2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

panzer

Nu stiu cum e in Suedia, dar e nevoie de ceva educatie rutiera sa transformi un drum in 2+1 alternativ. Nu este o solutie prea folosita in Romania.

De fapt singurul loc in care stiu eu (poate mai sunt si altele) este in Eforie Nord pe Strada Traian. Localnicii n-au probleme, dar majoritatea turistilor nu sunt familiari cu solutia. Si iese o mica harababura. Unul singur e suficient sa mearga pe contrasens si ai balamucul perfect. Iar acolo e politie tot timpul in sezonul estival.
De aceea am intrebat daca incepem cu un drum national cu trafic consistent, si de lungime foarte mare.

Nu este doar un cost de "vopsea" si indicatoare rutiere care trebuiesc schimbate intre Vineri si Duminica. E vorba de un efort foarte mare de comunicare si de educare a publicului, mai ales a celui mai in varsta rezistent la schimbare.

Daca vrei este un pic similar cu implementarea defectuoasa, putin comunicata a benzilor unice in Bucuresti. Si dinastea mai avem.

dr4qul4

Romanii stiu sa mearga pe 1+1 si chiar si pe 2+2. In schimb nu prea stiu sa mearga pe 1+suicide lanes+1.
Pot sa folosesc exact argumentul tau: cineva care nu a circulat niciodata pe DN2 va avea probleme majore in a se adapta circulatiei ad-hoc.

Si cred ca toti cei care au ajuns pe DN2 au mers macar 1 data pe 2+1. Doar avem a doua banda, "de urcare", pe mai multe DN-uri. Oare cum naiba stim sa o folosim ca sa depasim alte autovehicule lente? Simplu: marcajul pe ele este clar: 1 sau 2 benzi. Circulatia rutiera nu se desfasoara "din amintiri" ci dupa reguli, semne si marcaje rutiere.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

frunzaverde, cu tot respectul.... dar tare curios sunt de urmatoarele aspecte atunci cand a fost implementat 2+1 in tarile de care mentionezi
1) Care este frecventa limitarilor de viteza datorate intrarii intr-o localitate, a unei intersectii etc (in special limitari 100km/h-->50Km/h)
2) Ce procent din lungimea totala a drumului reprezinta aceste zone cu limitare la 50% din viteza legala maxima permisa in afara localitatii? (Nu de alta... Afumati e destul de lung... Movilita are si ea niste km buni... Cosereni are si ala vre-o 4-5, lung e si zona Costesti-Spataru... Posta Calnau, Golesti-Ceardac-Focsani, Sascut, Racaciuni, Gheorghe Doja, Nicolae Balceascu - Dumbrava, Filipesti e si ala lung si exemple mai sunt)
3) Care este numarul maxim de strazi ce constituie o intersectie si cu ce configuratie? Ca la noi e asa... se opreste cate o straduta in DN2 si gata... o numim intersectie...
4) Care este numarul total de treceri de pietoni la nivel cu calea de rulare auto raportat la lungimea totala a drumului?
5) Care este media de viteza raportata la lungimea totala a drumului (sa nu mai facem analize per 5-10km ca uite ce frumos se sta in Nistoresti-Comarnic unde e limita de 100/70 si in Busteni se sta la semafor...)

Nu de alta, dar am mai circulat si eu pe drumurile alea si la noi nu vad fezabil sa faci un drum de 350 km care strabate atatea localitati si in care frecventa de localitati pe un traseu sa fie asa de mare. Comparam mere cu pere.
Apoi mentenanta.... la noi oare cum se impaca 2+1 cu o ploaie torentiala (destul de frecvente la noi mai ales pe Adjud-Urziceni... scandinavia rar vede asa ceva... rar vede si viscol). Ti se pare ca pe DN1 in zona parapetilor se circula ok pe b2? Ca mergi numai cu barca pe acolo, mare parte din timp acvaplanezi, ca se strange apa langa parapetul median, nu ajunge in sant. Ca tot asa peticit a fost si ala pana a ajuns la 2x2 si e inclinata trama fix ca naiba. Fara sa mai discutam ca DN1 2x2 intre Brasov si Bucuresti e mult mai scurt decat un DN2+DN28...

Pe DN2 2+1 numai din marcaje este o solutie mult mai criminala si mai rea decat ceea ce avem. Prefer oricand configuratia actuala decat 2+1 fara a reconfigura intersectiile, fara a ridica limitele in localitati la 70, fara a ingradi drumul in localitati astfel incat sa se ingreuneze migratia de la casa la crasma a "gazelelor"

pasadia

Off, ce usor gasesti nod in papura.

In primul rand eu (si cred ca si frunzaverde sau cristi) nu imi inchipui DN2 transformat in 2+1 alternativ decat cu separatoare mediane. Nu doar cu marcaje care se pot incalca.
Separator median va insemna ca multe dintre acele intersectii mentionate de tine vor disparea caci va fi posibil doar virajul la dreapta. Si asta va implica cateva lucrari care sa permita din loc in loc intoarcerea. Daca aceste lucrari vor fi sensuri giratorii, curbe spaniole, semi-sensuri giratorii precum cel de la iesirea din Ghimbav spre Codlea sau banda de intoarcere pe pasaj precum e pe A3 la Turda... asta va depinde de suma de investit si de solutiile propuse de auditorii aia de siguranta rutiera.
In rest, argumentele cu numarul de limitari sau de localitati efectiv nu stau in picioare. Adica ce, cand pleci pe 1+1 spre Sibiu sau spre Targu Mures, nu conteaza localitatile? La fel trebuie sa conteze localitatile si pe DN2, caci si acolo traiesc oameni care vor sa traverseze acea strada.

Da, sunt constient ca toate acestea vor scadea viteza medie (pentru unii). Pentru altii o va mari, pentru altii va ramane identica. Dar pentru toti va creste siguranta. 

horatiu.cosma

#109
Panzer, 2+1 alternativ nu înseamnă 2+1 pe un sens dimineața și 1+2 seara, ca la Eforie, ci 2+1 pe 2-3 km, apoi 1+2 pe 2-3 km, apoi 2+1, apoi 1+2 și tot așa. 2+1 avem în multe zone din țară, în special în zonele de urcări/coborâri, dar nu numai: Valea Prahovei, Pitești - Rm. Vâlcea, Meseș, Lazaret - Boița (ăsta e chiar 2+1 alternativ), pasul Oituz etc. Pe mare parte din ele separarea sensurilor se face doar prin marcaj (linie dublă continuă). Nu am auzit de tragedii uzuale pe aceste zone, probabil pentru că șoferii de pe sensul cu o bandă știu că urmează și pe sensul lor trecerea la 2 benzi. Dacă în plus apare orice formă de separare fizică între sensuri, acest risc al depășirilor neregulamentare cauzat de șoferii grăbiți de pe sensul cu o bandă dispare complet. La intersecții, 2+1 alternativ îți da o soluție trivială: acel punct de intersecție să fie utilizat pentru tracerea de la o bandă la 2 pe un sens și invers pe celălalt, iar în zona respectivă în care pe ambele sensuri e doar o bandă de circulație, a treia bandă să reprezinte bandă de încadrare la stânga/dreapta pentru cei care vor să intre pe drumul secundar, sau bandă de încadrare pe DN 2 pentru cei care fac stânga/dreapta de pe drumul lateral. Faptul că în acel loc pe DN 2 se circulă doar pe o bandă reprezintă o calmare forțată a traficului, o reducere "din marcaj" a vitezelor și automat a riscului că cei care fac stânga, fie de pe DN 2, fie de pe drumul secundar vor fi acroșați de cei de pe DN 2.

Pe DN 2, în prezent, așa cum spune și @frunzaverde, depășirile au un comportament ad-hoc, sunt date de curajul, mușchii, tupeul șoferilor pe ideea "mă bag eu că se trag cei din celălalt sens". 2+1 alternativ ar ordona aceste depășiri pe ideea "2 kilometri depășesc cei de pe sensul acesta, apoi 2 km cei de pe celălalt sens, apoi iar aceștia, apoi iar ceilalți și tot așa". Îmi vine în cap o comparație foarte bună pentru cazul de față. Într-o gară foarte aglomerată (gândiți-vă la un dreptunghi gol cu o mulțime de uși pe care intră/ies oameni și se îndreaptă spre alte intrări/ieșiri) s-a constatat că prin instalarea unui giratoriu măricel în mijlocul dreptunghiului (deci teoretic spațiul prin care circulă oamenii s-a diminuat), traseele aparent foarte încâlcite ale călătorilor au început să fie mult mai ordonate și organizate, au scăzut semnificativ numărul de intersecții în care cel puțin o persoană se oprea pentru a permite trecerea celuilalt, iar durata medie de trecere de la o intrare la ieșire (sau invers) a oamenilor a scăzut considerabil.

Deci, ideea mea e că de cele mai multe ori (și sunt convins că și în cazul DN 2 e așa), o ordonare forțată a fluxurilor de trafic/depășiri va duce la o fluidizare a acestuia, o creștere a gradului de respectare a regulilor de circulație și o scădere semnificativă a accidentelor.

cristi5

#110
Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 04:59:01 PM
frunzaverde, cu tot respectul.... dar tare curios sunt de urmatoarele aspecte atunci cand a fost implementat 2+1 in tarile de care mentionezi
1) Care este frecventa limitarilor de viteza datorate intrarii intr-o localitate, a unei intersectii etc (in special limitari 100km/h-->50Km/h)
Vezi 2+1 pe care l-am filmat recent, e un drum local, doua intersectii cu limitari la 60 la 2 alternante. Reduceri de viteza => se pot face alternante mai scurte. 2+1 e un concept foarte flexibil.



Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 04:59:01 PM
2) Ce procent din lungimea totala a drumului reprezinta aceste zone cu limitare la 50% din viteza legala maxima permisa in afara localitatii? (Nu de alta... Afumati e destul de lung... Movilita are si ea niste km buni... Cosereni are si ala vre-o 4-5, lung e si zona Costesti-Spataru... Posta Calnau, Golesti-Ceardac-Focsani, Sascut, Racaciuni, Gheorghe Doja, Nicolae Balceascu - Dumbrava, Filipesti e si ala lung si exemple mai sunt)
Pai ideea asta e: acum se circula oportunist, cine nu se descurca merge incet. Daca stii ca urmeaza curand o portiune unde poti depasi, ai rabdare in localitate. In plus, in multe localitati lungi se poate lasa 2+1 mai putin la treceri de pietoni. Devine mai clar si pt pietoni pe unde pot traversa, chiar daca la inceput vor protesta, cum s-a intamplat la Afumati si in alte parti.

Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 04:59:01 PM
3) Care este numarul maxim de strazi ce constituie o intersectie si cu ce configuratie? Ca la noi e asa... se opreste cate o straduta in DN2 si gata... o numim intersectie...
Vezi (1). In plus, unele strazi secundare se pot amenaja numai cu viraj dreapta, urmand a face viraj stanga/intoarcere din refugiu in alta parte in localitate.

Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 04:59:01 PM
4) Care este numarul total de treceri de pietoni la nivel cu calea de rulare auto raportat la lungimea totala a drumului?
Cam 1 pe km de localitate dar sunt multe centuri. Dar... vezi (2)

Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 04:59:01 PM
5) Care este media de viteza raportata la lungimea totala a drumului (sa nu mai facem analize per 5-10km ca uite ce frumos se sta in Nistoresti-Comarnic unde e limita de 100/70 si in Busteni se sta la semafor...)

Depinde foarte mult de numarul de obstacole (treceri de pietoni...) si de numarul de vehicule lente. Dar viteza medie nu e asa de sensibila la trafic pana la limita de 1650 vehicule pe ora pe sens, cand viteza de croaziera incepe sa scada sub 90. Actualul DN2 se apropie de acest flux de trafic numai pe Bucuresti-Urziceni.

Vezi si raspunsul lui frunzaverde mai jos. Aici gasesti un link si rezumat al raportului final 2+1 dupa aproape 10 ani de experienta pe mii de km de 2+1 alternativ.
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.msg171615#msg171615

Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 04:59:01 PM
Nu de alta, dar am mai circulat si eu pe drumurile alea si la noi nu vad fezabil sa faci un drum de 350 km care strabate atatea localitati si in care frecventa de localitati pe un traseu sa fie asa de mare. Comparam mere cu pere.

Am auzit de atatea ori "X nu poate functiona la noi ca suntem mai speciali" ca am obosit, sorry. Uite aici, de pe acest forum, zilele trecute, e vorba exact despre 2+1 alternativ pe VO
Quote from: adiarc on December 04, 2017, 12:30:03 PM
Pe DN 7 sunt în fiecare zii accidente mai ușoare sau mai grave....

Este incredibil câtă nepăsare, fata de cel mai important DN din tara,după DNCB....lățirea care s-a făcut pe o distanta f.scurta are efecte extrordinare,mai ales pt calmarea "taurasilor " din trafic care sunt ceva mai rezervați și așteaptă cele 2 benzi.Așadar efecte extraordinare cu costuri echivalente doar cu un SF Bun pt Sibiu-Pitești pe acele sectoare...

Hai ca e funny, nu exista viscol in Suedia. Suedia are 2+1 pana aproape de cercul polar la Luleå. Acolo vine taxiul sa te ia, si pana iesi afara (2-3 min) deja taxiul nu mai poate pleca ca e inzapezit, si ies vecinii si lopateaza sa poti pleca.

Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 04:59:01 PM
Pe DN2 2+1 numai din marcaje este o solutie mult mai criminala si mai rea decat ceea ce avem. Prefer oricand configuratia actuala decat 2+1 fara a reconfigura intersectiile, fara a ridica limitele in localitati la 70, fara a ingradi drumul in localitati astfel incat sa se ingreuneze migratia de la casa la crasma a "gazelelor"

De acord ca trebuie separator median si unde se poate lateral in localitate. Se practica lateral in localitati si in Scandinavia, si acolo sunt multi betivi.

frunzaverde

#111
Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 04:59:01 PM
1) Care este frecventa limitarilor de viteza datorate intrarii intr-o localitate, a unei intersectii etc (in special limitari 100km/h-->50Km/h)

Depinde foarte mult de standardul folosit pentru fiecare drum in parte. In Suedia exista 2+1-uri provenite din upgrade-uri de drumuri nationale cu platforma fost 13 metri (exact ca DN2), 2+1-uri provenite din upgrade + reconfigurari partiale, si 2+1 complet noi (construite ca inlocuitor de autostrazi pe segmente cu MZA <14.000).

O intersectie in afara localitatilor se rezolva asa: https://goo.gl/maps/xgrkMtHZvb72 si nu necesita limitari dincolo de limita standard de 90-100 km/h. Aici are loc si trecerea de la 1+2 la 2+1 (alternanta benzilor). Este o rezolvare naturala, si rezolvari similare cu insule de stanga avem si in Romania.

De altfel, DN2 deja are intersectii pregatite pentru 2+1: https://goo.gl/maps/5Kb1NmeygV32

Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 04:59:01 PM
2) Ce procent din lungimea totala a drumului reprezinta aceste zone cu limitare la 50% din viteza legala maxima permisa in afara localitatii?

Procentul este mult mai mic decat pe 1+1-ul care a fost upgradat. Separarea de sensuri permite circulatia in siguranta cu 100 km/h atat pe portiunea 2, cat si pe portiunea 1; si chiar cu 110 km/h pe portiunea 2. In trecut, practica standard era 110+90 alternand, acum s-a standardizat pe 90. Drumurile 1+1 inlocuite aveau viteza standard 80 sau 70, mai rar 90 (si pe cale de disparitie).

SE, prin strategia "morti zero" a preferat sa sacrifice la maximum capacitatile (chiar cu riscul de efect de palnie) in localitati. Cand un drum national trece printr-o localitate drumul se restrange rapid la 1+1, cu 40 sau 50 km/h obligatoriu. Daca capacitatea o cere, se construiesc centuri ocolitoare. Asta se aplica inclusiv la varsari de autostrazi (se intampla ca 2+2 sa devina strada 1+1 prin oras). Nu exista exceptii de 70 prin orase decat pentru autostrazi urbane. Strategia 2+1 in locul autostrazilor, cu mult upgrade in place a permis in multe locuri constructia de centuri chiar si la sate. Bineinteles, 2+1.

Bineinteles, Romania, care are o situatie de siguranta rutiera mult inferioara, poate prioritiza altfel trecerile prin sate, pentru un flux mai mare. Situatia curenta a trecerilor prin sate este una pur ad-hoc, in care nu doar ca ai 3 benzi folosite ca 4, dar si pietoni care ti se arunca in strada. Mult mai nesigur decat practic orice alta rezolvare.

Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 04:59:01 PM
3) Care este numarul maxim de strazi ce constituie o intersectie si cu ce configuratie? Ca la noi e asa... se opreste cate o straduta in DN2 si gata... o numim intersectie...

Pe 55, de pe care o sa vedeti o filmare in curand, exista intersectii cu drumuri la mai putin de 1 km distanta (pe 11 km sunt 18 intersectii si accese). Unele din ele (prevazute de administratorul drumului) sunt cu drumuri de pamant de exploatare agricola, de exemplu: https://goo.gl/maps/FYqCzjeaZQx . Altele sunt drumuri private, de pamant, spre cate o ferma sau un palc de case (catun): https://goo.gl/maps/KfWaPhCWmR32

Frecventa intersectiilor pe DN-urile suedeze upgradate in 2+1, cel putin in Svealand este mult mai mare decat cea de pe DN2. Suedia are o dispunere foarte rasfirata a asezarilor, in catune de 5-10 case organizate in jurul bisericilor, conacelor si fermelor, situate la 1-2 km unul de celalalt. Asta face intersectiile foarte frecvente, fiecare catun avand o astfel de iesire in DN.

Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 04:59:01 PM
4) Care este numarul total de treceri de pietoni la nivel cu calea de rulare auto raportat la lungimea totala a drumului?

Intre Afumati (unde se termina 2+2-ul) si Buzau sunt 18 treceri de pietoni, toate in sate. In Suedia, drumul ar fi restrans la 1+1 cu 40-50 km/h in fiecare din acele sate. In Romania se poate, daca se doreste, construi o trecere de pietoni cu ingustare 1+1 si insula de siguranta (incadrata de doua WRSB-uri) pe portiuni scurte in locul acestor treceri. Ar fi o solutie mult mai sigura celei curente.

Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 04:59:01 PM
5) Care este media de viteza raportata la lungimea totala a drumului (sa nu mai facem analize per 5-10km ca uite ce frumos se sta in Nistoresti-Comarnic unde e limita de 100/70 si in Busteni se sta la semafor...)

Media de viteza pe 2+1 provenit din upgrade este de 92 km/h fata de 78 inainte (raport din 2006). Nu inteleg relevanta.

Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 04:59:01 PM
Nu de alta, dar am mai circulat si eu pe drumurile alea si la noi nu vad fezabil sa faci un drum de 350 km care strabate atatea localitati si in care frecventa de localitati pe un traseu sa fie asa de mare.

Frecventa de localitati pe traseu e relativ mica, cu segmente lungi prin camp fara nici un fel de acces stanga-dreapta. De altfel frecventa de accese din drumul national este minuscula fata de cea din sudul si centrul Suediei.

Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 04:59:01 PM
Apoi mentenanta.... la noi oare cum se impaca 2+1 cu o ploaie torentiala (destul de frecvente la noi mai ales pe Adjud-Urziceni... Ti se pare ca pe DN1 in zona parapetilor se circula ok pe b2?

Bine. Separand sensurile, cresti masiv siguranta la impact frontal, care e unul din riscurile principale care creste pe timp de ploaie. Scurgerea apelor nu este afectata in vreun fel de parapetii lejeri, tip WRSB.

Cantitatea de zapada depusa in Scandinavia este mult mai mare ca cea din Baragan si Podisul Moldovei; deszapezirea nu este o problema in vreun fel.

Pe timp de viscol, circulatia oricum se intrerupe pe DN2 - in afara de polate nu exista alta solutie pentru mentinerea circulatiei pe viscol.

Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 04:59:01 PM
Prefer oricand configuratia actuala

Configuratia actuala e 1+1 folosita ilegal si extrem de periculos de soferi pentru o solutie ad-hoc dubioasa.

Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 04:59:01 PM
fara a ridica limitele in localitati la 70

Nu e necesara ridicarea limitelor in localitati la 70. Se pot ridica in siguranta limitele in afara localitatilor la 110 (Suedia permite 100 pe 2+1 upgradat, si in unele locuri 110 - pe DN neseparat maxim 90, si in curand maxim 80).

A, si bonus, pentru cine zice ca 2+1 nu duce trafic, si o sa fie mai rau ca acum. Uitati-va aici: https://goo.gl/maps/83W2myvMBq12

Drumul asta, 2+1 este legatura principala intre Stockholm si Göteborg (40), ambele zone metropolitane cu peste un milion de locuitori, si cu un PIB regional (PRB) mai mare decat al intregii Romanii. Intr-adevar, drumul este 90% autostrada, dar bucatica asta este 2+1 provenit din DN. Si duce trafic imens, mult mai mare decat DN2 (mai ales ca e fix langa centrul logistic al intregii Suedii, Jönköping). Se upgradeaza pana in 2025 la autostrada, dar pana atunci asta este.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Quote from: horatiu.cosma on December 05, 2017, 06:16:11 PM
Panzer, 2+1 alternativ nu înseamnă 2+1 pe un sens dimineața și 1+2 seara, ca la Eforie, ci 2+1 pe 2-3 km, apoi 1+2 pe 2-3 km, apoi 2+1, apoi 1+2 și tot așa.

Amanunte aici:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.0


cristi5

#113
Probabil credeti ca in Suedia se circula mult mai bine pe 1,5 + 1,5 decat pe DN2. Daca era asa, nu le transformau pe cele mai circulate (3000 km in total) in 2+1 alternativ. Nu vi se pare ca seamana cu DN2? Trebuia sa umble politia cu camera video pe drum sa ia carnete (pe 4 luni in cazul asta)



Daca drumul era amenajat ca 2+1 alternativ, soferul cu Chevrolet scotea medie orara mai buna si ramanea cu carnetul (drumul fiind de 5 ori mai sigur, politia nu are motive sa patruleze)

dumbravaandrei

#114
Ca sa ne intelegem: Nu sunt impotriva unui upgrade 2+1 bine gandit, cu resistematizare rutiera, cu semnalizare corespunzatoare, cu reconfigurarea de intersectii cu alte drumuri ce contribuie cu trafic (adica cu alte DN-uri si DJ-uri, nu cu drumuri de pamant de pe care probabil ai 100-200 de intrari pe an), ci sunt total impotriva unui upgrade doar din marcaje si parapeti.

Da, pasadia, trecerea de la 2 benzi la 1 in RO chiar are efect de dop. Ai 2 exemple de la Comarnic la Sinaia si Timisul. stim amandoi ce se intampla cu aia "grabiti" care stau in spatele camioanelor Roman si mai ales cat de periculoasa este revenirea de la 2 la 1 dupa Cotul Donului cum mergi spre Predeal. Exemplul similar am avut pe DN1/7 cu atatia morti atatia ani. Si crede-ma ca pe DN1/7 un parapete nu scadea numarul de morti (doar pe cel al mortilor "nevinovati", de pe contrasens, dar am vazut si multe cazuri in care gratie lipsei parapetului si a unui trafic mai domol de pe contrasens au putut fi evitati mortii). Iar cat despre Brasov-Sibiu, stiu ca de la Sibiu am autostrada si pot recupera timpul pierdut pe DN (de asta eu cand merg la Cluj merg 90% din cazuri prin Sibiu nu prin Sighisoara). Distanta mult mai mare, dar durata mai mica...

frunzaverde, cristi5 eu inteleg rationamentul vostru... dar, hai sa ne uitam si la contextul danubiano-carpato-pontic:
1) Ce fel de parc auto avem - uita-te si pe filmare la Ionut cati sunt capabili sa atinga viteza legala si cati merg mult peste ea. Oare ce se intampla cand cele doua tipuri de autovehicule se intalnesc. Chiar avem un parc auto apt de un asa fel de trafic? Da, chiar de vorbim de un singur DN la care ii facem upgrade.
2) 10 Km cu 100/110 apoi punem frana si mergem cu 50km/h alti 5km. Efectul direct este ca defapt, la cat de aglomerat este DN2, toti vor merge cu 50 sau chiar mai rau. Asa, pe DN1 de la Brasov la Sibiu macar nu am parapete, daca nu am trafic din contrasens - ma asigur, semnalizez, dau talpa si am scapat. Si oricum stiu ca de la Sibiu am autostrada si pot recupera timpul ca buzunarul meu nu se supara la consumul de motorina si nici cei de pe autostrada nu comenteaza ca merg mai tare pe acolo. Pacat ca nu mai facem o comparatie cu accidentele pe Sibiu-Brasov inainte si dupa deschiderea OS. Va garantez ca gasiti date interesante. Pe 2+1 s-a cam dus toata povestea asta... pentru ca practica ne spune ca si pe ce-a de-a doua banda lumea tot cu 50 va merge (trebuie sa astepti sa revii in banda 1 - aia merg mai incet)
3) Comportamentul agresiv al soferului - nu cred ca trebuie detalii
4) Cum convingem pe aia grabitii sa se mai domoleasca? Cu cocoase si locuri nesemnalizate si puncte negre? Cu MCV in boscheti sau in varful curbei, tot timpul in contra-sens? Eu as personal as prefera sistemul de camere care a fost candva pe DN1, dar astia inca nu s-au inteles cum se distribuie banii din amenzi asa ca uita de ele pentru cel putin inca 10 ani de acum incolo.

Asa ca, pentru a avea un 2+1 eficient, sigur trebuie mult mai mult decat vopsea si sarma. Nu sunt convins ca avem capacitatea unui astfel de proiect. Sa ma ierte Dumnezeu, dar nu sunt astia in stare sa faca DN11 cum trebuie, noi speram la un 2+1 asa cum e in SE? Sau nu v-ati linistit dupa povestea de la Tureni / Martinesti (unde in continuare vad accidente, chiar mai urate decat inainte). Cam aia o sa fie defapt la noi 2+1. Chestia aia nu e mai buna si mai sigura decat actualul DN2.

