2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

#1140
Filmarile de trafic sunt aici
http://pum.project-online.se/maps/data/timelapses/videos/2plus1/

Din pacate saptamanile 8, 9 si inceputul sapt. 10 sunt lipsa din motive tehnice. De asemenea sfarsitul saptamanii 5 si inceputul saptamanii 6 s-au pierdut pt ca serverul nu era conectat la retea...

Am verificat cateva duminici din ianuarie (saptamanile 3, 4), sunt verzi aproape in totalitate. Bine, se stie ca traficul e mai scazut la sfarsit de ianuarie, inceput de februarie.

Duminica 8 martie (saptamana 10) a fost un accident pe sensul spre Bucuresti (deci nu ciocnire pe contrasens) in jurul orei 17. S-a revenit la normal pe la ora 20.

Saptamana 11 (duminica 15 martie) e deja corona, deci nu e relevanta.  Sper sa avem cat mai curand "normalitate" in trafic sa putem avea date relevante.

cristi5

#1141
Am mai gasit un video cu saptamana 7 (10-16 februarie), Bucuresti+DN2 pana la nord de Urziceni (Ciocarlia), un cadru 4K luat la fiecare 2 minute (deci filmul unei saptamani are 3:20 min).  Pare verde tot pe 2+1 cu exceptia unor ocazionale pete de galben si evenimentul de mai jos.

http://pum2.project-online.se/data/timelapses/DN2SUD_2020_07.mp4

Foarte interesanta este o unda de trafic care se propaga spre sud in 14 februarie. In jurul orei 14 (2:10-2:11 pe video) apare o coloana rosie la nord de Ciocarlia. La 14:26 drumul e afisat ca inchis pe un segment intins in zona Ciocarlia (accident? sau un bug Google Traffic), apoi traficul re-porneste (14:32), dar
- la 14:50 apare o coloana la Cotorca,
- coloana trece prin Urziceni la 15:06,
- ajunge la Movilita la 15:54 (deci destul de incet si pe 1,5+1,5),
- si la Sinesti la 16:22 primul vehicul
- coada coloanei la 16:12 in Movilita, 17:06 in Sinesti. Din pacate Google semnaleaza accident pe 2+1 (tamponare usoara probabil) deci nu stiu daca masuratoarea asta e valida.

De asemenea se observa ca
- pe 2+1 coloana se sparge in doua
- la sud de Sinesti (17:08) nu mai e coloana. Probabil gatuirea de la 2+1 duce la curgere stationara cu flux mai redus. Deci asa s-ar comporta si un 2+1 cu mult mai multe alternante.

Mi se par interesante aceste filmari ale 2+1 in contextul mai larg al traficului din zona, asa ca le-am repornit. Chiar daca acum cu Corona nu e trafic, putem vedea cum se comporta drumul cand vine un val ca cel de mai sus.
http://pum.project-online.se/maps/data/timelapses/videos/DN2SUD/2020_12.mp4

----

Pe Chrome am incetinit filmul cu acest plug-in. Daca se apasa de doua ori virgula (,) filmul merge cu 2 min de trafic (un cadru) inpoi. De doua ori punct (.), 2 min inainte...

Parca cu telecomanda pe TV merge mai bine dar nu pot testa acum.


qionescu1

#1143
In localitati ramane la fel 1,5 + 1,5? Daca da atunci pe DN1C Cluj(Jucu)-Dej in conditiile astea nu ar fi posibil 2+1, drumul traversand in proportii covarsitoare localitati.

tom_sawyer

#1144
2+1 in Danemarca:



Indicatoare rutiere pe ambele parti ale drumului.

Limita de viteza 100 km/h.

vancouver

#1145
Sa remarcam cateva aspecte esentiale la acest drum 2+1 din Danemarca:

- nici o singura intersectie la nivel. TOATE, absolut TOATE intersectiile cu alte drumuri facute ca pe autostrada, cu banda de iesire si intrare si pod peste drumul principal. Deci un veritabil drum express
- nici o trecere prin localitate
- parapetul median nu este intrerupt absolut in nici un punct (posibil tocmai pentru ca drumurile transversale sunt denivelate)
- 100 km/h peste tot nu aberatii gen 70-80 km/h cum s-au pus pe 2+1 facut experimental la noi pe DN2 (in Suedia stim ca este chiar 110, in Germania de regula 100, daca sunt curbe mai accentuate 80)

Uriasul castig al acestui drum este imposibilitatea intrarii din greseala sau intentionat pe contrasens SI DUBLAT de imposibilitatea accidentelor in intersectii SI DUBLAT inca o data de imposibilitatea accidentelor cu pietoni.

