Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

davyl

Quote from: voicul on May 21, 2018, 09:54:26 AM
Intersant.
Eu de cand ma uit dupa electrice nu am gasit nici una full de la Volvo si Audi.
Desigur ca sunt planuri, dar cum sa vanda anu asta ceea ce lanseaza anul viitor?

Spre exemplu: "Volvo has revealed its first all-electric car after confirming last year that it will be making the move to all-electric power in 2019."
https://www.pocket-lint.com/cars/news/volvo/143488-volvo-s-first-all-electric-car-will-be-this-sleek-and-sexy-hatchback

Poate nu stiu eu, totusi.
Volvo, dupa parerea mea, va porni o noua revolutie prin excluderea motoarelor diesel din oferta lor. Viitoarele lansari de modele noi (incepand cu 2019), nu vor avea decat motoare pe benzina, variantele semi-hibrid (mild hybrid), full-hibrid sau 100% electric.
Sursa: https://www.media.volvocars.com/fr/fr-fr/media/pressreleases/228874/volvo-cars-abandonne-le-diesel-sur-sa-nouvelle-berline-s60
Si isi asuma un risc pentru ca desi pus la zid in ultima perioada, motorul diesel a avut si inca mai are o cota buna de vanzari...

dumbravaandrei

Nu prea isi asuma riscuri Volvo...
Riscuri si-au asumat cei de la Toyota ;)

cristi5

#332
Volvo are niste hibride seriale foarte simple si practice. Electric pe spate si motor termic in fata. 30 km electric, perfect pentru o zi obisnuita in oras. Rezultatul e ca masina se alimenteaza cu benzina odata pe trimestru max. Am vazut si un VW combi (Golf cred) de genul asta.

Toyota mi se par foarte slabi la capitolul asta. Nu au plug-in hybrid pe masinile mai mari, mai mult pe Prius. Asa ca tehnologia hibrida toyota o fi avansata, dar arzi benzina.

PS: scuze, nu sunt seriale. Sunt plug-in hybrid, ei le numesc twin engine. Incepand din 2019 toate Volvo vor avea un motor electric.

http://my.volvocars.ro/volvo-twin-engine-plugin-hybrid


voicul

Pai Volvo e hybrid sau PHEV la 30km (ar fi cam mult doar pentru hybrid)?

Varza Toyota la hybride - 2km!
Decat PHEV Prius (da parca era si Auris-ul PHEV - nu bag mana in foc) - 23km.


Mamutu

Honda anunța modelul Jazz cu autonomie de pana la 300km și pret de la 20.000USD.
Din 2020
https://insideevs.com/hondas-new-186-mile-electric-fit-will-be-priced-below-20000/


Sent from my iPhone using Tapatalk

davyl

#335
Quote from: dumbravaandrei on May 22, 2018, 02:08:51 PM
Nu prea isi asuma riscuri Volvo...
Riscuri si-au asumat cei de la Toyota ;)
Salve Andrei,
In viziunea mea "revolutie" la Volvo inseamna ca un producator de talia lui care vinde preponderent 70% diesel sa inceapa sa scoata acest motor din oferta, este un mare act de curaj.
Toyota din cate stiu nu cred ca depasea 30% din vanzari ponderea motoarelor diesel. Dar e drept ca ei au renuntat primii la motorul diesel.
Din sursa sigura pot sa va spun (am un prieten cu XC60 T8 2018 hybrid) ca masina are o autonomie de 35-40km full electric (iarna) si 48 km full electric (vara).
Pana acum are o medie de consum generala de 7,5l/100km (toate tipurile de vreme si de drum, inclusiv o vacanta de lunga durata si incarcat).
Pentru o masina de peste 2T e o performanta.  :D
Spre comparatie: pur motor termic (benzina) consumul e undeva pe la 10-11l/100km.
Dar e totusi un motor Volvo de 320HP, 4 cil., 400Nm asistat de doua motoare electrice pe puntea spate insumand 87HP si 240Nm. Cuplul total e monstruos:640Nm, o adevarata bestie!  :lol:

voicul

Si eu tot zic ca Toyota si-a asumat riscul.
Volvo e detinuta de chinezi care au bani infiniti si nu produce mai mult de 500.000 de maini pe an (fata de 10 mil Toyota).
Deci Volvo isi permite sa isi asume acest risc (cu castig imens la imaigne), pentru ca in caz ca nu iese chinezii pompeaza bani si nu foarte multi tinand cont de productie.

In alta ordine de idei - in cat timp se incarca bateria la XC60 hybrid?

2lT - 320cp ... si eu ma miram de 2l TSI de la VW cu 280cp si eram ... wow  :lol:

cristi5

O masina de familie normala nu face mai mult de 30 km pe zi. Bateria de Volvo (si VW are ceva similar, la fel si Mitsubishi PHEV, si altele) e gandita pentru astfel de zile normale. 300+ zile pe an. Iar in astfel de zile bateria se incarca noaptea, cand familia doarme, nu conteaza in cat timp (vreo 4h la 220V 10A banuiesc)

O familie normala acumuleaza si 3-4 luni consecutive cand nu baga benzina deloc, pentru ca benzina da 500+ km de autonomie suplimentara, de care rar e nevoie.


dumbravaandrei

#339
Sistemul asta de incarcare nu e deja in teste de ceva ani?  :o parca am vazut si acum 2-3 ani imagini cu sistemul asta de incarcare (stiu ca in Suedia sunt in teste cateva metode de incarcare, curios cum o sa le armonizeze din moment ce una din solutii e pantograful - adica deasupra camionului)

Fiecare isi ia masina in functie de ce nevoie are... iar daca te dai cu ea casa-munca numai prin oras si mai faci 2 concedii pe an la distante mai mici de 500 km de casa, chiar nu vad rolul unui T8 sau alt sistem echivalent.... lejereanu sunt alte solutii mai potrivite orasului... In cazul asta confortabil as achizitiona un leaf, eGolf sau golf gte.

