Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

@Ionut
In special cand "stai la cutie" stai mult prea aproape. Fiind concentrat la ce vine din fata poti sa ai surprize cu cel din fata ta. Si pe centura Buzaului in special sectorul dinspre Spataru ai avut cateva momente cand ai stat prea aproape. Mai simplu, ia din filmare orice masina in spatele careia stai, alege un reper si numara 1001,1002,1003 sa vezi dupa cat timp treci prin dreptul aceluiasi reper dupa ce a trecut cel de dinaintea ta.
CNR = Campionatul National de Raliu
CNVC = Campionatul National de Viteza in Coasta
Viteza nu e asa de greu de calculat, stim fps, stim lungimea unei dungi, pozitia camerei e constanta etc... nu e mijloc "omologat" de masurare, dar nu asta e ideea.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on December 04, 2017, 09:47:25 PM
cum se baga tirul acela la 0:13 de ex (in filmarea pusa de mine).

@dr4qul4,
ai perfect dreptate...
Si depasirile alea au creat cele mai multe cruci la marginea drumului...

Quote from: Ionut on December 04, 2017, 08:55:24 PM
Eu sunt primul care as transforma drumul asta in 2+1 alternativ. Maine, daca s-ar putea.

Este singura solutie decenta (de ieri, daca s-ar putea...).
WRSB/Safence din Afumati este o gluma din acest pdv.
Parapete din cabluri fix pe axul drumului. Care acolo este oricum 2+2.

Sa il testeze la ce stie WRSB-ul sa faca mai bine: 2+1 alternativ.
Pe cel putin 15 km distanta.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vice33

#2882
Ionuț, tu cât aveai în localități...? Circulai cu 60-70 km/h...? Depășirile din sens opus pot surveni la orice viteză, nu contest asta, dar nu e mai bine să nu riști să îți iei o amendă, cu ce deranjez că circul LEGAL-SEMILEGAL cu 55 de km/h în localități...? Nu asta am învățat la școala de șoferi? Să respectăm limitele maxime legale?

Cum să facem educație rutieră dacă noi nu promovăm și nu dăm un exemplu bun celorlalți? Spunea cineva aici că de vină pentru educația șoferilor (95% teribiliști, bizoni, tupeiști, etc...) ar fi culmea instructorii autorizați și acreditați ai școlilor de șoferi din țară.

Cum se face că toți cursanții circulă legal până după examene și după ce iau examenul de conducere circulă complet anapoda, fiind impuslionați că au autoturism "bengos"...? Tinerii se plâng că sunt picați pe capete, mai ales în județele cu antecedente în ceea ce privește accidentele de circulație, cum să schimbi mentalitatea unui tânăr care are un autoturism JEEP, de ex. primit de la părinți, un cadou pe care acel tânăr plin de "aere" nu l-a câștigat prin munca lui, și vrea "să facă o tură cu prietenii" prin oraș, să agațe fete și să meargă la discotecă gonind prin localitate cu 100-180 km/h...??

Înțeleg că mulți dintre noi dorim mai mare viteză de circulație, că suntem grăbiți, că nu avem răbdare, că nu ne gândim atunci când călcăm pedala de acelerație, înțeleg aceste lucruri, dar nu pot înțelege lipsa de conștientizare atunci când acești tineri se urcă la volan FĂRĂ EXPERIENȚĂ și complet dezinvolți că fac ce vor cu autoturismul lor puternic! Ei nu pricep că riscul grav de accident la 50 de km/h este de 40% iar la 75 de km/h este de 70%, iar la 100 de km/h riscul crește la 90%!!

Educația la volan (CONDUITA PREVENTIVĂ) nu se învață făcând școala de șoferi pe sprânceană, luând examenul la limită și neavând un simț civic adecvat. Trebuie multă resposabilitate și trebuie legi mai dure față de șoferii tot mai indisciplinați! Reguli mai dure->impunere de respect față de legile circulației rutiere, implicit și amenzi mai mari, pentru a descuraja asemenea comportamente aberante.

Am mai propus mai demult implementarea unui sistem de prevenție rutieră și anume polițiști rutieri în civil circulând într-un autoturism deghizat într-unul obișnuit, cu cameră la bord care să amendeze acești șoferi care fac manevre periculoase. Eu de ce să circul cu frică față de aceși nesimițiți care chiar nu se gândesc când depășesc sau când fac manevre periculoase...?

