[BV] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 11:17:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia

Probabil ca atunci cand o sa intelegem sa nu ne lamentam degeaba. Universitatea a primit mai mult decat poate duce si decat merita, legaturile feroviare ale Brasov-ului sunt cam la cel mai inalt nivel posibil (ma rog, ai mai putea visa la o legatura peste Siriu, dar totusi).

In rest, pentru un oras care alege constant Scripcaru si Cancescu iar opozitia e reprezentata de stii tu cine, chiar nu e cazul sa ai mai multe asteptari. Pe bune, incetezi cu plansul asta vadimist?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


dumbravaandrei

in alta ordine de idei... nici in 2018 nu avem sanse sa avem o minima miscare pentru organizarea unei licitatii de refacere a podului de la fartec. Poate din 20-20...


Dan027

#197
Quote from: pasadia on May 27, 2018, 10:40:48 PM
Probabil ca atunci cand o sa intelegem sa nu ne lamentam degeaba. Universitatea a primit mai mult decat poate duce si decat merita, legaturile feroviare ale Brasov-ului sunt cam la cel mai inalt nivel posibil (ma rog, ai mai putea visa la o legatura peste Siriu, dar totusi).

In rest, pentru un oras care alege constant Scripcaru si Cancescu iar opozitia e reprezentata de stii tu cine, chiar nu e cazul sa ai mai multe asteptari. Pe bune, incetezi cu plansul asta vadimist?

Era bine sa nu fi finantat nicio universitate cu bani de la stat, ci sa fi pus companiile sa le sponsorizeze daca doresc forta de munca specializata... Cred si eu ca unele universitati sunt mai "vestite" cand statul a tocat mult mai multi bani pt ele timp de vreo 10-15 ani...
Din 2008 pana in 2017 numarul de IT-isti din Cluj a crescut de 10 ori de la 1,4 la 14 mii, pe cand in Brasov a crescut de doar 3 ori de la 1.2 la 3.7 mii... zi-mi mie ca asta nu are nici o legatura cu cei aproximativ 5 mii de lei pe care ii primeste in medie per student Politehnica din Cluj pt cele 20 de mii de locuri?!
Ca o comparatie Universitatea Transilvania din Brasov are aproximativ 18 mii de studenti dar primeste in medie 3 mii de lei pentru fiecare.
UBB Cluj la fel primeste de la stat in jur de 4,5 mii de lei pentru fiecare student si are in jur de 42 de mii de studenti.


Cat despre calea ferata "peste siriu" este o prostie pe care incearca unii atot-stiutori sa o aduca in discutie. Calea aia ferata desi are mai toate lucrarile de arta facute pentru o cale ferate dubla, efectiv nu este proiectata pentru viteza... nici nu ar fi cu mult mai scurta decat alternativa prin Ploiesti ... plus ca nu e pe vreo ruta principala ca sa zici ca va avea cine stie ce trafic...
Nu stiu ce inseamna pentru tine legaturi feroviare la cel mai inalt nivel posibil dar cu siguranta nu avem aceleasi standarde, poate daca aveam o ruta feroviara directa cu principalele zone de interes (aeroportul otopeni & bucuresti) pe care scoatem o viteza medie comerciala de peste 100-120 km/h mai ziceam.


Te cam grabesti sa tragi concluzii...


Si nu, nu ma plang, ma enervez... pana acum dadeam vina pentru toate acestea pe inabilitatea politicienilor locali, dar se pare ca ei ii reprezinta perfect pe cei ce i-au votat.
Mersi pentru dislike-uri

JohannDB


""Cat despre calea ferata "peste siriu" este o prostie pe care incearca unii atot-stiutori sa o aduca in discutie. Calea aia ferata desi are mai toate lucrarile de arta facute pentru o cale ferate dubla, efectiv nu este proiectata pentru viteza... nici nu ar fi cu mult mai scurta decat alternativa prin Ploiesti ... plus ca nu e pe vreo ruta principala ca sa zici ca va avea cine stie ce trafic...""

