[BV] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 11:17:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

coco.serban

Carosabilul dintre Star şi Modarom ar putea fi înlocuit cu piatră cubică



http://www.mytex.ro/stiri/546-expres/579256-brasov-carosabilul-dintre-star-si-modarom-ar-putea-fi-inlocuit-cu-piatra-cubica.html

În şedinţa Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Braşov care a avut loc astăzi au fost lansate câteva propuneri de reamenajare a unor zone din centrul oraşului, unele lucrări fiind chiar avizate.

Astfel, pe stada Apollonia Hirscher, pe tronsonul dintre strada Castelului şi Poarta Şchei, îmbrăcămintea asfaltică va fi înlocuită cu dale din piatră cubică. Şi dacă tot se lucrează în zonă, s-a propus ca aceasta să devină mai ,,prietenoasă" prin amenajarea unui mic parc cu multă verdeaţă, care va duce automat şi la regândirea traficului zonal.

Model medieval în drum spre Modarom?

O altă propunere, similară, care ar putea fi luată în calcul după ce va fi analizată în amănunt ar fi înlocuirea covorului asfaltic cu piatră cubică şi pe carosabilul din faţa Colegiului Unirea dintre complexul Star şi Modarom.

Tot în ședința  de marți a Comisiei, la acest proiect s-a luat în discuție și reamenajarea unei insule pentru pietoni, la intersecția de la Star.

,,Sunt în discuţii şi propunerile ca pe această zonă să se preia fie un model medieval, cu străzile pavate cu piatră cubică, fie să se îmbine elementele moderne cu cele istorice", a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea.

Ionut

Brasov propune introducerea trenurilor metropolitane

Primaria Brasov intentioneaza sa dezvolte cateva rute de transport feroviar in zona metropolitana, facilitand astfel conexiunea intre oras si localitati limitrofe, in ideea de a facilita mobilitatea locuitorilor dar si pentru a reduce gradul ridicat de poluare. Astfel, in planul de imbunatatire a calitatii aerului este prevazuta infiintarea unor trenuri metropolitane pe mai multe rute, respectiv Triaj Harman – Gara Brasov – Stupini; Triaj Harman – Gara Brasov – Bartolomeu – Lustic, Triaj Harman – Cartier Florilor – Darste. Unele din aceste curse, cum este cazul rutei Harman – Gara Brasov – Stupini, ar urma sa deserveasca inclusiv noile zone rezidentiale ale orasului.

O alta modalitate prin care municipalitatea brasoveana vrea sa ii convinga pe brasoveni sa renunte la autoturismele personale este amenajarea unor piste pentru biciclisti. ,,In aceasta perioada se pregatesc deja documentatiile pentru amenajarea a doua trasee pentru biciclete, respectiv tronsonul Valea Cetatii – Terminal RATBV Poienelor si Terminal RATBV Poienelor – Gara Brasov – Centrul Civic.

ClubFeroviar.ro

Ionut

^ O analiza amanuntita a celor de la Hotnews. Comentati voi, eu nu ma pricep la infrastructura din Brasov.




De ce vrea Brașovul să introducă trenuri metropolitane de scurtă distanță și unde pot ajunge acestea

​Brașovul a devenit tot mai aglomerat, se extind cartiere precum Tractorul sau Stupini și problemele cu parcarea sunt tot mai acute. În acest context Primăria analizează introducerea unor "trenuri metropolitane" care să lege orașul de localitățile din jur, avantajul fiind că o bună parte dintre linii există deja și investițiile nu ar fi prea mari. Discuțiile sunt abia la început, dar se conturează câteva rute pentru acest "S-Bahn" brașovean.

