News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

In afara de scaune/volane, da - cam toate vor fi desfiintate.

Noroc ca trecerea la electric nu se va face peste noapte,,,,
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

^In vreo 10 - 15 ani probabil se inchide sau isi schimba destinatia.

cezar-mario2012

Motoarele electrice au și ele reductoare, un fel de cutie de viteze.

Telvanni

Eu nu consider ca reteaua de distributie este neaparat o problema, nu astazi si nici in urmatorii 5 ani.

Am fost in situatia de a instala o statie de incarcare auto la o cladire de birouri. Cladirea are conform ATR-ului o putere instalata. Am instalat un analizor de consum  apoi am coroborat rezultatele cu mediile orare de consum obtinute de la furnizorul de electricitate si astfel am realizat ca eu aveam de fapt o rezerva bunicica de putere. Abia daca ma apropiam de 80% vara cu chillerele pornite. Media era pe la 40-60%.

De la furnizorul care urma sa monteze statiile am aflat ca pot face orice fel de setari vreau, astfel: daca puterea disponibila este de 44kW si incarca doar o masina, acea singura masina va incarca cu 44kW pe ora. Daca incarca 2 masini, acea putere se imparte, daca incarca 3 sau 4 masini, la fel. De asemena se puteau face tot felul de setari in functie de cat de incarcata e fiecare baterie de la fiecare masina, de exemplu daca baga cineva la incarcat o masina cu 10% baterie, programul o prioritiza pe aceasta in detrimentul celorlalte care sunt mult mai incarcate.

La o alta cladire am instalat o statie de doar 22kW insa stiind ca sunt la limita cu puterea instalata, am anuntat respectivul chirias ca vara intre orele 12:00 si 16:00 este posibil sa-i restrictinez accesul la statie (am prevazut in tablou un programator care intrerupe alimentarea in perioada setata).

Ca o concluzie, ceea ce vreau sa spun este ca se va folosi mereu puterea disponibila, ramane doar sa fie cat mai multe statii astfel incat sa avem cat mai multe variante. Nu ne ajunge puterea ziua, o vom incarca noaptea cand consumul este mult mai mic. Eu zic ca solutii se vor gasi.

Mai degraba m-as concentra pe gasirea solutiilor de incarcare la blocurile de apartamente. Foarte multi astazi nu se gandesc la o masina electrica pentru ca nu au la bloc unde s-o incarce. Rezolvarea cestei probleme este interesanta.


ghrt

La blocuri te loveşti de birocraţie. La mine de ex. se poate parca chiar lângă bloc, astfel încât poţi amplasa o priză pe bloc şi să o conectezi la tabloul blocului, dar am întrebat şi am înţeles că să obţin aprobările pentru un tablou suplimentar e prea dificil.
Cont (aproape) inactiv.

Mamutu

Functionalitatea incarcatoarelor este deja testata in practica in Olanda unde sunt cca 1300incarcatoare rapide si spre 30.000 incarcatoare cu curent alternativ (cea mai mare densitate din Europa si din lume). Daca o sa le cada retelele de energie electrica inseamna ca e prea mult. Deocamdata par sa mearga.
De asemenea sunt in proiect incarcatoare bidirectionale care sa stabilizeze reteaua, proprietarii masinilor care accepta folosirea bateriilor lor fiind rasplatiti pentru aceasta.

https://www.statista.com/statistics/658078/number-of-quick-charging-points-for-electric-vehicles-in-the-netherlands/
https://cleantechnica.com/2019/09/02/netherlands-subsidy-for-472-vehicle-to-grid-smart-chargers/

voicul

Olanda e ca Norvegia si din 2025 interzic vanzarea de motoare termice. Deci doar hybrid, electric si PHEV, ceea ce inseamna ca e nevoie de prize. Oamenii se pregatesc din timp si mai au 5 ani pentru schimbare, dar isi cam si permit sa faca asta.

Alta viziune, alta dorinta de a trai cat mai mult si mai sanatos.

yetiman

^^ Oare folosirea incarcatoarelor bidirectionale nu maresc (grabesc) numarul de cicluri de incarcare/descarcare si scurteaza viata bateriilor?
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ghrt

Depinde unde ciclează. Litiul este destul de happy cu cicluri în 40-80% şi încărcat regulat la 100%. Dacă ciclează 20-100% atunci da, pierde capacitate.
Cont (aproape) inactiv.

Mamutu

DS 3 Crossback un model nou de lux de la Citroen.
Electric.



dragrom

Toyota is working on innovating a solar-powered electric car that can 'run forever' and never needs charging:

https://www.businessinsider.com/toyota-solar-powered-e-car-never-needs-charging-2019-9


cristi5

Un clasament de autonomii in conditii realiste. Hyundai Kona pe primul loc cu 259 mile (416km), urmat la mica distanta se Jaguar i-pace si Kia e-Niro cu 253. Tesla pe locurile 4,5,7,9.

https://www.autocar.co.uk/car-news/advice/electric-cars-best-real-world-range

Mamutu

#1438
Modelele Hyundai au consumul cel mai bun/km.
Cu toate acestea comparatia nu e corecta, Tesla modelul S folosit a avut bateria de 75kWh, modelul actual disponibil are bateria de 100KWh si o autonomie de peste 600km (in viata reala au fist calatorii de peste 700km fara reincarcare).
Tot din presa britanica de specialitate:

https://www.autoexpress.co.uk/tesla/model-s/107620/new-tesla-model-s-long-range-2019-review

Un drum de la fabrica Tesla de langa San Francisco la fabrica SpaceX din Los Angeles fara reincarcare (cca640km posibili fara reincarcare):
https://www.motortrend.com/cars/tesla/model-s/2019/exclusive-2019-tesla-model-s-review/

alexV

#1439
Quote from: cezar-mario2012 on December 02, 2019, 07:22:19 PM
Motoarele electrice au și ele reductoare, un fel de cutie de viteze.

Da, insa cel putin la Tesla reductorul e fix 2 rozi zimtate, fara alte actuatoare. Si mai e un diferential mecanic clasic parca.
Fata de o cutie de viteza manuala sau automata, transmisia aici e cam 3% din complexitate. Nici eu nu vad bine Star Assembly de la Sibiu, pe viitor.  :D

Uite-o, Model S, am notat cele 2 roti dintate, care conectate la axul motorului asigura reducerea raportului.

Acuma daca e sa dam pe google dupa o cutie de transmisie ...