[BV] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 11:17:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bgd77

Bulevardul 13 Decembrie - cum arata dupa lucrarile de largire la 3 benzi:


bgd77


oc7avian

#227
Între Brașov (podul de peste Centură) și Sâmpetru se face trotuar, se montează iluminat, se fac refugii pentru stațiile de autobuz (inclusiv acoperiș pentru pietoni în stație).
Nu știu însă ce se va face între banda existentă și trotuar. Pistă de biciclete ar fi genial, mai ales că există destui care ar veni până la terminalul RATB din Tractoru.

Edit: pentru cei care nu sunt din zonă, porțiunea e parte a DJ 103
(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

După cum văd în poza lui @oc7avian....,  lucrarea de pe str. 13 decembrie de la pasajul peste centura Bv. la Sânpetru, este "așezată" pe un fost terasament de cale ferată îngustă, ce a existat aici pe la începutul sec XX....
    Scopul acestei linii de cale ferată, pare să fi fost crearea unei legături între Gara Braşov (a vremii) şi "Arsenalul Armtei", ce avea o intrare pe sub Cota 620, unde pe drumul de azi din Sânpetru spre Hărman, pe stânga, baza dealului Lempeş se depărtează ceva mai mult de drum, cam pe unde sunt azi bolcurile cu două etaje de pe dreapta acestui drum (str.Măceşului din Sânpetru).






Powered by API/PUM imgur uploader

liviu09

Va salut,

Va propun spre discutie urmatoarea idee:

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1c23AsKqBvM7hJCGkaiGoVe3gv1XVm6hn&usp=sharing

Propunere Drum Brasov



Powered by API/PUM imgur uploader


Ultimul "inel" din zona de nord este Bd-ul Garii. Brasovul a vazut o expansiune accelerata in ultimii ani pe partea cealalta a caii ferate.
Profitand de ideea reabilitarii platformei Rulmentul, se poate avea in vedere construirea unui drum de legatura, inspre est, cu sensul giratoriu de pe str. Zaharia Stancu, iar spre vest cu proaspat construitul sens giratoriu de pe 13 Decembrie (Lux divina).
Continuand spre vest,  Strada Nicolae Labis este printre putinele artere din noul cartier de blocuri cu un aliniament drept, si care, continuand cu un pod peste CF, ajunge in zona Dedeman.
Traseul mai intersecteaza Calea Feldioarei, Strada Plugarilor, Strada Lanii si face apoi legatura cu Avantgarden Bartolomeu, strada Institutului.
De mentionat faptul ca pe strada Institului este prevazuta constructia spitalului regional.

Ar fi vorba despre un drum 1+1. Nu pentru a varsa marele trafic pe el, ci pentru a conecta zonele/cartierele de la nord de calea ferata. Asemanator Strazii Crinului.

pasadia

Ca idee: în urma cu vreo 18 luni, alaturi de vreo alți 4-5 oameni implicați civic, am ajuns in biroul viceprimarului Balabas, unde alaturi de Cornel Rahaian (mare autor de tâmpenii și SF-uri, un fel de Search al Brașovului) l-am întâlnit pe Scripcaru explicând că s-a "renunțat" la ideea unui pod peste CF in zona Dedeman pentru că ar fi impus să spargă niste proprietăți (3 la număr) pe care nu s-ar mai fi putut dezvolta ansambluri imobiliare.

Și cum la Brașov e mai important blocul...

liviu09

Pentru inceput, poate fi si o trecere la nivel cu CF semaforizata.

Imi inchipui ca nu sunt primul care a ridicat problema asta. E frustrant sa vezi cum se "dezvolta" zona aceea, unde prima oara apar constructiile, se improvizeaza niste ulite, apoi poate se asfalteaza. Vezi str. Ioan Popasu, unde datorita unui metru din curtea cuiva, strada trebuie sa faca o usoara parabola.

Se vede diferenta fata de zona Coresi Avantgarden, de exemplu, unde dezvoltatorul s-a ocupat de la inceput de dezvoltarea arterelor rutiere (Zaharia Stancu, Camil Petrescu, Tudor Arghezi).

Nu consider ca este, inca, necesar drumul asta (sau orice alta varianta), dar dezvoltarea unei minime infrastructuri, intr-o zona ce se afla in continua expaniune, este, in primul rand, de bun simt, iar in al doilea rand o poate face si mai atractiva pentru oameni ( => cerere mai mare => pretentii mai mari => calitate mai buna => clienti multumiti; preturi mai piperate => dezvoltatori imobiliari fericiti; taxe si impozite mai multe => primaria fericita :) ).

