere Tesla, dar și cu magazine sau service-uri.

La Budapesta va fi un service Tesla, încă nu e confirmată data exactă.

voicul

#1606
Ajuta si nu prea  :)
Normal ca o sa faca ... sa vedem cand. Ar ajuta enorm aia 250*2=500km pe care nu ii faci, dar tot departe ar fi de RO.

Poate pun serviceul cu cap, undeva pe la intlanirea M0 cu M5, pentru ca si din Serbia si BG o sa vina ceva masini, asta fata de N Budapesta spre exemplu.

ciprebbe

Nu mai e asa departe de Ro :), depinde de unde pleci din Ro, pt ca aproape jumatate de tara e mai aproape de Budapesta decat de Bucuresti :)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

#1608
@voicul in afara de Tesla care nu are service in ro, ceilalti producatori pot repara frane, tabla etc in service normal. Pot schimba bateria de 12V etc :).

La motor electric si baterie nu repara oricum nimeni nimic. Si sunt si  foarte fiabile. Deci nu vad problema.

ghrt

@cristi5, maşina electrică are nişte electronică de putere suplimentară şi scumpă pe ea. Chiar şi servisurile o vor înlocui ca subansamblu. În garanţie mai merge, dar după garanţie o să fie o problemă reală şi să obţii placa cu circuite, şi să o plăteşti. Ideal ar fi să poată fi reparată dar pentru asta e nevoie de electronişti şi de acces la piese.

Apoi e software-ul. Cât timp maşina e în vânzare şi apoi în garanţie, vor fi update-uri. Apoi cel mai probabil nu.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Imi cer scuze, dar asta va fi o dubla-postare...

Se refera la vehicule electrice...
Dar se refera si la industria auto din Romania...
Evolutia viziunii asupra masinilor electrice la cel mai mare producator roman.
Mi se par extrem de relevante datele diverselor declaratii....
(Companiile private nu au marota "la anul e gata, se da in folosinta!"... Mai degraba este invers - se da in folosinta mai repede decat au anuntat...)


https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-23697015-dacia-electrica-spring-2021.htm

2009
Renault a prezentat în 2009 primele mașini electrice și le-a lansat în 2011, iar despre Dacia electrică s-a vorbit încă de acum 10 ani, dar nu a venit timpul nici acum.
    Ce spunea în 2009 Jacques Chauvet, care atunci era director pe regiunea Euromed la Renault

    Mașinile electrice nu au cum să se dezvolte rapid în vreo țară. În România, dacă este vorba de București, este multă poluare, iar clienții de automobile trebuie sa conștientizeze faptul că mașinile electrice vor deveni acceptabile ca preț și comparabile cu cele cu motor termic. Este clar că unele țări, cum ar fi Franța, îi subvenționează pe cei care își iau mașini electrice și costul mașinii scade chiar sub cele cu motor termic. Subvențiile nu pot dura la nesfârșit din păcate, dar mașina electrică are nevoie de timp să se dezvolte ca tehnologie și se va ieftini, astfel încât să merite a fi produsă în volume mari.
     Când am putea vedea o Dacie cu motor electric? "În niciun caz imediat, însă pe termen lung este posibil să vedem o Dacie cu motor electric, nimic nu împiedică montarea unui astfel de motor pe platforma Dacia, însă e vorba de o marcă low-cost iar bateria este foarte scumpă, dar peste câțiva ani va exista o Dacie electrică în momentul în care prețul bateriei se va diminua. (...) În orice caz, Dacia va rămâne marcă low-cost, nu va devia de la strategia sa.
     Câteva luni mai târziu, la final de 2009 în interviul său "de adio", Francois Fourmont vorbea despre Dacia electrică ce ar putea apărea peste un deceniu, adică în 2019. Fourmont a fost unul dintre cei mai carismatici directori ai Dacia pe care a condus-o într-o perioadă grea, dar de creștere.
    Francois Fourmont, director general Dacia: Nu avem vocația să lansăm mașini de 30.000 de euro precum Skoda. Dacia cu motor electric ar putea apărea peste un deceniu.
    Un model Dacia cu motor electric este o soluție pe termen scurt și mediu?
    Francos Fourmont: "Pe termen scurt cu siguranță nu este o soluție, pe termen mediu, depinde ce înțelegem prin termen mediu, prioritatea în cadrul grupului este lansarea modelelor electrice anunțate de Renault, însă la un orizont de zece ani, de ce nu o Dacie electrică?"

