2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#1275
Cât e MZA pe Iași - Tg. Frumos?

LE: Îmi răspund singur: ~17.000 (Iași - Podu Iloaiei ~20.000)

Quote from: cristi5 on July 23, 2019, 09:06:05 PM
- se zvoneste (datele de trafic fiind la secret, ca-n Coreea de Nord) ca sectorul Sinesti-Movilita are MZA 24000

Xander

"Problema" nu e (doar) MZA, ci faptul ca traficul este in valuri. Vinerea dupa-amiaza are loc un exod si Duminica dupa amiaza reversul. Iar gatuirile de la Tg Frumos, DOPUL Iloaiei si Antibiotice nu fac decat sa evidentieze limitele capacitatii drumului si trecerilor la nivel cu calea ferata.
Legat de 2+2 cu ocazia reasfaltarii, nu prea vad cum fara largirea terasamentului. Nu s-au obosit sa largeasca podetul la Sarca in atatia ani, ca si exemplu.
Legat de 2+1 alternativ, ar fi fost un moment bun, daca se facea doar din marcaj. Daca se foloseau departitoare fixe, ar fi insemnat o mare problema pentru echipajele de interventie, in special in zonele cunoscute pentru ambuteiaje (si bizoni care nu se feresc).

TibiV

Quote from: cristi5 on May 23, 2021, 08:37:13 PM
Mi-am amintit de inca un dialog interesant la CNAIR
— de ce nu puneti parapete gen Safence sau Saferod?
— nu incape dom'le. In Suedia sensul de o banda are 5 metri!!
— pai da, cu benzi de 3,25m pe sensul de doua benzi, atata ramane
— ??

O sa mai incerc o intalnire, mai pe indelete. Dar sperantele sunt moderate.
'
Partenerul tau de dialog, care se lauda ca a fost la perfectionare in Suedia si ca "a invatat acolo cat intr-o viata", parea total necunoscator al normativului/schemei din suedia, pentru drumuri de 13 metri, normativ dupa care a fost construit DN2:
Quote from: cristi5 on October 12, 2017, 01:08:50 AM
Normativul suedez versiunea 2004. Profile: autostrada fig. 5.1.

Figura 5.5, 2+1 fara spatiu pentru pietoni si biciclisti


dr4qul4,
ai un minus de la mine (nu acum, ca nu pot dupa ce ti-am dat plus in alta parte)...
Quote from: dr4qul4 on May 23, 2021, 02:25:09 AM
Tu spui ca daca ar fi fost parapete nu ar fi putut depăși.
Eu spun  ca daca nu ar fi fost camionul, sau din sens opus nu exista depasire in acelasi moment (pt ca macar 1 din cele 4 ar fi mers pe A7)., nu ar fi fost accidentul.

Eu spun ca: daca ar fi fost parapete, indiferent daca ar fi existat camionul (sau NU!), si indiferent daca alt bizon de pe sensul opus ar fi intrat (sau nu) simultan in depasire, bizonul care a provocat accidentul nu ar fi indraznit sa depaseasca axul drumului.
Parapetele ar fi zgariat masina, iar bizonii au o obsesie aparte sa nu le atinga/zgarie nimeni masina...
(Bine, pana la prima dauna totala...)

IN CONCLUZIE:
Daca aia ar fi fost o zona 2+1 cu parapete fizic (WRSB sau NJ, whatever...) idiotul ar fi stat cuminte pe banda lui pana cand ar fi prins o zona cu adevarat libera.
Iar daca ar fi existat parapete fizic, zona aia "libera" ar fi fost peste inca 1,5-2 km - la schimbarea de la 1+2 la 2+1... Adica inca 2 minute cel mult.

PS
Mai gandeste-te... Daca pana si vancouver, care a fost un inamic declarat al 2+1 "din motive de capacitate", si-a nuantat pozitia, probabil ca 2+1 nu este "chiar atat de negru"...
Quote from: vancouver on May 23, 2021, 12:27:49 AM
Dat fiind ca si traficul o sa scada (cand e gata A7), riscul de a aparea acele ambuteiaje la revenirea de la 2 la 1 o sa dispara. Deci da, trebuie trecut la 2+1 pe intreg DN2 pe zonele paralele cu A7, in afara localitatilor.

(A7 va fi paralel cu DN2 pe +80% din traseu...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Eu nu am constestat ca parapetele ar fi evitat accidentul.
Eu doar am spus ca ca si injumatatirea traficului ar fi facut acelasi lucru.
Imi pare rau daca adevarul supara.... NU vom fi in stare sa schimbam parapetele asta la timp. si cu 200 km de 2+1 cu parapete din cablu, fara mentenanta rapida, s-ar putea sa fie mai rau ca acum.
Mai este si problema locurilor in care de va trece de la 2 benzi la 1. Cand vei avea 20 de astfel de zone, si pericolul va creste.
Eu sunt pentru 2+1, dar consider ca presiunea, in acest moment trebuie pusa pt a avea autostrada Bucuresti-Iasi (A7+A8). Putem face 2+1 din vopsea. Si dupa ce e gata autostrada, il putem transfera CJ ca sa faca ce vor cu el (numeroase DJ-uri actuale arata mai bine ca DN-urile secundare)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

#1279
@dr4qul4
Cum sa fie mai rau ca acum??

