2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

cristi5

#525
Quote from: TibiV on January 26, 2019, 03:20:19 PM
Tu incerci sa te "adaptezi" cerintelor colegilor care se opun sistemului, si ai spus de cateva ori ca ai accepta si o incercare cu 2+1 alternativ doar cu marcaje...

Dupa cate ai vazut mai sus, indiferent de acceptul meu sau al altcuiva, CNAIR chiar planuieste sa marcheze 2+1 pe DN2 intre km 30 si 39. Cu parapete cu role "mai tarziu", adica fara parapete deocamdata. Noi am cerut un lucru, ei fac jumatate.

Nu ma adaptez cerintelor nimanui ci am facut o analiza a acestei intentii a CNAIR (pt ca existau deja zvonuri, si am cerut confirmarea, si date de trafic):
- drumul ar fi mai sigur decat acum (pt ca e mai clar, mai putin oportunist, mai putin obositor). Sigur, e fizic posibila intrarea pe contrasens, dar azi poate intra orice sofer peste linia discontinua, pe cand linia dubla continua o calca totusi o populatie mai redusa de soferi
- dar mai putin sigur decat cu parapete median. Cu cat mai putin sigur, nu stiu, poate gasim date undeva, desi nu stiu cat ar fi de relevante daca densitatea de bizoni difera

Fireste ca vom sustine public necesitatea unui parapete median ingust.

Deocamdata vezi atitudinea CNAIR fata de WRSB. Asta e nivelul din pacate.

Eu as zice sa nu comparam cu traficul urban in ambuteiaj, ci cu un exemplu similar. Cate accidente cauzate de intrarea voluntara pe contrasens sunt pe portiunile 2+1 de pe Valea Oltului? (Unde apropo parca e linie simpla continua, nu dubla? Nu mai stiu)

Deci eu zic ca este o jumatate se pas inainte. De acord ca posibilitatea sa se intample o nenorocire pe contrasens e mare (dar mai mica decat acum!!!), vina va fi clar la CNAIR si sper ca rezultatul sa fie instalarea de parapete, nu compromiterea 2+1 alternativ.

ghrt

Clar există o reticenţă la CNAIR să facă lucrurile cum trebuie. Oricum a durat ani până au ajuns la a face un prim pas.

Problema fără parapete va fi la reintrarea pe prima bandă, la depăşirile pe finalul porţiunii de 2 benzi. Acolo s-ar putea să calce şi cei mai puţin bizoni.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Quote from: cristi5 on January 27, 2019, 12:28:23 AM
Sigur, e fizic posibila intrarea pe contrasens, dar azi poate intra orice sofer peste linia discontinua, pe cand linia dubla continua o calca totusi o populatie mai redusa de soferi
Pai fix populatia aia mai redusa produce accidentele-carnagiu...
Daca populatia aia ar fi mai numeroasa, Romania s-ar depopula natural-rutier....
Iti reamintesc aceasta postare: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.msg228702#msg228702

Quote from: AlexxC on January 26, 2019, 05:21:49 PM
Niste marcaje rezonatoare frezate sau in relief si eventual stalpisori de cauciuc cu semne reflectorizante cred ca ar impiedica orice patrundere voluntara pe contrasens.
Foarte buna precizarea...voluntara!
Dar sa nu uitam ca un mare numar de accidente grave pleaca de la o tamponare intre soferii de pe un sens, iar unul este aruncat involuntar pe sensul opus...

Acum vreo 5 ani am avut dauna totala in oras, pe Vitan-Barzesti, cand un bou de pe banda 1 (s-a dovedit la IML ca era beat si ca avea bratele pline de urme de intepaturi...) a vrut sa faca (brusc) stanga spre Rin Grand si l-a aruncat pe cel de pe banda 2 pe contrasens. Adica fix in fata mea...
Si asta desi pe portiunea respectiva sensurile sunt separate de o "insula" lata de 40-50 cm si inalta de vreo 10-15 cm....
Am avut doua sanse: cel aruncat in fata mea era la vreo 20-25 de metri distanta iar eu nu aveam mai mult de 60 km/h, asa ca am reusit (disperat) sa franez puternic inainte de impact... Dar pasagera de pe locul mortului (din masina aruncata pe contrasens) a fost scoasa din vehicul de cei de la descarcerare, iar apoi a fost luata de cei de la SMURD... Femeia nu arata bine deloc...
Eu m-am ales doar cu masina busita urat... Dar nu pot sa uit spaima trasa de sotie (a avut cosmaruri cateva saptamani) si mai ales de sperietura fiicei mele (a facut un atac de panica si a fost luata si ea de SMURD pentru ca nu mai putea respira si nici sa se opreasca din plans...)

V-am povestit asta nu pentru "mila", ci doar ca sa subliniez un lucru: mici artificii de genul celui prezentate de AlexxC (care oricum era aplicat pe un 1+1 clasic, poate 1,25+1,25, dar categoric nu 1,5+1,5) pot impiedica orice patrundere voluntara pe contrasens.
Dar sunt inutile in cazul multelor patrunderi involuntare, provocate de alti bizoni din trafic...
Iar astea sunt foarte multe si foarte, foarte grave. Nu am statistici, dar vad aproape saptamanal imagini cu asa ceva...

Daca accidentul pe care vi l-am descris mai sus s-ar fi intamplat undeva pe DN2, cu fiecare vehicul la peste 100 km/h, nu v-as mai fi agasat acum, iar contorul meu ar fi aratat 0 (zero barat).
Pe de alta parte, daca in loc de/suplimentar fata de insula mai sus mentionata pe Vitan-Barzesti ar fi existat si un parapete intre sensuri, femeia aia nu ar fi ajuns plina de sange la spital (si nici eu nu as fi avut de suportat nebunia birocratico-financiara a unei "daune totale").

Ceea ce vreau sa arat este ca necesitatea unei separari fizice (" hard as a rock ") este direct proportionala cu vitezele practicate pe respectivul tronson de drum.
In orase poate "mere si asa..."
Dar acolo unde se circula chiar si cu 160 km/h (din marturiile unor colegi de forum), sa incerci sa faci 2+1 alternativ prin desene cu creta pe asfalt este fix solutia perfecta pentru a demonstra ca "Dom'le, asta nu functioneaza in Romania! Poate la ei, dar la noi nu, ca noi... romani!"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

TibiV eu am intrat pe forum in 2015 tocmai pt ca API la vremea respectiva cerea public separare de sens pt ca soferii nu respecta linia dubla continua. Sunt foarte constient ca exista oameni care nu respecta linia continua si sunt constient de gravitatea ciocnirilor pe contrasens.

Dar continui sa cred ca marcajul 2+1 fara separator este o jumatate de pas inainte. Nu cred ca e bine dar cred ca ar fi mai bine decat acum. In plus, separatorul se poate adauga oricand. Eventual intai usor, apoi greu etc.

Nu prea inteleg ce propui. Sa nu se faca nimic pana nu se indragosteste Neaga sau seful sigurantei de WRSB?

Am intrebat daca stie cineva de ciocniri pe contrasens pe 2+1 pe VO unde nu e separare de sens. Statistici, victime... Putem cere o statistica pe cativa ani de la politie, de pe acea portiune si o portiune de aceeasi lungime de DN7 VO 1+1, pt comparatie. Care sunt pozitiile kilometrice, sau localitatile?

Sigur ca accidentele pe contrasens sunt groaznice dar groaznice sunt si cele de avion. Dar asta nu impiedica avionul sa fie cel mai sigur mijloc de transport.



dr4qul4

In localitati avem linie dubla continua rezonatoare pe DN2 si aproape toata lumea o respecta. Mai ales cand e si radarul prezent.
In schimb in afara localitatii, linia actuala discontinua este incalcata legal de toata lumea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: cristi5 on January 28, 2019, 10:40:51 PM
Nu prea inteleg ce propui. Sa nu se faca nimic pana nu se indragosteste Neaga sau seful sigurantei de WRSB?

Eu propun un singur lucru: daca tot vor sa testeze 2+1 alternativ, atunci sa il testeze in varianta FULL...
Asa, doar sa desenam linii pe asfalt, este zero.

