2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

Multumim de poze! Ordinea de incarcare depinde de browser. Cred ca le incarca in ordinea in care le-ai selectat... Poti (inca) edita mesajul sa le pui in ordinea corecta, ora pozei o vezi in informatia imgur.

Cred ca e un semn bun ca e Dacie :) 2+1 se apropie de Romania :lol:

TibiV

#316
Quote from: dr4qul4 on August 24, 2018, 08:47:03 PM
vad ca este pe portiunea cu 1 banda. Ai reusit sa-l depasesti? sau a trebuit sa astepti sa vina tractarea?
Pai mie poza asta mi se pare ca este destul de explicita - a trecut pa langa Dacia busita si a pozat-o privind in urma...


Deci legenda cu "pe portiunea cu 1 banda nu poti trece pe langa unul ramas in pana" a picat cu brio...
Oricum din poze se vede ca este spatiu generos intre WRSB si banda de rulare...

(Va dati seama cum ar fi aratat accidentul asta daca in loc de E18 ar fi fost DN2  ?!... :( )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

reed

@draqula am stat vreo jumate de ora,s-a format coloana fiind portiunea cu o banda insa politia era in spatele masinii si au facut culoar.
@tivi am facut upload de pe mobil,data viitoare incerc sa incarc de pe laptop.
Nu stiu daca e vizibil insa stalpisorii erau pusi la pamant pe vreo 250 de metri.Ideea e ca nu e asa paguba la materiale,sarma.nu se zgarie,si cel mai important cred ca pentru o masina mica ii este imposibil sa "zboare" pe celalat sens.Odata cu distrugerea rotilor de pe partea stanga,va avea tendinta sa vireze stanga,insa sunt sarmele care nu permit trecerea pe sensul opus.Genial sistem

cristi5

Nici TIRurile nu zboara pe celalalt sens. E un video mai sus pe topic.

TibiV

Vreau si la noi....

Sa testeze macar 50 km pe DN2.
Sau pe DN1C Cluj-Dej. De fiecare data cand ies de pe acest DN primul lucru este sa verific daca am pantalonii uscati... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elphax

Cluj-Napoca e chiar fain,  folosești la maxim skillurile de șofer,  plus îți exersezi înjurăturile din  portofoliu

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#322
ok, am vazut, argument eliminat: se poate trece pe langa un accident implicand masini mici, iar un accident cu camion fara parapet poate sa fie si de-a curmezisul, adica oricum nu se trece.

accept (fara placere  :lol:) sa fiu contrazis daca argumentul este corect.

Concluzie: ok WRSB pe DN2 de la Urziceni spre nord. Doar Bucuresti - Urziceni consider in continuare ca nu se preteaza, datorita traficului, si ca singura solutie este 2+2 real, cu parapet median (egal de care). Mai ales ca nu va fi dublat de autostrada si deci investia se poate justifica. Si tot intre Buc. si Urziceni acostamentul actual a cedat in unele locuri, deci oricum nu se poate 2+1 fara o reablitare a fundatiei drumului in partea exterioara.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

#323
Quote from: vancouver on August 24, 2018, 11:36:41 PM
ok, am vazut, argument eliminat: se poate trece pe langa un accident implicand masini mici, iar un accident cu camion fara parapet poate sa fie si de-a curmezisul, adica oricum nu se trece.
In accidente cu "camion de-a curmezisul" se inchide si o autostrada (pe sensul respectiv), cu toate cele 2+1/2 benzi ale ei, si se deviaza traficul pentru 2-3 ore...
Din acest punct de vedere, 2+1 cu WRSB se comporta exact ca o autostrada... ;)

Quote from: vancouver on August 24, 2018, 11:36:41 PM
Concluzie: ok WRSB pe DN2 de la Urziceni spre nord. Doar Bucuresti - Urziceni consider in continuare ca nu se preteaza, datorita traficului, si ca singura solutie este 2+2 real, cu parapet median (egal de care).
Noi cei care "guitam" aici despre 2+1 pe DN2 nu o facem ca "uite asa, ne place noua 2+1 mai mult decat 2+2".
O facem doar pentru ca stim ca pentru "singura solutie este 2+2 real" NU sint bani.
(Sa nu uitam ca tot banii au fost motivul pentru care suedezii au testat, iar apoi implementat pe mii de km, sistemul 2+1... Cat de bogata ar fi o tara, tot isi dramuieste banutii. Doar saraca tara a lu' mustata are grija doar la pomeni fara numar, fara numar...)