Pai Sinesti-Movilita arata ca *fara* parapete se respecta linia dubla continua (hasurata bine) in foarte mare masura!! Atat de mare incat nu stim de ciocniri frontale grave...

Eu unul sunt extrem de placut surprins de asta. Arata ca infrastructura poate imbunatati comportamentul chiar si la un popor care se crede necivilizat.

@Xander si in Suedia si peste tot in lume traficul este in valuri. Si in Suedia se sta in trafic pe 2+1 zilnic la anumite ore, in unele locuri. Si totusi 2+1 este practic prima masura din cele 111 afisate de Suedia cand prezinta Viziunea Zero. Pentru ca are impactul cel mai puternic pozitiv in termeni de siguranta rutiera. Pe locul 2 sunt camerele de viteza presemnalizate.

@tom sawyer persoana cu pixul la DN2 este sefa CNAIR. Care este si din zona si care primeste urari de bine de la toate VIPurile Moldovei. Trebuie gasite metode de a o convinge. Un colaj dashcam cu ciocniri frontale? Eventual din masini unde a scapat camera dar nu si pasagerii?

Apropo, nu cred ca actuala proiectare pe Sinesti-Movilita a necesitat semnatura sefului de atunci al CNAIR (Ionita? Scarlat?). Dar fireste ca nu se va mai permite schimbarea marcajului (si a "coamei" stratului de asfalt) fara aprobarea DG.

ovideatza

^Am inteles ca podul de la Sarca intra in reabilitare si LARGIRE anul acesta. Cred ca DRDP local a postat ceva in acest sens. Oricum nu ar incurca 2+1 asta, acolo e 1+1 si asa ar ramane ca e intrare in localitate.

Nu va fi 2+1, cred ca s-au apucat deja de marcat. De ar face macar unele benzi de incadrare, cum au facut anul trecut prin Targu Frumos, si tot ar fi bine. Sper macar atat.

Fac, in Podu Iloaiei parca, insule la trecerile de pietoni. Dar nu sunt 100% sigur ca acolo, nu mai retin.

hvm

@dr4qul4: Dar de ce trebuie sa pui parapete pe 200KM azi cand in fapt s-au asfaltat in jur de vreo 20 de km pana acum. Si urmeaza sa se mai asfalteze inca putin peste atat, sau poate dublu (nu stiu exact in ce zone se va asfalta), dar consider ca doar din marcaj ar trebui facut de acum la fel ca si la Sinesti unde s-a facut POC (proof of concept - dovada de concept - dar nici asa nu putem sa o numim ca e deja dovedita eficienta lui in alta tari mai dezvoltate ca a noastra)....

^
Ar fi pacat sa nu se faca din marcaj un 2+1 pe aceasta zona. E adevarat ca pentru proficul transversal nu se mai poate face nimic, dar nu cred ca este o problema mai mica fiindca banda de pe mijloc ar incaleca coama fapt ce ar fi suficient dpmdv...

Daca vedem ca inca sunt bizoni, punem camere si le trimitem acasa invitatie sa duca permisul la politie, iar daca circula dupa ce s-a retinut permisul se ajunge la amenda..... Se rezolva mult mai eficient cu cu camerele decat cu parapetii fiindca in acelasi timp scoti bizonii din trafic si mai aduci niscaiva bani la buget.

E adevarat suntem tara lui nu se poate. sunt si eu de acord ca nu se poate tot deodata, dar putin cate putin cate 10-20% odata ar trebui sa se poata. hai sa facem acum primul pas: 2 + 1 din marcaj pe zona nou asfaltata pui 10 masini de politie care sa patruleze dintr-un capat in altul neinsciptionate (ca si asa oricum patruleaza pentru a vana pe vitezomani) dar sa ii vaneze pe cei care calca marcajul. Si nici macar nu trebuie sa le mai faci nici o investitie cu instalat radar, ci doar le inmatriculezi, pui sirena si girofar si le pui la lucru. Si nici nu trebuie cumparate, ci le folosesti pe cele confiscate. Si eu sunt sigur ca procentul celor care depasest mai agresiv reprezinta >95% in comparatie cu cei care depasesc linia dubla continua, fiindca in cazul repectiv oricine le poate lua carnetul, nu doar un echipaj de politie rutiera cu radar avizat metrologic. Daca ai depasit linia dubla continua din cate stiu si un echipaj de rurala/locala poate sa faca constatarea => risc mai mare de stat pe dreapta decat in caz de depasire de viteza cand ai posibilitatea sa faci cel putin o abatere la fiecare 6 luni daca nu depasesti cu +50km/h limita.

Cat despre bozonii pe care ii blameaza toata lumea eu sunt dispus sa afirm cu o siguranta de 100% ca nu ii intereseaza o amenda pentru limita de viteza cum ii intereseaza faptul ca pierd permisul pe loc pentru depasire pe linie continua.....

Dar daca se vrea ca amenda sa fie si ea o solutie atunci eu propun altceva si momentan mi se pare ca cei cu venituri mici conteaza o amenda asa cum a fost intentia legiuitorului, pe cand la cei cu amenzi mari este un risc asumat. Ar trebui ca la toata lumea ar trebui sa conteze la fel si dpmdv amenda n-ar trebui sa fie legata la salariul minim pe economie ci la venitul mediu lunar pe ultimele 12 luni al celui amendat. De ce? fiindca cineva care castiga salariul minim si trebuie sa dea 10% din salariul lui pentru 1 punct de amenda o sa fie mult mai precaut decat unul care castiga de 10 ori salariul minim pe economie intr-o luna si trebuie sa decarteze cu 1% din salariul lui pe o luna pentru un punct de amenda. Si asta o spun in cunostinta de cauza. In aceeasi zi (acu vreo 8 ani) am luat amenda si eu si un cumnat de al meu (8 puncte de amenda). Pentru el a fost sfarsitul lumii, si pentru mine a fost o cheltuiala un pic mai incomoda, dar nu am simtit prea mult. Pana la urma sotia i-a dat bani sa isi plateasca si amenda lui.

Daca ar fi sa am eu posibilitate de decizie aceasta ar fi prima schimbare pe care as face-o. Un punct the amenda = 10% din salariul minim pe economie ori 10% din venitul mediu net lunar calculat la ultimul an (oricare ar fi mai mare). Si nu e complicat sa faci aceasta determinare. Tot ce trebuie facut e ca pe amenda sa se inscrie numarul de puncte de amenda si plata amenzii sa se faca direct la ANAF. Cat se poate de simplu. Si poate ar trebui ca amenzile sa fie executate silit la fel ca orice alta datorie la stat. Si atunci e si mai simplu.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dr4qul4

Sunt unii care vor sa se continue montarea parapetului. Eu din asta inteleg sa se continue pana la Iasi!
Eu am zis doar ca:
1. Presiunea trebuie sa ramana pe A7
2. Ori retrasam doar marcaje 2+1 ori transferam la CJ (care sa marcheze intersectiile cu banda la stanga sau , de ce nu, cu giratoriu)
3. Parapetele din cabluri pe o distanta foarte lunga, necesita intretinere pe masura. Si la noi nu exista.

PS. Daca ai 10 prioritati, de fapt nu ai niciuna.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

#1283
@dr4qul4 nu mai trebuie nicio presiune pe A7. Colegii nostri din minister stiu exact ce au de facut, poti fi sigur ca fiecare lot din A7 va fi lansat in licitatie de indata ce va fi posibil. Si ofertele vor fi evaluate rapid si cu profesionalism etc.

Si dupa aia urmeaza contestatii. Ce faci, pui presiune pe justitie?

Si asa se mai duc cativa ani. Pe DN2 mor 80 de oameni pe an.

dr4qul4

Si crezi ca transformarea dn2 in 2+1 cu parapete median, va dura mai putin de 2 ani?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

#1285
Proaspete, de câteva zile:








În accidente rutiere mor/sunt răniți cei mai activi și productivi membri ai societății, investiția în elemente de siguranță se compenseaza cu vârf și îndesat.

tom_sawyer

Quote from: ovideatza on May 24, 2021, 10:13:27 PM
^Am inteles ca podul de la Sarca intra in reabilitare si LARGIRE anul acesta.

Pe de altă parte, în iulie vor demara lucrările de lărgire a podului de la Sârca. După cum se ştie, podul respectiv a rămas la o bandă pe sens după ce segmentul Iaşi-Tg. Frumos a fost modernizat cu mai bine de 15 ani în ur­mă la o bandă şi acostament lăr­git pe sens.
ziaruldeiasi.ro

hvm

^
Dar unde anume avem parapete median pe 2+1 si ce anume il face obligatoriu?  de ce nu poate fi fara?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cristi5

@hvm *siguranta rutiera* face obligatoriu parapetul median.

La limita dintre cele 2 sensuri viteza relativa a vehiculelor e 180-200+

Cred ca gasesti inca pe forum carnagiile care au dus la instalarea de NJ pe DNurile 2+2. Omul merge linistit pe banda 2 si din fata vine bizonul... Sau pur si simplu cineva ajunge din greseala pe contrasens.

Cu parapete intre sensuri drumul e aproape de siguranta de aurostrada (intersectiile si localitatile raman o problema). Si fara, 2+1 e mult mai sigur decat actuala configuratie

@dr4qul4 da, pe multe tronsoane transformarea DN2 in 2+1 ar dura *mult* mai putin de 2 ani.  Un tronson dureaza saptamani sau luni.

dr4qul4

"mult" mai putin? Ne referim la durata totala ce include si avize si licitatia pt achizitia parapetului.
Nu ma intereseaza cat ar putea dura, ci cat va dura, bazat pe experientele din trecut. Pot sa pariez ca peste 2 ani nu vom avea nici macar 100 km de parapete median pe DN2 (pe portiunea de 2+1)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024