Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Pay & Wave (NFC). Din cate am inteles merge si la kaufland, dar daca vrei "gratis" e mai bine sa mergi la ghiseu ca sa iti deblocheze alimentarea gratuita cu acel card e-charge. Altfel e pe bani. In caz ca ai nevoie urgenta de un card, se poate rezolva si cu un telefon.
Sunt si versiuni de Master full electrice. Renault Master Z.E, intra pe Renault Franta si poti sa iti comanzi :). Am vazut unul si in Pipera, bagat la priza.

In Romania avem de maxim 50 pentru ca nu e nevoie de mai mult (putine masini). Dar se pare ca Franta, Elvetia si Germania au cam intrat in febra eGolf. De asta au si blocat astia acuma comenzile la orice golf electrificat (inclusiv GTE) pentru ca nu dovedesc cu productia...

Prizele actuale de la Dedeman (mai sunt cateva prin tara) sunt defapt prizele oferite de cei de la Romstal. Din pacate Romstal poate oferi maxim 22kw.

Cumva ar trebui reglementata toata partea asta de alimentare publica a EV in RO. Regulile "de bun simt" ar cam fi:
- Obligativitatea acceptarii platilor cu card de debit/credit acceptat pe teritoriul RO, conform legislatiei (Visa, Maestro, AMEX)
- La fiecare 3 prize de 22KW obligatoriu se va monta o a patra priza de 50KW,
- puterea disponibila instant sa fie de minim 22KW (ca romstal mai fac cate o magarie si fac split la statia de 22, defapt incarci cu 11)
- obligativitatea interoperabilitatii DC/AC pentru alimentare

Si bine ar fi daca ar incepe o reglementare care sa specifice ca la fiecare 4 pompe de combustibil fosil sa fii obligat sa pui la dispozitie o priza de minim 22 Kw. Asa macar te-ai asigura ca in marile benzinarii ai cel putin o priza semi-decenta.

voicul

Nu stiu ce e bataia asta pe Gold - mi se pare modest ca autonomie inca (250km - reali).

Intradevar pentru incarcare in 20 - 25 de minute (la 250km sa stai 20 de min in benzinarie nici nu e mult, ca sa nu zic ca la 130km - deci 1h de condus pe autostrada, sa stai 10 min in benzinarie nici nu simti) si statii de incarcare numeroase ... autonomia conteaza si nu prea.
Desigur ca e inca incomfortabil, dar exemplu prietenului tau este relevant - 4000km prin Europa ... deci se poate.
Ar fi interesant daca am putea sa afla si cat l-a costat drumul sau cost/km - doar curentul?

Eu am vazut acum 2 ani o Tesla in Croatia cu numere de Norvegia.

O statie electrica/per benzinarie (eu as pune daca ai mai mult de 4 pompe - sa nu ii indatorezi pe cei mici si independenti) - chit ca de 22kw ar rezolva toate problemele si in RO.

dumbravaandrei

Cam cat taxele de drum-80 eur. Cica in Franta e scump ca naiba, in Germania preturi mai normale iar in Romania in aproape 800 km a platit 4 lei locul de parcare la charger (a stat in parcare la palas in Iasi).

Un prieten din Spania (e unul din coproprietarii companiei de face electromaps) in fiecare vara face un popas in Poiana Brasov in drum spre soacra-sa la Cacica. Vine cu un P85D, anul asta e posibil sa vina cu un X 100D. Acum 2 ani l-am intrebat direct cum e sa calatoresti cu masina pe trailer si a inceput sa rada.... a venit intins, ceva emotii pe la Deva ca abia a ajuns la charger ca nu a vrut sa opreasca in Timisoara, in rest fara emotii pana la Suceava.

