2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

pasadia

Quote from: vancouver on October 18, 2017, 02:49:07 PM
1. Pe DN2 in acest moment exista mai multe punte negre, care genereaza marea masa a accidentelor mortale. Acestea sunt mai ales intersectii. Se rezolva aceste puncte negre prin retrasarea 2+1?

Da, se pot rezolva si aceste puncte negre odata cu retrasarea in 2+1. Si asta se poate face in mai multe feluri, unele dintre ele deja mentionate:
- curba spaniola (nu o consider aplicabila in RO, imi pare periculoasa tocmai prin prisma faptului ca e necunoscuta)
- sensuri giratorii (realizate la intersectiile mai importante, nu la fiecare DC - in multele celelalte intersectii ar trebui blocat virajul la stanga prin parapetii mediani)
- semi-sensurile giratorii (precum cel de la iesirea din Ghimbav spre Codlea)
- noduri de intoarcere precum cele de pe A3 (Turda) - eventual realizate prin folosirea unor elemente deja existente (vreun pod pe sub care se poate face o banda de circulatie, etc...)
- noduri efective, cu bretele si pasaj, acolo unde traficul impune aceasta solutie

Nu trebuie sa fie o singura solutie aplicabila iar optiunea trebuie sa se bazeze pe situatia reala din teren. De exemplu, la o prima vedere rapida, as spune ca Tisita trebuie sa devina intersectie cu giratoriu la nivelul solului si pasaj pe directia DN2, Sabaoani ar trebui sa arate ca un nod trompeta. Probabil ca ambele intersectii cu DN11A ar trebui sa fie sens giratoriu, si asa mai departe...

dragos76

Cred că problema intersecțiilor trebuie rezolvată cu lărgirea drumului în zonă, și benzi dedicate pentru viraj la stânga, cu separatori NJ poate în zonă.  Astfel încât în zonele alea să fie 4 benzi, din care 2+1 pt circulatia normală iar a 4-a pt viraj.

cristi5

#77
Quote from: vancouver on October 18, 2017, 02:49:07 PM
1. Pe DN2 in acest moment exista mai multe punte negre, care genereaza marea masa a accidentelor mortale. Acestea sunt mai ales intersectii. Se rezolva aceste puncte negre prin retrasarea 2+1?

In mare parte da, pentru ca drumul devine mult mai predictibil.

Nu esti mereu in cautare de oportunitati pentru depasiri, stii exact unde poti depasi (fara probleme) si unde nu. In depasire nu esti presat de trafic care vine din fata, nu trebuie sa-i dai chiar 150...

In comparatie, pe 1,5+1,5 soferii grabiti ajung la viteze f mari in depasire si intersectia ii ia prin suprindere, mai ales ca cei care fac stanga trebuie sa astepte exact pe "banda" de depasire.

Intersectiile pe 2+1 sunt locuri la fel de clare si predictibile ca restul drumului: e clar ca banda din mijloc nu mai e de depasire ci pt viraj stanga. Nu am studiat in detaliu dar de obicei se ajunge la intersectie pe o banda pe sensul tau, deci e clar ca nu depasesti. Apoi pe ultimii zeci de metri se desprinde o banda de stanga, marcata corespunzator (uneori, banda de stanga e separata de banda spre inainte cu parapet, mai ales daca sensul opus nu are viraj stanga. Dar exista multe alte variante, inclusiv curba spaniola)

Dar repet, nu trebuie considerata numai intersectia in sine ci si contextul clar si predictibil in care are loc deplasarea, inclusiv virajul stanga. Pe un astfel de drum nu conduci oportunist, nu prea ai unde sa-ti asumi riscuri. Stii ca peste max 2km poti depasi, tendintele de manevre ilegale si riscante scad considerabil. In consecinta si numarul de victime scade.

TibiV

Si pasadia a punctat perfect corect...
Exista mai multe solutii, in functie de importanta intersectiei...

Nu imi place sa ma citez, dar poate nu ati deschis linkul si nici nu ati privit cu atentie poza...

Quote from: TibiV on October 18, 2017, 01:51:14 AM
Ia uite aici ....
Uite si poza:


Daca veti deschide linkul, veti vedea ca sudezii au amenajat astfel de intersectii cu drumuri secundare exact in locurile de trecere  de la 2+1 la 1+2...
Adica in locurile in care cei de pe 2+1 nu mai pot incepe depasiri, iar cei de pe 1+2 nu pot inca sa inceapa depasiri...
Simplul fapt ca te apropii de capatul unei sectiuni 2+1 / 1+2 te face sa maresti atentia pentru ca, indiferent pe care sens te afli, tu sau ceilalti soferi veti/vor face manevre...

PS
Mi-am amimtit un lucru despre care am uitat sa scriu...
Foarte multi ati insistat pe faptul ca "2+1 alternativ merge doar cu separator fizic intre sensuri"...
Evident ca ASA ESTE !...

Toata discutia despre 2+1 alternativ se bazeaza tocmai pe ideea separarii fizice - cu WRBS, cu NJ, nu conteaza... Doar ca WRBS este mult mai "suplu" si consuma cel mai putin din calea de rulare....

Fara separatori fizici, doar cu "linii pe asfalt", discutia este inutila...
Ca doar nu traim intr-o tara in care "nu s-a mai pomenit" de depasiri pe linie dubla continua... :(
Eu am vazut asta inclusiv pe serpentine, in viraje "ac de par"... Dar acolo nu exista separatori "fizici".


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

@pasadia, @cristi5: am inteles, nu este vorba de pura trasare 2+1, ci mai trebuie si un pic de masuri suplimentare. (asta ca sa fie clar si pentru ceilalti, trebuie un proiect cu aviz de siguranta rutiera, trebuie licitatie, etc.). Si exista solutii si fara bani multi.

