News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Liviu M

Quote from: voicul on May 31, 2018, 04:29:03 PM
Pai si nu merita sa dai...
Nu stiu, n-am nici 100000 de dat pe o masina, nici 18000 de dat pe o baterie...  :lol:

voicul

E distributie pe lant de ai schimbat-o la 100.000km?

Liviu M

Pe mine ma-ntrebi?  ???
Daca da, de unde ai scos 100.000? Am zis 240.000 km sau 10 ani. Cum anii s-au implinit primii, am facut-o de batranete. Si nu, nu e pe lant, e pe curea (din cate stiu, daca n-au defecte de proiectare/fabricatie cele pe lant nu se schimba).

voicul

Pe tine te intrebam dar am gresit cifrele pe aici.

Eu am avut mereu 5 ani sau 60.000 km. Mi se par diferente mari, de asta intrebam.

voicul

Primele zece autobuze electrice din România au fost puse în circulaţie, joi, de Primăria Cluj-Napoca şi Compania de Transport Public (CTP).

https://www.facebook.com/catalin.andrei.itu/videos/10204178510738347/

Autovehiculele au fost achiziţionate printr-un proiect care a beneficiat de finanţare din fonduri elveţiene şi a fost gândit în perspectiva înnoirii flotei companiei de transport care operează în Cluj-Napoca şi comunele învecinate.

Primarul Emil Boc a declarat că prin acest proiect Cluj-Napoca dă semnalul privind direcţia de evoluţie spre transportul public nepoluant.

'Pentru prima dată în România se introduc în circulaţie autobuze electrice, fiind un eveniment în premieră naţională. Vreau să mulţumesc cetăţeanului elveţian, pentru suportul financiar acordat acestui proiect. Bugetul total al proiectului este de 32 de milioane de lei, din care 27,2 milioane de lei o reprezintă contribuţia elveţiană, restul fiind acoperit din bugetul local, cu aceşti bani fiind achiziţionate zece autobuze electrice, de producţie poloneză. Cluj-Napoca dă semnalul privind direcţia de evoluţie spre transportul public nepoluant, pentru că ne interesează sănătatea fiecăruia dintre noi şi reducerea poluării aerului, astfel că ne propunem ca prioritate strategică schimbarea flotei de transport în comun a CTP care să devină, după 2025, complet nepoluantă', a declarat afirmat primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.

La inaugurarea autobuzelor electrice a fost prezent şi ambasadorul Elveţiei în România, Urs Herren, care a pus accentul pe importanţa soluţiilor care protejează mediul şi pe dezvoltarea durabilă.

http://www.capital.ro/primele-zece-autobuze-electrice-din-romania-au-fost-puse-in-circu.html

kitsune

Quote from: voicul on June 01, 2018, 02:50:44 PM
Mai intreaba unii:
Daca ploua si eu incarc electrica, nu ma electrocutez?

Răspund aici, pentru că topicul e potrivit.

Să ştii că ar putea fi probleme cauzate de umiditate. Nu electrocutare, pentru că propriu-zis cablul de încărcare nu e sub tensiune până când nu e cuplat şi încărcarea e pornită (card, start charging, etc.). Dar ar putea exista puneri la masă, scurt între terminale, "curenți vagabonzi" datorită umidității. Nu ştiu ce clasă de protecţie la umiditate au conectoarele, dar am întâlnit probleme cu cuplarea containerelor frigorifice (cuple asemānătoare, curenți relativ mari, tensiuni 440 V trifazic) pe ploaie, cu rezultate variate, de la siguranțe sărite şi până la cuple topite. Ar putea fi o problemă în viitor, când se vor înmulți maşinile electrice şi vor deveni accesibile maselor largi şi blonde. Cum spuneam, homo "sapiens" va încerca mereu, chiar dacă gaura e rotundă şi cupla pătrată.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence


frunzaverde

Quote from: alexV on May 20, 2018, 01:20:12 AM
is curios daca poate urca dealuri. Clujul e intr-o vale, si de-asta ma gandesc: oare electricele vor face traseul doar de-a lungul vaii, sau vor urca si sus in cartiere.

Ar trebui sa poata mult mai bine decat un motor cu ardere interna de putere identica, motorul electric functionand la acelasi randament indiferent de panta (ceea ce nu se intampla cu motoarele diesel). Multe orase cu pante masive au pastrat retelele de troleibuze tocmai din cauza ca troleibuzele se descurca mai bine ca autobuzele (San Francisco, Seattle).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dumbravaandrei

Cu circulatul autobuzelor EV pe dealurile Clujului as zice ca e doar o chestiune de timp pana se pregatesc statiile de incarcare si pe liniile care au "capatul" pe deal. Pentru ca nu toate liniile se termina sau au traseu pe la actualele statii de incarcare. Dar la ~40 de autobuze, cu siguranta cateva vor urca si dealul.

dumbravaandrei


voicul

#370
Am dat peste specificatii Audi E-Tron asa cum le da Audi (poti cu 1000E avans sa il rezervi deja si in RO)
500 km autonomie (deci probabil real vreo 400) cu incarcare full in 30 de min (probabil la statii de 150kw) e bine.
Costul ... e rau :)

e-tron este primul model de serie full electric Audi

• 100% electric, sportiv si potrivit pentru folosirea de zi cu zi. e-tron este un Audi autentic
• Trei motoare electrice, unul pentru puntea din fata, doua pentru puntea din spate
• Un SUV premium foarte atractiv, e-tron ofera spatiu pentru 5 persoane si autonomie de pana la 500 km
• Tractiune quattro

Performante de alimentare superioare

• Audi e-tron va fi primul model de serie ce poate fi incarcat la statii puternice, cu o putere de 150 kW
• Dupa mai putin de 30 de minute, e-tron este din nou pregatit pentru distante lungi de 500 km

Specificatii:

Acceleratie de la 0 la 100 km/h: 4.6 secunde
Viteza maxima: 210 Km/h
Putere: 500 CP (3 motoare electrice)

Si un video:

ciprebbe

Quote from: dumbravaandrei on June 05, 2018, 01:34:19 PM
Cu circulatul autobuzelor EV pe dealurile Clujului as zice ca e doar o chestiune de timp pana se pregatesc statiile de incarcare si pe liniile care au "capatul" pe deal. Pentru ca nu toate liniile se termina sau au traseu pe la actualele statii de incarcare. Dar la ~40 de autobuze, cu siguranta cateva vor urca si dealul.
Urca si dealul, am vazut ieri electric pe linia 35 care urca sus in Zorilor.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Mamutu

Urcatul nu e nicio problema pentru o masina electrica, cuplul este totdeauna foarte bun.
Problema este ca consuma mult din energie iar daca bateria e pe terminate poate fi o problema.
La coborare va recupera energia consumata asa ca nu influenteaza asa de tare consumul mediu.

nicolaem

#373
interesant, intial au zis ca nu pun pe 35. au facut statie de incarcare si sus in zorilor?

Eu stiu ca au facut statii de incarcare in 3 puncte doar unde a fost mai usor accesul la energie electrica si in zorilor ( in deal pt ne-clujeni) nu era prevazuta.

Referitor la aceste autobuze. au fost cumparate cu 85% fonduri elevetiene.
Se pare ca primariei i-a fost acceptata de ue achizionarea a inca 12 pe fonduri ue. tocmai a fost lansata comanda, aceleai firme ( Solaris). Contractul cadru permitea, licitatia initiala era pe 30 bucati desi finantare asigurata aveau doar 10.

Eu intreb, mai ales pe cei care ati avut contact cu asa ceva in vest. ce fiabiliate au? avem catia ani de experienta undeva sa stim cum se comporta bateria pe un autobuz care face sute de km pe zi? Sunt multi pe la cluj care sustin(em) ca era mai bine ca pe fondurile ue destinate transportului "curat" sa fie achizitionate doar tramvaie si troleibuze.
cele 10 erau suficente pt moment, doar pt a da un semnal

ce ziceti, pe termen lung ce rentabilitate pot avea? Momentan costul unei baterii noi este 200k euro. evident va scadea, dar daca va trebui schimbata la 3 ani , si peste vreo 10 ani nu se mai fabrica modelul asta ca probabil se va schimba tehnologia si pretul poate creste la loc.

voicul

Daca garantia la baterie e mai mica de 5 ani e teapa pe fata.
In general ele sunt garantate 8 ani.
Desi toti vorbesc ca bateria e o problema eu nu am auzit pe nimeni sa fi schimbat bateria (inclusiv pe hybride). Nu zic ca nu sunt cazuri. Cel mai rau e sa scada capacitatea sub 50% fata de initial.

Nu am facut calcule la autobuze, dar eu zic ca in 10 ani isi scot banii (diferenta de bani fata de unul clasic).