In plus, sa nu uitam ca nici baietii de la Bruxelles NU ne vor da bani pentru largirea drumului la "2+2 real". (Mai ales ca actualul 1,5+1,5 s-a facut tot pe banii lor, prin "programe pre-aderare...)

Intre a astepta un "2+2 real" peste 10-20 de ani si a instala "2+1 alternativ" anul viitor, tu ce ai alege?....

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#324
Hai sa vedem intai un experiment real pe o zona pe care sansele de congestie la retragerea 2 in 1 nu sunt asa de mari si unde asfaltul e de calitate excelenta, sa zicem Urziceni - Buzau. Hai sa vedem rezultatele si apoi discutam si despre Urziceni - Bucuresti.

Sa mai mentionam ca Bucuresti - Afumati, adica primii 8 km (masurati de la Metro Voluntari) din Bucuresti - Urziceni sunt deja la 2+2. Asa ca discutam de ca. 37 km pana la Urziceni (intersectia cu DN2a), de acolo centura Urziceni iar e un fel de 2+2 pana la podul CF. Din cei 37km as scadea localitatile, unde se poate pune parapetul WRSB pe mijloc, la viteza de 50-60-70 km/h e ok cu 2 benzi ingustate. Iar podul de langa Cosereni spre padure este si el 2+2. Deci la Cosereni scadem cam 2km, unde se poate face 2+2 fara largire, cu benzi ingustate, asa cum se circula si acum. Apoi Movilita, iara vreo 2 km. Dupa Movilita spre Bucuresti iar e un pod, care iar e destul de larg pentru 2+2:
https://www.google.ro/maps/@44.6210092,26.4528344,3a,40y,61.8h,78.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1sjXUmjOW04sFoiUvhye6XMg!2e0!7i13312!8i6656!5m1!1e1
E clar ca s-a facut special mai larg in ideea largirii ulterioare. Sinesti + Lilieci 2 km se lasa asa, Sindrilita 1 km. In final avem: 37-2-2-2-1=30 km.

Avem 30 km de drum in afara localitatii intre Bucuresti si Urziceni care necesita o largire de 2-3 metri a platformei. Toate podurile par a fi deja facute in acest sens. Asa ca hai sa fim seriosi, cat poate sa coste? 1 mio € / km. Total 30 milioane €. In 2 ani = 15 milioane pe an. Asta cu tot cu WRSB. Iar marcajul central poate sa ramana cum e, nu mai e nevoie de retrasare, ca in cazul 2+1.

Daca in schimb se face 2+1, apoi inca vreo 20-30 de ani iar nu se mai poate face nimic, ca nu poti sa schimbi continuu solutiile. Deci hai sa promovam 2+1 intai experimental intr-o zona cu trafic mediu, Buzau-Urziceni sau Focsani-Bacau. Concomitent largire Afumati-Urziceni 2+2 cu parapet median. Si 2+1 iar ca varianta excelenta de largire pe drumuri 1+1 periculoase, cum ar fi DN79 Arad-Oradea sau DN2 Suceava - Siret, unde nu se are in vedere nici o autostrada in curand, dar exista trafic de camioane.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Quote from: vancouver on August 25, 2018, 01:44:35 AM
Si 2+1 iar ca varianta excelenta de largire pe drumuri 1+1 periculoase, cum ar fi DN79 Arad-Oradea sau DN2 Suceava - Siret, unde nu se are in vedere nici o autostrada in curand, dar exista trafic de camioane.
Doar ca acolo nu se poate.
Alea nu sunt DN-uri cu acostament larg (platforma de 13 metri) asa cum este DN2...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elphax

Sunt de acord cu Vancouver (și nu doar pentru ca a depus efort sa măsoare și sa calculeze)  :)
  sa se încerce pe o zona puțin mai libera și sa speram ca se va face cândva 2+2 pana la  Urziceni

cristi5

Quote from: TibiV on August 25, 2018, 01:00:10 AM
Intre a astepta un "2+2 real" peste 10-20 de ani si a instala "2+1 alternativ" anul viitor, tu ce ai alege?....

Eu le aleg pe amandoua. 2+1 azi si 2+2 cand se gaseste finantare.

