Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

Pentru revizii da. Teoretic pica mai putine, dar practic iti inteleg decizia. As face la fel.
Nu stii cand pica, ce pica, ce senzor, etc si nu mai ai masina. Adica ai daca o duci in service.
Da nu au la Budapesta nimic? (intreb de curiozitate, ca H e tara civilizata :) )

Mai ai rabdare cam 2 ani si o sa vina valul de electrice din D (VW, Mercedes). Probabil o sa gasesti service-uri la ele prin B in 2021.

cristi5

#451
^^ ce sa repari la electrica?

Motorul si  bateria nu se repara. Restul (frane, directie) sunt fix ca la masinile normale. Transmisie n-are.

Asta nu inseamna ca nu ajungi in service pentru difetite maruntisuri. In cartea de masini la mana a doua editata de firmele de revizie tehnica suedeze, Nissan Leaf nu e dat cu costuri de service mult mai mici ca alte masini...

In legatura cu hibridele Volvo: firma nu mai produce masini fara motor electric. Putini soferi amatori fac peste 30 km pe zi in afara vacantei. Toti care au masina pe solutia asta (Volvo, VW) zic ca nu mai stiu unde e benzinaria.

Si atunci ii intreb daca nu e pacat de bani si de energie sa plimbe motorul ala de 2l si 100 kg prin oras degeaba... nu mai bine isi iau full electric si inchiriaza ceva cand pleaca la schi? Si doar sunt autobuze si trenuri pana acolo.

Cred ca aceste hibride plug-in sunt o faza de tranzitie pana intelege lumea ca n-au nevoie de motorul ala mare si oprit din fata.

kitsune

Of, în țările "cu apă caldă"... Dar la noi? Puțin mai sus scriam că mi-aș lua electrică mâine (am un hibrid în familie), dacă aș avea un service capabil măcar la 100 km distanță. Prin service capabil înțelegând că oamenii de acolo au un minim de training, nu doar resetat erori cu testerul.
Și nu, motorul electric nu e buba, nici bateria. Ci zecile de senzori, țurumbele și alte nimicuri care nu contribuie cu mai nimic dar trimit semnale "implauzibile" sau de genul "EVAP System Very Small Leak Detected - Fresh Air Side P04EF 00 [096] Intermittent - Not Confirmed".
Din păcate filmul ăla "Idiocracy" e profetic și acolo vom ajunge dacă e nevoie de un recall în service ca să aranjăm covorașul de la șofer sau ne trebuie instrucțiuni de folosire scrise pe pachetul de scobitori. Și pun pariu că la recall-ul ăla cu covorașele a fost nevoie de troubleshooting serios.

Și ca să te contrazic, la vw frânele nu sunt chiar la fel ca la "normale" pentru că nu ai vacuum-ul creat de motor ca să acționezi servofrâna așa că au pus o pompă de vacuum, electrică. Oricum, în 90% din timp frânarea nu se face cu etrierele ci cu generatorul, altă diferență  :D
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dumbravaandrei

#453
@caf acumulatorul la Volvo e de 12 KWh. La VAG pe PHEV acumulatorul e de 10,3KWh. De acasa (atat timp cat nu ai "trifazic") il poti incarca cu maxim 7,2KWh, practic o sa il incarci cu 2-3 KWh (ca mai ai si alti consumatori prin casa). Eu pe A nu am fost asa de incantat de T8 (ce e drept, l-am testat pe XC90). A scos un consum de am crezut ca sunt in FH

Cat despre Tesla...
Astia europeni la ora actuala, singurul lucru la care sunt peste Tesla e calitatea masinii ca si fabricatie. Ca pachet propulsor/tehnologic sunt praf. Abia integreaza pachete de 80KWh. Hai sa ne uitam la Jaguar si sa vedem ce mare branza de pachet e performanta a facut fata de Tesla (90KWh --> 300 mile, sanchi X care e mult mai mare are 350 mile).
Si sa nu uitam ca de la anul, cu noua platforma de S/X, sunt sanse foarte mari ca Tesla sa introduca gama P200D, 150D sigur va aparea. Asta inseamna chiar si 8-900 de mile autonomie. Si la nivelul ala de pret, europenii sunt iarasi in afara jocului.
Asa ca, pana sa ameninte europenii Tesla, mai intai trebuie sa invete cum naiba se face o baterie de capacitate al naibii de mare (deja au pierdut jocul la 100KWh, neaparat trebuie sa se arunce la pachete de 200-300KWh). Pana atunci, Tesla va vinde ca painea calda, indiferent de capacitatea de productie. Oricate vor produce, or sa vanda tot.

P.S: EQC e o porcarie pana acum. Singura miscare demna pe segmentul electrice este Hyundai Kona. Din pacate se pare ca sticla aia de vin o sa o beau pana la urma, ca se pare ca in Romania dealerii Hyundai/Kia vor astepta Niro EV, asa ca e posibil ca abia la anul sa apara masina pe la noi.

voicul

Intradevar la baterii Tesla chiar sunt cei mai buni cu slabe sanse de detronare.

Autonomie de 900 mile adica 1400+km super vreau si eu. 100.000 de Euro ...
Si Leaf va avea 60kw din sept - cam 500km, la un pret de vreo 45.000 $ probabil.

Multi o sa se uite ca nu prea fac mai mult de 500km odata, dar cu vreo 50.000 de euro au ce face.

Si cand cei multi o sa ajunga la 100kw - sa zicem vreo 800km, avantajul venit din capacitate mare a lui Tesla se va diminua.

Mamutu

Avantajul lui Tesla este ca prețul bateriilor lor nu are competiție acum. Modelul 3 cu baterie de 50kwh ar avea un cost al bateriei de cca 5000USD!!! Restul pieselor nu ar trebui sa fie mai scumpe decât la o mașina obișnuita, in plus nu are cutie de viteze, mai putine piese... in concluzie Tesla face o găleata de bani la fiecare mașina vândută (la modelul S se estimau cam 20.000USD/bucata). Cu cât cresc mai mult producția cu atât fac mai mulți bani!
In SUA statul subvenționează mașinile electrice cu 7500USD pentru primele 200.000modele vândute, apoi 5.000USD pentru următoarele, etc. La asta se adaugă subventiile fiecărui stat (in California sunt încă 2500).
Cererea rămâne in continuare uriașă, pe piețele din Europa sau Asia nici nu se poate comanda încă.
Pe măsura ce apar modelele concurentei și cererea va creste (la ora actuala doar 1%din mașinile vândute sunt electrice) așa ca eu cred ca e loc pentru toți și Tesla își va vedea liniștita de treaba.
Cei care vorbesc de prețul mare sa nu uite ca e o mașina care accelerează de la 0-100km/h in 5,6sec! La performante asemănătoare și o mașina pe benzina costa mult iar întreținerea lor si mai mult.
Merita luată in Ro o Tesla - discutabil, intr-adevăr nu ai unde sa o repari, un Leaf pare mai aproape de un consumator normal.

dumbravaandrei

@voicul - Stai calm ca si Tesla lucreaza la optimizarea masei vehiculului, nu dorm nici aia.
Ideea e ca europenii voit au intarziat niste ani care automat se amplifica in niste zeci de ani. De inteles pentru ca la nivel de industrie, trecerea pe o alta tehnologie de propulsie implica o anumita rezistenta pe care Musk nu a avut-o. Iar Musk a avut libertatea de a-si asuma un risc. Libertate pe care nu o mai are acum.

Cat despre Leaf, dealerii Nissan nu stiu nimic despre comercializarea Leaf 60/70 in Ro. Din cate se pare, nici Norvegia nu stie nimic, asa ca e posibil ca Leaf+ sa apara defapt in Sept 2019, desi niste voci spun ca anul magic va fi chiar 2020/2021 cu noua generatie.

@Mamutu - la ora actuala, numai din optiunile "Enhanced Autopilot" si "Full Self-Driving Capability" scot 6000$ profit per masina. Mai scot inca aproape 8-10 mii din alte chestii de la masina. Un studiu facut asupra companiei zice ca pe fiecare M 3 Tesla scoate cel putin 15k profit (e companie IPO, sunt suficiente studii pe tema asta). Pe fiecare S/X face undeva 25-30k $ profit. Bani pe care ii recapitalizeaza in productia de acumulatori si alte "acareturi".

Poate te ajuta clipul asta:

Ionut

Unde se vând cele mai multe mașini electrice și cum stă România în comparație cu alte țări europene

În România s-au înmatriculat aproape 300 de mașini 100% electrice în prima parte a anului, de zece ori mai multe decât în prima parte din 2017, în timp ce în Bulgaria au fost 64, iar în Ungaria, peste 600, arată datele ACEA. În Europa s-au înmatriculat peste 88.000 de mașini electrice, dintre care aproape un sfert au ajuns în Norvegia.

În UE s-au înmatriculat 65.000 de mașini electrice în primele șase luni, cu 40% mai mult decât în perioada similară din 2017. România a contribuit cu sub 0,5% la total. Germania este cea mai mare piață UE pentru mașini electrice, cu peste 17.000 de unități, iar în Franța s-a depășit 14.000. În Olanda s-a trecut de 9.500, în UK de 7.000, iar în Austria, de 3.000.În alte trei țări s-a trecut de 2.000 de unități: Spania, Suedia și Italia. În regiune, Ungaria stă cel mai bine, cu 609 mașini înmatriculate, În Cehia au fost 318, în Polonia 279, iar în Bulgaria, 64 de mașini electrice.

Norvegia rămâne cea mai mare piață pentru mașini electrice datorită subvențiilor acordate. În șase luni s-a depășit pragul de 20.000 de unități, creștere de 36% față de perioada similară din 2017.

În Europa sunt la vânzare aproximativ 20 de modele full-electrice.

Hotnews

Ionut

Acţiunile Tesla au scăzut după ce Elon Musk a părut că fumează marijuana în timpul unui interviu, iar managerul contabil şi-a anunţat demisia

Directorul general al Tesla, Elon Musk, a părut că fumează marijuana în timpul unui interviu, iar acest fapt, împreună cu anunţul demisiei managerului contabil după doar o lună în această funcţie, a dus vineri la scăderea acţiunilor companiei cu până la 9%.

News.ro

cristi5

Quote from: yk17fox on September 07, 2018, 09:15:40 PM
Și ca să te contrazic, la vw frânele nu sunt chiar la fel ca la "normale" pentru că nu ai vacuum-ul creat de motor ca să acționezi servofrâna așa că au pus o pompă de vacuum, electrică. Oricum, în 90% din timp frânarea nu se face cu etrierele ci cu generatorul, altă diferență  :D

Mecanismul franei (disc etc) e fix acelasi. Da, presiunea din frana vine din acel compresor electric, care insa nu cred ca pune probleme de fiabilitate. Incomparabil mai putine decat un motor termic cu zeci de piese in miscare.

Regenerarea nu are nicio treaba cu mecanismul franei. Roata e cuplata direct la motor care trece (electronic) in mod generare cand soferul nu accelereaza.

In rest de acord ca electronica poate fi o problema pt un service, mai ales la masini intesate de sisteme digitale, precum Tesla. Dar am lucrat cu masini electrice extrem de simple, de ex Mitsubishi i-MiEV. Vreau sa spun ca electronica/partea digitala nu e esentiala pentru functia de baza a masinii. Exista electronica de putere din motor si de la circuitele de incarcare a bateriei.