Referitor la remarca de mai sus.... https://www.historia.ro/sectiune/general/articol/drumul-de-fier-brasov-buzau-un-vis-ramas-neimplinit

mihaionescu

http://www.bizbrasov.ro/2018/06/05/studii-de-270-000-de-lei-pentru-reamenajarea-sase-intersectii-problema-din-brasov/

Am gasit linkul asta. Poate stie cineva daca e real si daca chiar au pus pe seap licitatia. Ar fi interesant daca s-ar incepe macar o parte din pasajele care se cer in licitatie.

JohannDB

Din acest link, ceva este real..... Nu eram în țară, când pe la sfârșitul lui Aprilie (anul curent) citeam pe "F.B." comentarii despre sistematizarea (practic resistematizarea ) intersecției  de la Bartolomeu dintre Str. Lungă-Str. Stadionului-C.Făgărașului....
   Din păcate această intersecție cuprinde în aria sa un "obiectiv istoric" extrem de dureros, din istoria Brașovului, ca urmare a luptelor de la "Bariera Bartolomeu" din acel fatidic și cumplit Octombrie 1916..... În urma acestor lupte a rămas mărturie în timp "Monumentul Eroilor", care au căzut aici, care monument, pentru cei ce îl văd azi , pare desuet.... Din păcate pare așa, deoarece de la monumentul cu vulturul pe el spre "Fartec" se întindea, paralel cu calea ferată (între liniile de tren și prăfuita stradă de pământ spre actualul Stadionul Tineretului) și cimitirul celor căzuți aici,; peste 200 de militari români, făcuți ciur de două mitraliere austro-ungare instalate peste noapte în stânga liniei românești, în două ferestre ale remizei Tramvaiului de Satulung-Bartolomeu, clădire demolată acum vreo zece ani și pe al cărei loc, azi este acea parcare din dreatpa (stând cu spatele spre Tâmpa) clădirii vechii gări Bartolomeu.....
  La vremea anilor 1972 când s-a primit ordin "de sus" pentru amenajarea zonei, se spune (oficial, fapt pentru care copil fiind participam la ceremonii la "Șprenghi") că osemintele soldaților de aici au fost "transferate" la Cimitirul Șprenghi...., aici rămânând numai monumentul cu vulturul, monument ce "împiedică" sistematizarea visată azi....... Dar la rapiditatea cu care s-a făcut sistematizarea de atunci, cu darea în folosiință a noului pod "Fartec", martori ai vremii spun că n-a fost deshumat NIMENI... Așa se pare că azi trecem cu mașinile peste oropsiții căzuți la datorie, având cartușierele și magaziile la arme goale (așa au fost descoperiți, după măcel de austrici și unguri, la câteva ore).... Cert este că , după mine, locul respectiv, ca loc de trecere pentru trafic, nu mai poate fi dezvoltat, deoarece nu suportă volum mai mare.....
  P.S. Nu am timp acum, că aș fi pus niște poze de arhivă cu Octombrie 1916..... Demolarea monumentului de aici, pentru a face loc de încă o bretea pentru viraj la dreapta pentru a trece peste linii când vii dinspre "Fartec", nu cred că este oportună...... Discuția citită de mine tocmai la soluția asta se referea.....

pasadia

Hai sa stabilim oarecum despre ce e vorba in link-ul de mai sus. In primul rand, sa folosim cuvantul drag institutiilor romane in ultimul an, mai exact "oportunitatea".

Dpdv al Primariei, oportunitatea o reprezinta fondurile europene. Adica au posibilitatea sa acceseze acele fonduri, dar nu au proiecte
- nici la nivel de idee (in afara de clasicele tampenii, gen gondola, tunel pe dupa Ziduri sau pe sub Tampa),
- nici la nivel de maturitate a lor (documentatie lipsa, atat pentru pasajul de la Gara, cat si pentru un pasaj in Astra, intre Brasov Bussiness Park si centura, sau alte proiecte precum rebilitarea fostelor cinematografe Popular si Astra, finalizarea pasajului Fartec sau a centrului de Afaceri dinspre Institutul Cartofului).

Si ca atare vin cu asemenea idei, de a reamenaja intersectii. Asta in conditiile in care unele dintre acele intersectii au mai fost "amenajate" odata in ultimul deceniu - evident ca te intrebi de ce e nevoie inca odata? Oare pentru ca prima oara a fost facuta o treaba proasta? Atunci de ce as rede ca acum isi vor face treaba bine? Si nu cumva solutia initiala (intersectii simplu semaforizate) era cea buna, dezirabila, iar prin modificari ale modificarilor nu faci decat sa agravezi situatia?

Dpmdv evident ca oportunitatea se traduce in justificarea data oficial, acea de a rezolva problemele de fluenta in trafic. O problema inventata, inexistenta. Nu sunt cozi niciodata la intersectia Muncii cu Carpatilor. Sau la Calea Bucuresti cu Uranus. Iar daca vrei sa rezolvi accesul dinspre Carpatilor spre Zorilor nu e mai normal sa recurgi la un semafor (si astfel sa salvezi si accesul pietonilor spre Lidl)?

Si prin urmare ajungem la motivatia reala a Primariei - obsesia lui Scripcaru pentru sensuri giratorii, pentru intersectii amenjate astfel incat sa se poata circula prin ele cu 60km/h (nopatea, caci ziua e haos dar ce-i pasa lui?)

Iar daca intram in profunzime, la faza cu solutii, e clar ca situatia e si mai groaznica. Sensuri giratorii acolo unde nu e cazul, pasaje acolo unde lucrurile oricum sunt complicate deja de alte elemente (acel monument in Bartolomeu, sau marele sens unic din Centru Civic)

cristi5

De ce nu deniveleaza trecerea peste CF la Bartolomeu daca tot n-au proiecte?

pasadia

Pai 2 dintre cele 6 la asta se refera:

Quote
    SF pentru reamenajarea intersecției strada De Mijloc – Cartier Bartolomeu – 42.016,81 lei, fără TVA

Specificații tehnice

Pentru reconfigurarea intersecției din temă, trebuie avute în vedere următoarele aspecte:

– studierea oportunității/posibilității execuției unui pasaj subteran pe direcția unei artere cu trafic auto maxim.

– modificarea zonei imediat adiacente intersecției, pentru încadrarea corespunzătoare a sensului pasajului subteran în limitele prevăzute de normativele în vigoare.

– având în vedere că toate arterele intersecției sunt tranzitate de autobuze și ocazional de vehicule grele, reconfigurarea trebuie să permită înscrierea corectă în intersecție a acestor tipuri de vehicule.

– realizarea stratului de uzură al covorului asfaltic al carosabilului trebuie să permită preluarea categoriilor de autovehicule menționate.

– trecerile pentru pietoni și traseul pentru bicicliști vor fi reamplasate astfel încât să ofere maximă siguranță participanților la trafic.

    SF pentru reamenajarea intersecției str. Lungă – Cartier Bartolomeu – 42.016,81 lei,fără TVA

Specificații tehnice

Pentru reconfigurarea intersecției din temă, trebuie avute în vedere următoarele aspecte:

– studierea oportunității/posibilității execuției unui pasaj subteran pe direcția unei artere cu trafic auto maxim.

– modificarea zonei imediat adiacente intersecției, pentru încadrarea corespunzătoare a sensului pasajului subteran în limitele prevăzute de normativele în vigoare.

– având în vedere că toate arterele intersecției sunt tranzitate de autobuze și ocazional de vehicule grele, reconfigurarea trebuie să permită înscrierea corectă în intersecție a acestor tipuri de vehicule.

– realizarea stratului de uzură al covorului asfaltic al carosabilului trebuie să permită preluarea categoriilor de autovehicule menționate.

– trecerile pentru pietoni și traseul pentru bicicliști vor fi reamplasate astfel încât să ofere maximă siguranță participanților la trafic.

Dar apar cateva intrebari:

1. Intre cele 2 intersectii ai 200 de metri distanta - prin urmare o reamenajare a uneia va avea impact direct asupra celeilalte. Dar primaria le considera proiecte distincte, cu posibile solutii diferite.

2. In mod traditional aceste intersectii sunt "inundabile". E adevarat, cele mai mari inundatii in zona se produc usor mai la est, in fata stadionului Tineretului, cam pe unde trece si canalul Timisul Sec (acoperit in acea zona). Insa un pasaj subteran va presupune cu siguranta gestionarea mult mai buna a apelor pluviale si a canalizarii in zona respectiva, cu modificari de solutii existente importante (realizabile, dar de obicei ignorate). Imi e frica doarte mult de o solutie proasta, negandita temeinic

3. In zona aceasta au venit cu interventii constant: scos semaforizare si introduse giratorii (capatul Lunga), regandite sensurile de mers si introdus sensuri giratorii, mutat treceri de pietoni (in privinta asta se anunta planuri noi in fiecare primavara, ultimul vizand mutarea unei treceri si amplasarea unui semafor cu buton). Si dupa cum am spus mai sus, senzatia e ca modificarile oricum se fac pe genunchi, fara vreun studiu serios inainte, si mai ales ca parte din probeleme sunt auto-generate tocmai de aceste modificari introduse.

4. In mod traditional se spune ca cu CFR Infrastructura nu se poate discuta si nu se pot atinge de zona lor de protectie. Nu stiu cat adevar e in asta, dar o solutie cu "ingroparea" CF 200 pe portiunea dintre pasajul DN13 si gara Bartolomeu (sau si mai la vest, pana in zona Hornbach), pare foarte improbabila (personal cred ca asta ar fi cea mai interesanta solutie - CF-ul ingropat vreo 3-4 metri si intersectiile din zona ridicate cu 1-2 metri (zona rampelor si a pasajelor).

5. Valoarea estimata imi pare extrem de mica. Mai putin de 10.000 de euro/intersectie, practic 18.000 de euro pentru ambele intersectii. Asta e un SF pentru o lucrare de pana in 2 milioane de euro, lucrare care nu vad cum ar putea include un pasaj subteran bine analizat.


dumbravaandrei

#204
E bine ca se doreste cresterea gradului de comfort a celor ce tranziteaza Bartolomeul dar..

1) Nu sunt probleme majore in Bartolomeu. Dimineata mai stai cel mult 15-20 de minute la daca musai vrei traversezi CF pe Lunga. In rest, in maxim 5 minute (cu tot cu tren) ai trecut sectorul ala. De 4 ani de cand stau in zona aia a orasului, nu am facut niciodata mai mult de 10 minute sa ies de acolo. Cred ca pentru Bartolomeu mai importante sunt alte sistematizari. Ai atatea iesiri rapide din cartierul ala care nu presupun ocol mai mare de 1km. Si cand zic iesiri rapide, sunt iesiri care iti permit ca in 15-20 de minute sa fii unde vrei tu in oras. Ce e drept, sunt multi carora le place statul la bariera. Ca e mai scurt... acuma, o fi costand prostia dar nici chiar asa.
2) Nu stiu cat se poate ingropa CF prin Bartolomeu pentru ca ea se desprinde din cea care pleaca din Tg Mures... nu stiu cat ii mai poti sa cobori cota. Ar fi cea mai buna solutie si ar permite si trenurilor sa mearga cu mai mult de 10 km/h. Dar clar ca CFR nu o sa miste un pai in urmatorii 50 de ani in sensul asta.

Daca tot vrea primaria sa miste un pai prin orasul ala, sa rezolve podul de la Fartec ca acusi face 3 ani de cand e inchis un fir. Si sa rezolve 13 decembrie.

Dan027

Ingroparea caii ferate din bartolomeu nu se va realiza prea curand.
Primaria Brasov a frecat menta aiurea putea sa faca SF-ul + PT-ul impreuna cu CJ si sa includa si electrificarea + conexiunea cu viitorul aeroport, iar CFR SA ar fi fost dispusa sa realizeze proiectul pe fonduri europene.