Intrebarea e daca rezista 2+1 la varfurile de flux. Cand ne spune CESTRIN fluxul maxim, putem vorbi.

Sau poate are cineva chef sa stea o ora (de varf pe sensul spre Bucuresti, dimineata) sa numere , ca asa face si CESTRIN. Sau sa filmeze traficul (numar eu pe flmare)

vancouver

Quote from: TibiV on August 25, 2018, 08:12:10 AM
Quote from: vancouver on August 25, 2018, 01:44:35 AM
Si 2+1 iar ca varianta excelenta de largire pe drumuri 1+1 periculoase, cum ar fi DN79 Arad-Oradea sau DN2 Suceava - Siret, unde nu se are in vedere nici o autostrada in curand, dar exista trafic de camioane.
Doar ca acolo nu se poate.
Alea nu sunt DN-uri cu acostament larg (platforma de 13 metri) asa cum este DN2...

Pai nu intelegi. 2+1 in opinia mea este o solutie excelenta pentru drumuri ACTUALE CU 1+1. Adica sa fie largite de la 8 la 12 metri si facut 2+1.

Eu nu sunt de acord cu 2+1 ca SOLUTIE BUNA pentru un drum pe care se circula deja la nivel de 2+2. Nu e o SOLUTIE. E un downgrade, care creste siguranta rutiera prin existenta parapetului median si in schimb creeaza probleme in conditii de trafic insemnat, in sensul existentei unor noi puncte de congestie la trecerea de la 2 la 1.

Accept ca este OK pentru o tara paradita si vai mama ei, ca Romania, sa se faca acest downgrade. Dar asta nu este o SOLUTIE.

SOLUTII sunt:
- pentru actuale drumuri 1+1 care nu vor fi dublate de autostrazi: largirea si implementarea 2+1 cu parapet, cu denivelarea intersectiilor majore (mini-drum-express), cu pastrarea drumului la nivel 1+1 la trecerile prin localitati si acolo unde ar fi nevoie de investitii mari (de ex. poduri).
- pentru actuale drumuri 1,75+1,75: largirea la 2+2 cu parapet median, cu refacerea completa a punctelor negre (intersectii, curbe periculoase) si eventual mutarea pe un amplasament nou pentru a ocoli unele localitati


Eu sunt inginer si entuziast al infrastructurii. Stiu ce se poate face, stiu ca sunt bani. Vad ce exista in vestul Europei, vad ce se face in China sau Turcia. Nu pot sa fiu entuziasmat de o cârpealã. Eu vreau si sunt convinsa ca se poate face HSR in Romania, eu sunt convins ca se pot face repede ca. 2500-3000 km de autostrada in Romania. Se pot face 10 poduri peste Dunare si multe alte lucruri. Daca vrem sa ne carpim, da putem si asa. Eu nu o sa sustin asa ceva.

In plus de asta vad cum in Germania se merge permanent pe ideea REDUCERII CONFLICTELOR de trafic. In Germania rarisim pietonii au verde concomitent cu masinile pe aceeasi directie, astfel ca cei care fac dreapta sa dea de pietoni pe trecere. In Romania e invers: e verde intermitent la drepta permanent si se considera o mare realizare, conflictele dintre pietoni si masini sunt ignorate. In Romania se fac sensuri giratorii cu mai mult de o banda si voi aici pe forum le laudati ca fiind o mare realizare. SUNT O BATAIE DE JOC la adresa logicii si produc conflicte. Voua va plac conflictele, de aceea nu prea va pasa de acea reducere permanenta de la 2 la 1. E un conflict, dar ce conteaza.

EU NU O SA FIU NICIODATA DE ACORD CU SOLUTII CARE PRODUC CONFLICTE. Preventia egala cu zero si daca totusi se intampla ceva injuram ca la usa cortului. Asta este civilizatia de Romania: ne batem joc unii de altii si ne miram de prostia proprie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#329
Pai Suedia nu e tara paradita si tot a facut "downgrade". Numai pe alocuri, pe 3000 km. Nici nu mai fac nici drumuri expres 2+2, doar 2+1 pe 14m.

Daca tu numesti dowgrade marirea sigurantei de 5 ori, I rest my case

Largire la 2+2 si A7 in paralel eu nu cred ca exista vreo sansa.