2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Io

#570
Mai, orice solutie e mai sigura decit DN2 actual! Care, va reamintesc, legal e un 1+1.
E o alta discutie ca el are portiuni care invita la viteza si ca a ajuns sa fie inovat romaneste ca 1.5+1.5 si de aici:
- triplare in mod constant. E nevoie sa va reamintesc ca e ilegala? Precizare: triplezi atunci cind treci peste axul drumului.
- depasiri fortate,
- agresivitate nu doar "luminoasa" sa-i zic asa si nu altfel: stai tu fain frumos pe banda ta (e banda 1 si nu jumatate din acostament!) si nu-i fa loc vreunuia si sa vezi ce-ti iei,
- tamponari frontale la viteze la care sistemele de siguranta activa si pasiva ale masinilor sint depasite.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

TibiV

rizzuh, Io,

cate o :cheers: rece si cate un +1
;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

  ........ pe DN7 Valea Oltului.......... Acolo avem chiar 1+1 cu parapete median, benzi de 3.5
    Am o rugăminte, să-mi precizezi unde avem pe V.Oltului  1+1 cu separator median de la Veștem Km 258+300 la intrarea în Rm. Vâlcea km 178+500....

Sorinus

Unii dintre voi sunt pe principiu, nu-mi cos haina rupta ca la anu` poate imi cumpar una noua.

Beowulf

Quote from: rizzuh on February 13, 2019, 11:25:37 AM
Solutia pe termen lung este A7, nu DN2.

Bineinteles! Am scris de la inceput ca DN2+2 nu este substitut pentru autostrada. Dar nu vom avea A7 finalizata in urmatorii 15 ani. Dau o bere fiecarui membru al acestiui grup daca va fi terminata mai devreme de 15 ani...

Quote from: rizzuh on February 13, 2019, 11:25:37 AM
Asta este o scuza idioata. Si la 2+2 daca se opreste tirul oblic pe drum se blocheaza tot traficul. Chiar pe ambele sensuri, nu doar pe unul. Cand un camion intra in parapetele NJ folosit la noi o sa sara ca popicele toate bucatile de beton.

API a cerut oficial amplasarea de parapete median pe toate DN2+2 (de exemplu, pe DN1). A fost idioata decizia API?

Quote from: rizzuh on February 13, 2019, 11:25:37 AM
Cat de des se intampla sa se opreasca tirul cu probleme pe mijlocul drumului? De ce nu auzim zilnic pe DN7 Valea Oltului de astfel de cazuri? Acolo avem chiar 1+1 cu parapete median, benzi de 3.5, nu una de 5.8.

Tu unde traiesti? Avem extrem de des accidente care blocheaza traficul pe Valea Oltului. Iata citeva exemple din ultimele doua luni:
1) https://evz.ro/accident-valea-oltului-circulatie-blocata.html
2) https://adevarul.ro/locale/ramnicu-valcea/foto-duba-rasturnata-valea-oltului-victima-traficul-fost-blocat-sens-1_5bf5111cdf52022f75a91280/index.html
3) https://adevarul.ro/locale/ramnicu-valcea/traficul-valea-oltului-dn-7--e-81-blocat-total-marti-seara-urma-caderi-masive-pietre-versant-1_5c632f76445219c57e11a37a/index.html
4) https://www.stiripesurse.ro/accident-grav-pe-valea-oltului-traficul-rutier-este-blocat_1318151.html
5) https://www.promotor.ro/masini-noi/news/dupa-ce-soseaua-de-pe-valea-oltului-a-fost-blocata-de-un-accident-cativa-soferi-au-luat-o-prin-albia-oltului-video-17806866
6) http://www.turnulsfatului.ro/2018/12/19/trei-persoane-ranite-intr-un-accident-pe-valea-oltului-trafic-blocat/
7) https://www.romaniatv.net/tag/accident-valea-oltului_98530

Quote from: rizzuh on February 13, 2019, 11:25:37 AM
Nu crezi ca se vor reduce numarul de accidente? Sa inteleg ca experienta suedezilor este egala cu zero in mintea ta, sau e fake news, nu? :lol:

Ca sa priceapa si mintea ta, nu, nu cred se va reduce rata accidentelor, din motivele pe care le-am prezentat mai sus!
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

TibiV

Nu ai prezentat nici un motiv "mai sus"....

Probabil ca eu si rizzuh (care nici macar nu ti-a raspuns) suntem printre putinii intarziati mental de pe forum...

Lista ta nu imi spune de ce 2+1 alternativ NU ar reduce numarul de accidente de pe DN2.
Atentie, DN2 fiind singurul drum la standardul de 13 metri (1,5+1,5) pe care suedezii se incapataneza sa le faca 2+1 altenativ... Iar blonzii aia tampiti au spus din start ca nu o fac pentru cresterea capacitatii, ci pentru cresteerea sigurantei (prostii aia scandinavi au fost si sinceri, datele preluate de cristi5 arata clar ca urmasii vikingilor recunosc ca de la un anumit nivel al traficului capacitatea scade...)

Te-as intelege daca Cristi nu ar fi postat nenumarate filmari din Suedia, inclusiv cu vieti salvate multumita acestui 2+1 alternativ cu separatori...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Eu inca astept de la el un timetable pentru largirea la 2+2 in 2 ani. Dar pe topicul de 2+2.
Eu sunt sigur ca in 2 ani nu reusim nici sa facem 2+1 cu separator median pe dn2. Nici macar pe jumatate din distanta.

Dar vad ca unii inca mai cred in zana maseluta. Sau poate are o lampa fermecata si o freaca zilnic.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Beowulf

Quote from: TibiV on February 17, 2019, 04:02:34 PM
Nu ai prezentat nici un motiv "mai sus"....

Repet pentru tine:

1) din cauza depasirilor, 2+1 fara parapete median va fi chiar mai rau decit in prezent, cind soferii incearca de bine de rau  sa circule 2+2, pe o sosea de tip 1+1;

2) daca exista parapete median, pe sensul cu o banda se va bloca traficul la cea mai mica tamponare, pana, urgenta, accident, oprire etc.;

3) romanii nu sint suedezi, de fapt, nu sint nici macar unguri sau bulgari. Romanii sint extrem de indisciplinati si agresivi la volan (statisticile lui Cristi5 nu sint foarte relevante la noi);

4) Decizia de largire a DN1 la 2+2 a fost buna, decizia de largire a DN2 la 1,5 +1,5 a fost proasta. Asa cum s-au largit in trecut cele doua se mai poate largi in continuare DN2 cu inca 1 m pe fiecare sens (asa cum a aratat Vancouver podurile rutiere sint deja 2+2, deci planul initial era ca tot DN2 sa fie largit la 2+2, dar un "istet" s-a gindit la un moment dat sa faca economie);

5) dr4cul4 crede ca sint optimist in privinta largirii la 2+2, pai in cazul asta de ce mai vorbim de A7? Hai totusi sa cerem sa circulam in siguranta pina la finalizarea unei autostrazi, nu prin improvizatii, ci prin ceea ce trebuia deja facut.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

dr4qul4

Pune odata timetable ul din care iti ies tie 2 ani si vb dupa.
A7 poate fi gata in 7-10 ani. Dublarea DN2 la 2+2 poate fi gata in minim 5-8,ani. Pentru ca etapele birocratice nu le poti sari.
Iar pe DN2 acum se circula 1+1+1. Nu 2+2.
Daca vrei sa te cred, pune o poza cu 4 masini in paralel. Eu am pus in trecut una cu 3 tiruri si un logan. Dar loganul a iesit sifonat din alăturare, adica nu au loc 4.
Asteptam explicatii logice, argumentate, nu pareri care par a fi fundamentate pe vise erotice.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

alin2pas

În cazul existenței unui parapet median pe un drum 2+1 este adevărat că sensul cu o singură bandă se poate bloca ușor, după cum pot apare situații când se poate bloca chiar și sensul cu două benzi sau chiar a fost un caz în care un camion a pierdut controlul și s-a izbit de parapetul median, iar încărcătura s-a desprins, a trecut peste parapet și a distrus un autoturism dincolo de acesta. Nu există soluția ideală, orice soluție are avantaje și dezavantaje. Avantajul de a împiedica intrările pe contrasens (voluntare sau involuntare) cred că e mai important decât riscul de a se bloca circulația în cazul unor opriri, accidente sau alte probleme. Din loc în loc pot fi montați parapeți ușor demontabili pentru a permite dirijarea circulației pe contrasens în caz de necesitate. Tocmai datorită modului în care unii conduc în România prefer parapeții: prefer să stau după un idiot oprit pe "avarie" decât să intre altul în mine frontal. De prea multe ori a trebuit să evit la limită mașini intrate în depășire în zone fără vizibilitate sau care depășeau coloane întregi. De asemenea poți prinde în față mașini care merg încet pe porțiunea cu o bandă pe sens și să fii frustrat că nu poți depăși, dar la un drum 2+1 ALTERNATIV nu ai decât să aștepți porțiunea cu două benzi pe sensul tău de mers și atunci faci depășirea în siguranță, fără să ai emoții că vine vreun grăbit pe contrasens și intră frontal în tine. Important este ca drumul să fie bine semnalizat, să știi din timp că se termină porțiunea cu două benzi pe sens, mai ales la porțiuni la șes lungi de câțiva km.

v46is

Prin Belgia au rezolvat elegant drumurile de la 2x2 120km/h ajungi a 2x1 70km/h , la 1x1 70 sau 50 km/h . Toti respecta limitele si marcajele ceea ce ma face sa cred ca politia face "big money " .
Un ex de pe drumul spre Bouillon dinspre Namur. Frumos , predictibil , bine marcat .


https://www.google.ro/maps/place/Bouillon/@49.8058548,5.0914296,436a,35y,315.64h,44.89t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47ea7bba703d96eb:0xfb9e6653222b4426!8m2!3d49.7946641!4d5.0707587

Si modul cum au gandit intersectie pe 2x2 e interesant. Traffic putin si disciplina maxima.

https://www.google.ro/maps/@49.8517819,5.09465,3a,75y,182.52h,99.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYqCjX5UWtwBdFnu_lRsfEw!2e0!7i13312!8i6656

Cred ca daca baga camere video pe DN2 cuplat cu 2x1 scoate bani de autostrada intr-un an din amenzi.
As pune camere la toate trecerile astea si pe cat posibil as face in asa fel incat aceste treceri sa fie in localitati unde putem pune limita de 60 - 70 km/h si ilumina .

TibiV

#581
Quote from: Beowulf on February 18, 2019, 10:13:40 AM
Quote from: TibiV on February 17, 2019, 04:02:34 PM
Nu ai prezentat nici un motiv "mai sus"....

Repet pentru tine:

1) din cauza depasirilor, 2+1 fara parapete median va fi chiar mai rau decit in prezent, cind soferii incearca de bine de rau  sa circule 2+2, pe o sosea de tip 1+1;

Nu este nevoie sa repeti "doar pentru mine". Probabil ca ai citit pe sarite.
NICIODATA nu am fost de acord cu 2+1 alternativ fara parapete median. Pe tema asta m-am contrazis si cu cristi5. NU fara parapete median. Decat asa, mai bine il lasam asa cum este...
Desi asta mi s-ar parea  maximul posibil de nepasare fata de vietile celor care circula pe DN2.

Cat despre "soferii incearca de bine de rau  sa circule 2+2, pe o sosea de tip 1+1", ti-as propune sa recitesti cu un ochi critic ceea ce ai scris... Critic in sensul sigurantei circulatiei.

Despre punctele 2)-4) nu mai comentez.
Arata doar ca ai o fixatie pe niste subiecte care au fost deja analizate si explicate "pe o parte si pe alta"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovideatza

Va "certati" degeaba, viitorul DN2 e format 2+1 combinat cu 2+2 acolo unde nu duce 2+1.

Si asta e realizabil, exact cum ne-a tot explicat cristi5 pe alte topicuri: incremental, punctual. Nu tot deodata.
Bineinteles, cu separator fizic.
Trebuie doar sa convingem CNAIR in loc sa ne contram pe aici.

vancouver

#583
As vrea sa punctez inca o data un aspect. In INTERIORUL LOCALITATILOR dupa parerea mea NU TREBUIE FACUT NIMIC. Nu largit, nu parapet median, nu 2+1.


2+1 IN LOCALITATE = MARE GREȘEALĂ


Pentru ca pe zona de 2, aflata evident dupa o zona de acumulare de 1, "acumulatii" vor țâșni cu viteză să depășească. Intr-un caz nefericit coloana cu masini va fi foarte mare, iar in coloana de pe banda 2 vor fi nemultumiti de altii de pe banda 2 care nu depasesc suficient de repede. Cel mai nasol: camion depaseste camion si cele 30-40 de masini mici din spate fac pitici pe creier. Unii vor depasi prin dreapta pe altii care stau mai cuminti in coada de pe stanga, etc... Vedem deja acest comportament pe diverse zone de urcare (ex. pe DN7), unde avem 2+1.
Ori asa ceva NU ARE VOIE SA SE INTAMPLE IN LOCALITATE. Pericolul pentru pietoni este urias, sa nu fie vazuti sau sa fie vazuti tarziu in acest context de depasiri agresive.

Asadar cu cel putin 1 km inainte de localitate trebuie sa inceapa zona de 2, acolo sa se depaseasca, apoi in localitate sa dispara idee de 2+1, adica sa nu mai existe zone de 1 cu acumulare de nervi si nerabdare. Si nici perspectiva ca urmeaza repede o alta zona de 1 banda, ca sa existe tendinta de a depasi repede, pana sa inceapa zona de "1".


PARAPET MEDIAN IN LOCALITATE = MARE GREȘEALĂ


Daca exista va crea impresia pentru multi ca se afla pe o "autostrada urbana". Lor, soferilor, nu li se poate intampla mare lucru, ca doar nu se pot ciocni de vehicule din sens opus, existand parapet. Acest spor de siguranta le va da multora aripi. Mai mult, parapetele median de beton inalt reduce mult vizibilitatea. Stim despre acest comportament din alte locuri in care avem parapet median in localite si cifrele de morti pietoni au crescut ingrijorator. De ex. in Sângeoagiu de Mureș. In plus viteza mare este o problema si pentru manevrele de facut stanga, care sunt destule in orice localitate.


LARGIRE IN LOCALITATE = COSTURI

Iar o largire in localitate pentru a ajunge la un veritabil 2+2 costa si reduce fondurile disponibile pentru adevarata problema: cea de pe DN2 din afara localitatilor


In final eu propun ca in localitati pe Bucuresti - Bacau - Iasi DN2 + DN28 sa nu se faca nimic. In afara localitatilor se poate face 2+1 CU PARAPET MEDIAN acolo unde traficul este mai slab si urmează să se facă A7 în curând. Iar acolo unde nu o să existe prea curând A7, adică exact zonele de ieșire din cele 2 orașe mari de la capete, Iași și București, 2+2 cu parapet median, dar strict în afara localităților.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

panzer

Sunt rezindent intr-o localitate in care au facut "autostrada" prin sat: 2x2 cu parapeti NJ pe mijloc. Limita este 70 dar se merge cu cat se poate. Accidente auto sunt putine, majoritatea de la acvaplanare si de la manevra de intoarcere. Numarul accidente pe trecerile de pietoni au crescut exponential. N-am date oficiale dar la cum creste numarul crucilor pe marginea drumului cifra e mare. Am vazut sambata unul inregistrat de camera video de la un magazin. Distrubing.  :((
Acum activeaza 3 echipaje de politie in sat. Degeaba. Idiotii tot cu 100+kmh merg prin sat. Mai ales tirurile si camioanele care teoretic au 50kmh.

Dar, daca ai masina normala (nu jeep), cu farurile reglate cum trebuie, lumina farului stanga nu trece "peste" new jersey. Deci practic nu vezi bine pietonii care sunt pe contrasens.

Am mai spus-o si o sa o repet: iralndezii inainte de a avea autostrazi se bazau pe aceste drumuri 1.5x1.5. La fiecare intrare in localitate drumul se ingusta la 1x1 fizic prin borduri si bumpere. Am condus acolo, iluzia optica data de ingustare te facea sa reduci viteza la 50kmh.

Aceasta este solutia pentru DNurile noastre largite. Chiar daca trec prin multe sate, nu putem sa ignoram complet siguranta oamenilor care traiesc in acel sat! S-au facut prea multe greseli de acest gen. DN2 fiind cel mai lung si cea mai mare problema. Nici DN1 sau DN5 (Bucuresti Giurgiu) nu sunt departe.

Revenind la DN2, pentru cei care nu merg des pe el, fundatia s-a denivelat pe tronsoane foarte lungi in zona largita. Banda 0.5 este periculoasa. Daca se face altenativ 2x1, acolo unde ai 1 vei merge pe aceasta zona denivelata, viteza va fi mica pe zonele x1. New Jersey nu se pot pune din cauza apei, ca si pe DN1.

Daca ne referim in general la siguranta rutiera, monitorizarea video e solutia cea mai ieftina. DN1 era GTA pe vremuri. Exact ca in Tipping Point, chiar si acum cand monitorizarea nu e functionala, oameniilor le-a intrat in relfex si drumul e cat de cat civilizat.
Coroborata cu masinile de politie neinscriptionate. Ii dai flash-uri aluia si ai scapat de grija carnetului 3 luni. Garantat nu o mai faci a doua oara. Strict pe DN2 politia locala foloseste o metoda similara de a linisti capete fierbiti plimbandu-se cu viteza legala de colo colo. Dar o fac mai ales cand e sezon f aglomerat.

Sunt de acord cu tot ce a spus vancouver mai sus.
2+1 IN LOCALITATE = MARE GREȘEALA

Adaug
Ar trebui ingustata intrarea in sate si iesirea!