Hotnews

bgd77

O filmare cu lucrarile de extindere a Bulevardului 13 Decembrie de la 2 la 3 benzi pe sens:


bgd77

O filmare de azi de pe 13 Decembrie. Au mai inaintat cu extinderea la 3 benzi in zona pasajului pe sub calea ferata:


JohannDB

Brașovul a devenit tot mai aglomerat, se extind cartiere precum Tractorul sau Stupini și problemele cu parcarea sunt tot mai acute.
       Am avut ocazia de-a bântui mai mult prin vest și de a lua într-un fel pulsul "arhitectural/urbanistic" al unor arealuri locuite/construite........
       Brașovul a ajuns, din păcate, tocmai în noile zone construite, prin aportul acestor "investitori imobiliari" actuali, la momentul de paroxism al vechii perioade "socialiste" în care se utiliza la maximum terenul construibil disponibil..... Și asta se produsese odată cu începutul "erei plombelor", care apoi s-a concretizat prin reducerea drastică a spațiilor libere între construcții, generându-se acuta lipsă de "spațiu al privirii", al lipsei de intimitate, al lipsei de "respirație".... având azi trotuare înguste, străzi înguste, betonul trotuarului sub fereastră, fără o zonă decentă verde de separație, o lipsă cronică de viziune asupra unei dezvoltări ulterioare legată și de numărul de locuitori (pe orizontală și verticală), de posibilitățile materiale, de posesia de vehicule proprii pe moment și perspectivă, etc.... (luați ce vreți în calcul)..... Nu mai vorbesc de regimul de înălțime al clădirilor, unde din păcate însăși L50 (a Construcțiilor) este prea permisivă, ajungându-se ca fiecare să țină umbă la celălalt.... Vedeam cu plăcere cum prin zonele noi din orașe/comune/sate germane, pe o suprafață de 400-500mp, nici să stai în cap, nu poți construi cu un etaj sau două/trei; numai parter și mansardă..... Nimeni nu ți se uită în curte sau pe fereastră de la etajul unu/doi din vecini...
      Actualii "dezvoltatori", din păcate, merg EXACT pe același model..... Banul contează, viitorul locatar-treaba lui, mai apoi....!! Zona dintre Coresi și M300 spre Stupini-Feldioara, devine tot  mai mult o aglomerare sufocantă.... Cartier nou cu străzi de 7-10-13m lățime, printre altele.....
    ....introducerea unor "trenuri metropolitane" care să lege orașul de localitățile din jur,....
               Demolarea tramvaiului, s-a făcut cu o râvnă demnă de-un scop mult mai nobil, dar...asta este...
               De asemenea, demolarea liniilor industriale s-a făcut tot la fel, fără o gândire de perspectivă pentru o reutilizare/transformare a lor pentru un eventual "s-bahn" așa cum se...visează acum.... Așa că cel puțin problema unor terenuri pe care au fost aceste linii, s-a închis pe termen lung. Ca exemplu, de la fosta "Temelia" pe acea linie se putea ajunge prin "Gara Steagu/IABv" la Dârste și prelungire la Săcele-Tărlungeni-Zizin (eventual legată în buclă cu linia de la Budila), asta ca o idee posibilă, până nu s-ar fi produs schimbări cvasi definitive în cadastrul terenurilor....
        Sunt numai păreri personale...... Dar sunt influiențate de ceea ce am văzut la alții și de faptul că se poate disciplina un întreg domeniu, dacă se vrea și să se edifice ceva "cu cap" pentru că nu se construiește pentru azi sau mâine; ce s-a făcut este bun făcut pentru următoarea sută de ani, probabil...................................
     

MamaMia

#216
Mici update-uri pentru Municipiul Brasov,care ar ajuta traficul. Ce parere aveti?

Pasaj Dedeman
Citesem de el acum mai multi ani,dar nu mai stiu exact daca o ramas proiectul.
http://imgsafe.org/image/5b3a50a2c7


Cartier Noua -  Strada Carpatilor(In fata cantinei Roman)
http://imgsafe.org/image/5b3a5609d1

Zona Carierei - Calea Cristianului
http://imgsafe.org/image/5b3a7032f3


RATBV - Pasaj Sanpetru
https://i.imgsafe.org/5b/5b3a3b1c9e.jpeg


Zona Minerva- Bretea legatura Centura (Decathlon)
http://imgsafe.org/image/5b3a3b0127

Cipi

^ Giratoriul acela din zona "Zona Carierei - Calea Cristianului" s-ar suprapune peste o cale ferata functionala (Brasov - Zarnesti).


