2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: tom_sawyer on May 27, 2024, 04:54:57 PMÎn Monitorul Oficial, Partea I nr. 482 din 24 mai 2024 a fost publicat Ghidul tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A., indicativ AND 617-2023, din 20.09.2023.

Prezentul ghid tehnic stabileşte regulile şi condiţiile minime obligatorii care se aplică la amenajarea drumurilor în sistem de circulaţie 2+1.
...

In sfarsit, a dat Domnul sa invatam si noi ceva - si sa "oficializam" chestia asta!

Multumim, @tom_sawyer !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

oc7avian

Parapetul rămâne opțional, cerând acostament de 2.5m pe zona cu o bandă. Ce ne facem dacă se defectează TIR-ul nu?

Nu știu cum naiba în alte zone putem avea 2+1 sau chiar 1+1 cu parapet și acostament mic. Schizofrenie

Valea Oltului


Centura Timișoara (știu, captura de atunci nu are parapetul instalat, dar astăzi este NJ continuu între girațiile de acces pe centură)



Powered by API/PUM imgur uploader

Spadan

Î𝗻𝗰𝗲𝗽 𝗹𝘂𝗰𝗿ă𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗿𝗲𝗴𝗹𝗲𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗰𝗶𝗿𝗰𝘂𝗹𝗮ț𝗶𝗲𝗶 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿𝗲 î𝗻 𝘀𝗼𝗹𝘂ț𝗶𝗲 𝟮+𝟭 𝗽𝗲 𝗗𝗡 𝟮, 𝘀𝗲𝗰𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗰𝘂𝗽𝗿𝗶𝗻𝘀 î𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗸𝗺. 𝟭𝟬𝟰+𝟴𝟰𝟬 – 𝗸𝗺. 𝟭𝟬𝟲+𝟳𝟵𝟬 (Sursa: DRDP Bz)
Având în vedere creşterea numărului de autovehicule la nivel național și implicit creșterea semnificativă a fluxului de trafic din zonă în ultimii ani, pe un sector din drumul național 2, specialiștii DRDP Buzău au constatat necesară implementarea reglementării circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi circulație), amplasarea parapetului median de tip New Jersey și modificările marcajului și indicatoarelor rutiere ce presupun acestei amenajări, precum și limitarea vitezei la cea de 60 km/h.
Prin urmare, pe DN 2, sectorul cuprins între km. 104+840 – km. 106+790, zona cuprinsă între Hanul lui Țintă și Pasarela Nehoiu, se va amenaja drumul național, astfel încât să se asigure sporirea condițiilor de siguranță și confort prin reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1. Concret, de la ieșire din Municipiul Buzău, de la Pasarela Nehoiu, spre Ploiești se va circula pe o bandă, iar dinspre Hanul lui Țintă spre municipiu se va circula pe două benzi.
"Începând de săptămâna viitoare, se va monta semnalizarea rutieră necesară în cazul unor astfel de lucrări, se va îndepărta marcajul rutier prin hidrosablare, o soluție minim invazivă, se va reface noul marcaj rutier și se va monta parapetul New Jersey.
Menționez că acest proiect a fost demarat de DRDP Buzău în urmă cu aproximativ un an, am urmat toate etapele necesare în astfel de situații, de la proiectare, avizare și până la achiziția parapetului New Jersey și îndepărtarea marcajului rutier.
Tot de anul trecut, am pregătit acostamentul prin adăugare de material frezat, permițând astfel, doar în cazuri de urgență (ambulanță, pompieri, defect mecanic), staționarea pe o scurtă perioadă de timp.
Precizez că proiectul la care facem referire este unul desfășurat în comun cu Primăria Municipiului Buzău, deoarece un segment de aproximativ 200 de metrii din sectorul la care facem referire se află în administrarea municipalității", explică directorul regional al DRDP Buzău, ing. Sorin Robu.

TibiV

Quote from: Spadan on August 12, 2024, 01:24:13 PM... specialiștii DRDP Buzău au constatat necesară implementarea reglementării circulației rutiere în soluție 2+1...

Au constatat dupa cati ani si dupa cati morti?!...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Nu cumva e exact zona cu cele 2 accidente din ultimele zile in care au murit 3 oameni?

slartibartfast

Exact bucata aia trebuia lărgită la 2+2 (se putea fără mare efort acolo - nu e nici localitate, terasamentul nu e extrem de înalt, și putea fi adusă în discuție de autoritățile locale odată cu consultările pt A7). Dinspre Hanul lui Țintă, ea adună și DN1B și DN2, și înspre Buzău duce și în oraș, și pe centură. În perspectiva deschiderii lotului 2 din A7, drumul ăsta o să fie alimentat și de o autostradă, iar când va fi deschis tot A7, va fi principala ieșire a Buzăului la autostradă.

