Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 20 Guests are viewing this topic.

SkyPilot

#4695
Quote from: AlexAllex on October 09, 2017, 05:01:02 PM
Cum se poate convinge publicul? Prin simulari. Gen 2+1 alternativ pe DN2 intr-o zona aglomerata si monitorizarea traficului. Si daca rezultatele sunt pozitive atunci implementarea pe toata distanta. Si nici nu costa prea mult implementarea. Doar ca poate dupa ce trece iarna. Ideile sunt multe dar trebuiesc si testate eficienta fiecaruia. Altfel ramanem cu vorbitul.
Se pot cauta exemple si pe la altii. In America de Nord ar trebui sa fie multe. Ai aici cateva:
Seattle: Express Lanes, intre Northgate si jonctiunea cu I-90, pe toata zona de centru a orasului. Pe langa o autostrada cu 4-5 benzi pe sens, mai sunt 3-4 benzi al caror sens se schimba dupa un orar prestabilit. Acestea sunt complet izolate de traficul "normal" si au noduri proprii (mult mai putine). MIe chestia asta mi se pare o minune inginereasca, sa treci autostrada pe 2 nivele pe sub highrise-urie din downtown.
https://www.wsdot.wa.gov/Northwest/King/ExpressLanes/
Vancouver, BC: Stanley Park Causeway, o sosea cu 3 benzi dintre care sensul celei din mijloc alterneaza. Acum si cu piste pentru biciclete.
http://www.vancitybuzz.com/2016/02/stanley-park-causeway-bike-lane-2/
Vancouver, BC: Massey Tunnel. Sunt de fapt 2 tunele paralele, folosite fie 2+2 fie 3+1 in functie de ora. Se vor inlocui cu in pod suspendat in cativa ani.
La primul si al treilea comutarea se face la capete. Al doilea are in sistem semaforizat. Ai verde, mergi. Ai cruce galbena, te bagi pe dreapta. Ai rosu, inchizi ochii si tii bine de volan :D
[LE] Toate trei sunt gandite pentru fluxurile din "rush hour", ora la care se merge spre/dinspre servici.
Pentru cele doua din Vancouver, au cate o camioneta de tractare in caz de ceva; acea camioneta sta acolo de la 6AM pana la 7PM.

cristi5

#4696
AlexAllex foarte buna idee cu DN2 ca "pilot", dar va mai trebui sa explicam ca traficul stagneaza la un 2->1 din cauza unei treceri de pietoni aflata la 2 km in fata...

Oricum, 2+1 pe DN2 e un obiectiv pe care am sa-l urmaresc cu toata pisalogenia de care sunt capabil :)

Dar 2+1 in free flow e altceva. Chiar te simti ca pe autoatrada.

SkyPilot

Quote from: cristi5 on October 09, 2017, 05:57:10 PM
Dar 2+1 in free flow e altceva. Chiar te simti ca pe autoatrada.
Nu, nu te simti. Ai o senzatie de nesiguranta. Exact ce spuneau cei care criticau DX12. Pot sa iti spun ca e foarte straniu prin Massey Tunnel sa vezi trafic venind spre tine.

cristi5

#4698
Il vezi oarecum dar e departe sau dupa parapet. N-am avut niciodata problema asta.

Chiar la punctele de 2->1 ochiul e indreptat in fata dreapta (si oglinda dreapta) pt revenirea pe banda 1.

Deci ca sa fie clar eu vorbesc de 2+1 alternativ fix, nu de benzi cu sens reconfigurabil. 1,5 km 2 benzi pe un sens, 1,5 km 2 benzi pe celalalt.

Dan027

#4699
Si eu sunt de parere ca in zonele in care nu exista un trafic suficient nu merita sa bagam banii in autostrazi full-profile, dar nu pot sa zic ca sunt fan parapete median la o banda pe sens. Daca vrem sa punem parapete median ne trebuie cel putin 2 benzi pe fiecare din sensuri, altfel prefer amenajarea lui in mod asemanator cu DN2.

cristi5

#4700
Banda de 1 e foarte lata si are acel spatiu de 1,1m lasat foarte inteligent in stanga. Te tine departe de parapetele median, si in caz de urgenta e spatiu extra pt vehiculele de interventie. In total banda are peste 5,3m latime, suficient pt un TIR si un vehicul de interventie.



Asa arata o trecere 1->2 in cea mai simpla varianta. Nu stiu daca drumul e fix profilul de mai sus (exista 2 variante pe 13m, cu si fara biciclisti/pietoni, si doua pe 14m) https://goo.gl/maps/yLSYdjV4zuF2



Powered by API/PUM imgur uploader

SkyPilot

#4701
^ ^ ^
Daca un motociclist cade in chestia aia, nu are nicio sansa. Il culegi gata feliat.

Fara a fi specialist, ma gandesc ca daca lovesc asa ceva cu un autoturism, va avea un efect de franare puternica si fie ma rastoarna, fie ma pune perpendicular pe trafic. Despre prefabricatele de beton stiu clar ca sunt mult mai prietenoase. Te intorc de unde ai venit fara sa te arunce prea tare.

Sunt si pe la mine pe autostrada, pe unul din sensuri, gandite sa nu treci pe contrasens (dar intre sensuri sunt cativa metri de iarba).
Iaca:
https://www.google.ca/maps/@49.0439797,-122.7837931,3a,75y,130.78h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1sVPuSGZ5GbbJYfLjSRxlKWw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DVPuSGZ5GbbJYfLjSRxlKWw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D142.766%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656


TibiV

Discutia asta a fost foarte intensa pe forum in urma cu un an sau doi, cand ne-a prezentat-o frunzaverde in detaliu...
A pus si niste video cu teste de functionare ale parapetelor din cabluri de otel... Facute chiar de suedezi, daca imi amintesc bine...
Si la autoturisme nu se intampla ce spui tu...
(La motociclisti nu cred ca este mare diferenta intre parapete clasic sau din cabluri...)

Din pacate nu mai gasesc postarile de atunci, functia "Search" pe forum este aproape inutila...

Nici macar acronimul nu il mai gasesc... Cred ca incepea cu W... Ceva de genul WBSR sau WRBS sau in genul...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

S-a mai discutat asta pe forum. Suedia are printre cele mai sigure drumuri din lume. Si are 3000 km de 2+1, majoritatea cu separatori cu cablu ca cei din poza. Se foloseste pe scara larga si la 2+2. E ieftin, nu ocupa mult loc pe latime si isi face treaba de protectie. Daca compari cu tonele de New Jersey...

Ai dreptate, 2+1 alternativ e criticat de motociclisti, dar, din nou, e chestie de prioritati...

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Hai sa vedem care sunt contractele afectate de verificarile Curtii de Conturi.



Powered by API/PUM imgur uploader

NGC

Quote from: Ionut on October 11, 2017, 12:43:26 PM
Hai sa vedem care sunt contractele afectate de verificarile Curtii de Conturi.

^^^ Si o completare.



Deci 2013 - 2015, da?

dr4qul4

Cam ciudat. Daca tot verifica, de ce nu o fac macar din 2007 (10 ani)?
Sper sa verifice prima intocmire a SF-urilor, nu actualizarile facute acum (de ex cea pt A10). Pentru ca buba e la maculatura ieftina facuta acum 10-15 ani. De bine de rau, actualizarile au fost putin mai bine facute (drept dovada aluencarea de pe A4, cuprinsa in SF). Si absolut necesare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

Exista deja alte verificari pentru perioada mai veche. Daca imi aduc bine aminte, avem undeva pe forum un raport mai vechi.

alecu26

Dar faza cu valabiltiatea 2 ani a unui SF...era doar legenda? un fel de poveste pe care o tot repeta CNAIR ca scuza ca, când sa se apuce de un proiect...of...vai...trebuie sa refacem SF - ul.
(tot timpul m-am intrebat cum CFR o evita).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).