2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

elphax

Deci e o mare prostie DN2 :)
Nu e 2+1, dar e circula 2+2 mai mult decât 2+1 sau 1+1 și dinamica șoferilor determina practic unde "apare" banda în plus
Cred ca asa se circula mai repede și mai fluent comparativ cu situația în care s-ar face 2+1 cu delimitare intre sensuri. Dar de 10 ori mai periculos, pentru ca unii scot medie peste 100-120kmph
Nu am fost demult pe acolo dar vad ca rezistă banda de urgență  în ciuda tirurilor care  merg cu roțile dreapta la câțiva cm de limita asfaltului

horatiu.cosma

^
Exact legat de aceste TIR-uri vroiam să zic și eu ceva. Este clar ca lumina zilei că DN 2 + DN 28 (unde e 1,75 benzi pe sens) se utilizează fără menajamente de către șoferi ca un 2+2. Astfel, tot traficul greu de marfă circulă pe acel acostament mai lat, cu excepția situațiilor când câte un TIR mai depășește pe banda 2 (neoficială). Unul dintre rolurile acostamentului asfaltat pentru drumuri este evitarea formării efectului de făgașe (făgășuiri), acele denivelări foarte pronunțate înspre exterior, acolo unde în cazul în care asfaltul e îngust și foarte aproape de marginea lui trec roțile vehiculelor grele, acesta este "împins" spre exterior.

Dacă s-ar circula pe aceste sectoare de drum regulamentar, nu ar exista nici cea mai mică problemă, însă cum TIR-urile au ajuns să meargă pe acostament, foarte aproape de marginea asfaltului, acest fenomen de făgășuire este iminent, ducând la reducerea duratei de viață a structurii rutiere și chiar o scădere considerabilă a siguranței circulației (când un șofer trece cu roata de pe de ridicătură pe cea de depresiune, există un risc crescut să tragă mașina brusc stânga/dreapta).

Cum este evident că argumentul CNAIR cu "bandă de siguranță, acostament, urgență, whatever" nu ține, fiind clar că acel acostament este folosit constant ca altceva (și nu am auzit ca șoferii să se plângă că se dau amenzi din această cauză), plus argumentele de mai sus, mi se pare o soluție foarte logică introducerea de 2+1 alternativ cu separator fizic. Singura rezervă pe care o aveam e cu scăderea capacității drumului, dar dacă rezultatele din Suedia indică chiar contrariul, ce mai așteptăm?

În plus, acest 2+1 alternativ ar permite (în funcție de tipul de separator median ales) trasarea marcajelor laterale astfel încât să rămână puțin asfalt în dreapta marcajului, pe post de acostament, care să împiedice acele făgășuiri de care vorbeam mai sus. Cum? Păi simplu. Actualmente avem 1,75 benzi pe sens, asta înseamnă 3,5 în total din care 3 se folosesc pentru 2+1. Rămâne jumătate de bandă care înseamnă aproape 2 metri. Chiar și 30-40 de cm de asfalt în dreapta marcajului lateral ar prinde foarte bine, restul de 1,ceva metri fiind alocați pentru zona mediană.

https://www.reparatiidrumuri.com/fagase-longitudinale

elphax

Tocmai asta ma mira pe mine,  drumul e la fel ca și acum 15 ani, fără acele făgașuri pe margine,  ceea ce dovedește ca fundația drumului a fost bine făcută.  Dacă era proastă se strica în câțiva ani și nu mai mergea nimeni pe acostament.
Sau există altă explicație? 

cristi5

#93
Quote from: horatiu.cosma on October 30, 2017, 08:07:14 PM
Singura rezervă pe care o aveam e cu scăderea capacității drumului, dar dacă rezultatele din Suedia indică chiar contrariul, ce mai așteptăm?

Nu indica contrariul, fluxul maxim scade cu vreo 15% fata de 1,5+1,5 pe 13m dar 2+1 alternativ duce in jur de 22k vehicule pe zi (1650 vehicule pe ora pe sens cu viteza 90 la punctul de ingustare 2->1) care este suficient (si cu marja de crestere) pentru portiuni lungi de DN2.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.msg171617#msg171617

Portiunile critice cu trafic mai mare de 20k MZA (langa orase) se pot face 2+2 cu limitare de viteza (ca la Floresti, dar cu separator de sens), sau schimbat alternativ sensul (dimineata intr-un sens, seara in altul) sau lasat 2+1 cu 2 benzi pe sensul cel mai aglomerat statistic.