Dar bine că măcar atâta au constatat. Poate peste vreo 2 ani constată și altceva.

dr4qul4

Orice largire necesita eproprieri si SF. Pentru unii pare simplu (asa parea si pt mine acum 10 ani) dar in realitate nu este simplu deloc.
Daca s-ar fi apucat de documentatia pentru largire acum 5 ani,  nu ar fi fost nici acum gata, iar intr-un an-doi nu va mai fi necesara largirea. DN2 va ramane cu trafic local iar acostamentul poate fi folosit de biciclisti si vehicule lente.  2+1 probabil va fi necesar doar pe Bucuresti- Buzau.
Dar la ce trafic va ramane, nu prea va mai conta. Mai importante ar fi intersectiile cu drumurile fara prioritate (poate nu ar strica niste giratorii)

Plec de la premisa ca aceeasi oameni care au lucrat la A7, s-ar fi ocupat si de documentatia de largire a DN2. Si prefer sa avem A7 gata macar pana al Pascani (va fi autostrada realizata in timp record). Pacat ca nu s-a lucrat in acelasi ritm si la A8, Pascani - Iasi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Quote from: pasadia on August 12, 2024, 02:12:13 PMNu cumva e exact zona cu cele 2 accidente din ultimele zile in care au murit 3 oameni?

Exact acolo este. Borna km 107 e aici.


Probabil dacă nu erau accidentele cu decese, așteptau până era gata autostrada.

tom_sawyer

#1958
DN2 – E85, supranumit și ,,drumul morții", din cauza numărului mare de accidente grave, va fi reconfigurat în sistem alternativ 2+1. Compania de drumuri urmează să scoată la licitația lucrarea care va trebui să fie gata în cel mult doi ani, pentru a nu pierde banii din PNRR. Pentru început, drumarii vor modifica un segment de 2 km, din apropiere de Buzău, unde și-au pierdut viața mulți șoferi și pasageri.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere: Urmează să fie lansată licitația, bineînțeles după ce va fi semnat contractul se va trece la reconfigurarea întregului drum, pornind de la București, mergând până la Bacău în sistem 2+1.

tvrinfo.ro





Quote from: cristi5 on October 07, 2020, 11:07:27 PMAm  incercat o evaluare dupa un an de la darea in trafic a zonei 2+1 Sinesti-Movilita.



tom_sawyer

#1959
Așa cum anunțam de zilele trecute, pe DN 2, sectorul cuprins între km. 104+840 – km. 106+790, zona cuprinsă între Hanul lui Țintă și Pasarela Nehoiu, am început amenajarea drumului național, astfel încât asigurăm sporirea condițiilor de siguranță și confort prin reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1.
➡️Concret, de la ieșire din Municipiul Buzău, de la Pasarela Nehoiu, spre Ploiești se va circula pe o bandă, iar dinspre Hanul lui Țintă spre municipiu se va circula pe două benzi.
➡️Am început cu îndepărtarea marcajul rutier prin hidrosablare, se va reface noul marcaj rutier și se va monta parapetul New Jersey.
➡️Menționam că acest proiect a fost demarat de DRDP Buzău în urmă cu aproximativ un an, am urmat toate etapele necesare în astfel de situații, de la proiectare, avizare și până la achiziția parapetului New Jersey și îndepărtarea marcajului rutier.
➡️Tot de anul trecut, am pregătit acostamentul prin adăugare de material frezat, permițând astfel, doar în cazuri de urgență (ambulanță, pompieri, defect mecanic), staționarea pe o scurtă perioadă de timp.
✅Precizam că proiectul la care facem referire este unul desfășurat în comun cu Primăria Municipiului Buzău, deoarece un segment de aproximativ 200 de metri din sectorul la care facem referire se află în administrarea municipalității.
DRDB Buzău






tom_sawyer


slartibartfast

Am circulat pe secțiunea 2+1 de la Hanul lui Țintă până la Podul Nehoiu. În sfârșit, ceva omenesc. Cine merge de la București la Buzău pe ruta A3-DJ100C-DJ100B-DN1B este acum scutit total de nenorocirea de DN2 în format 1,5+1,5.

Nu s-au montat încă parapete, doar s-au făcut marcajele și sunt balize puse între sensuri. Marcajele vechi încă nu sunt șterse.

Remarc că, la trecerea de la 1+2 la 2+2 în dreptul podului Nehoiu nu s-a implementat aberația de aici unde de la două benzi ar trebui să se treacă întâi la una singură și apoi înapoi la două. Trecerea în practică este lină și directă.

Invers, trecerea de la două benzi la una este semnalizată pe pod cu marcaje săgeți, dar benzile noi nu sunt încă trasate.

tom_sawyer


strainu

Quote from: slartibartfast on August 28, 2024, 01:54:07 PMInvers, trecerea de la două benzi la una este semnalizată pe pod cu marcaje săgeți, dar benzile noi nu sunt încă trasate.

Se face coadă mare acolo, noroc că înainte de pod e intersecția cu centura, șoferii nu au timp să accelereze foarte mult. Parapeți n-am văzut weekendul ăsta. Overall, un progres mare pentru siguranța rutieră din punctul meu de vedere.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Sorinus

Am trecut ieri si era aglomeratie la iesirea din Buzau. Dpdv al sigurantei e evident ca e bine ca fac si asta, dar sincer, punctual, puteau sa mai faca o banda pe sensul spre Bucuresti pana la rond. E linie dreapta, cam 5-7km, structurile deja pt 2x2, fara constructii in buza soselei, iar fix inainte de giratoriul cu DN1B, sunt deja 2 benzi.

Avand in vedere ca e iesirea din Buzau, chiar si in contextul  A7 s-ar merita. Daca vii dinspre DN10 sau sudul Buzaului, sigur preferi sa iesi pe aici si sa intri pe A7 la Spataru.