Dar in comparatie cu electronica asociata aprinderii electronice si altor functii a motoarelor termice, fiabilitatea electronicii EV e mai mare pt ca e mai simpla.

kitsune

@cristi5, spuneam că frânarea în sine se realizează în 90% din cazuri diferit, aka cu generatorul, nu cu mecanismul de frânare clasic (care da, e la fel, discuri, etriere, pompă de frână dublu circuit ajutată de un cilindru cu vacuum produs dual, de motorul termic și de o pompă electrică). Vorbesc strict de vw pe care îl am în parcare. Nu știu dacă ai observat, eu simt diferența când trece de pe frânarea regenerativă pe cea clasică. Cu toate că nu am săpat adânc să văd cum comută de pe una pe alta, în fond apăsarea pedalei de frână acționează direct pistonul pompei, teoretic ar trebui un by-pass al presiunii de ulei pentru a împiedicaacționarea etrierelor atunci când e în modul de frânare regenerativă.
Eu sunt un adept al mașinilor electrice, îmi construiesc deja cablajul pentru stația de încărcare la (viitorul) carport. Doar că locuiesc într-o localitate în care service-urile auto sunt încă în precambrian, unde Liceul Auto pregătește ospătari pentru sezonul estival, oricum, cu 2 și ceva media de intrare nu te aștepți să iasă "rocket scientists" din ei.
Așa că am adoptat struțo-cămila asta de hibrid, pentru că nu mă vad, cum zicea @voicul, cu mașina pe platformă 3000 km pentru o revizie în țările cu apă caldă
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cristi5

Quote from: yk17fox on September 09, 2018, 09:36:43 AM
Nu știu dacă ai observat, eu simt diferența când trece de pe frânarea regenerativă pe cea clasică. Cu toate că nu am săpat adânc să văd cum comută de pe una pe alta, în fond apăsarea pedalei de frână acționează direct pistonul pompei, teoretic ar trebui un by-pass al presiunii de ulei pentru a împiedicaacționarea etrierelor atunci când e în modul de frânare regenerativă.

Din cate stiu, cele doua sisteme sunt complementare si separate (fiabilitate maxima adica), nu exista comutare intre ele. Regenerarea incepe la o anumita pozitie a pedalei de acceleratie. In cel mai simplu caz, cand pedala e sus. Dar nu neaparat, vezi one-pedal driving la Chevrolet Bolt. E un soi de frana de motor.

Asa a fost la toate electricele pe care le-am condus, dar VW n-am condus.

Frana traditionala actioneaza pe toate rotile, ceea ce, daca nu e AWD electric (ca la Mitsubishi PHEV de exemplu) e important pt oprirea in siguranta. Chiar si la AWD, regenerarea nu poate orpri vehiculul eficient la viteze mici.

kitsune

La VW începe să regenereze când apeși pedala de frână. Cu accelerația liberă intră în "coasting", dacă ești pe tempomat atunci și regenerează. de obicei, dacă apeși frâna mai ușor, doar regenerează, dacă e mai brusc, cred că sunt amândouă. Cert e că mi s-a întâmplat să îmi intre în față unul pe DN1 și am scos fum din frâne, în prima fază a frânat doar electric apoi am simțit frâna clasică, apoi ABS-ul și avariile. dar da, frâna regenerativă e doar pe față, motorul electric fiind în cutie.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cristi5

Da, se pare ca VW (si poate si alte electrice mai moderne) recupereaza energia si la apasarea franei. Dispozitivul cred ca se cheama "brake booster"

https://www.volkswagen.co.uk/electric-hybrid/regenerative-braking


perfidus

Quote from: voicul on July 26, 2018, 03:49:58 PM
Va place masinuta?E electrica.Produsa la Cluj.Cat e pretul?13750 eur.Prin programul de mediu platiti doar jumatate!
Autonomie 90 de km sau 140 cu baterii pe litiu.

Nu stiu daca a mai aparut pe aici, productia e.GO Life este lansata in 2018. pretul pleaca de la 15.900 eur. Autonomie in oras de la 120Km (102Km trafic urban real). Si are 4 locuri nu doar doua. Made in Jermania :D

http://e-go-mobile.com/en/models/e.go-life/



Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat