Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Ionut

Bogdan Florea, Volkswagen: În 2020 vom ajunge la 2.000 de maşini electrice vândute anual în România

După primele şapte luni din 2018, maşinile electrice au ajuns să deţină o pondere de 2,5% din totalul pieţei, superioară celei de anul trecut, de 1,8%. Programul Rabla Plus, prin care statul subvenţionează cu 10.000 de euro achiziţia unui autoturism electric, dar şi noile modele lansate de constructorii auto vor impulsiona puternic vânzările de maşini ,,pe baterii", astfel încât ponderea lor va ajunge la cel puţin 10% din vânzările unei mărci.

ZF

voicul

Audi e-tron a fost prezentat oficial



Ei zic 95kw - 500km autonomie.

cris_ct

Si asamblarea unui motor electric la fabrica Audi din Ungaria (Gyor):



Extras din textul ce insoteste filmul:
".... For the production of electric motors, Audi Hungaria installed the innovative production equipment and islands within just one year. The departments for the development of electric motors and for production planning cooperated closely with the prototype manufacturing/ production technology center in Győr to develop the required expertise. The current production capacity is for approximately 400 electric axle motors each day and can be gradually increased. At present, about 100 people are employed in this new area, to be increased to more than 130 by the end of the year. Production is with one‑shift operation, but will soon change to three shifts.  "
Link-ul canalului YT, pentru pasionati: https://www.youtube.com/channel/UCgV6iVN6IdBvGXD3tqoUmKA

Mamutu

Urmează un filmuleț cu modelul 3 pe autostrăzile Germane. După accelerări repetate la maxim se poate sa răspundă mai greu la acceleratie (încălzirea bateriei), in rest rezista bine la 220km/h.


cristi5

"
Compania italiană Enel a anunțat vineri că va dezvolta o rețea de stații de încărcare pentru automobilele electrice, o mișcare ce urmează tendința globală de renunțare treptată la combustibilii fosili. Conducerea companiei nu a comunicat numărul de stații de încărcare ce vor fi deschise în România, dar surse din piață au declarat pentru G4Media.roEnel plănuiește să deschidă circa o mie de astfel de stații în următorii ani.
"
https://www.g4media.ro/schimbare-majora-in-piata-auto-din-romania-enel-anunta-ca-va-construi-o-retea-de-statii-de-incarcare-pentru-masinile-electrice.html

voicul

Poti face un test drive cu electricele de la Renault in acest week-end la mall Baneasa.
Inscrierea o poti face si acolo.

TibiV

Plecand de la discutiile de pe "international - feroviar" (care au pornit de la Coradia iLINT dat in Germania si eficienta "fuel cell")...
Pun aici, nu in topicul general despre automobile, pentru ca si "fuel cell" cu hidrogen gnereaza de fapt curent, deci tot despre automobile electrice discutam...

Nu stiu daca aste are dreptate sau nu, dar pun totusi "informatia"...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Mamutu

Pentru distante lungi pare sa fie mai util hidrogenul dar ma refer mai ales la vapoare și eventual avioane.
Singurele firme care investesc in hidrogen sunt Toyota și Hyundai.
Pentru utilizatorul care are acasă o priza, bateria e mai de bun simt.
Pana la urma prețul va decide.
Urmează un filmuleț din Coreea de Sud

voicul

#473
Mai sunt firme care investesc, gen Honda si BMW.
Problema e ca statiile de hidrogen trebuie construite, pe cand priza deja exista. Deci in teorie masina electrica ar avea sanse mai mari de reusita.
In plus hidorogen-ul pare asa ... ca GPL-ul: sari in aer si mai e si bomba cu "hydorgen" ... nu stiu ce sa zic boss, mai bine "dizal"! (cam cum o sa sune perceptia generala).
Eu nu imi cumpar electrica deoarce nu am prize (si deja sunt multe de mare putere in RO). Cu o masina pe hydrogen ce sa fac?
Mai mult chiar (true story): nu cumpar o masina pe CNG pentru ca abia la final de an o sa se faca o retea de vreo 10 statii CNG (ceva proiect UE) si o sa ajungem la fabulosul numar de 2 statii in B!

