Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

CristiM

Quote from: alin2pas on October 24, 2017, 10:16:22 AM
Ai dreptate, dar să nu uităm un aspect: CoBra e mult mai utilă decât PiSi când vrei să mergi în vacanță din București pe Valea Prahovei, iar deciziile se iau la București...

... acelasi comentariu fara rost cu vacanta. tu chiar habar n-ai ce spui... !!!
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

pasadia

#4741
^ Comentariul e corect daca iei in calcul ca in RO e mai tot timpul vacanta. ;)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


AdrianB1

Quote from: marinul on October 23, 2017, 11:21:50 PM
Avem asa Oradea-Biharia Nod A3 -16km pe dn
               Biaharia-Nusfalau          70km autostrada
               Nusfalau-Poarta Salajului 58 km dn
               Poarta Salajului- Nadaselu 43 km autostrada
               Nadaselu-Cluj- Napoca       16 km dn

rezulta 90 km pe dn si 113 km pe autostrada un total de 203km fata de 157 pe E60.
Cred ca e o confuzie: nu e vorba de Cluj centru - Oradea centru, ci de Moldova-Budapesta (spre Viena, Germania, Anglia, unde or avea de ajuns). Si atunci ai DN doar de la Poarta Salajului la Nusfalau si restul doar autostrada de la Targu Mures si pana la Budapesta. Daca trec pe la Targu Mures si nu pe la Bistrita, ca atunci e alta treaba, dar chiar si atunci de la Nadaselu mergi pe autostrada pana la Budapesta cu exceptia celor 58 km de DN.

marisRO

Totodată, Tudose a anunţat că săptămâna viitoare va fi semnat un contract important privind infrastructura rutieră într-o altă regiune a ţării.

Sursa: http://www.capital.ro/tudose-a-anuntat-ca-saptamana-viitoare-va-fi-semnat-un-contract.html

Oare care ???

elphax


perfidus

#4745
Regiunea Giurgiu - Teleorman. O fi centura aia de la Giurgiu?
edit: am uitat ca la Giurgiu de-abia s-a lansat licitatia in SEAP.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

marisRO

#4746
Ministrul Transmporturilor, conform Digi, este in vizita pe santier A1 si a anuntat pentru anul viitor finalizarea a 150 km.

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1729-24102017-2

marisRO

Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a declarat, marţi, în judeţul Hunedoara, că în anul 2018 vor fi daţi în folosinţă cel puţin 150 de kilometri de autostradă, dar şi că nu va mai fi permis ca firmele să obţină contracte mai multe decât ,,pot să ducă", transmite corespondentul MEDIAFAX.

Sursa: http://www.mediafax.ro/economic/felix-stroe-in-2018-dam-in-folosinta-cel-putin-150-de-kilometri-de-autostrada-pe-cati-kilometri-se-intind-promisiunile-detinatorilor-de-portofolii-de-la-transporturi-facute-de-a-lungul-timpului-16780508

,,Exigenţa nu a fost mereu maximă. Nivelul de toleranţă va fi zero, pentru că aceste lucrări nu au suferit din cauza lipsei de finanţare. Au fost bani din fonduri UE, toate plăţile s-au făcut la timp. Urmărirea, monitorizarea, îndrumarea a fost defectuoasă. Din acest moment, domnul director general al CNAIR, împreună cu secretarul de stat Biban vor face analize săptămânale pe fiecare lot de autostradă. În ceea ce mă priveşte, cel puţin o dată pe lună o să ne întâlnim pe autostrăzile patriei. Nu sunt nici pesimist, nici optimist, sunt realist şi realitatea este că fiind banii, ne lipseşte organizarea. De aceea, trebuie să umblăm la organizare. Deci, la anul, păcat că în acest an am pierdut timpul, pentru că majoritatea problemelor birocratice s-au rezolvat, nu am folosit timpul eficient, dar în ceea ce priveşte anul 2018 va fi un an de boom. Vă spun în mod realist, nu optimist, nici nu ne gândim în anul 2018 să nu dăm în folosinţă 150 de kilometri de autostradă, cel puţin. Acesta este scopul principal al Ministerului de Transporturi pentru anul 2018", a declarat ministrul Transporturilor.

,,Vom fi pe toate autostrăzile în lucru. Am spus că vom da în folosinţă cel puţin 150 de kilometri de autostradă, dar pentru asta voi acţiona zi şi noapte pentru acest deziderat. La Ministerul de Transporturi s-a schimbat programul de muncă, de câteva zile. Începe la ora 07.30 şi se termină noaptea târziu, se foloseşte şi sâmbăta şi duminica, dar nu în birou, oamenii vor merge pe autostrăzi, căi ferate, la metrou. Acolo ne veţi întâlni", a precizat ministrul Transporturilor.

