2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

Quote from: Lyvyoo on September 22, 2021, 01:23:37 PM
Cu alte cuvinte, in cazul parapetilor din beton trebuie calculat bine sa nu transformam 2 + 1 in 1+ 1.

Nu trebuie calculat nimic. Trebuie montati. Azi. Si dupa ce reusim sa nu mai murim, putem sa ne apucam de calcule.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

tom_sawyer

#1456
Avem licitația pentru parapeți din cablu, s-a demonstrat că au avut succes la Afumați, o recunoaște CNAIR. Haideți să insistăm să-i monteze și pe Sinești-Movilița, avem exemplul acestui accident mortal. Măcar să nu fi murit oamenii ăia degeaba.

Motocicliștii sunt cantitate neglijabilă, față de riscul de deces prin accident frontal în cazul celorlalți participanți.


Motorcyclists and High Tension Cable Barrier (HTCB)



https://open.alberta.ca/dataset/7cba354b-513d-4f75-b94a-88ecc21fa2e3/resource/83e92bd5-bde6-4392-a49a-2c3ee654d319/download/motorcyclists-htcb.pdf


Effect of Barrier Type on Injury Severity in Motorcycle-to-Barrier Collisions in North Carolina, Texas, and New Jersey
Allison Daniello and Hampton C. Gabler
https://www.sbes.vt.edu/gabler/publications/Daniello-Gabler-TRR-2011-Effect_of_Barrier_Type_in_Motorcycle_to_Barrier_Collisions.pdf

The influence of wire rope barriers on motorcyclists
By Tymoteusz Piegłowski
M A S T E R ' S   T H E S I S, Luleå University of Technology
https://smarter-usa.org/wp-content/uploads/2018/11/2005-The-Influence-of-Wire-Rope-Barriers-on-Motorcyclists.pdf

Addressing the Motorcyclist Advisory Council Recommendations:  Synthesis on Barrier Design for Motorcyclist Safety
U.S. Department of Transportation
https://safety.fhwa.dot.gov/motorcycles/docs/FHWA-SA-21-069_Addressing_MAC_Recommendations_Rpt.pdf

TibiV

Quote from: vancouver on September 22, 2021, 04:07:43 PM
Acei mini-parapeti din Suedia nu sunt o solutie, ci o crima. Orice motociclist care are nesansa sa cada si sa ajunga in parapet va fi decapitat.

Tu esti singurul care crede ca sunt o crima.
Si, pe cale de consecinta, suedezii sunt niste criminali.

Ce zici, ne uitam (inca o data) pe cifrele privind mortalitatea pe sosele la ei si la noi?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Da, si am dreptul la o parere. Mai ales ca este argumentata. Si sigur nu sunt singurul. Eu nu stiu sa merg pe bicicleta, dara-mi-te pe motocicleta, deci nu ma intereseaza. Dar am citit despre asta in revistele auto din Germania, in care era explicat cat de grav este - si inclusiv la parapetele de metal clasice, in care glisiera este prea sus si intra capul cu tot cu casca in zona stalpilor.

Deci, chiar daca sunt singurul din Romania care are o parere, nu inseamna ca ma poti lua peste picior sau ca nu e valabila. Raman si sustin cu tarie ca este criminal sa instalezi astfel de parapeti.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Nu inteleg de unde asta cu "luatul peste picior".

Dar categoric orice metoda impiedica intrarea pe contrasens va salva vieti.

Mai bine 500 de automobilisti salvati decat 5 motociclisti (care oricum au sanse spre zero absolut la traficul si vitezele de pe DN2).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

API pe Facebook, dati un share

După mai bine de doi ani, astăzi a avut loc primul accident grav pe porțiunea "2+1 alternativ" DN2 dintre Sinești și Movilița, soldat din păcate cu decese. Cauza este o intrare pe contrasens. Reamintim CNIAR că dacă este dotat cu parapet separator de sens, sistemul 2+1 alternativ are siguranță rutieră *de autostradă* și nenorocirea de astăzi ar fi fost evitată!