Calin88

@MamaMia

Pasajul dedeman e legat inspre Tractorul de strada Ioan Popasu care este destul de ingusta si nu cred ca e asfaltata in totalitate. In plus, nu stiu cat s-a clarificat situatia juridica a terenurilor pe care se afla strada, stiu ca au fost probleme acolo (teren privat; proprietarii nu vroiau sa-l cedeze primariei pentru asfaltare).

Intre Noua si Carpatilor ai desenat, de fapt, vechiul traseul al strazii pana sa fie inchisa in anii 70, parca. Probabil terenul apartine acum de uzina. Nu stiu daca s-ar merita momentan ca raport cost/beneficii. Traficul catre Noua nu este atat de mare deocamdata.

Pe Carierei-Cristianului ai calea ferata Brasov-Zarnesti care este chiar langa drum (deci fara posibilitate de trecere la nivel si imediat giratoriu). In zona Carierei trece printr-o zona dubioasa unde nu de putine ori locuitorii aruncau cu pietre dupa masinile care treceau. Si o parte nu este asfaltat.

Pasajul de Sampetru ar fi inutil fara macar dublarea drumului de intrare in Sampetru. Altfel ar muta tot ambuteiajul la giratoriul de la capatul pasajului peste centura inspre Sampetru. Practic, tot traficul Brasov-Sampetru ar trece prin respectivul giratoriu, exact ca acum. Strada Narciselor este un drum de pamant in partea dinspre centura si nici zona asfaltata nu e extraordinara.

MamaMia


MamaMia

Braşov. Un nou sens giratoriu lângă Poliţie



În spatele viitorului mall AFI va fi amenajat un nou sens giratoriu, care va fi amplasat pe strada Nicolae Titulescu la intersecţia cu strada Dimineţii. Giratoriul ar urma să faciliteze accesul spre mall şi să fluidizeze traficul din zonă. Centrul comercial ar urma să fie deschis în primavara anului viitor, astfel că toate lucrările de infrastructură ar trebui definitivate până la sfârşitul acestui an. Şi zona cunoscută sub denumirea ,,Trei Alimentare" (intersectia Calea Bucureşti – str. Toamnei - str. Zizinului) ar putea suporta ample modificări. Deocamdată, pentru proiectul de amenajare a intersecţiei, Primăria Braşov a lansat în primăvară licitaţia pentru întocmirea Studiului fezabilitate, valoarea estimată a contractului fiind de 369.761 lei cu tot cu TVA. Municipalitatea ia în calcul ca în zonă să fie construit un pasaj subteran pentru fludizarea traficului.

http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=eveniment&s_id=194743&Brasov-Un-nou-sens-giratoriu-langa-Politie

JohannDB

O să dărâme din gardul poliției, ca să facă loc la girație și o să-i facă loc și prin parterul (partea din spate de pe Titulescu) a mall-ului...???? Febra girațiilor.....

oc7avian

Începe studiul geotehnic pentru pasajul subteran de la intersecția Calea București - Toamnei - Zizin. Fix arcul de cerc din giratoriu unde am pus pin-ul va fi închis traficului începând de astăzi.

Sursa, un site de știri local (înainte citisem în altul, dar nu mai găsesc link)

pasadia

Si dupa o zi au oprit forajul caci au descoperit utilitati sub strada. Mare surpriza.

JohannDB

#224
Mare surpriză...... pentru cei de la "urbanism/investiții/edile" din primărie; se pare că nici la ora actuală  nu au hărți (oare au avut vreodată ?) la zi (cât-de-cât) cu TOATE utilitățile de sub nivelul străzii............... N-or fi dat și de vreo bombă din ww2, rămasă, ținând cont că aici au fost case distruse în 1944, la bombardamentele din zona vechii gări  ("""""Cam 8% din bombe rămâneau neexplodate, se înfigeau doar în sol. Ultima s-a scos din oraş în 1978, între blocurile din B-dul Victoriei, ........ Sunt convins că mai există şi altele, bine ascunse""""-spusele cuiva ce studiază problema și situația Brașovului sub bombe în aprilie-iulie 1944).......??
L.E. Editez, adăugând o imagine ulterioară, găsită la Gruia.... pe F.B. ..... Din zonă fosta C.Victoriei 102-100B azi Bd.15 Noiembrie 90A-90......



Powered by API/PUM imgur uploader