2+1 cu bariera este singura varianta de 2+1.
Formula 2+1 doar "desenat" ar putea fi mult mai periculos decat 1,5+1,5....

1. Pentru bizonul roman, singura ingradire de care va tine seama este cea fizica, care ar putea sa ii zgarie masina....
2. Pentru situatiile in care o masina este aruncata pe sensul opus involuntar, bariera fizica este tot singura solutie...

PE SCURT:
Testarea 2+1 FARA bariera fizica este fix o frectie cu Carmol pe piciorul de lemn al ologului...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Deci tu spui ca 2+1 fara separator are aprox aceeasi siguranta ca drumul de acum.

Eu nu cred ca ai dreptate dar niciunul din noi nu are statistici si am propus un mod de a obtine statistici romanesti (dar ma scuzati nu am timp sa-mi implementez singur toate ideile). Ca pareri si teorii putem emite toti.

Intrebarea e ce putem face sa puna separatori in planul lor actual. Pana una-alta nici nu stim daca si cand vor trasa, si de unde au gasit finantare, etc.

Ionut

Cu o intervenție a mea și citarea analizei lui cristi5.




Premieră pe DN2, unul dintre cele mai periculoase drumuri din țară: Un sector din E85 va fi transformat în 2+1 alternativ / PLUS: Ce spune Compania de Drumuri despre tipul de parapet pe cablu testat timp de un an la Afumați

Drumul Național DN2 (E85) este unul dintre cele mai periculoase din țară - asta mai ales din cauza faptului că, deși șoseaua are doar o bandă pe sens, mulți șoferi folosesc neregulamentar acostamentul mai larg drept banda 1, vitezele practicate sunt mari și multe depășiri sunt periculoase. De câțiva ani a existat o presiune din partea societății civile pentru a spori siguranța pe actualul DN2 și implementarea unui sistem de circulație 2+1 alternativ. Primul astfel de tronson-test va avea circa 9 kilometri și Compania de Drumuri a precizat la solicitarea HotNews.ro exact unde va fi implementat. Cu toate acestea, sensurile de circulație nu vor fi separate fizic printr-un parapete, ci prin spațiu liber lat de un metru.

Hotnews

Io

Adica cum fara parapet? Dam cu niste vopsea pe drum, lasam un spatiu de un metru de asfalt gol intre sensuri si gata, am rezolvat-o? Pai tare ma tem ca multi isi vor baga picioarele in ea de linie continua si vor depasi pe contrasens!
In opinia mea parapetul (de care-o fi el) e absolut obligatoriu la noi pe 2+1!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

Pui un pistol radar acolo si chemi televiziunile sa faca 2-3 reportaje cu permise ridicate si sa vezi ce succes va avea. Bine, asta poti face doar pe 9km, nu pe 300
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#535
Din pacate cred ca s-a creat o confuzie care da un motiv (scuza) CNAIR sa nu puna parapete. Adevaratul motiv este probabil ca nu sunt in stare sa adopte un parapete ingust pe un tronson mai lung decat la Afumati. Ma bucur pentru cei care au scapat cu viata cand a fost lovig parapetele cu cabluri din Afumati, dar faptul ca accidentul s-a intamplat atat de devreme i-a facut pe CNAIR sa inteleaga ca ups, sunt si costuri de intretinere, la NJ nu erau... Aaa, pai atunci WRSB "nu e pentru Romania".

I-am trimis asta lui Victor Cozmei, sper sa nu se supere daca pun aici ca nu e niciun secret. Este pacat sa compromitem ideea de 2+1 alternativ cu mici confuzii.

----

M-am bucurat sa vad materialul 2+1 de azi!

In legatura cu:
Quote,,Platforma reală a DN2 e de 13 metri, doar că nu e asfaltată peste tot. Lipsește practic un metru de asfalt". Informația apare chiar și într-un alt răspuns oficial al CNAIR.

Dupa cate inteleg eu acum, aceasta afirmatie e gresita.

DN2 a fost copiat dupa standardul suedez de 13m (la vremea respectiva finantatorul a spus ca finanteaza doar 1+1, asa ca MT a cautat in lume cel mai lat standard 1+1 si l-a gasit pe cel suedez). Standardul de 13m *prevede* acostamente neasfaltate de 0,5m pe platfoma de 13m a drumului. Ele apar si in profilul transversal al drumului 2+1 suedez pe care il poti vedea aici:



Deci si pe cei aproape 3000km de drum 2+1 suedez, asfaltul are tot 12m latime! Dar culmea, in Suedia incape parapetele median ingust, dar la noi nu. Tocmai, pe alocuri pe DN2 asfaltul e cu 1m mai lat decat in Suedia! (la presiunea folosirii ca 2+2)

Probabil CNAIR foloseste aceasta mica confuzie ca scuza pentru ca nu vor sa plateasca intretinerea unui parapete ingust. Spre deosebire de betoanele late New Jersey, aici ar fi un pic mai mult management la intretinere, si ne e frica de munca, de raspundere, etc.

Relevant in aceasta chestiune este ca exista mai multe tipuri de parapete ingust: cel cu cabluri (WRSB) nu e singurul. Exista de exemplu Birsta 1P, care are tot clasa de siguranta A (ca NJ si Safence). Despre parapetele cu role nu stiu, n-am vazut nicaieri in lume, si mi se pare ca CNAIR vede in el un "silver bullet" care de fapt nu va rezolva toate problemele asa cum se spera. Cred ca e folosit de CNAIR doar pt taraganarea adoptarii pe scara larga a unui parapete ingust.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=973.msg224578#msg224578

dr4qul4

Eu cred ca CNAIR e realista in aceasta privinta. Adica isi cunosc limitele si stiu ca nu pot inlocui imediat WRSB-ul. Asta e, suntem praf la intretinere, ca doar e facuta in regie proprie de CNAIR. Imagineaza-ti ce s-ar intampla daca am sta o saptamana cu parapetele cu cabluri rupt.
Sau mai rau, asteptand sa facem o licitatie ca am ramas fara stoc, eventual asteptand si sa ne plateasca RCA-ul pagubele.
Haideti sa fim realisti. la noi daca se schimba parapetul dupa 1 luna, ne minunam de cat de repede s-au miscat. La WRSB interventia trebuie sa fie imediata, altfel cablurile rupte vor zbura de pe un sens pe celalalt.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Asa e, CNAIR nu poate întreține corespunzător WRSB. Sa moara atunci oamenii din cauza impotentei CNAIR. Corect. Si apoi sa zica: uite bă API ca 2+1 alternativ nu merge, bizonii calcă linia continuă, oamenii tot mor. Deci e ineficient, deci lăsăm asa drumul. Corect!

elphax

#538
haideti sa lasam drobul de sare putin :)
eu nu cred ca se poate mult mai rau ca si azi. pana la urma bizoni, exceptii se gasesc indiferent ce solutie se alege. daca CNAIR face semnalizarea cum trebuie poate lumea va respecta si va fi atenta. poate ii ajuta si politia rutiera la inceput pana se prinde lumea ca s-a schimbat ceva

Pro Infrastructura le poate macar sugera sa faca marcaje rezonatoare pe segmentul pilot pe langa semne mari  si vizibile cu 3km inainte ?

pe viitor se poate propune o varianta in care, daca avem segmente mari unde se poate pune WRSB, sa existe un contractor care se sa ocupe de intretinere si inlocuire

pe waze/gmaps se poate pune ceva ca sa existe inca o atentionare in plus ?

Ionut

Nu e doar drob de sare. Este vorba despre: soferi adormiti la volan/obositi, vizibilitate proasta (noapte, ploaie, ceata, ninsoare), bizoneala (daca nu ai condus pe drumul asta te rog nu comenta de bizoni), accidente care intra pe sensul opus. Si ma mai gandesc si la altele. Evident, 2+1 alternativ este mai bine decat ce e acum, dar 2+1 alternativ CU PARAPET este solutia chiar si mai buna, optima, cu niste costuri decente care practic iti va duce mult, mult, mult spre zero ranitii grav si mortii (din simplul motiv ca eviti intrarea pe contrasens).

^ Exact asta, dar si alte chestiuni/detalii, am explicat acum 2 minute la Radio RFI. Sper sa se auda.