Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Telvanni


yetiman

Din pacate asta e doar inceputul.
Reduceri similare de personal vor veni de la majoritatea producatorilor auto.
Dar nu numai de la ei. Tot ce inseamna industrie conexa va fi afectata.
Foarte multe componente nu vor mai fi necesare: de exemplu demaror, bujii, injectoare, pompe de injectie, cutii de viteze, rezervoare, pompe de carburant, etc.

Un articol (in limba engleza):
Industria auto se contracta si trage in jos intreaga economie globala
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Mamutu

#1412
Referitor la filmul pus de Telmani, prezentatorul vrea sa facă rating fără sa ducă lucrurile pana la capăt.
Reciclarea bateriilor va fi o problema, dar deja e posibila in proporție de 95%!
Evoluția bateriilor e fulminanta in ultimii ani și nu a stat pe loc (vezi ZOE care e aceeași mașina dar căreia i-a crescut capacitatea bateriei de la 22 la 40 și acum la 52kWh).
Cu mașina potrivită o poți "calca" mult mai bine decât cu una pe benzina. Iar autonomia și viteza de incarcare sunt apropiate de cele pe benzina (vezi Tesla). Ce lipsește la noi deocamdată e infrastructura de incarcare.
Problema cu hidrogenul e modul de obținere (din gaz metan - e mult mai ieftin decât prin electronizat apei și se produce poluare), modul de păstrare (trebuie niște recipienti care sa reziste la presiune uriașă) iar eficiența este mult mai mica decât dacă ai folosi direct curentul de la priza.
Ah, și la noi nu exista nicio infrastructura de incarcare!!
Ah și mașina se încarca in 5min dar trebuie câteva ore sa se crească din nou presiunea la pompa de incarcare pentru următoarea mașina.
Ah și Toyota Mirai costa vreo 80.000Eur.
Ah și eu ca și consumator voi fi in continuare dependent de prețul hidrogenului făcut de alții (dacă îmi pun panouri solare acasă pot sa îmi incarc bateria de la soare!).
După parerea mea pana nu vin niște inovații radicale mașinile cu hidrogen nu au cum sa fie mai bune. Iar între timp Tesla a anunțat pentru anul viitor o noua Inovație probabil legată de integrarea condensatorilor ca modalitate de stocare.

Și un filmuleț despre cum funcționează mașinile cu hidrogen (din păcate in limba germana, se poate insa selecta traducerea automata a subtitrarii in romana).


Mamutu

Iar pentru cei care plâng după industria auto clasica și câți oameni vor rămâne fără serviciu: așa a fost și cu constructorii de calești, căruțe, hamuri, Nokia etc.
Nu putem tine o tehnologie pe loc numai ca sa avem locuri de munca pentru ca altul va veni cu tehnologia noua și tot acolo ajungem. Mi se pare mai important ca la Craiova se fac mici hibride, și sper in Dacia electrica (Renault are tehnologia).
Ca va fi o problema socială -foarte posibil, dar aici ne ajuta capacitatea de antreprenoriat a indivizilor și politicul cu viziune asupra viitorului pe termen mediu ;-).

voicul

Pentru moment toata lumea merge pe electrice. Poate peste 10 - 20 de ani sa se mai gaseasca o alta inventie si sa se mai treaca la alta tehnologie. Pana atunci nu faci electric, ai sanse sa fi scos de pe piata.

In RO abia daca s-a deschis prima statie de CNG si deci oare cand ajungem la prima de hidrogen.
Stalpi electrici sunt peste tot. Se pot pune cate 1 / 2 fire pentru incarcat pe fiecare stalp.

Nu am 80.000 de euro sa dau pe o masina cu hidrogen, dar am 10.000 (chiar si mai putin) sa dau pe o electrica.


Liviu M

Quote from: Mamutu on November 30, 2019, 07:32:43 AM
Ah și mașina se încarca in 5min dar trebuie câteva ore sa se crească din nou presiunea la pompa de incarcare pentru următoarea mașina.
In filmul nemtesc la care ai pus link, e si un interviu cu un proprietar de "benzinarii cu hidrogen". La intrebarea de la minutul 20:16 "e mai complicat de construit o "benzinarie" de-asta decat o "pompa de curent"?", raspunsul a fost "clar e mai complicata, da' pe de alta parte la o pompa de curent alementeaza o masina, la o "benzinarie de H2" pot alimenta pana la 100 de masini. Deci afirmatia ta cu "orele pentru cresterea presiunii" s-ar putea sa fie nefondata.

Pe de alta parte, daca in celule de combustie si "benzinarii" s-ar fi investit la fel de mult ca in baterii, probabil ca situatia ar fi fost alta.
Din pacate Musk s-a concentrat pe baterii...


ionut.damian

Problema autovehiculului electric nu este autonomia sau timpul de incarcare (care spre exemplu la Tesla este de aprox 20 min pt 350 km). Problema este data de reteaua electrica de distributie (linii electrice, transformatoare etc.) care nu a fost proiectata pentru un consum asa de mare intr-un interval scurt de timp. Ganditi-va ca incarcarea unui autovehicul electric cu 250kWh este echivalenta cu consumul unui bloc de locuinte de 10 etaje! Va dati seama ce presupune incarcarea mai multor autovehicule simultan.....

ghrt

Chiar şi dacă per total consumul e în limitele firelor, tot trebuie transformatoare, altfel cu 2kwh îmbătrâneşti până "bagi" de 50-100km.
Cont (aproape) inactiv.


ghrt

Trebuie la ele CASCO şi nu doar RCA.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

In RO este o problema asta cu incarcatul mai multor masini electrice. Partea buna: ceva se va schimba in viitor. Vor aparea penele de curent!

In afara cred ca se adapteaza mult mai repede. Procesul si directia este clara deci, eu cred ca de pe acum se schimba lucurile, adica se investesc bani in retea.

CyberTruck o sa aiba panou solar cu el - parca era 20 de km pe zi. E nimic, dar e nimic fara sa faci nimic. In 5 - 10 de ani daca o sa iti incarci masina de 100 de km pe zi din panourile de pe masina ...

Mamutu

Diferenta fata de incarcarea cu benzina este ca electrica se va incarca numai ocazional cu 200kW/h, in rest de va incarca de la priza acasa sau in parcarea magazinelor. In aceasta varianta de poate folosi bateria masinii ca si stabilator al retelei iar incarcarea poate fi pornita din aplicatie dupa ora 22:00 cand exista surplus de energie electrica in retea si curentul e mai ieftin.
Iar apropo de masinile care iau foc:

https://www.google.ro/amp/s/cleantechnica.com/2019/06/03/500-gas-car-fires-per-day-can-we-please-get-serious-about-electric-car-battery-fires/amp/

ghrt

20km înseamnă 20% din minim 22kw, adică 4,4kw. Pe latitudinea RO: vara obţii cam de 4 ori puterea, deci ar trebui 1kw în panouri. Iarna nici nu se pune problema, e bine dacă va compensa descărcarea reziduală a bateriei. 1kw panou mono înseamnă cam 5mp şi maşina trebuie lăsată aproximativ spre soare.

Parcările de magazine nu permit staţionarea după ora 22.
Cont (aproape) inactiv.

AlexxC

Urmarind discutia legata de transformarea industriei auto mi s-a aprins un beculet: ce se va intampla cu fabrica de cutii de viteze de la Sebes? e sortita inchiderii?