[BV] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 11:17:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cipi

#270
"Degeaba mai faci un inel dacă se va termina în giratoriu." Putem face oricate inele si pasaje dorim. Au incercat altii si au ajuns la aceeasi concluzie: imbunatatirea infrastructurii rutiere va atrage trafic... care trafic va umple noile infrastructuri si vom ajunge cativa ani in acelasi punct.

Cumva, cel mai bun exemplu in sensul asta sunt giratoriile cu care a fost umplut Brasovul. Au "aerisit" o vreme Brasovul (cu sacrificarea oricarei alte forme de deplasare cu exceptia celor motorizate) si cativa ani mai tarziu sunt oarescum inapoi in acelasi punct cu cozi imense la ore de varf.

"Experimentul" asta nu este nou, puteam prelua fara griji si fara costuri suplimentare lectiile pe care prietenii nostri de dincolo de Cortina de Fier le-au invatat acum 50-60 de ani. Puteam sa ne uitam la ei si sa invatam, dar nah, buzunarele vesnicului primar nu puteau fi umplute daca alegea solutii nepopulare. Vox populi, vox Dei. Si poporul a vrut masini si parcari. A fost bine o vreme, pana cand numarul de masini a depasit numarul de parcari si a aglomerat inapoi strazile.

Cu banii cheltuiti pe giratorii puteam foarte bine sa facem din prima benzi de autobuz si semafoare sincronizate si acum aveam un Brasov aerisit si mult mai putin poluat.

"E vreun exemplu in Romania in care oameni au renuntat la masina pentru transport in comun?" - De ce am astepta un exemplu de la altii (din Ro) in loc de principiul "Schimbarea incepe cu mine!"?

PS: Brasovul e un oras micut. Chiar si cu RAT-ul oarescum disfunctional si incapabil sa se adapteze la schimbare (a se vedea incapacitatea de adaptare la extinderea orasului in zona Tractorul!), reusesc sa las masina acasa in mai bine din 90% din cazuri (restul fiind cumparaturile saptamanale si deplasari mai lungi in afara orasului).

pista_bacsi

Orasul se va aglomera cu sau fara infrastructura in plus pentru ca creste nivelul de trai (mai multi oameni isi iau masini) si suburbiile vor creste in continuare. Exista un singur oras care l-am vazut si are transport perfect si nu ai nevoie de masina de dimensiunea Brasovului sau pe aproape.

Ca sa ne intelegem eu nu sunt pro una sau alta eu doar spun ca trebuie ambele. Singura chestie care nu sunt deacord e sa se faca parcari in anumite zone (trotuar, parcuri, etc) pentru ca se pot face si sub cladiri. Eu propuneam o solutie pentru trafic, dar daca vrei pot sa propun pentru transport in comun.

1) Alt mic rant e ca nu inteleg de ce pe 13 Decembrie nu e linie (doar) de autobuz sa cari ditamai cartierul(semi suburbia) in oras
2) E novoie de park & ride cu capacitatii de mii de masini. Actualele vor fi pistol cu apa.
3) Tren metropolitan fara parcari e o "mica prostie" pentru ca nu va aduce traficul din comune in acele puncte. Eg: din Vulcan te duci in Cristian sa lasi masina si de acolo iei trenul.

dumbravaandrei

cand aud doar tren metropolitan si bulevarde mai late, ma strange in spate...

bai oameni buni.. semnele unui oras mare prosper sunt date de infrastructura de transport public de capacitate mare: tramvai si metrou.
Orice altceva (din ce in ce mai multe masini ca omul sa mearga de la apartament la gradinita/loc de munca) reprezinta semnele unui oras prost dezvoltat. Strazi sunt destule prin Brasov. Din pacate nu e tramvai.
Iar cu ultimele "imbunatatiri", o sa fie jale (banda dedicata de autobuz pe care nu circula nici macar autobuzele). Din pacate, strazi mai largi si mai interconectate nu aduc un raspuns viabil, doar scaleaza problema si mai mult.

pista_bacsi

#273
Bulevarde mai late nu sunt o solutie ci trebuie bulervarde mai fluente prin (semaforizere, pasaje). Deja exista bulevarde de SUA :) (ca latime).