Si mi-a dat un pont bun... TOATE hotelurile din reteaua Ramada / Continental au inca din 2014 prize de 22. Toate. De obicei nu apar pe harti.

dumbravaandrei

Iar eGolf.... e un golf normal cu motor electric. Cea mai vanduta masina in europa. Multi posesori de golf termic isi iau eGolf ca practic iei aceeasi masina cu 5-7k eyr mai ieftin (eG are multe dotari din standard)

voicul

80e - 4000 km - 0.02e/km - 0.093*100 - 9.3 ron / 100km - 1.6l benzina/100km.

dumbravaandrei

Masina lui avea 4000 km cand a ajuns in BV. 80 eur a dat pe curent din Lyon pana la Iasi, adica pe 2500 km.
In franta public charger e foarte scump pentru ca
1) pretul energiei e mare (desi aia produc mult din nuclear)
2) costul cu parcarea la charger e aberanta (in Strassbourg cica era 6 eur/ora numai parcarea). Din ce am înțeles se practica faza asta cu parcarea pentru a stimula folosirea fastchargerului. De obicei la 22kw te ajunge parcarea 3x costul energiei. Mie asta mi sd pare jecmaneala curata.

Mai nou cica si in DE se taxeaza parcarea separat daca stai la priza mai mult de 30 de minute. 5 eur/ora. Adica daca pleci in sub 30 de minnu platesti decat energia iar din minutul 31 platesti energia + 5 eur/h parcarea.

TibiV

Nu prea ma "bag in seama" pe topicul asta....
(Din motive... hmmmm... hai sa le spunem ingineresti...)

DAR...
Am unori senzatia ca va asteptati (cel putin unii dintre voi) la "prize" care vor fi "free" pe vecie.
NU uitati ca acum trecem printr-o perioada de "promovare" a noului produs (electric).
Produs care este atat de rar incat niste "alimentari mocca" nu se vor simti prea tare in buzunarele firmelor (mall/hypermarket/cash&carry etc. etc.) care il vor implementa.

Dar, in momentul acesta, aceste vehicule sunt undeva la a doua zecimala dupa zero in ceea ce priveste parcul auto total....

Acum "politica globala" este sa insurajam cumpararea de electrice...
Chiar sa o dam moca.

Dar pana la urma energia electrica care ajunge in bateriile masinilor electrice se produce cu niste costuri. Uriase.

Cand "noua tehnologie" va fi "suficient de matura" subventiile vor disparea , inclusiv la "electrice".
Abia atunci (fara subventii, adica "technological neutral") vom putea discuta despre comparatii de pret si de costuri.

Sa nu uitam un lucru.
Deplasarea unui vehicul de masa M pe o distanta D necesita un lucru mecanic L.
Indiferent daca vehiculul este "eco" (electric) sau "poluant" (benzina/Diesel) ai nevoie de acelasi L...
Iar cei care furnizeaza acel "L" vor dori sa fie platiti pentru ceea ce livreaza.

Mai simplu: daca de maine toate automobilele ar deveni electice, credeti ca va mai exista maca o singura priza ne-taxata ?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexV

Quote from: alexV on April 09, 2018, 01:24:04 AM
Hyundai Ioniq Hybrid owner review:

update: dupa ~2000 km consumul s-a imbunatatit simtitor, de la intervalul 5.2 - 5.9  la 4.4 - 4.9. De asemenea modul 100% electric dureaza mai mult. In sensul ca nu mai porneste motorul pe benzina la cea mai fina apasare pe acceleratie. Poate fi un fel de rodaj, cine stie.

De ce am postat update-ul, e posibil ca performantele sa se imbunatateasca la majoritatea masinilor electrice/hibride, dupa perioada de rodaj. Si astfel sa se apropie de cele oficiale.

horyatm

ˆˆDe acord cu TibiV. Aș mai adăuga că s-ar crea o inflație. Banii necheltuiți pe combustibil fosili trebuie să meargă undeva, altfel s-ar crea un dereglaj economic. Să nu mai vorbesc de costurile de întreținere, unde la mașina electrică sunt mai mici. Abia aștept ziua când toate mașinile vor fi electrice, însă mă aștept ca acest parcurs să fie lent. Aici vorbim de înlocuirea unei întregi industrii, care nu poate dispărea peste noapte. Repercusiunile economice ar fi dezastruoase.

