2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

AFC

^ Motivul pentru care eu am votat pentru 2+1 cu separatoare de sens clasice a fost exact intretinerea. Cel mai usor de intretinut, in opinia mea, este newjersey. Dezavantajul este dat de faptul ca ocupa mult spatiu. Evident ca trebuie luat in calcul si pretul dar nu am date exacte sa pot emite o concluzie.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

AlexxC

Observ ca sunt propuse 3 benzi a cate 3.5m. Avand in vedere viteza sporita pe banda de depasire mai potrivit cred ca ar fi 3.3+3.7+3.5

vancouver

Quote from: NGC on February 07, 2019, 08:01:42 AM
Ieri a fost lansata licitatia "Proiectare si executie ,,Realizare banda a treia DN 7 Valea Oltului intre km 256+675 – km 258+950"".

Valoare estimata: 8.455.169,54 RON

Deci 8,4 mil. RON = 1,8 mil. EUR pentru largirea cu 3,5 metri pe 2,3 km. Adica vine 0,78 mil. eur / km. Inclusiv marcaje rutiere aferente, ca sa se circule corect la 2+1.

Iar noi ne c***m pe noi pe DN2 intre Bucuresti (Afumati) si Urziceni, unde sunt vreo 26 km de drum in afara localitatilor si nu trebuie largire cu 3,5m, ci doar cu 2-2,5m, ca sa putem face un 2+2 ca lumea. Adica nu trebuie 0,78 mil € / km ci poate doar 0,56 mil. € / km, si poate chiar sub, pentru ca discutam de o zona mai intinsa.

DN2 Afumati - Urziceni (intersectie cu DN2A) = 26 km de drum in afara localitatilor x 0,56 = 14,56 milioane euro. Pentru ca nu vrem sa dam banii astia continuam sa discutam despre rahatul de 2+1, si acum il facem fara parapet median....

Bine ca trebuie dublat drumul Constanta - Cumpana de la 1+1 la 2+2, inclusiv pasaj dublat peste autostrada A4, inclusiv nod rutier... Dar aici, pe drumul principal de legatura al Moldovei cu Bucurestiul, cu camioane multe, autocare, etc... stam sa facem 2+1 alternativ, trasam, ne coim....
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Quote from: vancouver on February 08, 2019, 11:43:55 PM
... continuam sa discutam despre rahatul de 2+1...
(...)
... stam sa facem 2+1 alternativ, trasam, ne coim....

O abordare pragmatica....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Beowulf

2+1 este o aiureală care nu rezolvă mai nimic.
Trebuie urgent lărgit la 2+2 cu parapete NJ...
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

cristi5

#545
Stii tu? Cati km ai facut pe 2+1? Cu separare de sens? Fara separare de sens? A stiu, LNNS, la noi nu se poate.

Daca 2+1 e o aiureala, traficul de pe actualul DN2 este insusi haosul din creierele infierbantate ale haterilor. Pe bune, 2+1 este extrem de clar si de usor de condus.

Sigur ca 2+2 e mai bun, atata ca cel mai probabil nu se va face, din motive de A7.  Am mai povestit povestea asta.

Din cate stiu exprimarea repetata a unor frustrari personale contravine etichetei forumului. Eu nu fac decat sa incerc sa ajut,  si pana acum v-am raspuns politicos.

@vancouver bugetul e anual. Atata spera ei sa bage in dublarea aia in 2019. Nu inseamna ca atata costa. De fapt spera sa *nu* bage, sa ramana pt pomeni.

vancouver

^^ Nu are nici o legatura cu begetul 2019. Este valoarea estimata a contractului. Valoarea reala a contractului trebuie sa fie mai mica sau cel mult egala cu valoarea estimata. Mai mare nu se poate, ofertele mai mari se descalifica automat. In unele cazuri valoarea reala a ajuns si la 40% din valoarea estimata (celebrul lot 4 UMB de pe A1 Lugoj-Deva). Dar au fost si cazuri in care nu s-a prezentat nimeni la licitatie, tocmai datorita valorii estimate prea mici. Vom vedea. Dar cred ca valoarea aceea estimata poate fi luata in calcul ca valoare aproximativa de referinta.

Deci, 2+2 cu parapet median de beton, asta trebuie facut in afara localitatilor, deocamdata intre Bucuresti si Urziceni, apoi intre Iasi si Tg. Frumos, apoi mai vedem.

Craiova - Filiasi = 4 benzi
Constanta - Mangalia = 4 benzi
Constanta - Murfatlar = 4 benzi
Bucuresti - DN1 - Ploiesti - Campina = 4 benzi
se face Bucuresti - Targoviste = 4 benzi

Nu inteleg de ce nu se pot face macar iesirile din marile orase, Bucuresti si Iasi, pana la urmatorul oras, cu 4 benzi? Si nu cer sa se intample asta si in interiorul localitatilor, cel putin nu initial, pentru ca 4 benzi clare in localitate s-au dovedit periculos pentru pietoni (indeamna la circulatia cu viteza mare), deci preferabil cele 2 benzi ingustate de acum, cu 70 la ora in general si 50 la ora in dreptul trecerilor de pietoni.