2013
În 2013 Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan, explica pentru HotNews că o mașină electrică marca Dacia va putea fi construită și ar putea să aibă un preț acceptabil, însă obstacolul cel mai mare este că nu există cerere pentru așa ceva.
    El a dat exemplu diverse ințelegeri pe care Nissan le-a făcut cu orașe mari, precum Barcelona, orașe care sunt dispuse să investească în stații de încarcare și alte lucruri necesare acestor mașini.
    ,,Mașinile electrice nu sunt net mai scumpe decât cele cu combustie internă, însă problema este că nu avem volume foarte mari cu electricele, iar asta împiedică și apariția unei Dacia electrice. Nu va apărea în prezent fiindcă nu se cere în piață, dar în ziua când va exista cerere, vom produce o mașină electrică marca Dacia la un preț acceptabil. Pentru moment însă clar nu există cerere", spunea Ghosn.

2017
În vara lui 2017 au apărut în presa franceză noi știri despre Dacia electrică ce urma să apară. Compania a negat însă că ar exista planuri pentru așa ceva. "Nu există în prezent proiecte legate de Dacia cu tehnologie electrică. Tehnologia electrică dezvoltată de Alianța Renault-Nissan este costisitoare pentru clienții mărcii Dacia, care vor sa facă o achiziție inteligentă, optând pentru vehicule fiabile, accesibile ca preț și moderne", spunea compania, într-un răspuns transmis HotNews.ro.
    Tot puternic nega în toamna lui 2017 și directorul de atunci al companiei. Antoine Doucerain spunea că apartenența mărcii Dacia în cadrul unei alianțe auto atât de mari cum este cea formată din Renault, Nissan și Mitsubishi este o cartelă de acces către orice tehnologie, însă ,,nu există planuri pentru o Dacia hibridă sau electrică, dar putem să visăm la asta".

2018
În septembrie 2018 unul dintre directorii importanți ai Renault spunea că Dacia va fi pusă și în fața nevoii de a se conforma cu noile standarde de emisii din 2020 - 2021 și va trebui să decidă dacă va lansa hibride sau electrice, decizia fiind grea, deoarece astfel de mașini ar fi prea scumpe pentru clienții mărcii.
     "Suntem deschiși către toate tehnologiile, dar trebuie să aibă sens. Dacia este pentru clienți o alegere foarte pragmatică și rațională, așa că dacă vor scădea suficient de mult costurile cu bateria și se pot face economii cu carburanții, o vom face", spunea Marc Suss, șef al gamei Global Access la Renault.
    Suss a vorbit și în toamna lui 2017 despre o Dacia electrică "Majoritatea producătorilor auto spun că în 2025-2027 circa 20-30% din vânzări vor fi reprezentate de mașini electrice. Știind asta, este evident că într-o zi va trebui să ne gândim la o Dacia electrică. Altfel n-am putea să asigurăm supraviețuirea mărcii.
    Întrebarea ar fi când se va intampla. Nu vă pot răspunde direct la asta, ce pot spune este că se va întâmpla odată ce va avea sens pentru un client Dacia. În prezent este prea devreme, iar tehnologia este prea scumpa.

decembrie 2019
Dacia va lansa mai întâi mașini hibride, fiind primul pas către cele electrice, spunea într-o întâlnire cu presa, Christophe Dridi, șeful companiei. "Am văzut că au apărut multe știri despre Dacia electrică în ultima vreme. Sigur va exista o Dacia hibridă și sigur va exista și un model electric. Întrebarea este când va fi lansat acest model electric (...) O vom aduce când piața este pregătită", spunea Dridi, șeful Dacia.
    "Vom produce la Mioveni mașini hibride plug-in, mergem pas cu pas, nu vom merge din prima să facem un model 100% electric", a spus Dridi care a adăugat că va fi utilizată platforma pe care este construit și noul Clio, platformă care permite și construirea de hibride plug-in. "Suntem parte a alianței și ne putem adapta rapid. Știți cât ne-a luat să facem Logan Stepway? Doar patru luni. Așa este lumea modernă, trebuie să fii agil, să te adaptezi la context foarte rapid".

Ianuarie 2020
Dacia va începe în 2-3 ani electrificarea gamei, a spus șeful Renault pentru Europa care a adăugat însă că o mașină electrică Dacia va trebui să fie mai ieftină decât un model Renault și trebuie să păstreze situația din prezent în care mașinile Dacia sunt cu cel puțin 20% mai ieftine decât modelele concurente, scria Automotive News.
    Philippe Buros, președintele regiunii Europa la Renault. a explicat că marca Dacia trece printr-o perioadă de tranziție fiindcă trebuie să vină și cu modele noi, să investească pentru reducerea emisiilor de CO2 și să înceapă și lansarea de hibride și electrice, fiindcă va exista cerere. Totul trebuie să se întâmple însă în așa fel încât mașinile Dacia să nu devină mult prea scumpe, fiindcă vânzările ar scădea.
   Întrebat dacă Dacia va avea propria versiune a mașinii electrice Renault Zoe, Buros a răspuns că poate acest lucru se va întâmpla, dar va trebui să fie aceeași diferență de preț ca între Sandero și Clio în prezent.
    "Clienții Dacia sunt mai puțin interesați de noutăți decât cei ai Renault. Sunt pragmatici și vor o mașină care să-i poarte pe ei și familiile lor în siguranță, dar nu sunt preocupați atât de mult de ce este la modă".

14 februarie 2020
Primul automobil electric Dacia va fi lansat pe piață în 2021-2022 și va fi o mașină mică, de oraș, reieșea dintr-un anunț oficial al Grupului Renault. Modelul Dacia electric va fi cel mai probabil bazat pe versiunea electrică a lui Renault Twingo, numită Twingo Z.E. Cel mai probabil acest model Dacia Z.E. va fi prezentat la final de 2021, iar comercializarea efectivă va demara în 2022, după cum rezulta din anunțul grupului auto francez.

19 februarie 2020
Dacia anunță că va prezenta pe 3 martie la Geneva "în premieră mondială cea mai accesibilă mașină de oraș de pe piață, 100% electrică". Va fi doar un concept, iar până la versiunea de serie va mai trece ceva timp.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

@cristi5 suna bine ce zici tu, daca esti mega extra super miliardar in $.

Pentru o bara fata, un far si probabil niste prinderi acolo 5000 euro la un Leaf - noroc ca pe Casco. Dar macar au facut masina ca noua.
Deci daca ma costa sa schimb um cablu cate 1000 de euro ...
Asta pentru ca la termica ii mai pui si tu o lita, dar la electrica cum nu stie mai nimeni ( in RO cel putin sau sunt putini) ce sa faca:
- Aveit un far defect. Va trebuie sa cumparati o masina noua ...
Nu e chiar dialogul prin care vreau sa trec. (da, este putin exagerat).

TibiV

Sa vezi cum o sa fie cand "...nu vi se mai aprinde plafoniera. Va trebuie sa cumparati o masina noua..."

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Să vezi când ţi se arde becul dreapta-faţă, iar soft-ul maşinii nu e compatibil cu firmware-ul becului nou. Şi oricum nu merge să îi adaptezi portul de date de la 3 la 4 pini.

Glumesc. De fapt, să vezi cât de greu va fi de identificat subansamblul care dă erori aleatoare. Apoi cum va fi când reuşeşti să faci rost de un charger/inverter de 360V în locul celui defect, dar softul lui nu e compatibil cu versiunea softului maşinii.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

E misto sa mergi cu 7 lei pe 100 de km si nu cu 50 cam cum merg eu acum.
Dar e misto sa lasi masina niste zile la ei si sa dai cateva 100 bune euro fata de cateva 100 de ron la o termica?

In fine, asta e frica mea la electrica: pica ceva, costa enorm, dar oricum nu stiu sa o repare.


dr4qul4

Stati linistiti ca totul se repara. Avem electronisti in tara care pot face lipituri intre straturile unei placi. Au aparut "scule" ieftine in china si tot felul de "chip-uri, dongle-uri, kernel-uri si eeproame". care pacalesc orice componenta.
Romanii sunt extrem de inventivi si priceputi. Cu harnicia si seriozitatea stam prost.
Doar cateva exemple: EGR OFF, DPF OFF, airbaguri pacalite. Producatorii de masini aveau tot interesul sa blocheze "fentarea" acestor sisteme, sau inlocuirea cu produse aftermarket, deoarece folosirea pieselor de origine le-ar aduce profituri frumoase.
Totul este sa fie cererea destul de mare incat sa se merite efortul. Adica sa se inmulteasca masinile electrice si sa apara problemele "scumpe" la ele.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ghrt