Momentan trecerea in subteran a caii ferate din bartolomeu de doar o mentiune undeva in PMUD Bv... nimic altceva. Ma mai chinui eu din cand in cand sa bat lumea la cap cu ea poate preia cineva initiativa de a o realiza


Dan027

#206
Quote from: dumbravaandrei on June 06, 2018, 12:04:13 PM
Nu sunt probleme majore in Bartolomeu. Dimineata mai stai cel mult 15-20 de minute la daca musai vrei traversezi CF pe Lunga...

Nu stiu cat au contat "problemele majore" si cat a contat faptul ca unele personaje din CL / Primarie trec pe acolo in drumul lor spre casa...

mihaionescu

Eu cred ca cel putin in cazul zonei Bartolomeu pasajul se va face in lungul strazii Stadionului si nu perpendicular, astfel incat cei care tranziteaza acel rond si merg pe directia Stadion - Sibiu sa treaca prin/pe pasaj, iar ceilalti, daca va mai exista un rond, sa poata face stanga sau dreapta in functie de directia unde merg.

coco.serban

Lucrări urgente pe drumul CET-ului din cauza unei surpări



Viceprimarul Laszlo Barabas a convocat, astăzi, Comitetul Local pentru Situații de Urgență, pentru a decide măsurile necesare în urma surpării unei porțiuni din malul râului Timișul Sec, pe Drumul CET-ului (str. Timișul Sec).

Apa care a curs din abundenţă a lăsat descoperită o parte a unei rețele de canal colector și există riscul ca aceasta să se deterioreze, ceea ce ar duce la o poluare a râului, sau rețeaua electrică să fie afectată.

,,Având în vedere că în cazul deteriorării canalului colector există riscul poluării riscului Timișul Sec, Comitetul local pentru Situații de Urgență a aprobat intervenția în regim de urgență pentru derularea unor lucrări de consolidare a malului și de reducere a riscurilor de deteriorare a rețelelor, atât a canalului colector, cât și a rețelei electrice. Lucrările vor cuprinde două etape, respectiv devierea cursului de apă, astfel ca pârâul să nu mai sape în mal, urmată de punerea în siguranță a rețelelor și de consolidarea malului. Lucrările vor fi efectuate de Serviciul de Gospodărire a Apelor și Compania Apa", a precizat Barabas.

În luna martie, tot din cauza ploilor abundente, aceeași porțiune din mal s-a surpat, iar Direcția Regională de Drumui și Poduri, care administra șoseaua la acea vreme, a efectuat o serie de lucrări de consolidare.

Ca măsură de precauţie, din 21 iunie a fost restricționat traficul pentru autovehiculele de peste 3,5 tone pe tronsonul cuprins între accesul spre fostul CET și str. Fundătura Hărmanului, din cauza stării precare a podului de peste Timișul Sec.
Traficul de peste 3,5 tone, inclusiv autobuzele RATBV, a fost deviat din str. Timișul Sec, podul înspre CET, str. Timiș Triaj, Fundătura Harmanului, după cum anunţase purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea.

http://www.mytex.ro/stiri/177-politic/578059-brasov-lucrari-urgente-pe-drumul-cet-ului-din-cauza-unei-surpari.html

JohannDB

Timișul Sec, numai sec nu este în perioada asta.....
     Așa se face că pe "centura mică" din spatele Uzinei II (pe la CET), albia plină de apă a Timișului a început să aibă probleme cu malurile ce se erodează/spală....
     Încă de zilele trecute a apărut în dreptul intrării principale la Energomontaj o surpare de mal ce s-a mărit cu ajutorul volumului mărit de apă al râului....

[/URL]

Aici Timișul la podul de cale ferată la intrarea-ieșirea din Triaj.


Albia Timișului până la zona "calamitată"


Pe sensul CET-Drumul Tărlungeniului(DJ 103A). Până la locul de intervenție.


La locul de intervenție.








Cursul Timișului în aval de podul "Zizinului" (DJ 103A).



Powered by API/PUM imgur uploader[/img]