In alta ordine de idei: Henry Ford a produs un model electric (Model T) prin 1910+, avand ca target femeile. A avut mai mult succes motorul cel termic (fondatorul Standard Oil a descoperit cum sa produca mai eficient benzina) si s-a renuntat la cel electric.

L.E. Am vazut tot video:
1. Wow ce bord are masina!
2. Daca curatarea aerului se face prin filtre (nu mie clar daca da sau nu) ... o sa fie probabil niste costuri pentru schimbarea lor.
3. La PMB se stie ca exista autobuze care nu polueaza (gen electrice, nu FCEV)?

Mamutu

#474
Soluția cea mai elegantă este cea de la Sono Motors, ei îți oferă pana la 250km autonomie și celule fotosolare care pot încarca pana la 30km/zi. Asta înseamnă in zonele însorite pana la 900km/luna moka de la soare!!! Asta îndemâna 10.000km/an.
Dacă va fi nevoie încarci o data sau de doua ori pe luna in rest nu te mai interesează hidrogenul, costul electricitatii, etc.
Nu ma aștept la producătorii mari sa vina cu o soluție asemănătoare dar produsul acesta exista, va intra in curând pe piața, are destui oameni care au precomandat mașina, și totul la un pret decent!

https://sonomotors.com/sion.html/

ghrt

Şi Toyota oferă celule solare pe ultimul model de plugin hibrid. Doar ca sunt mai realişti, încarcă de maxim 6km zilnic sau ceva de genul.

6kw în baterie (nu mai zic de diferenţa dintre zilele de vară şi de iarnă) e doar marketing. În zonele predominant înnorate (Scoţia de pildă) ai nevoie de alt tip de panouri pentru a fi eficiente. În Grecia vei încărca mai mult decât în România. Etc.

Caută instalaţii pentru case off grid care oferă 6kw în zona temperată şi vei vedea diferenţele de dimensiune a panourilor.
Cont (aproape) inactiv.

Mamutu

Pe o insula din Mediterană ar fi de bun simt o asemenea masina, soare mult, distante mici, benzina scumpă.


voicul

16.000 de euro pentru o masina care nici macar nu o alimentezi?
Ai da 8000 cu rabla+ daca ar veni in RO.

BUY! :)

Mamutu

16.000 + 4000 bateria (varianta cu autonomie 250km)
12.000 + 2000 bateria (varianta cu autonomie 120km)
Problema e ca in urmatorii ani nu vor putea produce in masa, dar e posibil ca si altii sa ia modelul (si Fisker Karma avea celule fotovoltaice dar firma a dat faliment - acum au preluat-o chinezii). Intr-adevar Toyota adauga cativa km/zi cu celulele foto dar costa 1500USD in plus (nu prea iti scoti banii).
Daca incarci la priza la alte ore decat cele de varf pe piata curentul poate avea si cost negativ (daca nu se consuma instantaneu se pot suprasolicita retelele), in alte tari treaba asta ajunge pana la consumatorul final, asta inseamna ca daca iti incarci acasa masina noaptea sau la amiaza (unde se face multa energie de la soare) ar trebui sa fie gratis! Asta tine insa de politica statului si asta la noi e complicat...

TibiV

Quote from: Mamutu on September 25, 2018, 07:18:25 PM
Daca incarci la priza la alte ore decat cele de varf pe piata curentul poate avea si cost negativ (daca nu se consuma instantaneu se pot suprasolicita retelele), in alte tari treaba asta ajunge pana la consumatorul final, asta inseamna ca daca iti incarci acasa masina noaptea sau la amiaza (unde se face multa energie de la soare) ar trebui sa fie gratis!

Abia astept sa aflu care este tara in care energia electrica este gratuita noaptea...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)