2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

elphax

o veste buna, sa speram ca se va merge inainte macar cu portiuni de test
vad 1 provocarie mare  pt CNAIR si MT - alegerea portiunilor si trecerilor intre 1 si 2 benzi - trebuie calculat foarte bine pentru a nu provoca gatuiri in trafic
pe langa asta ar fi interesant daca in acelasi timp ar alege zonele acolo unde terenul permite largirea drumului - adica sa se poata extinde cu cativa metri carosabilul sub trafic si ulterior sa devina 2+2

Ionut

Am dat interviu de vreo 15 minute la RFI (radio). Am zis multe, sper sa dea cat mai multe din interviu pe post. :)

Lyvyoo

Inca o dovada ca schimbarea vine prin implicarea efectiva a oamenilor care au ceva de spus, nu din carcoteala si lamentare. Felicitari, comunitatea aceasta mai are inca multe de schimbat, iar solutia 2+1 pe DN2 ca si pressing-ul general pentru proiectele de infrastructura, pot fi echivalentul unui "SMURD online" pentru viitoarele suflete salvate de la moarte.

dr4qul4

Posibil sa mearga pe New Jersey cat mai slim. Este mai usor de intretinut decat WRSB.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Fals. WRSB este super usor de întreținut. La capitolul asta, din cate stiu, bate toate variantele de parapet.

dr4qul4

Eu ma raportez la New Jersey-ul de pe DN1, din Baneasa. Acolo se vad urmele a zeci de accidente usoare (parapeti putin deplasati sau ciobiti).
Nu neg ca e mai ieftin de intretinut, dar la WRSB trebuie sa intervina imediat dupa accident. Nu pot lasa cablurile sa atarne sau stalpisorii indoiti. In schimb parapetul de beton, "mai poate sa astepte o saptamana".
Eu sper insa sa puna WRSB pentru ca nu incurca deszapezirea. Betonul va troieni zapada in spatele sau.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dan_s

Quote from: dr4qul4 on September 25, 2018, 03:43:37 PM
In schimb parapetul de beton, "mai poate sa astepte o saptamana".

Pe centura Ploiesti vest asteapta de cativa ani, pe portiunea Ploiesti - Campina doar de un an.  >:(

adiarc

ieri pe V.Oltului in zona parapetilor au fost 2( doua ),accidente ......fara parapeti ar fii putut.fii victime....asadar acestia sunt cu adevarat vitali si eu sper ca V.Oltului sa fie tratata pt largirea la 2+1 cu maxima rapiditate......cand vor începe lucrarile va fii jale....

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

Imagine prezentată azi în Comisia de Transporturi din Camera Deputaților de @cutter.



Din ce înțeleg se dorește la nivel de CNAIR și MT implementarea cel puțin pe sectoare de test, în afara localităților. Avantaje la cablu: zonă de lucru îngustă, ușor de întreținut, nu sunt probleme la deszăpezire. Dezavantaje ar fi cu motocicliștii, dacă pică unul pe cablu e daună totală, abator. Cică în unele țări au interzis tipul ăsta de cablu din cauza asta. Se fac scenarii și cu new jersey, problema e că DN 2 are 12 metri, nu 13 ca în Suedia.

Cică cei de la IGPR pun bețe în roate acestei soluții (și altora), nu mai avizează mai nimic, încuiați. Poate îi descuie API.

Ionut

#354
Stai putin. Platforma pe DN2 este 13 metri, ca in Suedia. Este si raspuns de la CNAIR.

Quote from: tom_sawyer on October 14, 2017, 05:24:30 PM
CNAIR zice ca DN2 are latimea de 13 m:



(sursa)

Adica asa:

Quote from: TibiV on July 11, 2018, 10:58:48 PM


Iar profilul suedez e asa:



Mini-acostamentul de 0,5 (x2) nu trebuie asfaltat... poate ramane fix asa...




Toate astea s-au discutat pe acest thread. Deja. Daca aduni cifrele iti da fix 13 m. Se poate transforma relativ usor. Costuri minime...

cristi5

#355
Quote from: horatiu.cosma on September 25, 2018, 06:49:13 PM
Dezavantaje ar fi cu motocicliștii, dacă pică unul pe cablu e daună totală, abator. Cică în unele țări au interzis tipul ăsta de cablu din cauza asta.

Aceasta este o aberatie. Cine a spus asta s-a documentat pe wikipedia unde motociclistii sunt indicati ca principal dezavantaj al 2+1. Sumarul raportului final VTI este in engleza si zice asa:

Quote
The fatality risk or FSI-risk for motorcyclists on collision-free roads have not
increased. On the contrary, it can be stated that FSI and fatality risks for
motorcyclists have been reduced by 40–50% on 2+1 roads with cable barrier
.

Horatiu trimite-i te rog acelui oficial salutarile mele. Probabil trebuie sa adaugam o intrebare in FAQ, pe de alta parte nu putem adauga toate aberatiile.

TibiV

Siu ca este mai degraba pentru "Traficul in direct", il pun aici doar ca sa vedem cat de repede se invarte "contorul negru" de pe DN2....

https://www.politiaromana.ro/ro/info-trafic/judetul-ialomita-trafic-blocat-pe-dn2

JUDEŢUL IALOMIŢA: TRAFIC BLOCAT PE DN2
Data: 25 Septembrie 2018
Ora: 16:45

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, în judeţul Ialomiţa, pe DN 2 Bucureşti - Urziceni, la kilometrul 24+200 de metri(localitatea Sineşti), a avut loc un accident în care au fost implicate un autoturism şi un autocar. În urma evenimentului o persoană a decedat iar o alta a fost rănită grav(ambele din autoturism).Traficul rutier este blocat.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

prd.marius

Quote from: adiarc on September 25, 2018, 06:28:41 PM
sper ca V.Oltului sa fie tratata pt largirea la 2+1 cu maxima rapiditate......cand vor începe lucrarile va fii jale....

S-a discutat vreodata de acest aspect (nu ma refer pe forum, ci oficial)? In afara de unde s-a largit deja, pare destul de greu de facut in rest. Poate inca putin spre Sibiu. Dar spre Valcea ar fi interesant de vazut.
Eu sincer m-as bucura sa vad ceva proiecte pentru V. Oltului la 2+1. Merg destul de des prin zona si daca prinzi cateva camioane in fata, e dezastru. Plus ca cine isi pierde rabdarea depaseste cum avem atatea exemple cu pierderi de vieti omenesti.

cristi5

Apropo de motociclisti, vorba lui Ionut, totul e pe topic...

Quote from: cristi5 on October 31, 2017, 07:28:21 AM
Din acelasi material, un accident real (nu test) unde separatorul salveaza viata unui motociclist care vine pe sens opus.



adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura