News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

gabim

^Asta apartine la topicul de siguranta circulatiei. Trecand peste anvelope de vara in plina iarna, pe mine partea cu "autoturism in care se aflau 8 persoane" ma lasa perplex. Trei peste limita adica. Si avand in vedere ca cei doi morti sunt copii mici, cel mai probabil erau tinuti in brate. Multa inconstienta aici, mult prea multa.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

tom_sawyer

#1921
Nu, ține de acest topic în primul rând, pentru că CNAIR nu instalează parapet median. Avem săptămâna și accidentul mortal.

alin2pas

Un parapet median nu ar fi permis mașinii să ajungă pe contrasens, dar nu ar fi evitat accidentul. Pentru acest tip de accidente cred că ar trebui un topic nou: ,,Inconștiența la volan". Un asemenea șofer ar trebui lăsat pe viață fără permis, indiferent dacă a apucat să se producă vreun accident sau nu.

tom_sawyer

#1923
Ar fi evitat și accidentul pentru că a intrat într-un copac de pe sensul opus (mașina s-a răsucit în urma impactului). Din păcate nu mai este disponibilă simularea video pe stirile protv.

tom_sawyer

#1924
O chestie interesantă: în 2013 când s-a lansat pentru prima dată la licitație construirea Centurii Bacău, s-a licitat semi-profil, cu sistem 2+1 alternativ.

Deci încă de atunci era cunoscut 2+1 în CNAIR, la nivel de detaliu. Chiar sunt curios dacă se prevedea și parapet median. Licitația a fost FIDIC Roșu, cu proiect tehnic și detalii de execuție încărcate pe SEAP.
Din păcate nu se mai pot descărca, doar clarificările mai sunt disponibile:

http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v1/view/146235




Aici e de la a doua licitație, când s-a licitat profil complet:
Quote from: NGC on December 16, 2017, 02:18:56 AMExtrase din CS.




tom_sawyer

#1925
Accident mortal pe DN2-E85,  județul Ialomița în pădure la Sinești.
Au fost implicate 6 persoane implicate (5 adulți și 1 minor), dintre care 1 persoană declarată decedată (adult) și 5  persoane rănite, conștiente, în evaluare medicală la locul intervenției.
Trei persoane vor fi transportate la spitalele din capitală.

*Ialomița*: _accident rutier în care sunt implicate 4 autoturisme, în localitatea Sinești_

facebook.com/groups/481636770630347/











Powered by API/PUM imgur uploader

alexV

E pe 2+1, si doua dintre masini se vede ca au fost in coliziune frontala.

#visionzero

Earthchild


Ionut

API pe Facebook

Fără parapet înseamnă moarte! Asta nu înțeleg "responsabilii" CNAIR. Așa că mai trecem pe răboj încă un mort într-un accident pe DN2 din cauza lipsei parapetului de separație de sensuri.

Viziunea zero, dezideratul de a avea zero morți pe șosele la care lucrează asiduu țările campioane la siguranță rutieră, continuă să fie un concept dintr-un univers paralel pentru oficialii din CNAIR și MT.

În pădurea Sinești pe DN2, pe sectorul experimental 2+1 alternativ dintre Sinești și Movilița, duminică a avut loc o nouă coliziune frontală soldată cu un decedat și alte 5 persoane rănite.

Accident teribil care ar fi avut urmări mult mai puțin severe sau poate chiar ar fi fost evitat complet dacă șeful CNAIR Pistol și capul departamentului de nesiguranță rutieră din CNAIR, Cristian Andrei, ar fi pus parapet îngust care să separe sensurile, soluție salvatoare pentru care noi milităm de ani de zile, în van.

În țările nordice, profilul 2+1 alternativ cu parapet separator este folosit intensiv pe drumurile existente (și chiar se construiesc tronsoane noi) iar studiile demonstrează, cu date riguroase culese și analizate științific, că această soluție garantează un nivel de siguranță rutieră similar cu al autostrăzilor!

Rezistența la schimbare și învățare a "responsabililor" CNAIR este strigătoare la cer. Niciun nou mort nu îi poate convinge pe-ai noștri. Așa că rămânem codașii Uniunii Europene la capitolul siguranță pe drumurile publice.

A mia (una) oară, solicităm domnilor Pistol și Andrei, sub oblăduirea ministrului indiferent Grindeanu, să transforme TOT segmentul Afumați-Săbăoani al DN2/E85, cât și celelalte alte câteva sectoare de drum cu platformă de 13 metri lățime, în profil 2+1 alternativ CU parapet de protecție îngust între sensurile de circulație pentru a salva vieți!!!

tom_sawyer

#1929
,,Am impus acea circulaţie 2+1 după modelele europene, iar de la implementare se vede clar că numărul de accidente rutiere a scăzut de la 43 de accidente la şase accidente şi, la fel, a scăzut numărul de persoane decedate şi de răniţi grav. Totodată, avem strategia de a implementa sistemul de circulaţie, de sistematizare în sistem 2+1 pe toată lungimea DN2 şi atunci n-o să mai fie congestiile pe care le întâlnim astăzi în două zile – vineri şi duminica – pentru că toată circulaţia va fi dispersată pe toată lungimea drumului, conducătorii auto vor fi învăţaţi cu modul de circulaţie şi atunci congestia va dispărea, iar oricum vom asigura şi siguranţa rutieră prin diminuarea accidentelor", a subliniat Flavius-Florin Pavăl, şef Serviciu Siguranţa Traficului în cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
g4media.ro


Cele mai multe accidente de circulaţie s-au produs, anul trecut, pe DN1, DN2, DN6 şi DN7 iar iunie a fost luna în care s-au consemnat cele mai multe astfel de accidente, a afirmat, marţi, Horaţiu Pop, Poliţia Rutieră, transmite Agerpres.

Din punct de vedere al consecinţelor, pe DN2 au fost mai multe persoane decedate decât pe DN1.
g4media.ro

,,V-am pus aici o evoluţie accidentelor rutiere pe DN2. Mi-au dat-o colegii mei de la Compania de Drumuri, tocmai ca să vă arătăm fluctuaţia. În 2020 a fost pandemia şi apoi se poate vedea că a crescut numărul de accidente din cauza numărului mare de tiruri care vin dinspre Ucraina cu mărfuri", a susţinut Mariana Ioniţă, secretar general în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).

Potrivit acestei analize, dacă în 2020 numărul de accidente rutiere pe DN2 era de 401, cu 713 autovehicule implicate şi 67 de decese, în 2021 s-a ajuns la 472 de accidente, cu 899 de vehicule implicate şi 103 decese. În 2023, numărul accidentelor pe DN2 urcase la 485, iar numărul de autovehicule implicate a atins 936, numărul deceselor fiind de 82.

Numărul răniţilor grav a evoluat în scădere – de la 111 în 2020, la 99 în 2021 şi la 69 în 2023, în schimb a crescut numărul răniţilor uşor în aceste accidente, de la 452 în 2020, la 622 în 2021 şi 2022, până la 695 în 2023.
g4media.ro


TibiV

Dezamagitor ca nu au nici un fel de parapete intre sensuri - nici NJ, nici WRSB...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

 Chiar dezamăgitor..... La ăștia nu s-o fi întrevăzut "afacerea" cu parapeți.....

slartibartfast

Nevoia de parapete la noi e dată și de numărul de berbeci. Ăsta nu e așa mare acolo, cel puțin pe drumurile astea.

dr4qul4

linia aia dubla continua, dublata de 2-3 camere amplasate strategic asigura succesul configuratiei.
Pot sa bag mana in foc ca acolo, daca ai trecut linia dubla, ramai pieton cu buzunarele goale. sau chiar mai rau. Indiferent de cine e "taticu"
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024