Așa cum am făcut în nenumărate rânduri, solicităm CNAIR să instaleze de urgență parapet îngust separator de sens pe porțiunile 2+1 din țară, nefiind necesară intrarea pe contrasens pentru depășire. Includem mai jos două exemple de astfel de parapete, unul din Suedia, țară cu siguranță rutieră de top care are peste 2000 km de 2+1 alternativ, și un sistem cu cabluri elastice care deja își face treaba la Afumați.

Solicităm încă o dată oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere elaborarea de urgență a unui normativ 2+1 alternativ și generalizarea acestui sistem pe toată distanța Afumați-Iași.

alin2pas

La parapetul îngust (cu cabluri sau altfel) în cazul în care cade un motociclist și se lovește de stâlpii de susținere nu are șanse să scape cu viață. Dacă nu există deloc parapet în care să se oprească, are șanse extrem de mari să ajungă pe contrasens. La circulația de pe DN2, dacă ajunge pe contrasens, mai are vreo șansă să scape cu viață? Cred că infime. Dacă în loc de parapet îngust se pune NJ, motociclistul nu va ajunge pe contrasens și nu va fi decapitat de stâlpii de susținere, dar va ajunge în fața mașinilor de pe același sens cu el și probabil sub roțile acestora.
Soluții ideale nu există. Fiecare tip de parapet are avantaje și dezavantaje, chiar și lipsa parapetului are unele avantaje, nu doar dezavantaje, dar modul optim de amenajare putem să-l aflăm doar prin comparație. Lipsa parapetului ar putea salva 1-5-10% dintre motocicliștii care cad pe drum (câți să fie, 1-2 pe an?), dar în mod cert produce zeci de morți pe an. Parapetul NJ poate ar fi mai sigur, dar ar îngusta prea mult drumul și nu prea am mai avea cum să facem 2+1 decât cu viteză redusă, în cel mai bun caz, deci drumul va deveni un imens ambuteiaj mare parte din timp.

tom_sawyer

Bravo API! Tot ce s-a realizat până acum în materie de 2+1 s-a făcut în urma unor accidente mortale: thread-ul ăsta, sectorul experimental, anunțul cu pregătirea normativului pentru 2+1. Sper ca și acum în urma acestui accident să fie instalate parapete despărțitoare de sens.


cristi5

#1464
Quote from: vancouver on September 22, 2021, 04:07:43 PM
S-a mai discutat, de cate ori trebuie sa se repete. Acei mini-parapeti din Suedia nu sunt o solutie, ci o crima. Orice motociclist...

@vancouver ce-ar fi sa lasi stereotipurile? Ce scrii tu e valabil (si aia in mica masura) pt WRSB. Parapetele folosit in cele mai recente dezvoltari 2+1 din Suedia *nu* este WRSB ci este acest Saferoad rotund, care cred ca este proiectat tocmai ca sa nu mai fie probleme cu motociclistii. In orice caz nu "taie" precum cablurile. La fel ca WRSB, este parapete cu clasa de siguranta A.



In plus, suedezii au estimat statistic ca, in caz de accident, chiar si cablurile salveaza mult mai multe vieti de motociclisti decat rapesc, prin faptul ca nu lasa vehicule de pe contrasens sa se urce peste ei.

Romania are nevoie de un parapete ingust. Safence, Saferoad, ce-o fi. Problema asta cu motociclistii nu trebuie lasata sa deturneze tema parapetelui ingust, mai ales ca e rezolvata demult in Suedia.

@b1 cand mai copiezi din postarile mele te-as ruga sa folosesti QUOTE sau ghilimele si sa indici sursa. De exemplu asa:

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=202.msg336230#msg336230

b1

Îmi cer scuze @cristi5. Am crezut că este suficient să accesezi textul ''Quote from: cristi5 on March 22, 2021, 11:04:45 AM'' din mesajul meu pentru a găsi sursa.  :oops:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

cristi5

#1466
^ Scuze, tapatalk afiseaza direct textul meu in mesajul tau, fara citare, fara nimic. Ciudat. Nu conteaza, ii mai important sa promovam parapete ingust :)

Prima poza din mesajul tau pare a fi un parapete patrat (Saferoad mai vechi) despre care textul zice ca e rotund :) Am pus unul rotund mai sus. Oricum, amandoua sunt alternative la cabluri.