Degeaba face IGPR campanii de prevenire că situația devine tot mai rea, șoferii au repulsie față de organele statului, față de agenții de la rutieră, față de ceea ce ar trebui să impună respect, lege și ordine...

cezar-mario2012

 Cam așa este și ,,autostrada Heraklion - Chania"
Cel mai bine să îi facă in 2+1 alternativ.

adrian-FSB

Salut tuturor.

Am "experimentat" DN2 fix in ultimul week-end, plecat joi dimineata din Bucuresti (aprox 10.30), sosire in Iasi (aprox ora 19.30), cu un stopover de cca 2 ore la Bacau. Drumul a fost destul de aglomerat, culminand cu trecerile prin Buzau (cca 45 min ptr a traversa orasul plus cca 20-30 min pierdute pentru a iesi din oras), centura Focsani (cred ca tot 45 min a durat traversarea) si, binenteles, Bacau. Adaugati conditiile meteo dificile, indeosebi in partea a doua a calatoriei (ploaie, ceata, noapte).
La intoarcerea in Bucuresti, pe 3 Decembrie, am avut parte de un traffic si mai infernal pe bucata de DN2 parcursa in acea zi (Tisita - Buzau), doar ca, in acest caz, am preferat sa o iau prin centura Buzau, fapt ce m-a "costat" doar cca 15-20 min vs 45-50 min la dus. Ult

alexbb

Eu unul am ajuns sa evit DN2 pe cat posibil. Pana la Buzau o iau acum pe A3 - Mizil - Buzau. Desi Mizil - Buzau este foarte aglomerat si plin de tiruri, ma simt mai in siguranta fata de Bucuresti - Buzau. Practic, pe DN2 e foarte greu sa circuli altfel decat a mers Ionut. Mi s-a intamplat extrem de des sa fiu depasit in sate de tiruri, eu circuland pe acostament cu 60-70km/h. Nu mai zic de accidentele vazute. Ultimul, in fata mea s-a rasturnat in sant o masina dupa ce a fost depasita de un bizon care a insistat sa-si tina banda. Nu sunt sigur daca din cauza bizonului sau neatentie, dar bizonul nici macar nu a oprit.

Imi e greu sa inteleg de ce un drum atat de aglomerat si periculos nu este modificat la 2+2, macar in afara satelor, unde trece prin camp, asa cum este deja pe cativa kilometri inainte de Ramnicul Sarat.

markator

Circul pe drumul ăsta când merg la părinții mei. București - Roman - Câmpulung Mold. După Roman continui la stânga pe DN2/E85 iar drumul se transformă într-unul "normal" fără acostament delimitat cu marcaj. Credeți-mă pe cuvând, nici cum nu e bine :). Distanța: 477 km. Timp necesar: circa 8 ore. Google îmi zice 6 h 45 min dar nu înțeleg de unde cifra asta. Eu personal merg mai bine în spatele unui tir (90/h constant) decât cu 60 km/h în localități și 110-120 în afara acestora. Situații cu depășire dublă sunt atât de dese încât la un moment devii imun la ele. În trafic găsești bizoni pe toate plaiurile. Nimic special pe acest drum. Dar când vine vorba de condus legal, eu unul nu pot merge 300 km doar pe banda legală. Nu că nu vreau. Dar mor cu legea de gât până la destinație. Sunt prea multe hiene vitezomane gata să latre sau să depășească prin dreapta. Prea mulți pe contra sens ce intră pe banda mea la depășire, în drept cu mine. Mai bine cedez și stau pe acostament. Un lucru-i sigur - nu te plictisești niciodată. 

Ionut

Discutia despre transformarea DN2 in 2+1 a "degenerat" intr-un sens pozitiv, generand o dezbatere OK care isi are locul pe thread-ul dedicat, aici. O gasiti acolo. Spor in continuare! Aici pe siguranta circulatiei discutam de alte chestiuni care tin de road safety fara a discuta de 2+1. :)


pasadia

Orasul Brasov ar trebui sa devina subiect de manual international despre cum sa NU administrezi fluxurile de masini si de pietoni.