Da, la noi unele solutii chiar nu merg doar cu vopsea si sarma pentru ca nu suntem suficienti de educati. Inca suntem salbatici, popor de hoarda si stepa. Asta e realitatea. Daca am respecta legea, DN2 nu ar fi un drum al mortii. Niciun drum nu ar fi  O:-)  O:-)  O:-)  O:-)

frunzaverde

Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 07:08:42 PM
1) Ce fel de parc auto avem - uita-te si pe filmare la Ionut cati sunt capabili sa atinga viteza legala si cati merg mult peste ea. Oare ce se intampla cand cele doua tipuri de autovehicule se intalnesc. Chiar avem un parc auto apt de un asa fel de trafic? Da, chiar de vorbim de un singur DN la care ii facem upgrade.

Aproape toata lumea poate circula in Romania cu o viteza absolut acceptabila. Parcul de masini din filmuletul lui Ionut arata mai mult decat rezonabil pentru orice tara de "lumea intai". Si ce am vazut pe soselele romanesti dpdv al masinilor arata absolut rezonabil; acum 3 saptamani am facut Cluj - Alba Iulia - Timisoara - Cluj si cred ca am vazut un total de vreo 5 Dacii 1310 in circulatie (care si alea ajung la 100 km/h). Si zero camioane Roman. Multe, multe TIR-uri, mare parte Scania si Volvo, mare parte modele super-recente.

In Suedia, on the other hand, nu e cazul. In zonele rurale ai o combinatie de:

1. Vehicule rutiere foarte vechi convertite in asa numite tractoare A si tractoare EPA. Le tai cutia de viteze astfel incat sa poti intra maxim in a doua, si viteza maxima sa fie de 30 km/h (trei zeci de kilometri pe ora), si pui un triunghi reflectorizant vehicul lent in spate. Cu chestiile astea ai voie sa conduci pe drumurile publice din ziua in care ai implinit 15 ani, cu carnet AM (de mopedist). Sunt super-frecvente, ca sunt folosite de copiii taranilor sa se duca la scoala, petreceri etc. si inapoi. Repet: volvouri 240 de o tona jumate, 30 km/h viteza maxima, conduse de un copil de 15 ani. Legal..

2. TIR-uri cu dubla remorca supra-incarcate. Restrictiile de tonaj pe osie si tonaj total acceptat sunt mai mari decat oriunde altundeva in lume. Pe drumurile BK1 (inclusiv 55-ul de mai sus) avem trenuri rutiere de 60 (saizeci) de tone. In Romania e ilegal cu peste 40. Vorbim de TIR-uri cu busteni dublu-articulate. Sa vezi cum e cu alea, si cum nu trec de 70 nici sa vrei. In Romania maximul autorizat e 40 tone.

55-ul e bypass-ul distant al Stockholmului. E extrem de folosit de TIR-uri masive care nu pot intra legal in Stockholm sau vor sa-l ocoleasca pentru a nu se bloca in traficul congestionat.

3. Tractoare, cai (55-ul prezentat de mine se intrsecteaza cu herghelii), combine cu si fara remorci pline de rapita, porumb etc., trafic rural de toate felurile.

Toate astea la un MZA peste 10.000. Nu, DN2 nu are un parc vehicular mai rau ca multe 2+1-uri suedeze.

Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 07:08:42 PM
si mai ales cat de periculoasa este revenirea de la 2 la 1 dupa Cotul Donului cum mergi spre Predeal.

Acolo se revine de pe 2+1 pe 1+1 fix intr-o curba ac-de-par intr-o serpentina in urcare. Aia e un dezastru fara legatura cu 2+1.

La fel si trecerea 2+2 -> 1+1 la Comarnic - acolo se trece permanent la 1+1 de la 2+2, nu exista o alternanta de fluxuri; pur si simplu o capacitate mare se deverseaza intr-o palnie mai mica.

Quote from: dumbravaandrei on December 05, 2017, 07:08:42 PM
Exemplul similar am avut pe DN1/7 cu atatia morti atatia ani. Si crede-ma ca pe DN1/7 un parapete nu scadea numarul de morti (doar pe cel al mortilor "nevinovati", de pe contrasens, dar am vazut si multe cazuri in care gratie lipsei parapetului si a unui trafic mai domol de pe contrasens au putut fi evitati mortii).

DN 1+7 a fost 1.5+1.5 inainte sa fie convertit la 2+1 alternativ (dar si ala prost, pentru ca se permitea depasirea dinspre banda de 1 pe contrasensul cu 2, ceea ce o stupiditate crunta). La 1.5+1.5 era mult mai periculos, conversia 2+1, experimentala, fiind permanentizata.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

panzer

Quote from: horatiu.cosma on December 05, 2017, 06:16:11 PM
Panzer, 2+1 alternativ nu înseamnă 2+1 pe un sens dimineața și 1+2 seara, ca la Eforie, ci 2+1 pe 2-3 km, apoi 1+2 pe 2-3 km, apoi 2+1, apoi 1+2 și tot așa.
Mea cupla si merci de explicatii.

dumbravaandrei

#117
Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
acum 3 saptamani am facut Cluj - Alba Iulia - Timisoara - Cluj si cred ca am vazut un total de vreo 5 Dacii 1310 in circulatie (care si alea ajung la 100 km/h). Si zero camioane Roman. Multe, multe TIR-uri, mare parte Scania si Volvo, mare parte modele super-recente.
Welcome to MOLDOVA!!!! Fa un drum si pe la Focsani, pe la Bacau, Iasi si ai sa te saturi de dacii (1300, 1310, papuc), aro, "saviem" si carute (mergi toamna pe DN2 cand se strang "papusoii", sa vezi ce frumos e). Sau uitam ce fel de masini se inmatriculeaza recent in RO (si mai ales - pe unde)? Toate astea circula si noaptea, nesemnalizate. Cum ar fi ca la intrare in Filipesti-Bacau sa prinzi o caruta pe banda. Ca sunt si acum carute pe acolo... ??? Da o cautare pe traffictube cu DN2 si ai sa tot vezi "minunile" parcului de atelaje din RO...

Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
In Suedia, on the other hand, nu e cazul. In zonele rurale ai o combinatie de:[...]
Stim de ce la noi sunt restrictiile de tonaj si gabarit pe care le avem (multe ar ramane efectiv blocate in curbe - ca noi am asfaltat drumul pe care mergea si caruta acum 2500 de ani). Din punctul asta de vedere comparam mere cu pere. Si vezi ca la noi e admisibil 40Tone incarcatura. Ca masa totala avem si noi suficiente vehicule de 60T. Plus ca la noi se mai supraincarca. Sau uitam ca suntem neam de "sportivi"?

Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
Acolo se revine de pe 2+1 pe 1+1 fix intr-o curba ac-de-par intr-o serpentina in urcare. Aia e un dezastru fara legatura cu 2+1. [...]
Vorbeam de Comarnic --> Sinaia (adica 2+1 intre Comarnic si Posada), nu intre Campina si Comarnic. Ce e drept, nu pot sa iti dau un exemplu de 2+1 care nu se termina in arc-de-par. Poate si asta ne spune suficiente de multe despre cum va arata 2+1 in RO.

Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
DN 1+7 a fost 1.5+1.5 inainte sa fie convertit la 2+1 alternativ (dar si ala prost, pentru ca se permitea depasirea dinspre banda de 1 pe contrasensul cu 2, ceea ce o stupiditate crunta). La 1.5+1.5 era mult mai periculos, conversia 2+1, experimentala, fiind permanentizata.

Eh, VOILA. Ce va face sa credeti ca o sa obtinem doar din vopsea si sarma/parapete un altfel de 2+1 decat cel de acolo?!? V-a dat Tureni / Martinesti sperante? Ca pe mine mai mult m-a speriat.

Precum am spus... nu sunt impotriva unui 2+1 bine gandit. Dar noi in RO nu o sa avem asa ceva din varii motive. Si decat un DN1+7 prefer DN2. Si pe DN1+7 aveam idiotenia asta ca 10km mergeai cu 100 apoi 5-7km cu 30-50 te taraiai prin sate. Pacat ca nu i-au lasat pe toti sa-si monteze crucile celor pierduti pe acolo, ca asa ajungea si DN1+7 ingradit. Ironic, nu?!?

Ce ne lipseste noua pentru un upgrade la 2+1?
1) Competenta in analiza problemei si elaborarea solutiilor
2) Capabilitatea de a respecta normele de siguranta si securitate rutiera (nu dam cu vopsea nici in alte locuri mai simple, nu intretinem indicatoarele, caile de rulare sunt ca dupa razboi), nema mijloace de informare (noroc de "colegu" si waze ca se descurca fiecare la mica intelegere ca altfel... jale) ce sa zic si de crearea unui cadru / standard necesar pentru drumuri cu viteza medie mai mare decat drumul local.
3) Mentenanta unui astfel de drum, cu toate particularitatile lui (devieri, accese, evacuare reziduuri si deseuri, parcari, spatii de mentenanta, spatii de service etc)
4) Chiar latimea platformei drumului ne incurca... ce facem cu podurile si cu structurile de la Bacau in sus?!? Chiar si pe Buzau-Bacau sunt probleme.
5) Vorbim si de partea cu ISU? Cine ajunge si pe unde?
6) Configuratia drumului cum o rezolvam? Ca dupa ar mai trebui corectate niste curbe, mai facute ceva centuri (sau expropriate casele de pe o parte a drumului si mutate in celalalt capat al satului, ca multe sate is efectiv doar case la marginea drumului) etc etc...

Asa ca... 2+1 doar din marcaje+parapete, cu toata parerea de rau, un categoric NU. Decat un Martinesti sau o Cunta pe ~350 km, lasa-l asa cum e, se descurca lumea si fara. A... cand latim drumul cum trebuie (sa nu avem 2+1 cu banda de 2.75m sau 3m, trebuie un minim 3.25 + marcaje + marja la parapete), cand mai denivelam niste intersectii, cand mai facem cate un pasaj, cand inventam indicatoare si marcaje care se auto-intretin de la lumina soarelui si a lunii, atunci da - de acord cu upgrade la 2+1 in RO.

Altfel, hai sa ramanem principiul KIS-KIS in RO ca se pare ca asta functioneaza cel putin partial.... Asa ca mergem pe configuratii mai simple: 1+1, 2+2, 2x2, giratorii (eventual cat mai stramte si cat mai inclinate). Ne deranjeaza acel 0.5-0.75?!? F...recam o dunga alba continua si scriem acostament si gata...

Oricum nu vad mai devreme de 5 ani sa dureze un astfel de proiect (sf, ac, executie) si se va ridica la niste 50+ mil de euro pentru tot DN2+DN28

tom_sawyer

^ dar ce zici de un segment mai scurt, experimental, de 2+1 pe DN2? de ex. Urziceni-Buzau, sau altele?

frunzaverde

#119
Quote from: dumbravaandrei on December 06, 2017, 09:25:59 AM
Welcome to MOLDOVA!!!! Fa un drum si pe la Focsani, pe la Bacau, Iasi si ai sa te saturi de dacii (1300, 1310, papuc), aro, "saviem"

Numarul de Dacii 1310 in circulatie s-a redus drastic; mai sunt sub 450.000 de bucati in toata tara, din care majoritatea produse la sfarsitul anilor '90, multe din ele trase pe dreapta sau folosite o data - de doua ori pe an. Si vehiculele astea pot circula fara probleme cu 60-80-100 km/h. De Rabe, Saviemuri si alte asemenea, statistica DRPCIV imi confirma intuitia - mai sunt cateva zeci in toata Romania.

Dar sa zicem ca esti in spatele unei Dacii (pana la urma poate fi si un sofer de Audi nou-nout, incepator insa, caruia ii e frica) care nu vrea sa mearga cu mai mult de 40 km/h. Pe un 1+2 vei merge in spatele lui maximum 1.5-2.5 km, adica in cel mai rau caz 3-4 minute, dupa care il vei depasi in deplina siguranta pe segmentul 2+1. Pe 2+1 il vei depasi ca pe autostrada - nu e nevoie sa te asiguri ca iti vine ceva din fata, si toata lumea poate sa se bage in depasire ca flux.

Pe mizeria curenta, vei sta in spatele lui pana in momentul in care din fata nu ai vehicule care vin spre tine (nu poti avea cvadruplicare, chiar si cu masini mici e accident ala). In situatie de aglomeratie, poti ajunge sa stai in spatele lui zeci de minute.

La fel cu TIR-ul. Pentru ca nu vezi ce-ti vine din fata, si chiar cand nu vine nimic, "golurile" prin care sa te strecori sunt foarte rare, ajungi sa stai in spatele unui TIR care merge cu 50-70 cate 10-20-30 de kilometri. Mai ales cand e aglomeratie. Pe 2+1 ai garantia ca vei putea depasi in siguranta (si fara sa-ti pese de ce-ti vine din fata) din doi in doi kilometri.

In aglomeratie mare, 2+1 are avantaje mai mari dpdv al fluentei ca situatia curenta, pentru ca iti garanteaza spatiu de depasire sigur la intervale regulate. Situatia curenta nu iti face asta; si cand e aglomerat, nu ai alternativa decat sa stai "la cutie" incalecand acostamentul pe distante lungi.

Quote from: dumbravaandrei on December 06, 2017, 09:25:59 AM
si carute (mergi toamna pe DN2 cand se strang "papusoii", sa vezi ce frumos e).

Carutele nu au voie pe drumuri europene. Aici e o problema simpla de respectare a legii. Vor disparea dupa upgrade foarte rapid, drumul nefiind potrivit (absolut deloc) taranilor cu asemenea vehicule.