Quote from: horatiu.cosma on October 30, 2017, 08:07:14 PM
În plus, acest 2+1 alternativ ar permite (în funcție de tipul de separator median ales) trasarea marcajelor laterale astfel încât să rămână puțin asfalt în dreapta marcajului, pe post de acostament, care să împiedice acele făgășuiri de care vorbeam mai sus.

Da, sunt minim 50 cm pe fiecare parte care raman liberi, de acolo se traseaza linia continua rezonatoare. Vezi poza si profilul aici:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.msg171612#msg171612

In varianta cu benzi mai inguste si loc pt pietoni si biciclisti, se lasa mai mult de 50 cm pe margini, e undeva pe forum si acel profil.

Apropo de separator median, vestile pe care le-ai adus despre SAFENCE pe DN2 sunt excelente pentru 2+1 in Romania! La 13m latime, un separator ingust e esential.
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=12.msg173974#msg173974

tom_sawyer

#94
separatorul/parapetele SAFENCE e acelasi lucru cu separatorul/parapetele WRSB? (despre WRSB aici, o prezentare foarte detaliata)
Deci cel care se foloseste in Suedia?

cristi5

#95
Nu e acelasi dar e aceeasi tipologie. Separator ingust (perfect pt profile inguste unde nu e loc), din cabluri elastice, care la coliziune arunca vehiculul inapoi pe banda lui. S-a folosit initial in Suedia din cate am auzit.

E bine ca SAFENCE se poate folosi in Romania, nu e nevoie de vreo omologare etc.


TibiV

Testul arata ca SAFENCE este foarte eficient in momentul accidentului...
Dar avariaza parapetele din cabluri.
Probabil ca in Suedia nu le trebuie 2 ani ca sa inlocuiasca portiunea avariata...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#97
Nu cred ca se poate si ingust si solid si ieftin si eficient (apropo daca compari cu NJ, praf se facea camionul ala). Something's got to give...

Probabilitatea sa fie doua iesiri spre separatorul median in acelasi loc timp de cateva luni sa zicem cred ca e totusi limitata.

In materialul australian despre WRSB gasit de tom sawyer e dat nr de telefon la care sa suni daca vezi separatori avariati :)

Din acelasi material, un accident real (nu test) unde separatorul salveaza viata unui motociclist care vine pe sens opus.


cristi5

#98
Apropo, in caz de accident grav sau alta imprejurare care necesita acces pe toata latimea drumului, un separator din cablu se taie cu flex de descarcerare... In comparatie, un New Jersey il muti numai cu macara/excavator/buldozer.

WRSB are 80% din rezistenta NJ conform lui frunzaverde mai demult pe forum. Safence fiind acelasi principiu banuiesc ca performanta e apropiata.

cristi5

Quote from: cristi5 on December 01, 2017, 07:00:21 PM
De ziua nationala, am filmat cel mai ieftin 2+1, fara separatori de sens. Am prezentat si niste explicatii in audio, data viitoare o sa port un microfon :)


adrian-FSB

(continuare la mesajul anterior)
Ulterior am ajuns in Bucuresti, prin Ploiesti si nu prin Urziceni. Pe scurt, mereu cand merg pe DN2 am stresul acestei drum de o banda si jumatate, folosita de catre toti soferii ca si cum ar fi doua benzi, cu problemele care apar de aici atunci cand conduci pe acest drum (mai ales cand din sens opus vin doua tiruri, unul depasindu-l pe celalalt) sau atunci cand vrei sa depasesti un vehicul. Nu inteleg de ce nu se doreste largirea acestui drum la 2 benzi pe sens si, acolo unde nu este posibil, folosirea variantei 2+1.

Numai bine

dumbravaandrei

pff... ce sa zic ... Totusi as prefera DN2 decat sa merg pe DN1B... Mai ales daca afara ploua sau e umiditate mare. DN1B de pe la Stalpu si pana la Albesti are casiuri formate si sunt atat de adanci incat mai mult mergi cu barca pe acolo decat cu masina.

