2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: tom_sawyer on July 11, 2018, 10:26:17 PM
dumbravaandrei, in captura Google Maps pusa de tine pe pagina anterioara e un Mercedes Cibro (sasiu Mercedes, carosat de o firma din Bucuresti).
Are latimea de 2420 mm, deci ~2,4 m. Sursa1, [[/img]

Deci de fapt este asa:


12 metri asfalt, 1 metru acostamente "din pietris".
13 metri cu totul....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

mai oameni buni...
1) fordul meu (mondeo) nu are 2,5m si pe acel acostament incap cu masina la mm (oglinzile sunt tot timpul in afara acelui acostament). Pentru confort ori merg cu roata pe marcaj, ori intru cu o roata pe banda de circulatie.
2) Conform legii, latimea minima pentru o banda de circulatie e 2,2m. Aveti cumva impresia ca daca era de 2,5m nu il declarau astia 2+2?!?
3) Masinile se masoara intre capetele oglinzilor si capetele barelor. O oglinda de autobuz nu are 10cm.

Golful ala din imagine are 2m latime fara oglinzi? Nici nu pare sa mai fi lasat in dreapta lui loc de inca un golf (adica 2m).


TibiV

#302
Quote from: dumbravaandrei on July 11, 2018, 11:14:55 PM
mai oameni buni...
2) Conform legii, latimea minima pentru o banda de circulatie e 2,2m. Aveti cumva impresia ca daca era de 2,5m nu il declarau astia 2+2?!?
2,2 metri pentru un drum agricol ("de exploatare")
Pana si aleile dintre blocuri (alea cu sens unic) au 3 metri...

Quote from: dumbravaandrei on July 11, 2018, 11:14:55 PM
Golful ala din imagine are 2m latime fara oglinzi? Nici nu pare sa mai fi lasat in dreapta lui loc de inca un golf (adica 2m).
Golful ala "calareste" marcajul dintre "banda normala" si acostament. Normal ca nu mai este loc in dreapta lui.
Am spus ca "acostamentul asfaltat" are 2,5 metri, nu 3,5 sau mai mult....

Golful ala daca statea pe acostament ar fi avut loc sa treaca in stanga lui (in depasire) orice TIR sau autocar...
Problema este ce te faci cand ajung in paralel 3 TIR-uri si un amarat de Golf?...
Suni la 112.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#303
Cineva trebuie sa isi ia inima in dinti si sa faca o poza cu ruleta suprapusa pe acostamentul asfaltat :D

Eu zic ca imaginea e distorsionata, iti da impresia de ingustime. Autobuzul/microbuzul din imagine oricum a tras un pic stanga de volan, deci nu e perfect paralel cu marcajul rutier. Cred ca daca ar fi paralel s-ar incadra in acostament chiar din oglinda in oglinda.

Vedeti si poza cu ambulanta de pe DN28. Merces Vito are 1,9 m din exteriorul rotii in exteriorul rotii, din oglinda in oglinda are 2,25 m. Si tot ramane spatiu berechet pe acostament.

Sau uite aici,
E un DAF XF, are 2450 mm latime din exteriorul rotii in exteriorul rotii puntii spate, nu din oglinda in oglinda.




Quote from: horyatm on July 11, 2018, 08:46:56 PM
Ceea ce mi se pare mie derutant e că linia care delimitează acostamentul e întreruptă. Nu mă pricep așa bine la legislația marcajelor, așa că poate știe cineva să explice de ce e așa. În Franța e aplicată această metodă pe autostradă. Exemplu care-mi vine repede e DNCT, care tot așa are benzi de urgență, dar sunt delimitate cu linie continuă. De ce aici e întreruptă?

Iti dau un citat din legislatia rutiera a Republicii Moldova, la noi n-am gasit explicat in legislatie, dar probabil se gaseste prin vreun normativ de aplicare a marcajelor:
Quote1.6 Linia îngustă discontinuă, lungimea hasurilor fiind de trei ori mai mare decît intervalele dintre acestea:
a) [...]
b) separă benzile de circulație (cu lățime sporită - 3,75 m) ale carosabilului de acostamentul (cu lățime sporită - 1,8 m), la care imbrăcămintea este identică cu îmbrăcămintea carosabilului, se aplică pe sectoarele de drum din afara localităților.
http://testauto.eu/rom/capitol3-6/

v46is

3 masini incap sigur cu separator chiar si de beton. Of-ul soferilor este ca se va circula ordonat . La noi se doreste talpa constant pe acceleratie si media de viteza de autostrada. Cand si cand mai greseste cineva si mai pleaca pe lumea cealalta. Pe acest DN trebuie rupta pisica si pus piciorul in prag de sus . Pe DN65 Craiova - Pitesti nu a mai fost nici un accident de anul trecut pe portiunile de 2+1 cu parapeti.

cristi5

#305
Quote from: TibiV on July 11, 2018, 05:03:56 PM
Aici se vede ca "banda simpla" are de fapt 5,35 metri, inclusiv acostamentul (neasfaltat) de 0,5... Deci riscul de pana nu este de fapt un risc decat daca face pana un "agabaritic".

Mai precis un TIR are 2,55m latime maxima. Prin urmare, incap 2 TIRuri pe banda de 1 si mai raman 25cm de siguranta (unul fata de altul si fata de parapetul median). Fireste ca asta implica viteza foarte mica. Pe de alta parte TIRul ramas in pana poate de multe ori trage mai la dreapta, cu extrema sa dreapta putin in afara drumului. Acolo se mai pot castiga 10 cm.

Dar repet, acesta este un eveniment rar. In fapt, in raportul VTI, intarzierile datorate blocarilor drumului pe 2+1 nu sunt diferite de intarzierile datorate blocarilor altor tipuri de drum (la accident, lucrari sau pana). Drumurile masurate in studiu, timp de 2 ani, au fost
- 2+1, 4 portiuni
- autostrada latime 21,5 m, o portiune
- drum de 4 benzi, 18,5 m, 4 portiuni
- drum de 4 benzi latime 16m, doua portiuni

Citez concluzia de la pagina 67

Quote
Sammanfattningsvis för alla tre typer av störningar kan inte påstås att någon typ av mötesfri väg skulle fungera anmärkningsvärt mycket sämre med avseende på transportkvalitet när det inträffar någon störning.

adica
Quote
In concluzie, pentru toate trei tipurile de blocaj (accident, lucrari, pana/pierderea incarcaturii) nu se poate spune ca vreunul din tipurile de drum functioneaza semnificativ mai prost cand apare vreun blocaj.

Detaliile se gasesc in aceasta lucrare:

TRANSEK, 2004: Hur fungerar och upplevs mötesfria vägar? Resultat av en sårbarhetsstudie samt attitydundersökning. Transek 2004:25, Solna.

Adica: "Cum functioneaza si care este experienta soferilor pe drumurile cu separare de sens? Rezultatul unui studiu de risc si atitudine"


Quote from: vancouver on July 11, 2018, 02:05:07 PM
Am inteles, reducem problema semnalata de mine la ceva nesemnificativ, ca merge si asa. Si gataaaa, s-a rezolvat.

Mai nene, voi sunteti seriosi?

Nu, tu ai semnalat problema la multi ani dupa ce a fost studiata, deci te rog sa nu o iei personal. Imi pare rau ca nu mai gasesc acum textul care discuta probabilitatea blocarii drumului cu un camion in pana, dar sper ca studiul de mai sus te lamureste.

In ce priveste latimea drumului, sper ca s-a lamurit toata lumea...

Abia acum am observat ca acostamentul e oficial banda de urgenta. Sa radem cu CNAIR :) :) Se stie clar ca legea va fi calcata in picioare (si sub roti) dar se legifereaza. Concluzie: legea e pentru fraieri.

dr4qul4

Pe DN2+28, daca opresti noaptea sau pe ploaie pe acostament, ai toate sansele sa ajungi la urgenta. Probabil de aici vine denumirea de "banda de urgenta" . Mai exact era "banda direct la urgenta"
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

thinker

@cristi 5
In normele international un TIR are latimea maxima de  2500mm cu o abatere maxima plus 50mm - correct
In aceasta dimensiune nu intra latimea oglinzilor care e uin jur de 300 mm deci gabaritul real e de 3100mm. De aceea benzile au 3.75 m.
Pe un drum cu latimea de 5 sau 6 m se va circula mereu greu.
Despe auroturisme in general au sub 1800mm plus oglinzile 150mm pe fiecare parte  - deci cam 2100mm.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

Da, stiu ca oglinzile sunt in afara gabaritului dar discutia era despre un TIR ramas in pana pe banda de 1 care are in total 5,35m (langa ea e banda de 2 care are peste 7,5). Nu se pot rabata oglinzile in caz de urgenta, sa poata trece alte TIRuri pe langa el?

nirolf

#309
E nevoie? O oglindă e în afara drumului, una e deasupra gradului despărțitor. Iar avariatul poate să o rabateze pe cea din drum, că nu-i trebuie.

cristi5

#310
O imagine draguta dintr-un articol suedez. Poate ajuta la promovarea in Romania.

Articolul se cheama "Drumurile 2+1 dovedite ca salvatoare de vieti", pun link pt cei care vor sa dea google translate. Numarul de victime a scazut cu 79% comparat cu exact aceleasi portiuni de drum 1,5+1,5 inainte de reabilitare (76% daca nu se exclud traversarile neregulamentare). Practic articolul citeaza din raportul legat la inceputul acestui topic.

https://teknikensvarld.se/21-vag-med-vajerracke-bevisad-livraddare-128983/



Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#311
In general sunt cam habarnisti moderatorii DC News, dar de data asta cred ca e o premiera in Romania - se aduce in discutie 2+1!!

Min. 39:30 (Sova zice ca in 2013 cand lucra la un proiect de modificare a codului rutier ar fi propus 2+1 pe DN2, dar politia s-a opus)


TibiV

Quote from: tom_sawyer on August 15, 2018, 09:06:51 PM
In general sunt cam habarnisti moderatorii DC News....

Da, cam habarnisti.
Doar cu vopsea nu o sa rezolvi nimic.
Moderatorul asta nu a auzit in viata lui de WRSB....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

reed

#313
Azi sunt in Suedia si am avut oportunitatea sa vad cat de bun este sistemul pentru protectie,desi arata atat de fragil.
E18


(GPS)


(GPS)


(GPS)


detalii imbinare (GPS)


detaliu stalpi


Masina arata cat de cat ok (GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

LE : Le-am.uploadat in ordinea in care au fost fotografiate,nu stiu de ce sunt amestecate

dr4qul4

vad ca este pe portiunea cu 1 banda. Ai reusit sa-l depasesti? sau a trebuit sa astepti sa vina tractarea?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024