Cumva in Romania, chiar si in comunitati specializate ca asta, s-a inteles ca WRSB e singura solutie de parapete ingust. Acuma trebuie sa ne luptam si cu prejudecata asta.

Ce vor spune carcotasii
- nu poate opri TIRul. Ba poate. E aceeasi clasa de siguranta cu WRSB
- nu se poate demonta in caz de accident. Ba se poate, inca mai usor decat WRSB pt ca nu e tensionat
- nu e asa ingust. Ba este, aceeasi latime ca stalpisorii WRSB
- trebuie ca e scump. O fi, dar e competitiv cu WRSB
- totusi, motociclistul... Raneste la fel un motociclist ca o lisa de pe autostrada. Nu taie!
- etc etc

tom_sawyer

Avem deja lansată licitație pentru WRSB, cred că trebuie valorificată oportunitatea ca o parte din cantitate să ajungă pe DN2.

Bineînțeles, promovate și celelalte tipuri de parapet îngust, dar să nu uităm ca acum chiar avem ceva concret.

vancouver

#1468
Quote from: TibiV on September 22, 2021, 07:50:13 PM
Mai bine 500 de automobilisti salvati decat 5 motociclisti (care oricum au sanse spre zero absolut la traficul si vitezele de pe DN2).

Asta mi se pare gresit (opinia mea). Cand ai de ales intre a salva 500 de vieti si a salva 505 vieti mi se pare gresit sa alegi 500. Cand pe langa asta parapetul NJ de beton poate fi produs local de orice firma de constructii care e capabila sa construiasca un cofraj de lemn (tiparul) - in schimb cele metalice trebuie importate - apoi mi se pare inca o data gresit. Iar cand pe langa toate astea un parapet de beton nu necesita practic nici o intretinere - nici macar in caz de accident, apoi chiar ca nu va pot intelege inversunarea. Numai daca ma gandesc ca parapetele metalice vor sta saptamani sau luni dupa un accident nereparate si ca reparatia se va face sub trafic cu masini zburand cu 100 la ora pe langa echipele de raparatii, nu pot decat sa-mi pun mainile in cap.

@cristi5: eu nu am nici un stereotip, eu vreau sa salvez vieti. Punct. Acei stalpisori metalici taie gatul oricarui motociclist. Iar daca in stalpisor nu ajunge gatul ci capul sau pieptul, tot moarte instantanee este la 50 km/h si peste. E ca un zid. Singura solutie este o glisiera continua, asa incat sa nu ajungi sa franezi de la o anumita viteza la zero prin impact, ci sa glisezi, sa alunci in lungul drumului, viteza reducandu-se treptat. Poate fi si parapetele din imagini, daca primeste in plus o glisiera de parapete normal metalic in partea de jos.

Si ceva imagini care vorbes de la sine:







In ultima poza parapetul de 1m inaltime din beton rezista la impactul cu un camion de 38to la 65km/h.

Si acum am si eu o intrebare:

DE CE nu vreti voi sa se instaleze parapete de beton? Eu am ceva cu stalpii metalici care "taie gatul", dar daca se rezolva partea asta nu mai mai deranjeaza. Voi ce problema aveti cu betonul? De ce nu ziceti: "mie imi este egal ce tip de parapet se monteaza"?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

tom_sawyer

#1469
- sunt prea late, "mușcă" prea mult din porțiunea cu o bandă;
- în caz de accident se blochează sensul cu o bandă; la cabluri, le lași jos și se trece peste;
- se adună mizerie, pământ, pietriș la baza lor (poza pusă de tine pe pagina anterioară);
- constituie o barieră pentru animale.

Traficul greu se va muta în 3 ani pe autostradă, deci nu va mai fi nevoie de parapete ultra-rezistente.