,,Nu se poate să te abonezi... Au câştigat corect, legal, dar fără să-şi evalueze corect forţele, s-au repezit să liciteze şi cu preţuri mai mici, nerealiste şi sunt depăşiţi ca forţă, organizare, utilaje, capacitate managerială de a urmări lucrările, ceea ce nu vom mai permite. O companie care nu a demonstrat că are capacitate de organizare şi managerială de a urmări lucrările, că are număr de utilaje necesare nu vom mai permite să obţină contracte mai multe decât poate să ducă. Vom face o listă cu aceste companii. Din păcate, legea nu e întru totul favorabilă lansării acestui concept, dar vom încerca să-l implementăm", a conchis ministrul Transporturilor.

cristi5

Quote from: pasadia on October 24, 2017, 09:19:05 AM
Oricum ai da-o, costurile de constructie pentru PiSi sunt mai mari decat pentru CoBra. Strict datorita numarului de kilometri daca nu si datorita altor elemente (lungime viaducte, volum de pamant dislocat, etc...). Dar:
- analiza cost-beneficiu nu se refera numai la costuri de contstructie, ci la multe alte elemente
- comparatia trebuie sa o faci strict pe costurile de constructie (ma rog, proiectare + expropieri+deminari+arheologie+mtare utilitati+costructie) nu si pe costurile de concesiune pe 26 de ani (credit + intretinere)

Mi se pare de-a dreptul marsav sa actualizeze SF PiSi doar pe cost-beneficiu cand sunt atatea alte capitole deficitare gen studii geotehnice, studiu de trafic, etc. Daca se concretizeaza povestea asta, trebuie neaparat sa promovam "half-profile si pe PiSi si pe CoBra", ca alternativa la "ori PiSi ori CoBra". Incremenirea in ideea de autostrada full profile ca singura alternativa la DN practic blocheaza proiectele si procesul de decizie si se apeleaza la subterfugii gen cost-beneficiu pentru impins un proiect sau altul.

Half-profile si 2+1 alternativ:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.0

Ionut


Ionut

Am actualizat si situatia studiilor de fezabilitate...


Ionut

Actualizare pentru PiSi 1.
Primul termen pentru evaluarea ofertelor, 20 noiembrie. 100% va fi prelungit.


Ionut

Modificari:
- 27.11.2017 receptie la Sebes-Turda lot 3 (pe surse)
- 21.11.2017 primul termen pentru evaluare oferte PiSi 5 (evident va fi prelungit termenul)




TibiV

Danutzu a fost modest, nu s-a aruncat in "valtoarea" A8 vs. A13 vs. A3 ....
Dar il citez eu aici, si ma arunc "cu pieptul in bataia gloantelor" !... ;)
Articolul ar merita citat in mai multe topicuri, dar deh...

Quote from: danutzu_1069 on October 31, 2017, 11:38:56 PM
http://www.zf.ro/companii/seful-p3-cel-mai-mare-parc-logistic-din-romania-investitorii-nu-vor-merge-in-moldova-daca-nu-se-construiesc-autostrazi-16800632

<< Infrastructura este unul dintre principalele criterii la care se uită investitorii din logistică atunci când vor să aleagă o nouă destinaţie pentru extindere, iar din acest motiv regiunea Moldovei are de suferit, a spus Ian Worboys, CEO al P3 Logistic Parks, companie care deţine cel mai mare parc logistic din România.

,,Vrem să cumpărăm terenuri pentru construcţia unor depozite în zona de vest a ţării, ne uităm spre Timişoara, Arad sau Cluj.
În Moldova este dificil să vină noi investiţii, pentru că nu sunt autostrăzi, în ciuda faptului că au fost bani de la Uniunea Europeană pentru construirea lor. Am fost recent la Piatra-Neamţ şi am făcut foarte mult pe drum. Noi, ca investitori, ne-am dori să beneficiem de forţa de muncă disponibilă de acolo, pentru că ştiu că şomajul este încă ridicat în zonă." >>


Mi se pare binevenita parerea unui cetatean care nu este "harsait" pe forum.... ;)
Este doar un om interesat ca business-ul lui sa faca bani.
Si stie ca in Moldova nu are cum sa ii faca.
Si nu este vorba de microprocesoare, ci doar despre depozite.

Deci...
Facem A8 ca sa produca si aia ceva pentru tara asta, sau ne concentram pe Ardeal unde se tot reproseaza  ca si la ei sunt zone unde nu a ajuns autostrada ?...
Si ca acolo "se produc bani" pentru tara, iar altii ii consuma ?

Pai hai sa vedem ce putem face ca "aia" sa nu mai "consume", ci sa "produca"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elphax

si potentialul economic este imens. aparent sunt multi plecati din tara, dar unii ar reveni daca ar exista joburi. in plus se pot aduce moldoveni la munca
doar sa faca legatura cu Tg Mures mai repede