Amintesc ca - din observatiile mele - pe DN2 cu latimea de 13 metri, podetele si podurile din afara localitatilor sunt deja construite mai late, astfel incat sa incapa 2+2.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#547
Exemple:

ne plimbam de la Urziceni spre Bucuresti. Incepem cu podul peste CF de langa Urziceni (iesire spre Buzau):


pod peste raul Ialomita la intrarea in Cosereni dinspre Urziceni:


iesire din Cosereni spre Bucuresti, urmeaza o curba dubla in S, in zona curbei asfaltul este lat cat pentru 2+2. In poza se vede cum la iesirea din localitate se face mai lat:


iar aici vedem un podet peste un canal intre Movilita si Sinesti. Se vede clar cum podetul este mai lat, pregatit pentru 2+2:


si zona celebrului popas Sinesti, unde pe vreo 300m asfaltul este deja mult mai lat de 2+2:


TOTUL ESTE DEJA PREGATIT PENTRU 2+2, numai in camp trebuie un pic largit terasamentul cu maxim un metru pe fiecare parte. Nici macar marcajele nu trebuie refacute, doar trantit parapet median de beton pe mijloc. O LUCRARE PE CARE IN MOD CERT CNAIR O POATE FACE IN REGIE PROPRIE. Deci cu costuri cu certitudine chiar mai mici de 15-16 milioane de euro.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

Eu nu cred ca 2+2 si A7 in paralel e fezabil (un ministru bacauan chiar a sugerat ca A7 va fi pe alocuri DX) dar iti doresc mult succes un campania ta. Aici devine off-topic asa ca poate vrei sa faci un topic separat "largirea DN2".

Beowulf

#549
Cristi5, nu vom avea A7 in urmatorii 15 ani, dar ar trebui să avem un trafic cît de cît in siguranta. In plus, nu este nimic gresit daca avem in paralel cu autostrăzile DN2+2, pentru situatiile in care se închid autostrăzile din cauza zăpezii, a unor accidente, reparații sau alte situații neprevăzute.

Ideea ca 2+2 ar putea vreodata sa înlocuiască o autostradă este aiuritoare. Politicienii fac multe declarații iresponsabile, însă oamenii ar trebui să aibă discernămînt, în special cei care se consideră educați.

2+1 este o prostie tocmai pentru că nu permite amplasarea unui parapete median din cauza sensului cu o singura banda, orice oprire involuntară l-ar bloca. Pe de altă parte, un drum atît de circulat fără separator de sens va duce la exagerat de multe tragedii.

Avem nevoie de A7, nu o vom avea prea curînd, pînă atunci hai sa facem totul sa circula in siguranta. Mai clar, urgent 2+2 iar A7 cînd se va putea...

PS. Nu ma mai lua cu "stii tu" si alte atacuri la persoană.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

dr4qul4

In acest moment, proiectul A7 este mai evoluat decat proiectul DN2 2+2. Primul are un contract de SF+PT in derulare. Al doilea nu are nimic.
Vezi ce inseamna proiectul "dublare DN71" si cand a fost inceput, si o sa realizezi ca dublarea DN2 nu poate fi facuta mai repede decat A7.

Si cateva intrebari pt @vancouver, legate de dublarea DN71 (cf licitatie actuala)vs un eventual drum nou 2+1, pe 14m latime, cu separator median, si intersectii la nivel (strict bucata pana la Targoviste):
- Care ar avea capacitatea mai mare?
- Care ar fi mai sigur?
- Care ar fi mai ieftin?
- Care ar fi mai rapid de realizat (pornind de la ce avem acum)?
- Pe care l-ai prefera?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Beowulf

De la Bors la Suplacu A3 a inceput in 2004, a fost realizata autostrada in proportie de 50%...si vom mai astepta citiva ani pina va fi gata. Nu avem nicio autostrada care sa traverseze Carpatii.  Cred ca ar trebui sa fim realisti...  A7 nu va fi gata mai devreme de 15 ani. DN2+2 se poate face in maxim 2 ani, cu un efort financiar minim.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

dr4qul4

#552
2 ani? Da-ne noua ce fumezi si tu.
Omiti ca avem nevoie de pregatire licitatie, licitatie sf, acord de mediu, licitatie pt constructie, exproprieri, relocari etc?
Plus constructie sub circulație. Dublarea DNCB tot 2 ani a durat? Sau au trecut deja vreo 15? Si nu au facut nici 50 30 de km.

Ps. Si eu eram optimistiul incurabil dat de curand ca exemplu  pt previziunile cu A10 (acum vreo 3 ani, deși Horațiu era mai optimist ca mine)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: Beowulf on February 10, 2019, 04:15:42 PM
2+1 este o prostie tocmai pentru că nu permite amplasarea unui parapete median din cauza sensului cu o singura banda, orice oprire involuntară l-ar bloca. Pe de altă parte, un drum atît de circulat fără separator de sens va duce la exagerat de multe tragedii.

Tu de cate luni/cati ani NU ai mai intrat pe topicul asta?
Fara nici o intentie de a te jigni/supara, dar reinventezi niste "deficiente" care au fost discutate (si intoarse pe o parte si pe alta) de cel putin un an, daca nu chiar de doi...
Daca cristi5 si frunzaverde nici macar nu s-au obosit sa iti mai raspunda, eu cred ca este cam nasol....
Nu pentru ei...

Despre durata si costurile dublarii DN2 pe vreo 300 de km, ma abtin....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

@vancouver, s-a discutat pe la inceput ca DN2 intre Bucuresti si Urziceni (poate chair Buzau) are trafic de 2x2 si ar trebui largit la 2x2. Acel segment nu va fi dublat de A7, asa ca are utilitate si dupa A7. Doar CNAIR insista cu 2+1 acolo.