Metrou nu va exista (e prea mic orasul) si tramvaiul s-a scos pentru ca orasul sa fie mai aerisit cum zicea cineva mai sus. Sa adaugi din nou te va costa 20 mil euro pe km. Da sa ii vad cum vor trece tramvaiul prin toate giratoriile (fara haos) :lol:. Cu un buget de 370 mil euro s-ar putea face o linie in cativa ani dar oare se vrea (e nevoie de vreo 4-6 linii). Ah stai oare cine l-a scos il va baga inapoi :)

Problema e ca nu exista un plan metropolitan (nu doar in Brasov) si asta rezulta in haos. Tren + tramvai e secolul 22 pentru BV metro, dar nu cred ca le vom prinde. Asa ca in secolul 21 sa vedem ce vom prinde.

PS: Gata e ultimul mesaj al meu

mirceaeliade

Brașov, orașul [din Ro] cu cel mai accesibil transport în comun. Şi un cartier din municipiu, în clasament

Daca nici Bv nu are transportul in comun oarecum acceptabil........................ atunci ma abtin.  Metrou nu prea are cum sa se faca atata timp cat orasul nici macar nu primeste fonduri sa fie legat la reteaua de autostrazi.  Iar tramvaiul a fost dezafectat, presupun cu un motiv rezonabil.  Solutia pt Bv e sa nu se mai dea nici un fel de AC fara sa se construiasca un nr minim de parcari aferente. Prin alte tari sunt cladiri dedicate strict parcarilor; macar Bv are ceva parcari la AFI si la Star.  Probabil la vilele de lux de pe dealurile din jurul centrului puteau sa mai ceara sa se faca parcari in plus peste nr necesar locatarilor.  Sau sa se daca ceva multi-etajat/subteran pe viranul de langa Maternitate. Probabil pe termen mediu solutia la BV e sa avanseze mai serios la reteaua de piste de biciclete, care cred ca are termen pt SF cam lunile astea.

Calin88

#275
Chiar in momentul in care scriu postarea asta, afara e gheata pe jos si sunt in jur de 0 grade; vremea va fi similara pana prin aprilie. Pe vremea asta, in afara de cativa oameni dedicati, nimeni nu va merge la munca pe bicicleta; e timpul sa incetam cu prostia asta ca pistele de biciclete vor rezolva problemele de trafic in Brasov.
Da, sunt necesare; da, vor ajuta traficul in perioada mai-noiembrie, dar majoritatea celor care iau bicicleta vara vor trece la transportul in comun/masina personala in restul anului.

Transportul in comun in Brasov e decent, cu exceptia celor care stau fix in oras in cartierele noi, mai ales in Tractorul intre 13 decembrie si CF de Sighisoara. Adica fix cei care, in multe cazuri, nu au nici macar strazi cu trotuare, d-apoi scoli, gradinite si alte servicii. Fara transport public, oamenii aia sunt, practic, obligati sa ia masina personala.

Tot comparam cu cei din vest, dar intr-un oras dintr-o tara civilizata, un cartier la fel de mare ca Tractorul + o suburbie precum Sanpetru nu ar avea doar 3 legaturi cu orasul (Zaharia Stancu-Harmanului, 13 Decembrie, Independentei). Intr-un oras civilizat, gara si calea ferata nu ar reprezenta veritabile bariere in tesutul urban, ci ar exista pasaje mai multe. Si pietonale si rutiere. Cartierul Tractorul nu are nevoie de pasajul de la gara sau cel catre dedeman, cartierul Tractorul are nevoie de pasajul de la gara SI cel catre dedeman.
Tot folosim vestul ca exemplu, dar uitam ca si ei au pasaje, si ei au inele de circulatie, si ei au trafic. Noi vrem sa implementam de la ei doar partile care suna mai bine, fara sa tinem cont de faptul ca sistemele lor de trafic functioneaza ca un tot unitar, nu pot fi implementate partial.

In Brasov sunt necesare minim pasaje la Faget, la capatul strazii Lungi, la Calea Bucuresti-Zizinului si treceri denivelate cu CF (Tractorul-Dedeman, Tractorul-Gara, De Mijloc, Lunga, Institutului). Si pasajele respective ar ajuta si traficul rutier, si biciclistii, si pietonii, si transportul in comun si locatarii care stau in zonele respective si trebuie sa respire gaze de esapament pentru ca vrem noi sa facem experimente si/sau sa convingem oamenii sa renunte la masina personala doar blocand complet orasul (ceea ce s-a si intamplat cand s-a luat decizia idioata de a da drumul semaforului de la Faget fara sa fie functionale restul semafoarelor si sincronizarea).
Trebuie si parcare de 10 lei pe ora in centru, inclusiv duminica (cu precizarea ca institutii publice precum primaria, prefectura, materniatatea, spitalul neuro, ar trebui sa aiba parcare pentru viziatori gratis sau la preturi modice), park and ride la capetele de linii de transport in comun si, pe termen mai lung, trenuri metropolitane care sa tina cont de zona metropolitana reala (actuala zona metropolitana juridica + zona Sf Gheorghe) cu park and ride proprii. Tranportul public din oras trebuie sa acopere toate zonele eficient (e momentul sa mai schimbam unele din traseele gandite pentru uzinele comuniste acum 50 de ani) si sa aiba benzi separate pe unde e posibil - nu ca acum cand au fost facute la gramada, pe unde a fost mai usor, nu neaparat mai necesar. Degeaba avem benzi separate pe Victoriei si nu pe 13 decembrie, de exemplu. Nu convingi oamenii sa lase masina acasa daca in transportul in comun stau in acelasi trafic.
Tramvai cu infrastructura existenta e greu de bagat, dar nu imposibil. Dar trebuie bagat pe unde chiar e cerere de transport, nu sa care 5 oameni pe stradutele din Schei, ca am vazut noi pe facebook ca circula tramvaiul prin centrele oraselor din vest, cum cerea societatea "civica" din Brasov cu nu mult timp in urma. Si nu prea e compatibil cu giratoriile, deci sistemul rutier ar trebui regandit pe tot traseul unui viitor tramvai.
Cat despre metrou, Brasovul nu va avea nici in 50 de ani o populatie si o suprafata care sa justifice asa ceva.

JohannDB

  """ ... nu prea e compatibil cu giratoriile, """  Oare când au explodat girațiile-n Brașov ?? NU după darea la fier vechi a tramvaiului ??
 Și mai e ceva: tramvaiul a fost lăsat cu minimum de investiții în calea de rulare, ca să devină plin de defecte și riscuri de trafic, cu bună intenție, se pare.... Oare de ce Aradul, sau Clujul, sau Galațiul, sau Reșița la acest moment, au purces la o reconstrucție majoră a liniilor de tramvai ??

JohannDB

       Și apropo de tren metropolitan..... Până prin 2005 a fost grabă mare pentru a dispare ultimii metrii de cale ferată din Noua/IABv/Metrom/Temelia, cu gara "Steagu" cu tot.... Linia ar fi fost "destul de bună până la Temelia pentru niște automotoare care să ajungă în zonă, atingea baza Răcădăului, zona carpați și tangent Noua.... Pe acest sector de linie vreo 60 de ani a circulat tramvaiul de Satulung - Brașov (cu ultimul cap de linie la "Strungu"-fostă Schiel, apoi Hidromecanica)......