Pentru a face DN2 la 2x2 este nevoie sa schimbi toate podurile (daca nu ma insel numai 5-6 sunt facute pentru 2x2. Bineinteles, trebuie exproprieri, mutati stalpi de electricitate etc. Precum am spus, nu este atat de simpla solutia de a-l  face 2+1 alternativ sau 2x2. Trebuie investitie serioasa. Si fara a corecta (chiar denivela) intersectiile + punctele de trecere pietonale nu rezolvam nimic.

dr4qul4

trebuie urgentat A7 si imediat transformat DN2 in 2+1. Nu are rost latirea la 2+2, deoarece daca avem nevoie de exproprieri, AM, AC si licitatie, va dura chiar mai mult decat A7. Este mai greu sa modernizezi un drum deschis circualtiei, decat sa faci unul nou. DNCB e cel mai bun exemplu.
Dar cateva portiuni cu Safence si cateva galeti de vopsea ar face minuni. In primul rand pentru ca ar elimina intrebarea: oare pe unde trebuie sa merg?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

Off off. Daca tot ai fost acasa Ionut trebuia sa opresti pt cateva cadre de sub podul de la Maracineni. Intra iar in reparatii. Am pus mai multe detalii pe A7.

Transformarea in 2+1 alternativ!?! Serios? Ma rog. Si vreti sa incepeti cu un drum de 300 km? Ar trebui dotat cu camere de luat vederi si viteza medie cum era pe Dn1.

Fac acelasi traseul de 2-3 ori pe luna. M-am obisnuit. Nu este atat de periculos pe cat credeti, mai ales dupa Urziceni. Si eu scot o medie de 80km/h pana la Buzau. Asta cu 1.4 benzina aspirat si fara sa depasesc 110km/h. (limita + abaterea)

Eu nu cred ca mai tb investit ceva in DN2 pana la Buzau. Bucata de A7 de la Ploiesti la Buzau (cand se va da drumul) o sa vedeti ce repede se va face. Un fel de Drajna - Fetesti. Si nici mult nu va costa, sub 4 mil/km dupa parerea mea, depinde mai mult de structurile de la noduri.


frunzaverde

Quote from: panzer on December 05, 2017, 02:29:03 PM
Transformarea in 2+1 alternativ!?! Serios?

Da. Serios.

Este directia standard de upgrade a drumurilor cu o banda pe sens si acostament larg (platforma de 13m) folosita in Europa. Unde drumurile de tipul asta erau frecvente (Suedia, Norvegia, intr-o anumita masura Danemarca), conversia in 2+1 cu separator fizic (bariere tip Safence/WRSB) a fost standardizata pe mii de kilometri si evaluata pe zeci de ani (numai in Suedia au existat cateva zeci de analize).

De la capcane ale mortii au devenit drumuri la fel de sigure ca autostrazile, iar capacitatea a crescut semnificativ fata de un DN 1+1 si nu a scazut semnificativ statistic fata de modul ad-hoc de folosire (care nu e 2+2, e in realitate 1+"suicide lane" adica banda reversibila (care mai e si ad-hoc)+1) - fiind tot pe la 1500-1700 vph.

Problema nu este viteza, ci regimul ad-hoc de circulatie, in care fiecare circula cum il taie capul, fara vreo regula clara, rezultand in pericol marit. O dubla depasire (deci un paralelism de patru vehicule) este mortal pe acest tip de drum chiar si la 30 km/h, neexistand suficient spatiu pentru patru vehicule simultan. Cat timp exista neclaritate in regimul de circulatie, poti sa ai oricate camere de viteza, nu vor avea nici un efect.

Quote from: panzer on December 05, 2017, 02:29:03 PM
Eu nu cred ca mai tb investit ceva in DN2 pana la Buzau. Bucata de A7 de la Ploiesti la Buzau (cand se va da drumul) o sa vedeti ce repede se va face. Un fel de Drajna - Fetesti. Si nici mult nu va costa, sub 4 mil/km dupa parerea mea, depinde mai mult de structurile de la noduri.

Investitia este minimala in conversia 2+1. A se vedea segmentul micut cu Safence montat in cateva zile, la costuri insesizabile. E efectiv vorba de vopsea, bariere cu cabluri (extrem de ieftine) si un plan de semnalizare. Nimic care sa dureze mai mult de cateva saptamani-luni (in functie de volumul total) de lucrari. 50 km upgradati vor costa (la preturi suedeze) cat 1 km din A7.

Si nu, nu e un inlocuitor pentru A7, in niciun caz! Dar A7 va dura, din momentul in care incepe proiectarea, minimum 3-4 ani (e nevoie de cel putin doua sezoane de lucrari), asta cu viteza "la maximum posibil" si cu implicare serioasa a autoritatilor. Sunt foarte putine sanse reale ca A7 sa existe pana in 2022 cel devreme.

Si WRSB-ul va avea utilitate pe termen lung - Bucuresti - Urziceni si Urziceni - Buzau nu sunt directii lipsite de trafic.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!