La mine e problema e ca din numarul de km parcursi nici 30% nu sunt facuti in oras (fac cam 45000 km pe an). Iar aici hibridul... nu stiu cum sa zic, dar as polua mai mult decat cu una doar cu motor termic. Bucuresti-Pitesti cu VW Passat 1.4 TFSI consum de 6.8%, cu VW Passat GTE (adica tot acelasi 1.4 + sistemul hibrid), consum de 8.1%. Plecat de din Bucuresti de la Rosu, deci putin trafic de oras. Consumul nu e neaparat un factor decisiv pentru mine, sunt alti factori mult mai importanti, dar in cazul asta, la stilul meu de mers chiar nu ii vad rostul unui hibrid. Iar cele ~300 kg pe care le cari in permanenta isi spun cuvantul
Da... e limita la care pleci de la diesel cu varianta "ori full electric, ori pur termic sau mild-hybrid. Si sincer sa fiu as fi foarte incantat cand sisteme gen T8 vor face ceea ce trebuie sa faca si de ceva vreme fac pe i3... adica partea rermica sa fie un range extender la electric de maxim 150 km. In rest sa am autonomie electrica, nu termica.

P.S: Vineri m-a vizitat un prieten care acum locuieste in Lyon. A venit cu un eGolf (4000 km la bord) fara probleme prea mari de timp (a condus in reprize de 900 km/zi atat cat i-au permis puradeii - 2 gemeni de 14 luni) si aveam emotii ca nu o sa ajunga la Iasi. In Brasov a alimentat la Kauflandul de pe Avram Iancu, iar urmatoarea incarcare a facut-o in Bacau pentru siguranta. Singura tara in care a avut reale emotii a fost Ungaria. Cu mare noroc l-au ajutat cei de la Nissan sa alimenteze. Problema nu a fost lipsa statiilor de alimentare (au multe ungurii daca stii cum sa le cauti - bineinteles toate pe DC) ci din cauza sistemului idiot de carduri cu care poti alimenta. Se pare ca acolo stai cu banul in mana si tot nu poti alimenta daca nu ai un card bancar emis in HU sau un card de la furnizorul de statie.

voicul

#340
A reusit sa faca 900km/zi?
Asta inseamna cam 4 incarcari pe zi - adica cam 4h ore doar alimentarea.

Hybrid-ul si PHEV-ul sunt preponderent pentru masini care se folosesc in oras.
N-am auzit de autocar sau tir electric inca (exceptia e Semi de la Tesla, dar pana apare mai dureaza), dar am auzit de autobuz electric.
Problema reala cu poluare e in oras. (desigur ca e si in afara, dar in oras chiar o simt oamenii si ii deranjeaza :) )

Tot in Suedia au testat drumul electric, dar alimentarea era cu fire puse pe stalp - ca la tren.

dumbravaandrei

Pe traseul pe care a venit el ai preponderent statii de 100kw. Pana la 80% incarci in 20-25 min, e ultima generatie de e-golf, de la incarcare la incarcare cam faci 250 km in B2, mers de autostrada (are trei moduri de regenerare ). A mers pe ACC cu limita la 130. Niciodata nu scade bateria sub 10%. Oricum facea pauzele astea din cauza celor mici.
Deasemeni pot sa iti confirm ca acum 2 saptamani o flota de 10 eGolf cu nr de probe au mers cu o singura incarcare de la Aeropotul Sibiu la sediul Romstal din București. Din cate stiu sunt cam 290 de km (da, stiu... e coborâre, nu poți face același drum la întoarcere fără reincarcare...)

Din cate stiu exista 3 dube full electric (vw,mercedes si renault) si parca la camioane exista actros electric si daca nu ma insel si Scania au o versiune electrica. Bine, numarul exemplarelor de camioane full electric e infim de mic, sub 200. La Neuperlach-Sud in MCH vad niste Actros full electric, dar in zona aia e mai complicat cu fotografiatul/filmatul.

dumbravaandrei

A... si mai umbla o vorba prin targ cum ca si Dedeman se gandeste serios la o solutie pentru statii de incarcare. Vor ca pana in 2020 sa o operationalizeze, se discuta atat varianta crearii unui brand propriu cat si cooptarea unui furnizor extern.

ovicor

Dedeman, daca si-ar amplasa magazine in zonele mai putin acoperite, si-ar putea asigura si distributia cu vehicule electrice. Pentru cei ce nu stiu, Dedeman are un pachet important de actiuni la Electrica !

voicul

La Renault e Kangoo deocamdata.

Dedeman are deja priza la Baneasa de 22kw.
Presupun ca se gandesc la ceva generalizat sau cu putere mai mare.

100kw - wow (mai ales ca in RO avem doar de 50kw maxim).
Am inteles ca au fost probleme in H, dar in restul tarilor, cum a platit? Adica merge cu cardul bancar sau diverse carduri - gen cel de la Kaufland?