2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

De acord cu tine.
Crezi ca poate fi gata in 5 ani (cu minim 50 de km largiti la 2+2)?

Si cred ca si alti sustinatori de 2+1 sunt, deoarece mai toti am zis ca nu poate exista o solutie unica ci trebuie adaptata la nevoi si posibilitati.
De altfel, cristi5, a deschis acest topic pentru a semnala existenta unei alternative intermediare la abordarea actuala: DN-uri care trec prin localitati sau autostrazi pe platforma de 26m.
Mai pe romaneste, decat sa facem variante de ocolire cu 1 banda pe sens (platforma de 9 m s intersectii la nivel), si autostrazi montane 2x2, poate ar trebui sa ne gandim si la 2+1 si  autostrazi half-profile.

Utilitatea drumurilor (parere personala, de la mica la mare):
- 1+1 pe 9 m, care trece si prin localitati.
- 2+2 care trece si prin localitati (si are multe treceri de pietoni si giratorii). Ex DN7 DNCB-DN71
- 1+1 pe 9 m, varianta de ocolire. VO Alexandrai, Craiova Nord, DTS
- 2+1 pe 14 m pe traseu nou complet in afara localitatilor (Centura Valcele -Apahida)
- 2+2 (in afara localitatilor sau care le traverseaza doar pe portiuni scurte) - DN1 Ploiesti-Comarnic
- HP (2+1 dar cu intersectii denivelate si acces doar prin noduri)
- DX
- A
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: panzer on February 19, 2019, 02:23:16 PM
2+1 IN LOCALITATE = MARE GREȘEALA

Adaug
Ar trebui ingustata intrarea in sate si iesirea!

De acord in cea mai mare parte...
Din fericire, oricum in localitati acel 0,5 este ocupat de masinile parcate in fata curtilor/magazinelor.
Deci in localitati ramane functional doar 1+1.

In schimb cred ca fix de la IESIREA din localitati ar trebuie sa inceapa sectiunea de 2....
Toti cei frustrati ca au mers cu 50-60 in localitate sa aiba la dispozitie 1,5-2 km in care sa recupereze timpul pierdut...

Ceea ar insemna automat ca la INTRAREA in localitati sectiunea de 1 sa inceapa mai devreme cu aceeasi distanta...

PS
Sa ne intelegem...
Discutia despre 2+1 alternativ se refera strict la zonele din afara localitatilor.
Toate filmele postate pe forum cu acest tip de drumuri din Suedia sunt de asemenea din afara localitatilor. Sa nu incurcam mere cu pere....



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

@dr4qul4 - poate fi gata daca fac un contract cadru pentru parapeti, orice model aleg ei, cum a fost cu NJ de la Bucuresti, DNCB, DN1 etc. Pret per km si asta e.
La Bucuresti sunt 2x2 pana dupa Afumati.

Proiectarea o sa le ia un pic. La fel si colaborarea cu politia. DN2 nu e drept, are si zone in care urca sau coboara. Implementarea n-ar trebui sa le ia nici prea multi bani si nici prea putini. Ramane problema ca e denivelat in unele zone si nu-i vad reparand fundatia drumului prea curand. O sa fac un video scurt data viitoare cand mai merg pana la Bz sa intelegeti ce spun mai bine.

Spre finalul exercitiului financiar POIM (+2 sau 3 ani extindere, fazare, cum le vor numi) o sa traga mai tare cu A7 sper eu. Nu sunt unul dintre cei care vad A7 gata peste 12-20 de ani. DN2 n-o sa primeasca cine stie ce bani in conditiile acestea.

@TibiV
Am vazut BOLDul lui vancouver despre 2+1 in localitate si sub impresia inca vie a accidentului de Sambata m-am infiebantat un pic. N-ar trebui sa insite nimeni pe cresterea capacitatii si a vitezei drumului in localilitate. In afara localitatilor se poate incerca pe un tronson de 30km si masura diferentele.

Motivul principal pt care irlandezii eu pus limitator si la iesire este tocmai tentatia de a accelera cand treci de partea aglomerata a localitatii. In fapt si ei au fost flexibili in gandire, caz cu caz. Limitatorul era in unele locuri cumulat cu o trecere de pietoni de ex. In alte cazuri era pus mai aproape sau mai departe de indicatorul de localitate.

Partea buna este ca idea lor de a ingusta benzile la intrare in localitate este exact aceeasi cu cea pe care ai expus-o tu: intrarile x1.

cristi5

#588
Din cate stiu CNAIR nu are niciun plan (adica probabil nu stiu ce sa faca) in localitate. Cei 9 km pe care vor sa-i marcheze 2+1 sunt intre 2 localitati parca.

Nu prea avem sursa de inspiratie pt amenajarea sigura a drumurilor de 13m in localitate, in Suedia sunt putine 2+1 in localitate pt ca drumurile originale de 13m au fost construite de la inceput prin afara. Am sa caut.

Eu cred  ca
-in zonele dense din localitati (si mai ales cu treceri de pietoni) as reduce la 1+1. Spatiul ramas => parcare sau spatiu de siguranta intre sensuri
- parapete median prin care se vede (cablu tensionat, Birsta sau simplu gard) cred ca e mai sigur in localitate decat deloc . Sigur cu zone de acces si intoarcere etc.
- in zonele mai putin populate ("pauze" in localitati") suficient de lungi, nu as exclude o zona de depasire. Acolo ar fi asadar 2+1, dar numai pe zone bine alese.

De acord ca o trecere de pietoni peste doua benzi pe sens e mult mai periculoasa decat una peste o banda, iar cu parapete NJ e dezastru pt ca nu se vede sensul celalalt.

In orice caz s-ar putea sa fie periculos sa marcheze 2+1 in afara si sa lase asa cum e in localitati. Cei care vor neaparat sa intre pe contrasens o vor face in localitate... Deci cred ca trebuie luate masuri de siguranta si in localitate.

@TibiV nici eu nu sunt "de acord" cu 2+1 fara separator. Dar asta nu ma impiedica sa-i vad meritele, in sensul ca e totusi mai clar si mai sigur decat 1,5+1,5.

Si fireste ca nu eu sau tu trebuie sa fim "de acord" ci functionarii CNAIR. Eu prefer sa faca ceva si apoi sa imbunatateasca, decat nimic. Si sunt "de acord" si cu 2+1 si cu 2+2, orice numai sa creasca siguranta.

cristi5

#589
In legatura cu "blocarea sensului cu o banda la accident" pe 2+1 cu separator, as vrea sa incurajez CNAIR sa faca publice planurile pentru marcaj pe DN2. La recenta publicare pe Hotnews a preconizatei reamenajari, o sursa din CNAIR a mentionat "3 benzi de 3,5m"

Din pacate un asemenea marcaj, in caz de adaugare ulterioara a separatorului median ingust, mareste probabilitatea blocarii sensului cu o banda. Pe 13m suedezii amenajeaza 2 benzi de 3,25 cu acostament de 0,5 si o banda de 3,75, cu acostament de 0,5 (si inca 1,1m spatiu de siguranta pana in separator). Practic vorbim de o impartire aproape 7+6 intre cele 2 sensuri!




Probabil aceeasi greseala s-a facut si pe Valea Oltului. Normal ca daca sensul de o banda e tratat ca "jumatate din celalalt sens", dupa care se mai tranteste si un NJ lat de cel putin 1m, drumul se va bloca! Benzile pe sensul de 2 trebuie facute mai inguste (3,25 e arhisuficient, doar se construiesc autostrazi la standardul asta) si parapetele trebuie sa fie ingust, altfel e foarte usor de blocat sensul de o banda!

Abia in standardul suedez de 14m (aplicat la toate drumurile expres noi, practic nu se construieste DX 2+2) benzile pe sensul de 2 au 3,5m.



Tot in legatura cu blocarea, trebuie mentionat ca parapetele Safence de exemplu se poate cobori destul de usor: se scot stalpisorii al caror singur rol este sa inalte cablul tensionat. Cablurile ajung pe asfalt si se pot traversa cu roata.

Dar e mult mai usor de marcat 3x3,5 si de pus un NJ ca cu ala suntem obisnuiti, ce conteaza ca dupa aia oamenii vor ramane blocati... Noi am respectat normativul de 3,5m, sa-l injure pe ala care a facut accidentul...

PS: frunzaverde imi spune ca banda de 3,25 nu exista in normativul romanesc. Sunt permise in schimb benzi de 3m latime! Deci au scuza perfecta!
http://www.mdrap.ro/userfiles/reglementari/Domeniul_XXVI/26_26.pdf

adiarc

Si eu sunt impotriva 2+1 in localitati sau parapeti pe mijloc ...am exemplul prin care trec de vreo 2 ori pe luna si unde a explodat nr victimelor pe trecerile de pietoni si anume Sangeorgiu de Mures ( iesirea din Tg.Mures spre Reghin).....nu exista scurtaturi sau jumatati de masura.....localitatile trebuie pur si simplu ocolite complet
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

complet e dificil..in unele locuri. Problema e ca CNXXX nu se gandeste sa le ocoleasca nici macar acolo unde este simplu. Si chiar si atunci cand fac o varianta de ocolire, o fac la o banda pe sens si cu intersectii la nivel si nici nu sunt in stare sa opreasca aparitia unor drumuri de acces ad-hoc, sau chiar constructii cu acces direct din centura.
Nu ar strica sa schimbe ceva in abordarea exproprierilor: chiar si pentru un DN nou sa se exproprieze un culoar de 70m (sau mai bine), acolo unde acest lucru este simplu (adica unde avem teren arabil, pasune, mlastina sau chiar padure)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dragos76

Quote from: cristi5 on February 19, 2019, 06:04:48 PM
Eu cred  ca
- parapete median prin care se vede (cablu tensionat, Birsta sau simplu gard) cred ca e mai sigur in localitate decat deloc . Sigur cu zone de acces si intoarcere etc.

Legat de simplu gard, trebuie mare grijă. în Cluj (Tureni, vâlcele) s-a pus gard median, cred că și cu scopul de a preveni trecerile pietonilor pe altundeva decât prin locuri marcate. Dar asta implică faptul că trebuie să pui un gard destul de înalt ca să previi escaladarea lui, ceea ce îl face să blocheze și vizibilitatea din partea șoferilor. Și o spun din proprie experiență, e foarte greu să vezi pietonii care sunt pe insula mediană la trecerile de pietoni, din cauza acelor garduri.

Probabil o soluție mai bună ar fi ca în proximitatea acestor treceri de pietoni (cel puțin 20 de m înainte și după) să fie montat un gard mult mai scund, pe la 1m înălțime, maxim.

bogdymol

Saptamana asta am circulat pe un drum national principal din Irlanda. Ce mi-a placut la el a fost ca am putut vedea la interval de cateva minute ambele tipuri:

1. Drum 1+1 cu acostament lat, gen DN2



In principiu se circula bine, toata lumea pe banda 1, dar TIR-urile in general se mutau pe acostament cand vedeau ca vii din spate, ca sa depasesti mai usor. Nu se depasea deloc cand veneau masini de pe contrasens.

2. Drum 2+1 alternativ, cu separator median WSRB (ce se doreste si pentru DN2)

Asa arata pe majoritatea portiunilor acest drum:



Cam la mijlocul fiecarei zone cu 1 banda exista un mic spatiu de oprire, pentru vehicle defecte de exemplu, ca sa nu blocheze tot traficul:



Trecerea de la 1+2 la 2+1:



Zona cu 2 benzi pe sensul meu:



Ce mi-a placut a fost viteza medie destul de ridicata ce am putut sa o am pe acest sector. Pe bucata cu 2 benzi depaseam 1-2 vehicule mai lente, apoi aveam drum liber in fata. Venea bucata cu 1 banda, in care ma apropiam de urmatorul vehicul lent, dar relaxat pentru ca stiam ca peste 1 km o sa pot sa il depasesc in siguranta.

Daca pana acum nu eram cat de cat "neutru" intre cele 2 tipuri de drumuri, dupa experienta asta pot spune ca este evident ca varianta 2+1 este net superioara atat din punct de vedere al vitezei de circulatie, cat si al sigurantei. Sper sa se implementeze cat mai curand pe DN2, dar si pe alte drumuri circulate din tara.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

TibiV

+1
:cheers:

Ce bine ar fi daca toti oponentii "decisi" ar testa personal macar o singura data...
Si daca ar fi la fel de sinceri ca tine ca sa ne spuna dupa aia concluziile testului.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

API pe Facebook

CNAIR a confirmat că va testa sistemul 2+1 alternativ pe DN2 (E85) între km 30 și 39, în apropiere de Urziceni.

Asociația noastră militează de ani de zile pentru transformarea celui mai periculos drum al țării. S-a dovedit statistic că profilul 2+1 alternativ este mult mai sigur (de 5 ori mai puține victime pe km parcurs) decât actuala circulație haotică de pe DN2. Explicații detaliate găsiți aici: http://bit.ly/2Fcx9V1.

Vestea proastă este că se dorește implementarea fără parapet median. Pe DN2 este nevoie de un parapet central îngust și există foarte puțină experiență în România cu astfel de separatoare de sens - doar un tronson de test de 2 km în Afumați.

CNAIR se prevalează de faptul că platforma asfaltată a DN2 are cu un metru mai puțin decât lățimea totală necesară, însă aceasta este o perdea de fum: și profilul suedez (după care DN2 a fost copiat) are tot 12 m de asfalt și un metru de acostament (vezi poză). Suedia are aproape 3000 km de drumuri 2+1.

Solicităm insistent responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să lase scuzele la o parte și să studieze atent soluțiile de parapete înguste disponibile. Există destule produse potrivite.

Transformarea drumului în 2+1 alternativ va îmbunătăți radical siguranța rutieră, dar fără separator median există riscul compromiterii totale a ideii.

În plus, cerem oficialilor CNAIR să modifice de urgență normativele rutiere adăugând banda cu lățimea de 3,25 m. Este cea care îngustează porțiunea de două benzi a sistemului 2+1, lăsând loc suficient și făcând posibilă depășirea, la viteză mică, a vehiculelor defecte sau avariate oprite pe sectorul cu o bandă pe sens.

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#597
Quote from: bogdymol on March 15, 2019, 05:41:38 PM
Daca pana acum nu eram cat de cat "neutru" intre cele 2 tipuri de drumuri, dupa experienta asta pot spune ca este evident ca varianta 2+1 este net superioara atat din punct de vedere al vitezei de circulatie, cat si al sigurantei. Sper sa se implementeze cat mai curand pe DN2, dar si pe alte drumuri circulate din tara.

Multumim mult de impresii!

Sper ca daca se face zona de test, sa o testeze multi colegi. O sa trec si eu sa vad, desi nu am drum pe acolo.

Pacat insa ca traseaza 3x3,5m cu linie dubla continua. Din pacate acolo nu se va putea pune WRSB sau alt separator ingust pt ca pe sensul cu o banda ramane prea putin loc. Trebuie  normata de urgenta banda de 3,25 asa incat urmatorul tronson sa poata fi cu separare de sens.

Un lucru atat de banal ca banda de 3,25 va lua probabil multe luni sa ajunga in normativ. O sa facem cu API un document tehnic sa cerem asta.

cristi5

Quote from: vancouver on April 08, 2019, 12:00:18 PM
Exact asa o sa arate si DN2 Urziceni - Bucuresti, duminica seara, daca se face "solutia" cu 2+1. Coada va fi inaintea fiecarei retrageri de la 2 la 1, si mai ales la prima retragere de la "1,75" la 1. Misto va fi pe zonele de 2, unde se va tsâsni in viteza pentru a frana apoi la urmatorul botle-neck, sa vezi depasiri riscante si intrari cu injuraturi...

Da, 2+1 are problema asta in orele de varf. Dar per total e mult mai sigur, mai ales cu separare de sens, ceea ce din pacate aici nu va fi cazul. Am zis ca daca am timp intr-o dimineata ma duc si filmez unul care e la 20k MZA.

Eu sper sa traim si sa vedem. Deocamdata exista un proiect cu 3 benzi de 3,5 (care nu permite separare de sens, pt aia trebuie adaugata la normativ banda de 3,25).

Dar nu stim nimic de programul implementarii proiectului. Poate banii nu sunt in buget oricum. Sau vor fi rectificati. Are cineva o idee cum putem afla programul/stadiul/finantarea proiectului? Cum sa formulam intrebarea etc



TibiV

Quote from: cristi5 on April 08, 2019, 12:18:01 PM
Are cineva o idee cum putem afla programul/stadiul/finantarea proiectului? Cum sa formulam intrebarea etc.

Nu incerca sa pui intrebari care sa-i scoata pe CxxxR-isti din cada/bazinul lor de "dolce far-niente"...
NU este in normativ?!...
Atunci NU SE POATE FACE!!!...

De ce esti incapatanat si vrei chestii care merg la altii (familiarizati de secole cu apa calda) dar care put de le muta nasul pana si colegilor nostri de forum?!...
DN2 este minunat, este perfect, mai mor niste fraieri pe acolo, dar in rest este perfect, asigura fluxul spre destinatii!... (Ma rog, unele destinatii sunt unis-sens... Dar toti suntem convinsi ca NU NOI. Noua nu ni se va intampla niciodata... Forever young!...)

Basca DN2 asigura un venit sigur si constant unor firme importante din zona, cum ar fi cele de pompe funebre...
(Ca doar nu ii putem obliga de azi pe maine sa se apuce de karaoke...)
Lasa asa ca este foarte bine...

O sa imi pozez karma, ca sa nu uit de unde am inceput sa cobor pe derdelus...
;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)