Deocamdată prețul energiei electrice e mic și probabil că vom avea acces la stații electrice gratuite încă mult timp de acum în colo. Dar sigur, pe măsură ce vor apărea tot mai multe vehicule electrice, toate vor fi taxabile. Cel mai bun exemplu sunt supercharegrele Tesla. Unde nu numai că s-a introdus o taxă pe energie, dar s-a introdus și o taxă de penalizare, pentru cei ce își lasă mașinile parcate încărcate complet.

Cel mai probabil stațiile cu putere mai mică vor fi în continuare gratuite, însă sunt sigur că vor apărea stații care vor încărca cu o viteză și mai mare, care vor costa.

Ionut

Maşini electrificate: peste 1 milion de unităţi vândute în 2017

Vânzările de autovehicule electrificate (100% electrice sau hibride reîncărcabile) au depăşit un milion de unităţi la nivel mondial anul trecut, un nou record, graţie unei creşteri de 57% înregistrate în China, relevă un raport al Agenţiei Internaţionale pentru Energie (IEA), relatează Le Figaro. Vânzările la nivel mondial au atins 1,1 milioane de unităţi, dintre care peste jumătate (580.000 de unităţi, în creştere cu 72%) au fost comercializate în China. În această ţară, autovehiculele electrice au reprezentat 2,2% din piaţă anul trecut.

ZF

ovicor

@horyatm, acei combustibili pot fi arsi in electrotermocentrale, cu randament mai bun si poluare putina, energia fiind folosita de vehiculele electrice. Autonomia si timpul de incarcare sa se imbunatateasca, iar pretul de achizitie sa scada. Costurile cu mentenanta sunt scazute, dac facem abstractie de baterie.

horyatm

Quote from: ovicor on May 31, 2018, 09:34:23 AM
Costurile cu mentenanta sunt scazute, dac facem abstractie de baterie.

Inenționat nu m-am raportat la baterie, fiindcă de obicei garanția este mare. Spre exemplu la Tesla Model S nici acum nu au expirat bateriile. Abia în 2020 vor expira primele baterii. 8 ani mi se pare rezonabil. Să nu mai spun că majoritatea au undeva pe la 90-95% din capacitate. E adevărat, e un risc, dacă se strică în afara perioadei de garanție nici nu cred că se mai justifică înlocuirea lor, din cauza prețului, dacă nu mă înșel pentru Model S modelele de peste 85kW, costurile de înlocuire sunt între 15-18.000$, fiind de departe cea mai scumpă componentă. Dar nu cred că ar intra la costurile de mentenanță. E ca și când s-ar strica motorul la o mașină pe combustie și ar necesita o înlocuire totală.

dr4qul4

Peste 8 ani de azi inainte, bateriile vor fi mult mai ieftine ca acum (raportat la capacitate).
E cam exagerat sa commparam inlocuirea bateriei cu inlocuirea motorului (si masina electrica are motor), dar o putem compara cu inlocuirea: injectoarelor, pompei de benzina, distributiei, electromotorului si cu a filtrului de particule!
Stiu ca pe la noi se practica gaurirea acestuia, dar in 8 ani acesta ar cam trebui schimbat.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Liviu M

Eu am actuala masina de 12 ani. La 10 ani i-am facut distributia, ca asa scria in cartea tehnica (10 ani/240 TKm).
O trec la cheltuieli de intretinere sau nu?  ???

voicul

Evident ca la costuri de intretinere.

Pai si nu merita sa dai 15 -18 mii $ pe o baterie, dupa 8 ani, dupa ce ai ai dati 100.000$ pe masina?
Eu zic ca da.
Mai mult, din ce stiu eu, la Tesla, se pot inlocui doar parti din baterie (cele defecte).