2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#1155
@cristi5: Cred ca de la nord spre sud ar trebui început. O să avem autostradă Ploiești-Buzău relativ repede (sper 3-4 ani) și o să se elibereze DN2 pe Buzău-Urziceni-București, se va putea face 2+1 fără ambuteiaje.

Ar fi frumos (și sigur) să continui pe 2+1 venind de pe A sau vice-versa. De la Buzău în sus mai scade și traficul. Deci o să ai o zonă continuă de circulat în siguranță.

Următorul pas ar trebui să fie presiunea pe completarea normativului, pentru includerea benzii de 3,25 m. (Atenție la cuvânt, că dacă le zici modificarea se sperie. :lol:) Și montarea de parapete din cabluri, ca la Afumați.





elphax

pentru cine mai trece pe acolo este clar ca au scazut accidentele grave, dar eu am vazut inca 2 motive :
- viteza de deplasare pe acest sector a scazut mult, uneori sunt mici cozi la tranzitia de la 2 la 1.
- din cauza ca uneori e f aglomerat , sunt si conducatori auto care acum folosesc alternative. plus ca din cauza pandemiei oricum a scazut traficul

Deci ar fi bine sa vedem si o comparatie pe viteza medie si pe volumele de trafic fata de acum un an

tom_sawyer

^ Când ai trecut pe acolo? E important. În zilele de maxim, vineri și duminică, sau în cursul săptămânii?

qionescu1

Si pe Cluj - Dej sunt cateva sectoare unde ar putea fi implementat. Sunt destule accidente si pe drumul asta si se circula destul de wild adeseori.

elphax

ar putea sa faca daca ar dori - de ex, nici la Bunesti pe ocolitoarea de la Gherla unde sunt pante mari nu au facut 2+1, cei care urca incet se trag pe dreapta, dar sunt zone cu linie continua unde e cam ilegal sa ii depasesti pt ca nu prea poti sa nu atingi linia care separa sensurile. in schimb in Rascruci si Jucu au putut marca 2 benzi pe sens in zonele cu intersectii

tom_sawyer

#1160
10.10.2020

Un şofer în vârstă de 35 de ani, din Tecuci, a fost prins, sâmbătă, circulând cu o viteză de 218 km/oră pe un sector de drum naţional, unde viteza maximă legală este de 100 de kilometri pe oră.

Şoferul în vârstă de 35 de ani conducea maşina pe DN2 E85, în afara localităţii Haret, din judeţul Vrancea, cu viteza de 218 km/h, când a fost surprins de aparatul radar.

ZF

alin2pas

În Olanda mașinile care sunt prinse că merg cu peste 200 km/h sunt confiscate, pentru că se consideră că la această viteză sunt mai periculoase decât o armă. Pe când și la noi?

qionescu1

@elpfax
S-au marcat 4 benzi doar acolo unde nu au fost alte solutii adica in intersectii iar acostamentul a disparut complet.

panzer

#1163
O completare din partea mea. Sunt utilizator frecvent al acestui drum pana la BZ.

Ar tb separatoare pe centru. Un idiot era sa ma omoare ultima data cand m-am intors. Eu eram pe 2 benzi. A intrat in depasire fiind pe 1 banda, 2 linii continue si tot a venit peste mine. L-am evitat pt ca aveam liber pe banda din stanga dreapta mea.

tom_sawyer

^ liber pe banda din dreapta ta.

Ai prins vreodata ambuteiaj în afară de vineri sau duminică?

panzer

Merci. Am modificat.

Doar Duminica spre Bucuresti am prins ambuteiaj.

ghrt

M-am uitat la ambuteiaj în seara asta. Era ambuteiaj pe toată zona de 2+1, adică pe toate segmentele de 2 benzi. Fie erau full, fie vreun camionagiu bloca banda 2 (ei sunt mai supi pe automobilişti, că li se bagă în faţă). Din punctul ăsta de vedere nu contează de unde încep şi unde se termină porţiunile de 2+1.

Aşteptarea în ambuteiaj a influenţat masiv comportamentul şoferilor: dacă din Bucureşti veneau relativ cuminţi, se mergea practic pe acostament cu depăşiri punctuale, după segmentul 2+1 era un haos total.

Aşa cum am mai spus susţin siguranţa soluţiei de 2+1 în dauna vitezei şi cu preţul unei oboseli psihice. Dacă mă gândesc bine, deşi folosesc foarte mult tempomatul îmi va fi neplăcut de condus pe distanţă lungă, Bucureşti - turnul de apă de exemplu.
Cont (aproape) inactiv.

vancouver

Asta am spus si eu tot timpul, ca si punct critic pe partea de siguranta: viteza mai mica si ambuteiajele vor duce in mod cert la reducerea accidentelor pe zona de 2+1. DAR NERVOZITATEA ACUMULATA va produce accidente pe alte drumuri sau alte zone din DN2.

Observ asta si in Germania, pe autostrazi: dupa ce se trece de un bottle-neck care a generat un ambuteiaj, foarte multi baga talpa maxim si sunt extrem de agresivi. Aceeasi care anterior mergeau normal.

Cresterea locala a sigurantei cu pretul enervarii soferilor e periculoasa. De aceea pe termen lung trebuie totusi alte solutii.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

voicul

+1 excelenta observatie.

Cand stii ca ai de facut 130 km - 1h, mergi cu 130 si faci 1h pana la destinatie.
Daca te opresti stai 2h in parcare ca asa vrei tu - iar totul OK.

Te opresti 5 minute in coloana (sau mergi cu 60 dupa un camion si nu 100 cum ai merge tu) lumea are senzatia ca cineva le-a furta timpul si vor sa il recupereze!
Si da sunt fix aceeasi oameni care stau 2h in parcare ca le e lene sa plece de la masa pana la masina si sa paraseasca parcare.

ghrt

La mine oboseala provine din faptul de a merge în coloană, adică cu viteza impusă de alţii. Dacă e constantă e cât de cât ok, că pun tempomatul şi ascult muzică, dar în general se merge la pedală şi trebuie tot timpul să ajustez.

Acum cu drumuri impuse de pandemie de 8 ore la volan, cu pauză de jumătate de oră, sunt la limită. Mai lung (adică viteză mai mică) şi personal nu mai pot duce fiind suficient de atent la trafic.
Cont (aproape) inactiv.