Deci cele mai mari 3 cauze de accidente mortale de pe DN-urile romanesti, inclusiv DN2, sunt eliminate:
- accidente frontale
- accidente in intersectii
- accidente cu pietoni (in localitati).

Asta nu se intampla la redesenarea benzilor facuta pe DN2 acum in Romania in zona Sinesti-Movilita:
- sunt posibile in continuare accidente frontale
- sunt posibile in continuare accidente in intersectii
- sunt posibile in continuare accidente cu pietoni (mai ales daca nu se respecta limitele de viteza in localitate, si la noi nu se respecta).

Cred ca putem face si noi drumuri 2+1 express noi (cum vedem in Danemarca) pentru mutarea in afara localitatilor a unor drumuri problematice (gen DN25 Galati - Tecuci sau DN15 Bacau - Piatra Neamt sau DN3 Ostrov - Murfatlar), al caror trafic va fi redus (o parte din traficul actual o sa ramana pe drumul existent, fiind local) si atunci nu merita facut 2+2.

In continuare atrag atentia asupra unei confuzii posibile, si anume ca 2+1 este pretabil acolo unde 1+1 nu mai face fata la trafic - asta e total fals. Capacitatea 2+1 este mai mica decat 1+1, daca 1+1 nu mai face fata la trafic se face 2+2 sau un drum nou in plus. Dar sunt 2 chestiuni diferite: siguranta si capacitatea. Ca si siguranta ce vedem in filmare este de vis pentru orice DN din Romania, cu exceptia celor 2+2 cu parapet median.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#1146
Am  incercat o evaluare dupa un an de la darea in trafic a zonei 2+1 Sinesti-Movilita.

Zero morti. Un singur accident grav, cu un ranit grav. Accidente usoare ceva mai multe ca inainte.


Reamintesc ca filmarile de google trafic sunt la link-ul de mai jos (una pe saptamana). In general e rosu pe o distanta mai scurta decat lungimea alternantei, vineri de la 18 la 20:30 si duminica de la 16 la 21
http://pum.project-online.se/maps/data/timelapses/videos/2plus1/

Nu stiu daca se poate folosi normativul pt a estima clasa de serviciu a drumului. Probabil nu avem toate datele necesare.
http://cnadnr.ro/sites/default/files/Reglementari-tehnice/CD%2016-2000%20CD155-2001%20PD%20189-2000.pdf

Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Probabil acel "0" la persoane decedate a meritat tot efortul nostru...

Chiar si un singur om pe care NU il mai plang apropiatii, conteaza.

Accidente usoare?
Table. De multe ori "plasticuri".
Datele despre astea sunt foarte bune ca referinta, dar nu spun decat ca s-au "harjonit" mai multi.
Au trecut toti pe la tinichigiu/mecanic.
Dar NU au trecut pe la popa. Ceea ce este un real castig...

Daca i-am "convinge" si cu WRSB, cred ca ar scadea drastic si "accidentele usoare".
Zic si eu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

Cristi, asta e o chestie pe care API ar trebui s-o "impinga" spre oricine are ureche sa asculte si minte sa inteleaga din Cnxxl, MT, ceva. Iar eventualelor inevitabile miriieli ale "neamului lui manivela" contrapuse datele astea. Pare ca e intr-adevar o idee foarte buna si care trebuie sustinuta si extinsa. Ti se cuvin felicitari. Bravo!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Ionut

O să împingem. Asa cum am tot împins de ani de zile. În sfârșit vine dovada.

vancouver

Bravo. Dovada e clara. Ati facut treaba buna.

Teama mea cea mai mare cu ambuteiajele nu s-a adeverit la nivel prognozat (s-a adeverit in sensul ca au fost ambuteiaje, ceea ce multi initial negau ca se va intampla ever ever, dar ambuteiajele au fost limitate).

Daca a functionat pe zona cu trafic maxim, sigur functioneaza si in rest. Trebuie mers inainte cu 2+1.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#1151
Multumesc @vancouver, @Io. Sa stiti ca ma motiveaza postarile voastre, ca incepusem sa ma satur de lipsa de apreciere observata la multi colegi de forum (anonimi sau nu). Cum remarca cineva in API, oameni care recunosc ca "celalalt a avut dreptate" sunt tot mai greu de gasit in ziua de azi.

Despre "mers inainte", cu noua motivatie, eu cred ca trebuie spus in primul rand ca
separarea de sens salveaza vieti

dar si adoptata ideea ca

sensul de 5,35m permite separare fizica a sensurilor, cu depasirea vehiculelor defecte. Asta inca nu s-a adoptat in CNAIR, Sinesti-Movilita are max 5m pe sensul de o banda (pt ca sensul de 2 are vreo 8m).

Asta are consecinte si pe DN2 si in afara lui.

Eu as merge dincolo de DN2. Propunerile mele ar fi:
- normata banda de 3,25m (pt sensuri de DN de 2 benzi) pentru a permite ingustarea cu 0,5m a sensului de 2 benzi, pt a lasa mai mult loc pe sensul de o banda.
- interzise constructiile noi de DN/centura rutiera/nod autostrada 1+1 pe latime de 10m sau mai putin. Pe latime de 11m se poate pune separare de sens si zone de depasire de 13m (2+1) sau 17m (2+2)
- un program coerent de separare fizica a sensurilor si largire la 11m (cu zone de depasire de 13/17m) pentru DNurile unde se poate face asta usor, la campie de exemplu. Siguranta lor ar creste la nivel de autostrada!

Pe DN2 exista o mica dilema despre pasul urmator:
- pentru siguranta, zonele prioritare ar fi cele din sud, pe Afumati-Urziceni apoi Urziceni-Focsani-Buzau.
- pentru evitat ambuteiaje pare ca ar trebui inceput cu transformarea 2+1 de la nord si continuat spre sud! Pentru ca atunci duminica dupa-masa e posibil ca traficul care vine din nord sa fie limitat treptat pana la valori care sa permita trecerea 2->1 fara ambuteiaj major. Sigur ca se tot adauga trafic nou pe masura ce se merge spre sud, dar s-ar putea sa functioneze, sau sa reduca (daca nu se elimina total) ambuteiajele de duminica. Cu alte cuvinte, daca se merge mai incet pe 10 alternante si nu se ajunge sa se stea pe 2 alternante, viteza medie e probabil mai mare! Pt ca un flux de trafic care s-a oprit e mai greu de pornit decat un flux care curge cu 30 km/h.

A doua alternativa e oarecum importanta si pt ca exact duminica intre 16 si 21 se duc la Bucuresti oameni importanti din Moldova. De la lideri locali la parlamentari si oameni din conducerea CNAIR. Dar poate noua ca societate civila ar trebui sa ne pese de ceilalti, nu de oamenii importanti, ei pot sa zboare in loc, eventual cu elicopterul.

prd.marius

Nu sunt expert, dar as mai adauga ceva.
- La ingustarea benzilor, sa fie o portiune mai lunga de incadrare (nu stiu exact cum se numeste) - vezi Valea Oltului, cum au facut acum, e ft periculos. Mai ales noaptea.

naivu

Indiferent de zona din A2, transformarea 1,5+1,5 in 2+1 alternativ nu poate fi decat benefica. Eu as merge pe alternativa unu pt ca:
- pentru siguranta e zona prioritara
- e in continuarea unei zone deja marcate pt 2+1 alternativ; astfel o mai mare parte din soferii care vor trece pe acolo vor fi obisnuiti cu sistemul
- alternativa doi e complicat de explicat (in consecinta mai usor de combatut)
- oricate alternante 2+1/1+2 vor fi dinspre N, cativa km de 1,5+1,5 si haosul din trafic se restabileste  :)
Nu am trecut de ani de zile pe acolo, dar tin minte cat de periculos mi se parea de cate ori treceam pe "banda doi"; de regretat 1,5+1,5 o fac cei pt care viteza primeaza asupra sigurantei, pt cei obisnuiti sa depaseasca la intimidare. Multumiri pt efortul depus in popularizarea si sustinerea implementarii 2+1 alternativ!

ghrt

Felicitări, cristi5! Ţi-am susţinut ideea de la început, chiar dacă eu conduc o maşină îngustă şi destul de des peste limita de viteză, adică pentru mine personal înseamnă o scădere a vitezei medii. Prefer siguranţa în locul vitezei, oricând pot să plec mai devreme sau să anunţ că întârzii, dar ar fi regretabil să nu mai revin.

Cred că următorii paşi sunt extinderea sistemului pe unde banda de acostament este deja în stare impecabilă şi mai ales introducerea normativului de 1+2 propriu zis.

În ceea ce priveşte lărgirea DNurilor, eu aş merge direct pe 2+2 cu separator, la urma urmei diferenţa de timp şi cost pentru o lărgire de 17m în loc de una de 11m este minimă. În plus în sezon circulă destule utilaje agricole cu 20-30kmph. Pe restul, 1+2.
Cont (aproape) inactiv.