JohannDB

   Dragilor...... Tot ce s-a construit între "Tractorul" și "Rulmentul"....., cât și pe locul fostei uzine cu 25.000 de salariați, în trei schimburi, recte "Tractorul", s-a făcut cu închidere de ochi și "bara-bara" la PUZ, PUG, PUD, ș.a.m.d.p.!!   Astfel s-a edificat un cartier pentru care Ceaușescu ar muri de invidie, în ceea ce privește "utilizarea judicioasă a spațiului" adică politica lui de "plombe" în arealele deja construite, pentru același motiv de "utilizare judicioasă a terenului"... Anii 60-78 în Brașov, au fost ani de "probitate profesională a arhitecților" si  a "decidenților politici" care culmea, ascultau de arhitecți și Brașovul arăta BINE la acea vreme.....
  Este normal ca "primo tempo" să se traseze STRĂZILE, apoi limitele de parcelare în proprietate..... Nu să vină, mai apoi, la "calende", Primăria cu cererea de "cedare de teren" pentru stradă/trotuar/etc...... Complet idioată situația și lipsită de "cap"....., că nu-i cap .....!!!!!!
   Nu vă mirați, că pe banii voștrii, BUNI, stați în apartament "generos", dar de nu tragi storurile, te uiți la vecinul de vis-a-vis și el la tine.... Pauză intimitate, pauză libertate de privire și perspectivă peisagistică ce te poate scoate din stres și elibera de "apăsări", pauză confort vizual și liniște sufletească, prin faptul că, încă, mai ai intimitatea ta cu lumina soarelui în fereastra, nu cu umbra blocului "vecin" și privirile lui "x"-ulescu curios, alăturat, din blocul pe care de-l răstorni, nu cade la pământ, ci se reazemă de cel de lângă el, datorită spațiului minim dintre construcții.....
   Anii 60-70 ai secolului trecut (așa comunist) s-au dus și azi pe bani grei și greu munciți, stați în ghetou-ri moderne...... Paradoxal: cine-ar fi vrezut ?????

bgd77

Hai ca incurci lucrurile. Intre Tractorul si Rulmentul s-au construit mall-ul, cladiri de birouri si cartierul Coresi Avantgarden. In Coresi Avantgarden nu s-a pus problema sa ceara Primaria sa se cedeze drumuri pentru asfaltare iar blocurile nu mi se par deloc prea apropiate. Sunt destul de separate, mai ales ca s-au facut locuri de parcare printre ele.

Unde cere Primaria sa i se cedeze teren pentru drum este in zona de la vest de 13 Decembrie, la nord de vechiul cartier Tractorul. Intr-adevar, acolo este haos, sunt multi dezvoltatori care au construit cum au vrut ei (si cum li s-a permis), dar nu peste tot blocurile sunt foarte apropiate. De exemplu in Avantgarden Tractorul blocurile sunt mai departate unele de altele decat in orice cartier comunist (desigur, probabil in special fiindca s-au facut locuri de parcare).

In alte locuri, cum spui si tu, ai claustrofobie (e.g. Top City).

Totusi sa nu exageram si sa nu ii bagam pe toti in aceeasi oala.

myid

da, ce s-a intamplat cu o buna parte a zonei Tractorul ( partea stanga spre Rulmentul ) in 80% din acea zona,  nu e de dorit.
In contrast, partea dreapta, zona Coresi pare cel mai OK proiect imobiliar din RO, fluent, armonios, strazi, trotuare, piste de bicicleta, zona de birouri perfect integrate.

comentariul de sus total aiurea, pe langa faptul ca glorifica o perioada a RO de trista amintire, compara mere cu pere, de dragul glorificării apuse.
Poate mai degraba invata sa scrie romaneste si cursiv, ca trebuie sa citesc de 3-4 ori postarile lui sa inteleg ce a vrut sa zica. Toate comentariile sunt construite din puncte de suspensie, majuscule, abrevieri inutile, citate care nu exista, etc

cristi5

De acord, mi-a placut cum e desenat cartierul dintre gara si Coresi. Inclusiv modul cum pietonii sunt bine separati de traficul auto


pasadia

Alta porcărie tipică erei Scripcaru: băgăm pietonii in subteran pentru a crește fluenta traficului pietonal. Atât s-a putut.

myid

^^ LIKE

Serios, chiar vreau sa intre oameni capabili pe acolo sa mature deciziile sinistre din ultimii 3-4 ani,
Se mai luau decizii proaste si inainte, dar ce s-a intamplat in ultimii ani depaseste ridicolul.

MamaMia

Ai doua solutii fiabile. Pietonul  sau masina pe dedesubt, varianta a doua costa mai mult. Dar cred ca varianta pasajelor rutiera este cea mai buna. Sa vedem daca se gasesc si fonduri pentru cel putin 4-5 pasaje.