Ceea ce spui tu se va face masiv, mai ales pentru maşinile de serie, dar nu rezolvă decât problemele de software, şi asta în limita hardware-ului şi mai ales a softului de citit / scris parametri.
Problemele de indisponibilitate ale unui subansamblu sau de identificare a unei piese defecte şi de procurare a uneia de schimb (un cip de exemplu) la un preţ decent (de obicei nu poţi să iei un singur exemplar, trebuie câteva zeci în folie) vor fi mult mai nasoale decât la actualele termice, care esenţial sunt mecanice asistate de ceva electronică. Şi la astea, anumite modele sunt greu de depanat tocmai din cauză de electronică. Vorbesc din experienţa mecanicului meu, care de fapt este electronist şi care depanează exact partea de electrică şi cipuri.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

#1617
Dau un exemplu concret: cablu de incarcare pentru ZOE - 300 euro original. After market - 150 euro.
Problema e ca daca ti-l fura odata, probabil e cerere si e foarte probabil sa il fure de mai multe ori.

Asta e legat de costuri mari, nu de probleme de elctronica care apar si ele.

Din ce imi aduc eu aminte, in acest video, zice ca a reparat un ZOE care nu a putut fi repart in reprezentant Renault pentru ca ...


kitsune

#1618
Momentan service-urile din Ro nu prea au trimis oameni la specializare, dar odată cu creșterea numărului de mașini hibrid și electrice vândute, se va întâmpla și asta. Specialiști de garaj de spatele blocului avem destui. Sincer, prefer să cumpăr piesa originală, indiferent cât de scumpă e decât să îl las pe Dorel să schimbe tranzistorii de la pompa de frână. Nu-mi permit, o dau la casat și plec cu autobuzul sau trenul. Dar știu mulți care au mașini fițoase și alimentează de 15 lei, duminica, iar lunea răscolesc Scrapheap-ul în căutare de jiglere, că alea originale costă. Cum fac cu ICE, la fel vor face cu electricele
Problema se va pune într-adevăr pe schimbat de componentă versus reparat, ceea ce va fi scump. Dar să nu uităm că nici catalizatorul sau DPF-ul nu sunt ieftine. Nici turbinele sau mecatronica din cutia de viteze.
Eu mă aștept ca acele componente ale mașinii electrice să fie fiabile. Să nu uităm, garanția e mare la baterii, bănuiesc că și la drivetrain.
Electronica de comandă nu e mai complexă decât cea de la ICE, aia de putere... om vedea.
Până acum nu am avut probleme la hibrid în 3 ani jumătate din cei aproape 7 pe care îi are. Un singur releu (clasic), care acționa o pompă de vacuum (electro-mecanică). Și căruia i-au dat de cap cei de la reprezentanța din Constanța (cu toate că modelul meu nu s-a comercializat în România). Problema a fost că defectul era intermitent și asta dă dureri de cap în orice domeniu.
Sper totuși că nu se va ajunge la ce spune @ghrt mai sus, cu firmware-ul de la bec incompatibil cu softul mașinii (dar la led-matrix cine știe?)

Meanwhile:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cristi5

#1619
@voicul si daca nissanul ala era nou si model nou dar nu electric nu era cam aceeasi poveste? Atata ca nefiind electrica, nu pot smecherii profita de hype.

O masina electrica e fix ca una obisnuita dar fara motor termic, transmisie si rezervor. In loc ai un motor electric care oricum nu se prea repara, electronica de putere cum zice @ghrt care iar se cam schimba cu totul (si destul de fiabila din cate stiu?) o transmisie f simpla, si o baterie care sigur nu se repara in service.

Ca mecanicul a incercat sa-l prosteasca pe om profitand ca masina e electrica si noua, ii alta poveste. Dar franele sunt fix la fel, tabla ii fix la fel, plafoniera lui peste ii aceeasi tehnologie etc. Problema ii ca si smecherii de la service sunt tot aia.

Si nu prea pricep, cum ii sa ai bani de o masina electrica noua dar sa nu ai bani de casco? Ca aia care au ferrarri dar n-au ce manca.

Am mai povestit ca cablul se poate asigura cu un lacat. Este mai sus pe topic. Nu zic ca-i infailibil dar ii un element de descurajare pt hoti.