Dar ceea ce ma linisteste cel mai tare este ce se va intampla in intersectii. Logic, drumul se va reduce in mod clar la 1+1, tocmai ca sa se evite accidetele. Si pentru a face loc benzilor de viraj la stanga si dreapta.

Daca intr-adevar sunt sanse de crestere reala a sigurantei, atunci sunt si eu pentru. Ramane intrebarea cu capacitatea drumului, dar in mod clar cele doua chestiuni nu pot fi puse in balanta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

Quote from: Ionut on October 12, 2017, 10:13:47 AM
Haideti sa ne facem temele si sa trimitem un white paper de cateva pagini la CNAIR.
Dar mai intai sa ne punem noi de acord. Nu?

Am facut aici un plan. Ies vreo 5-10 pagini... Majoritatea punctelor sunt concluzii sau raspunsuri la problemele ridicate pe topic. Puteti comenta (desi nu stiu daca se intelege tot ce spun, fiind doar bullets)

https://docs.google.com/document/d/10Mob4SKNhjvcGuX8ZgbfcIOhob5bof3YzOJpAyctdZc/edit?usp=drive_web

Are rost sa dezvolt? Il publica API? Stim cum sa-l bagam sub nasul cui trebuie?

CNAIR poate spune "pai noi stim, uite avem cativa km pe VO, si alti cativa pe Sibiu-Brasov"... Deci trebuie sa reiasa clar ca nu au inteles inca potentialul.

dr4qul4

Consider ca trebuie prezentata intai istoria lor in Suedia, unde au fost drumuri 1,5+1,5 si apoi au fost transformate in 2+1.
L
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#82
Quote from: vancouver on October 19, 2017, 02:19:39 AM
Dar ceea ce ma linisteste cel mai tare este ce se va intampla in intersectii. Logic, drumul se va reduce in mod clar la 1+1, tocmai ca sa se evite accidetele. Si pentru a face loc benzilor de viraj la stanga si dreapta.

Aceea e o solutie. Sunt mai multe. De exemplu solutia indicata de TibiV, sunt practic doua curbe spaniole pe cele 2 sensuri. Acolo drumul ramane 2+1, dar nu se face curba la stanga de pe nici unul din sensuri! Se iese spre dreapta, si se traverseaza drumul perpendicular, cu asteptare (pt a da prioritate) in afara drumului principal. 

Mai jos e planul intersectiei. Chiar daca drumurile nu sunt drepte, daca ignoram drumul secundar pe directia nord-sud, se vede ca pana la urma e o intersectie X din care s-a eliminat virajul stanga de pe drumul principal. La intersectie, firul din vest al drumului principal are 2 benzi, cel din stanga (est) are o banda, si in nordul intersectiei are loc alternanta (dar fiind curba spaniola nu cred ca asta e relevant). Locul se poate folosi si pt intoarcere: iesi in dreapta apoi intri pe drumul 2+1 cu viraj stanga. Virajul stanga la intrarea pe drum (nu la iesire) e acceptabil, pt ca, din nou, se asteapta in afara drumului principal.



Sigur, riscul e ca cineva sa nu observe ca pt a face stanga trebuie intai sa faca dreapta, cum zice @pasadia, si va incerca disperat sa faca stanga odata ajuns la intersectie. Dar cu o semnalizare clara si cu popularizarea solutiei, se poate rezolva cred.

Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Quote from: dr4qul4 on October 19, 2017, 11:58:41 PM
Consider ca trebuie prezentata intai istoria lor in Suedia, unde au fost drumuri 1,5+1,5 si apoi au fost transformate in 2+1.

Corect, si istoria largirii DN2, nu atat pt CNAIR cat pentru publicul larg care le plateste salariile...

Allex

#84
Daca e cineva interesat cum se mai circula pe DN2 intre Focsani si Bacau, am filmat ieri traseul. In curand apare si 4X (e la editat). Are cineva video pe un 2+1 alternativ ca sa comparam?



"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

dr4qul4

Sa pui si o filmare pe ploaie/ceata. Atunci devine cu adevarat periculos DN2.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Allex

Uite unde este DN2 periculos



Legat de filmare pe ploaie/ceata... daca se nimeresc astfel de conditii meteo cand voi mai merge pe acolo (ca doar merg in interes de serviciu) atunci se rezolva. Pana atunci puteti vedea aici filmarea de anul trecut in care mai apar zone cu ceata.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

cristi5

#87
O sa pun aici cateva filmari cu 2+1 alternativ. Caut dupa unul aglomerat




TibiV

Vad ca astazi "s-a spart teava" cu video pe tema 2+1 alternativ...

In primul video pus de AlexAllex la 02.47 se vede foarte clar ca DN2 nu este nici "1,5+1,5", nici "2+2 ad-hoc", ci este doar un foarte decent 1+1 cu banda de urgenta.
(Sunt curios ce facu Dacia Berlina rosie cand a ajuns la camionul ramas in pana...)

cristi 5,
super filmari...
Iar in primul video se observa ca "suedezii nu e prosti" (daca s-a indoit cineva...)
Stim ca in principiu alternanta 2+1/1+2 se face la ~1,5 km...
Dar se adapteaza la situatia din traseu....

Se vede ca pana la 03.45 sunt 2 benzi pe sensul de urcare, dupa care o banda pe coborare, dupa care de la 04.45 iarasi doua benzi pe sensul de urcare...

Sunt destepti "sveringenii" astia... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#89
Aici un un drum ceva mai aglomerat, zona 2+1 (cu intersectii la nivel) incepe la 1:13, pana acolo e 2+2 cu intersectii denivelate, se observa ce usor se pot combina. La 1:30 incerca o depasire si renunta pana la urmatoarea alternanta