Quote from: dumbravaandrei on December 06, 2017, 09:25:59 AM
Sau uitam ce fel de masini se inmatriculeaza recent in RO (si mai ales - pe unde)?

Ti-am explicat ce fel de vehicule circula legal, in cantititati mari, in Suedia. Aveti in Romania 25.000 de masini limitate (cu flexul) la 30 km/h si conduse de copii de 15 ani pe drumul national? Nu aveti? Buuun.

Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
Stim de ce la noi sunt restrictiile de tonaj si gabarit pe care le avem (multe ar ramane efectiv blocate in curbe - ca noi am asfaltat drumul pe care mergea si caruta acum 2500 de ani). Din punctul asta de vedere comparam mere cu pere. Si vezi ca la noi e admisibil 40Tone incarcatura. Ca masa totala avem si noi suficiente vehicule de 60T. Plus ca la noi se mai supraincarca. Sau uitam ca suntem neam de "sportivi"?

Nu, nu stii. In primul rand, 40 de tone este masa maxima autorizata, nu incarcatura maxima autorizata. Si 40 de tone este limita maxima de tonaj in mare parte din Europa (cateva tari din Vestul Europei permit 44 de tone, Olanda si doar Olanda 50). Exista doua exceptii - Suedia si Finlanda, care permit 60 de tone. Singurii care permit tonaje mai mari sunt cateva state (agricole) din centrul Statelor Unite (desi tonajul maxim fara permis in SUA e 37 tone). Ma indoiesc ca a existat vreun transport (altceva decat poate un agabaritic cu insotitor si drum inchis) de 60 tone vreodata in Romania.


Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
Vorbeam de Comarnic --> Sinaia (adica 2+1 intre Comarnic si Posada), nu intre Campina si Comarnic. Ce e drept, nu pot sa iti dau un exemplu de 2+1 care nu se termina in arc-de-par. Poate si asta ne spune suficiente de multe despre cum va arata 2+1 in RO.

Pentru ca drumurile pe care le tot descrii nu sunt 2+1. Sunt benzi in general foarte scurte de urcare (de 200-600 m) pentru vehicule lente pe urcusuri grele, de obicei in curbe ac-de-par (serpentine). Da, au doua benzi pe un sens si o banda pe alta; dar nu au legatura cu 2+1-urile autentice; scopul lor e altul - ideea este sa permita TIR-urilor sa urce cu 10-25 km/h si sa manevreze virajul in conditiile in care masinile normale urca cu 40-50 maximum.

Exista un singur 2+1 in Romania. Asta: https://goo.gl/maps/gJSuXDF9v9D2. DN 1+7 intre Cristian si Apoldu (azi complet inlocuit de A1).

A fost 1.5 + 1.5 (cu un scurt segment 2+2), fiind reabilitat in aceiasi faza cu DN2. Numarul imens de accidente de-acolo a facut sa fie retrasat ca 2+1 la re-reabilitarea din 2007-2008. Solutia adoptata a fost proasta - nu au inteles cum functioneaza foarte bine 2+1-urile, asa ca au permis in continuare depasirea peste linia continua pe segmentele 1. Asta a fost cea mai stupida decizie posibila.

Dar chiar si asa, siguranta a crescut pe bucata aia, chiar daca traficul aproape s-a triplat. Dreptele lungi, care erau "punctele negre" (ca si pe DN2) au disparut, punctele negre devenind intrarile in localitati (o problema lipsa pe DN2; pe 1+7 erau sate sasesti). Si asta cu cea mai proasta solutie de 2+1 posibila, mult sub ce propunem noi. Si mult sub ce e posibil pe DN2.

Apropo, pe DN2 in circulatia curenta ad-hoc, nu incetinesti la 50 in fiecare sat? Si apropo de cruci, cel mai periculos segment de drum din tara nu a fost niciodata bucatica DN1+7 construita ca 2+1. DN2, desi are o geometrie mult mai ok ca orice segment din DN1 sau 7 are multiple puncte negre mult mai rele decat bucatica aia (unde problema maxima era ingustarea printre case sasesti din Apoldu si Miercurea)

Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PMV-a dat Tureni / Martinesti sperante? Ca pe mine mai mult m-a speriat.

Feleacul este tot o urcare in coasta, si parapetele de-acolo a salvat gramada de vieti. Feleacul era cunoscut dintotdeauna ca unul din cele mai infricosatoare drumuri din Romania. Si bineinteles ca DN2 nu o sa arate ca Feleacul. Ca nu propunem sa construim un munte sub DN2. Ala, apropo, nu este DN 1+7 ci exclusiv DN1.

Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
2) Capabilitatea de a respecta normele de siguranta si securitate rutiera

In momentul asta, vopseaua de pe DN2 si situatia de pe DN2 nu este prevazuta in normativ sau in lege. Marcajul de acostament (am verificat ieri) nu apare in legislatia romaneasca. Deci nu ai ce sa respecti pe drumul ala - in momentul asta se circula pe DN2 ca si cum nu ar exista marcaje deloc. Banda de circulatie este cu rotile de-o parte si de alta a acostamentului!

Daca s-ar respecta indicatiile marcajelor, care la fiecare trecere 2+2 -> 1.5-1.5 iti ofera marcaje de ingustare si iti spun ca respectivul segment de 2.5 metri este acostament, drumul ar fi exploatat ca 1+1. Ceea ce e imposibil la volumul de trafic (si nu a fost respectat niciodata).

2+1 permite (si in acelasi timp forteaza) exploatarea drumului in conditii decente la traficul care exista acolo, fara investitii masive.

Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
1) Competenta in analiza problemei si elaborarea solutiilor

Competenta o oferim noi. Avem zeci de rapoarte VTI, intram in discutii cu Trafikverket, care a implementat 4000 km de 2+1 cu succes (reducand rata de morti la nivel de autostrada de la nivel de DN2 romanesc).

Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
(nu dam cu vopsea nici in alte locuri mai simple, nu intretinem indicatoarele, caile de rulare sunt ca dupa razboi), nema mijloace de informare (noroc de "colegu" si waze ca se descurca fiecare la mica intelegere ca altfel... jale) ce sa zic si de crearea unui cadru / standard necesar pentru drumuri cu viteza medie mai mare decat drumul local.

Pai tocmai, ca in situatia 1.5+1.5 de-acum doar mica intelegere poate functiona. Situatia curenta e India. Clar?

Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
3) Mentenanta unui astfel de drum, cu toate particularitatile lui (devieri, accese, evacuare reziduuri si deseuri, parcari, spatii de mentenanta, spatii de service etc)

Mentenanta DN-urilor principale in Romania este, pentru standard de drum national, absolut decenta. Hai sa nu ne mai plangem degeaba. Lipsa autostrazilor este alta problema, dar DN-urile cu numar mic arata absolut ok dpdv al marcajelor, asfaltului si indicatoarelor. Geometria multora din ele e proasta, si traficul e foarte mare, dar drumurile in sine arata ok. Si multe DN-uri cu numar mare, si chiar si multe DJ-uri arata absolut onorabil.

Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
4) Chiar latimea platformei drumului ne incurca... ce facem cu podurile si cu structurile de la Bacau in sus?!? Chiar si pe Buzau-Bacau sunt probleme.

Latimea de 13 metri, care este standardul suedez de 2+1 a platformei este asigurata pe intreaga distanta Afumati - Sabaoani. Pe Sabaoani - Iasi exista cateva poduri 1+1. Acolo, bineinteles, traficul se ingusteaza la 1+1.

Azi se ingusteaza 1+banda de suicid reversibila ad-hoc+1 -> 1+1. Cu solutia, se ingusteaza 2+1 organizat -> 1+1 -> 1+2 organizat. Podul e punctul perfect de alternanta 2+1->1+2 fara pierdere de capacitate.

Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
5) Vorbim si de partea cu ISU? Cine ajunge si pe unde?

Nu, nu vorbim, ca nu este nevoie sa vorbim, e o problema rezolvata. Protocoalele pentru "masini cu lumina albastra" (politie, pompieri, ISU, descarcerare) sunt deja stabilite clar, functioneaza, nu sunt probleme de exploatare. Exista chiar un avantaj prin existenta a doua cai separate fizic. Barierele cu cabluri se taie cu flexul, ia efectiv un total de 20 de secunde.

Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
6) Configuratia drumului cum o rezolvam? Ca dupa ar mai trebui corectate niste curbe, mai facute ceva centuri (sau expropriate casele de pe o parte a drumului si mutate in celalalt capat al satului, ca multe sate is efectiv doar case la marginea drumului) etc etc...

Asta e o problema separata, cu costuri suplimentare, care e pana la urma o decizie strategica.

In Suedia au existat doua raspunsuri la intrebarea ta:
1. Facem 2+1 si apoi/etapizat sau paralel, eliminam satele prin constructia de centuri ocolitoare, facem segmente noi, imbunatatirea geometriei, eliminarea intersectiilor si inlocuirea lor cu poduri si noduri. Caz in care 2+1 ajunge drum expres, si aia este magistrala de viteza finala - exemplu: https://goo.gl/maps/7SUrospNUwS2. Drumul asta, 2+1, e semnalizat ca drum expres (cu placi verzi, ca la A, dar cu semn de drum expres, o masina in loc de desenul de autostrada).

2. Facem exclusiv 2+1 pe traseul existent, prin sate (unde se poate, in SE segmentele de 13 m latime nu erau continue, ci uneori 10-15 km alternand cu segmente de 10-15 km de 10 metri), pentru siguranta si flux, pana cand, in 2-3-5-10 ani construim o autostrada (sau un alt 2+1 paralel, la standardul 1. de mai sus). De exemplu (in varianta cea mai ieftina; mai incolo are si gard): https://goo.gl/maps/jyVJ3uLFpg62

Sau orice solutie intermediara intre 1 si 2.

Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
Decat un Martinesti sau o Cunta pe ~350 km, lasa-l asa cum e, se descurca lumea si fara.

Martinesti sau Cunta nu inseamna 2+1... Nu compara banda de urcare cu 2+1 ca lumea. Cu investitii aproape de zero, DN2 poate fi facut sa arate asa: https://goo.gl/maps/hFLMvnTJ8aN2

Si da, lumea se descurca; in momentul asta se circula ca si cum n-ar fi deloc marcat. Ca in India. Nu mai bine stergem complet si marcajele existente (marcajul de acostament oricum nu are valoare legala)?


Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
A... cand latim drumul cum trebuie (sa nu avem 2+1 cu banda de 2.75m sau 3m, trebuie un minim 3.25 + marcaje + marja la parapete)

Banda pe 2+1 este 3.25+3.25+3.75 (de fapt 0.5+3.25+3.25+0.65+1.1+3.75+0.5). Nu e nevoie de latit DN2 cu nici un centimetru - platforma are 13 metri, exact cat e necesar; standardul folosit la extindere in Romania chiar a fost Väg77 suedez.

Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
cand mai denivelam niste intersectii, cand mai facem cate un pasaj, cand inventam indicatoare si marcaje care se auto-intretin de la lumina soarelui si a lunii, atunci da - de acord cu upgrade la 2+1 in RO.

Astea sunt bonusuri aditionale. Faptul ca ai parapeti FIZICI pe un 2+1, de altfel, dubleaza semnificatia marcajelor - poti avea marcaje sterse si tot avea separatie clara si functionala.

Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
Altfel, hai sa ramanem principiul KIS-KIS in RO ca se pare ca asta functioneaza cel putin partial.... Asa ca mergem pe configuratii mai simple: 1+1, 2+2, 2x2, giratorii (eventual cat mai stramte si cat mai inclinate). Ne deranjeaza acel 0.5-0.75?!? F...recam o dunga alba continua si scriem acostament si gata...

2+1 este solutia KISS; e solutia de a folosi suprafata drumului la maximul posibil, de a nu lasa nici un centimetru neexploatat si a maximiza si fluxul si capacitatea. E solutia desteapta. Si e solutia standard pentru un anumit tip de drumuri, drumuri cu platforma de 13 metri. Un tip de drumuri extrem de rar in Europa (sau in lume), dar din care, dintr-un motiv istoric, avem vreo 400 km in Romania.

Trasatul unui acostament linie continua e solutia stupida. Da, se poate face, va creste siguranta cu 10%; dar vei face 8 ore pana la Iasi, si vei circula 1+1. Sau poti face solutia desteapta, sa cresti siguranta cu 30%, sa cresti capacitatea cu un 5%.

Ne e frica irationala de orice solutie decenta, testata, incercata si standardizata. Preferam, de frica sa circulam fara reguli, ca in India, doar pentru ca asta e ce avem si ce am experimentat pana acum. Cautam nu merge, nu se poate, desi o simpla cautare pe Google arata ca se poate si merge. Si cand nu avem argumente, zicem ca Romania e altfel, desi nu e si raspunde la stimuli la fel ca alte tari. Chiar daca se moare zilnic... Chiar nu inteleg conservatorismul asta infricosat.

Quote from: frunzaverde on December 05, 2017, 07:43:08 PM
Oricum nu vad mai devreme de 5 ani sa dureze un astfel de proiect (sf, ac, executie) si se va ridica la niste 50+ mil de euro pentru tot DN2+DN28

O conversie in place se poate face in 6 luni. Costurile sunt, cu tot cu gard si marcaj, undeva la SUB 100.000 euro pe km.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!