News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ghrt

Nu-i doresc nimănui să supravieţuiască cu picioarele amputate, chiar dacă în 2-3 săptămâni ne obişnuim cu orice ne aruncă soarta.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

Sunt curios daca radarul detecteaza ciudatenia Cybertruck. Pare design stealth. Sau la radarul rutier nu e ca la avioane?

Oricum eu nu inteleg ideea acestui produs. Nici de ce l-au conceput nu inteleg, nici pe cei care-l comanda nu-i inteleg. Un soi de Tesla Roadster din clasa Dacia Papuc?

Cristi N

@ghrt cred ca din pacate nu e doar o gluma macabra, la cum arata partea frontala fix asta se va intampla. Ar mai fi si varianta in care modelul real sa fie ceva mai rotunjit/prietenos cu pietonii fata de concept dar nu imi fac mari sperante.
Nu stiu daca la omologarea pentru drumurile publice nu cumva exista un minim de siguranta care ar trebui asigurata pietonilor, asa cum pentru pasageri exista centura si airbag-ul obligatorii.

@cristi5 Din punct de vedere al marketing-ului au fost foarte buni. Nu ar avea aceleasi vanzari daca ar veni cu acelasi design ca la o masina normala. Target-ul lui Musk este sa revolutioneze ideea de autoturism si pare ca ii iese deocamdata. I-a fortat pe producatorii clasici sa isi regandeasca strategiile si in plus americanii au cultura asta a lucrurilor oversized, multi gandesc la modul: bigger is better.

Situatia actuala:
QuoteTesla Cybertruck adună peste 200.000 de precomenzi în două zile. 40% au luat varianta dual-motor, 40% cea tri-motor.

Mamutu

#1398
Cybertruck trebuie văzut din perspectiva americană. La noi in țara e complet lipsit de sens un asemenea vehicul, in SUA este cel mai vândut tip de vehicul de pe piata!!!
Ford f150 la ei e ca Loganul la noi.



Străzile, distantele, locurile de parcare sunt supradimensionate fata de Europa și asemena vehicule sunt calul de povara al micilor întreprinzători de acolo. Plus ca îți da o senzație de siguranța sporită ;-).
Prețul mediu la care se vinde un asemenea vehicul e de 44.000USD (chiar dacă prețul de baza e mai mic).
Deoarece statul american le considera necesare serviciului, taxează mai puțin acest tip de vehicule și nu impune norme de poluare ca la mașinile mici!
Tesla vine și oferă un produs extrem de competitiv care aduce îmbunătățiri la majoritatea capitolelor fata de concurenta (capacitate de tractare, lungime pat incarcare...) și in plus oferă capacitați Off-road de vârf (e depașită doar de Mercedes G Klasse).
Aspectul este secundar tehnologiei de construcție care folosește aliaje cu Titan care o fac foarte dura, structura externa nemaiavând nevoie de ranforsare și mărind astfel spațiul pentru pasageri.
Titanul nu se poate curba ușor și de aici formele unghiulare. Aliajul însă nu ruginește așa ca nu va fi nevoie de vopsire (se scutesc mulți bani și timpi de producție.
Placi de Titan au fost folosite și la acoperișul muzeului Guggenheim din
Bilbao.



La prima privire mașina mi s-a părut urâta cu spume, acum începe sa îmi placa, iar mașinile din aceeași clasa arata oricum ca niște țestoase culturiste.
Garda la sol e de maxim 40cm (se va putea regla) asa ca va lovi pietonii in dreptul taliei și nu al genunchilor :-(.
Ținând cont însă ca mașinile Tesla sunt cele mai sigure din lume la ora actuala sper sa facă Elon ceva și la acest capitol.



https://www.google.ro/amp/s/www.tfltruck.com/2019/11/tesla-cybertruck-vs-ford-f-150-vs-rivian-r1t-did-tesla-get-it-right-here-is-how-they-compare/amp/

dr4qul4

O sa aiba atat de multe sisteme de siguranta activa, incat unghiul de lovire nu va mai conta.
Si oricum nu conteaza nici la F150. Pur si simplu sunt prea mari pentru asa ceva. Camionetele americane sunt facute sa reziste, nu sa atenueze impactul pietonilor.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024


alecu26

^^^^wow....autonomie de 800 km. Deja se apropie de autonomii pe benzina. Mai e un pic pana la Diesel.
Drumurile noastre POATE;

voicul

#1402
Roadster-ul Tesla va avea 1000 de km dintr-o baterie de 200kw. Apare in 2020.

Oricum eu nu cred ca cineva face mai mult de 300 de km fara sa se opreasca 30 de min. In 30 de minute cam incarci destul de mult o electrica.
----

De ce s-au spart geamurile prototipului Tesla Cybertruck. Explicația dată de Elon Musk

,,Impactul loviturii de baros a afectat sticla şi acesta este motivul pentru care bila de oţel nu a ricoşat. Trebuia să fi făcut mai întâi demonstraţia cu bila şi apoi pe cea cu ciocanul. Data viitoare..." a scris Musk pe Twitter.



De asemenea, Musk a adăugat că alcătuirea întregii caroserii, din oţel ultra-solid, explică de ce arată atât de ciudat modelul Cyberstruck. Materialul folosit este acelaşi pentru rachetele SpaceX, iar acesta nu poate fi prelucrat la fel ca cel al maşinilor obişnuite (Musk este şi CEO-ul SpaceX).

,,Motivul pentru care Cybertruck arată aşa este din cauza faptului că nu poţi imprima oţelul 30X ultra-solid fără ca procesul să îi afecteze calitatea", a declarat Musk pe Twitter, scrie CNN.

A adăugat pe aceeaşi platformă că ,,până şi plierea materialului necesită o acţiune dificilă". Iată de ce prototipul are acest aspect neted cu muchii clare care a dat naştere unui număr impresionant de glume şi comparaţii în mediul online (de la opritor de uşă până la personajul Flats the Flounder din animaţia SpongeBob Squarepants sau chiar triunghi pe roţi).


https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/de-ce-s-au-spart-geamurile-prototipului-tesla-cybertruck-explicatia-data-de-elon-musk-1222525

Mamutu

Se pare ca am greșit la compoziția materialelor: nu conțin titan, ci numai un oțel special, foarte dur.
In alta ordine de idei l-am văzut o data pe Ghiță Muresan coborând dintr-o Toyota Sequoia, mașina era perfecta pentru dimensiunile lui.

voicul



cristi5

Quote from: alecu26 on November 26, 2019, 08:51:11 AM
^^^^wow....autonomie de 800 km. Deja se apropie de autonomii pe benzina. Mai e un pic pana la Diesel.

Din cate inteleg, cu cat e mai mare vehiculul, cu atat se poate pune baterie mai mare fara sa ii schimbe radical structura. Cateva sute de kg in plus nu conteaza asa mult la un vehicul mare. Motorul cu aprindere care misca asa ceva ar fi avut si el o anumita greutate.

voicul

Evident ca nu e asa, pentru ca au cheltuit si 7 milioane pe zi ca sa reziste si sa ajunga in ziua in care cheltuie 0$ ca sa stranga 10.5 miliarde $.
Dar este intradevar o performanta.

$10.5 billion in pre-orders with $0 in ad spend. Tesla is disrupting more than the car market - it's disrupting the marketers.

https://www.linkedin.com/pulse/105-billion-pre-orders-0-ad-spend-tesla-disrupting-more-mahesh-murthy/?fbclid=IwAR26V8E4eRnVc_4uI3QO-3Yu7_g4Xz5KzVgdDvqyZPEab_dqpHapPg9cAZk

voicul

CyberTruck - geamurile nu se mai sparg  :D


Sunt imagini si cu interiorul - 146.000 comandate. Geniala abordarea de marketing care este explicata in video - pe scurt, daca nu arata asa, nu avea sanse sa intre pe piata.


voicul

E o sansa buna ca de aici sa porneasca criza mondiala. 20.000 nu e mult, dar mai sunt multi alti producatori sa se inscrie pe aceeasi lista.

----

Grupul german Daimler, care deține și Mercedes-Benz, a anunțat că va concedia 10.000 de angajați la nivel mondial, pentru a face economii necesare tranziției către producerea de mașini electrice. Anunțul vine la doar trei zile după ce compania Audi, membră a grupului Volkswagen, a anunțat că va concedia 9.500 de oameni în Germania din motive similare, informează BBC.

Daimler taie costuri pentru a suporta mai ușor tranziția către mașinile electrice
Daimler consideră că industria auto trece prin "cea mai mare transformare din istorie".

"Tranziția către mijloace de mobilitate fără emisii necesită investiții majore, motiv pentru care Daimler a anunțat la mijlocul lunii noiembrie că va lansa un program pentru a crește competitivitatea, inovația și puterea investițiilor", a anunțat concernul german.

În cadrul programului, compania va reduce costurile cu personalul cu 1,4 miliarde de euro până în 2022, iar numărul pozițiilor de management va fi redus la nivel mondial cu 10%.

Daimler are peste 300.000 de angajați și fabrici în 17 țări, iar planul de restructurare a fost aprobat de consiliul angajaților, care include și membri ai sindicatelor.

Constructorii germani s-au adaptat greu la noile trenduri din industria auto, care pun accent pe sistemele de condus autonome și vehicule electrice.

Audi investește în noi tehnologii și vine după o amendă de 800 de milioane de euro
Constructorul german de lux Audi a spus că reducerea numărului de angajați va însemna economii de 6 miliarde de euro, iar restructurările se vor face printr-un program de pensionare anticipată.

În același timp, Audi a anunțat că tranziția către producția de mașini electrice va crea 2.000 de noi locuri de muncă.

Asemenea rivalilor săi, Audi cheltuie miliarde de euro pentru a dezvolta noi tehnologii, inclusiv modele electrice și hibride, sisteme de conectivitate și sisteme de condus autonom. Compania a fost nevoită să achite anul trecut și o amendă de 800 de milioane de euro pentru rolul pe care l-a avut în scandalul Dieselgate, pornit de compania Volkswagen.

Audi a început să facă conversia către modelele electrice, lansând deja modelul E-tron, primul dintr-o serie de 20 de modele electrice care vor fi lansate până în 2025.


https://www.digi24.ro/stiri/economie/masini-electricele-musca-din-industria-auto-germana-20-000-de-concedieri-anuntate-in-trei-zile-1224324