Incepand din 2007, primaria Brasov-ului a inceput sa introduca sensuri giratorii in toate intersectiile mari, unele chiar cu cate 3 sau 4 benzi, distrugand treptat orice urma de semaforizare. Au profitat de faptul ca cam in aceeasi perioada (2007-2010) au reusit sa scoata traficul greu din interiorul orasului datorita deschiderii succesive a unor bucati din actuala centura a orasului si astfel au marit, in ochii multora, fluenta din oras.

Lipsa semafoarelor a condus insa la alte efecte:
- masinile circula foarte repede, in medie cu peste 60km/h pe orice bulevard din oras (nu mai exista semafoare pe rosu care sa te determine sa NU te grabesti)
- trecerile de pietoni au fost mutate in locuri nepotrivite, largite si expuse unui trafic mult mai agresiv
- mijloacele de transport in comun au probleme serioase in abordarea intersectiilor (mai ales troleibuzele, si acestea insa scoase treptat din uz)

Evident ca asta a determinat din ce in ce mai multa lume sa foloseasca masina personala pentru trasnportul zilnic prin oras, distrugand astfel si acea mult dorita fluenta, dar si reteaua de transport public. Iar fluxul redus de pietoni a inceput sa fie victima sigura:

Anul trecut au murit 4 oameni traversand regulamentar pe trecerile de pietoni
Anul acesta au murit 2 oameni traversand regulamentar pe trecerile de pietoni

Ultimul accident in aceasta dimineata, la aceeasi trecere care a produs 2 victime si in primavara anului trecut (in accidente distincte). Aceasta este trecerea de pietoni respectiva. Singura masura a administratiei locale luata pentru aceasta trecere e ca, exclusiv in lunile de vara, aprilie - octombrie, sa instaleze celebrele bumpere pentru reducerea vitezei. 

Se pare ca e mai important ca utilajele de deszapezire sa nu distruga acele bumpere de cateva sute de lei valoare, decat sa incerci sa salvezi viata unor oameni.



cezar-mario2012

 Acelea sunt regulile pentru circulația pe autostrăzile din Grecia, filmul este făcut de autoritățile din Grecia.

cristi5

#2891
Quote from: Ionut on December 03, 2017, 03:22:58 PM


E excelent ce au facut la Afumati dar ar mai trebui un lucru: re-trasata linia continua mai spre interiorul caii de rulare. Probabil acolo nu se va face, dar in general asta e buna practica: odata ce e pus separator elastic, ar fi bine sa fie lasata o distanta de siguranta fata de separator de 0,6-0,7m. Linia continua (de preferinta rezonatoare) il ajuta pe sofer sa mentina acea distanta, astfel incat sa poata trece cu viteza pe langa parapete si sa aiba timp sa revina dintr-o miscare involuntara a volanului. Cu alte cuvinte separatorul, desi ingust, are o "latime virtuala" (spatiu de siguranta) de 1,3-1,5m. Fireste un New Jersey are acest spatiu de siguranta cu 1,5 m mai mare.

Practic asta reduce latimea benzilor de la 3,5 la 3,25m, dar cred ca cu banda 2 delimitata asa aproape de separator, latimea  benzii da o impresie de falsa siguranta. Indepartarea cu inca 0,6m de traficul din sens opus mareste siguranta.

https://goo.gl/maps/ngmfGjAKHMo





Powered by API/PUM imgur uploader

ghrt

Quote from: cezar-mario2012 on December 08, 2017, 02:07:03 PM
Acelea sunt regulile pentru circulația pe autostrăzile din Grecia, filmul este făcut de autoritățile din Grecia.

Ca reglementare nu e tot Convenţia de la Viena?
Cont (aproape) inactiv.

cezar-mario2012

#2893
Filmul este postat pe acest canal:  http://www.olympiaodos.gr

Este canalul oficial al autostrăzii Olympia Odos, deci este o recomandare oficială, altceva nu știu.  :hm:

dr4qul4

Banda de urgenta este oficial pentru interventia echipajelor de urgenta. Ca la nemti se procedeaza altfel, nu inseamna ca asa e scris si in conventia de la Viena.
Cel mai degraba nu s-au gandit la asta in 1968, asadar nu e o regula universala.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist