Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 9 Guests are viewing this topic.

marisRO

n ultimele nouă luni, ritmul de lucru a fost de 30 de zile pe lună şi se va munci în continuare. Vreau să precizez faptul că CNAIR nu construieşte efectiv, ci face lucrul acesta prin antreprenori. Pe noi ne-a preocupat cel mai mult să promovăm într-un ritm susţinut toate obiectivele de care România are nevoie în acest moment şi spunem noi că am reuşit. Mai avem până la sfârşitul anului câteva proiecte importante şi în premieră vă anunţ astăzi (luni, n.r.) s-au încărcat în Sistemul Electronic alte două miliarde de lei pentru sectoare din Autostrada Transilvania. Noi, în continuare, vrem să promovăm obiectivul principal al nostru Piteşti - Sibiu şi obiectivul prioritar naţional Ploieşti - Braşov. Pentru toate obiectivele, CNAIR are soluţii, de această dată. Ne-am preocupat să ne dezvoltăm în zona de inginerie foarte puternic, astfel încât să nu mai depindem de extern, să accelerăm un pic ritmul. În acest fel am reuşit să promovăm până acum proiecte de 14,8 miliarde de lei, la care se adaugă cele două miliarde de lei de azi, deci avem 16,8 miliarde de lei", a afirmat Ioniţă, citat de Agerpres.

Sursa: http://www.capital.ro/ionita-cnair-am-reusit-sa-promovam-proiecte-de-168-miliarde-de-lei-in-ultimele-noua-luni.html

AdrianB1

Drumul cel mai drept si mai scurt din Iasi la Budapesta e astazi prin Vatra Dornei-Bistrita-Baia Mare, dar cu bucati noi din A3 si A8 si legatura cu autostrada din Ungaria atunci A8-A3 va fi cel mai rapid si mai sigur.

La Iacobeni, unde se desparte traficul dinspre Moldova spre Maramures sau Bistrita, majoritatea masinilor merg spre Bistrita, nu spre Prislop. Nu stiu daca e din cauza drumurilor sau sunt si diferente de distanta, dar asta se intampla si pasul Tihuta e din ce in ce mai aglomerat. Problema cea mare e ca se inzapezeste destul de des, e mai expus decat Mestecanisul la viscole. Nu stiu cum va fi intre Ditrau si Targu Neamt iarna, dar la un moment dat pe masura ce se tot constuiesc segmente de autostrada traficul o sa inceapa sa se mute, prima data cel de autoturisme pentru ca ele castiga mai mult din diferenta de viteza, apoi si de camioane.

perfidus

^^ Exprimare de manager cu clasa!
Ionita:
"vrem sa promovam obiectivul principal al nostru Piteşti - Sibiu şi obiectivul prioritar naţional Ploieşti - Braşov."
Cumva s-a inversat principal cu prioritar, al nostru cu national :D ?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

carutasul

Da, întrebarea care se pune e "cine suntem noi?" dacă nu suntem naţia :)

carutasul

Adică iar vrea să dea mai scump decât CoBra? :) Aparent alte lucruri ar fi de revizuit acolo....

TibiV

Quote from: perfidus on October 23, 2017, 12:42:47 PM
^^ Exprimare de manager cu clasa!
Ionita:
"vrem sa promovam obiectivul principal al nostru Piteşti - Sibiu şi obiectivul prioritar naţional Ploieşti - Braşov."

Traducere libera:

Noi, CNAIR (pluralul senioral - NOI, prin voia lui Dumnezeu stapanitori a toate drumurile...) vrem PiSI, da' daca natia nu ne lasa si vrea CoBra, asta facem !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

marinul

Quote from: AdrianB1 on October 23, 2017, 01:19:59 AM


Quote from: marinul on October 22, 2017, 10:29:04 PM
majoritatea care fac Oradea-Cluj vor ramane pe E60, nu vei castiga timp doar cu aceste loturi finalizate
Chiar daca e autostrada terminata pana la Poarta Salajului si de la Nusfalau la Bors? E ca si cum ai merge de la Deva la Arad pe valea Muresului, desi ar fi autostrada cu exceptia tunelului de la Holdea.

Avem asa Oradea-Biharia Nod A3 -16km pe dn
               Biaharia-Nusfalau          70km autostrada
               Nusfalau-Poarta Salajului 58 km dn
               Poarta Salajului- Nadaselu 43 km autostrada
               Nadaselu-Cluj- Napoca       16 km dn

rezulta 90 km pe dn si 113 km pe autostrada un total de 203km fata de 157 pe E60.


Nu castigi timp si nici mai sigur nu te simti daca faci 90 km pe dn.

Sa apucam sa le vedem finalizate si pe urma putem experimenta :D

   

pasadia

Oricum ai da-o, costurile de constructie pentru PiSi sunt mai mari decat pentru CoBra. Strict datorita numarului de kilometri daca nu si datorita altor elemente (lungime viaducte, volum de pamant dislocat, etc...). Dar:
- analiza cost-beneficiu nu se refera numai la costuri de contstructie, ci la multe alte elemente
- comparatia trebuie sa o faci strict pe costurile de constructie (ma rog, proiectare + expropieri+deminari+arheologie+mtare utilitati+costructie) nu si pe costurile de concesiune pe 26 de ani (credit + intretinere)

patratel_ro

S-a discutat mult, mult despre costuri dar sa nu uitam ca PiSi e cu finantare EU adica noi platim 15%, asta cam uita guvernatii astia sa spuna ( sau evita). Si pentru CoBra eficienta, functionala ar cam trebui facuta si autostrada Sibiu-Brasov. 

alin2pas

Ai dreptate, dar să nu uităm un aspect: CoBra e mult mai utilă decât PiSi când vrei să mergi în vacanță din București pe Valea Prahovei, iar deciziile se iau la București...

GDPR

Daca proiectul PiSi nu e facut bine, nu o sa primim niciun ban de la UE.

alecu26

Au fost intradevar niste declaratii interesante zilele trecute de la Directorul General CNAIR.

Daca citim printre rânduri....CoBra interes national, PiSi e interesul nostru (ca nu prea putea spune ca e doar interesul UE). Acum vestea cu revizuirea SF-ului...acolo unde trebuie, vestile cu Banca Mondiala.

Ma gândesc care o fi planul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Earthchild

Sunt semne ca incepe o noua runda a meciului PiSi-CoBra...

voicul

Sa traga cat mai mult de timp?

Ideea este sa nu o dai in bara foarte tare, ca sa fii demis, pentru ca leafa merge indiferent daca ies sau nu proiectele.

perfidus

Ne ia Ionut la rost acum. Este clar o indecizie politica. Asa cum au declarat la Sinaia ca A12 devine DX12 si sarim etapele de revizuire SF, puteau sa zica de la inceput facem ce ne cere UE si apoi mai vedem. Dar nu, facem strategii de comunicare de mesaje codate, va dati seama ce presiuni sunt la nivel inalt pentru PPP?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat