News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 8 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

@TibiV, imi place interpretarea ta. Omul nu spune nimic de A8.
Si tinand cont ca sediul lor este acum in Bucuresti, cand spune
QuoteAm fost recent la Piatra-Neamţ şi am făcut foarte mult pe drum. Noi, ca investitori, ne-am dori să beneficiem de forţa de muncă disponibilă de acolo, pentru că ştiu că şomajul este încă ridicat în zonă.
, el de fapt avea nevoie de A7.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

Si tu acum. Ce se va produce in Moldova va fi prea bun calitativ fata de ce are nevoie Dacia, la Pitesti, Ford-ul la Craiova sau Bucuresti-ul plus Constanta...


Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


dr4qul4

Nici macar nu am mers atat de departe. Pur si simplu am spus ca domnul CEO P3LP a fost la Piatra Neamt si s-a plans de lipsa autostrazilor. Dar el a plecat din Bucuresti.
Dar poate o fi mers Bucuresti-Brasov-Lacul-Rosu-Bicaz-Piatra Neamt. A stai, ca nici asa nu-l ajuta A8. De la Brasov a luat-o pe Ditrau-Targu Neamt-Piatra Neamt. Era de fapt in excursie nu in interes de afaceri.

Unii uita ca Bucuresti-ul este mai mare decat Budapesta sau Viena.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Granata06

Şeful de la Transporturi anunţă că autostrada care i-a încurcat pe toţi miniştrii de zece ani încoace va fi gata ,,extrem de repede". ,,E o oportunitate extraordinară"

După planuri şi amânări de aproape 10 ani, încă un ministru al Transporturilor promite că una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România va fi gata ,,extrem de repede".

Este vorba de Ploieşti-Braşov, iar previziunea îi aparţine ministrului Transporturilor, Felix Stroe. Deşi nu a avansat un termen, optimismul său se bazează pe o colaborare cu Banca Mondială, care ar fi dispusă să finanţeze lucrarea şi a  cărei echipă tehnică e deja în teren pentru a identifica ,,punctele nevralgice"

Tronsonul Ploieşti-Braşov a fost o provocare pentru toţi miniştrii Transporturilor, în 2009, Radu Beceanu anunţând că va fi gata cinci ani mai târziu, iar ulterior Ioan Rus avansa 2017 ca termen.  Lucrările nu au început însă niciodată.

,,Echipa tehnică a Ministerului Transporturilor e pe teren să vizioneze punctele nevralgice de pe autostrada Ploieşti-Braşov, cu echipa tehnică de la Banca Mondială. După ce se întorc din teren, se face o foaie de parcurs foarte condensată. Am credinţa că, dacă o gestionăm cum trebuie , vom face extrem de repede autostrada. E o oportunitate extraordinară", a spus Felix Stroe, în debutul şedinţei de Guvern.

Premierul Mihai Tudose s-a întâlnit, marţi, la Palatul Victoria, cu o delegaţie a Băncii Mondiale care i-a adus la cunoştinţă că instituţia financiară a decis să ofere asistenţă în ceea ce priveşte implementarea proiectului autostrăzii Ploieşti-Braşov.

Delegaţia Băncii Mondiale a fost condusă de către Tatiana Proskuriakova, manager de ţară, care l-a informat pe premierul Tudose de decizia luată de către BM.

"Salutăm decizia Băncii Mondiale de a sprijini modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport din România, domeniu prioritar pentru Guvern. Dorim ca acest proiect de importanţă strategică, finanţat de BancaMondială, să reprezinte începutul unei schimbări de paradigmă în zona investiţiilor din infrastructura rutieră", a declarat premierul Tudose.

Părţile au discutat măsurile necesare demarării proiectului convenindu-se înfiinţarea unui comitet de coordonare, la nivelul Secretariatului General Guvernului, condus de vicepremierul Ion Marcel Ciolacu, şi o unitate de implementare a proiectului, la Ministerul Transporturilor, responsabilă de componenta tehnică.

Ultima dată când guvernul a încercat să construiască această autostradă a fost în 2015. Finanţarea pentru ea este greu de găsit pentru că UE nu dă bani, fiind în afara coridoarelor paneuropene de transport. Prin urmare ea trebuie finanţată fie din buget, fie în parteneriat public-privat. În 2015, consorţiul de investitori privaţi Vinci, Strabag şi Aktor care se angajase să găsească finanţare a renunţat pentru că nu a găsit bani. Modelul financiar propus de consorţiu pentru realizarea autostrăzii Comarnic - Braşov (parte a autostrăzii Ploieşti – Braşov) ar fi costat statul 8,5 miliarde de euro pe o perioadă de 30 de ani.

sursa: http://www.gandul.info/financiar/seful-de-la-transporturi-anunta-ca-autostrada-care-i-a-incurcat-pe-toti-ministrii-de-zece-ani-incoace-va-fi-gata-extrem-de-repede-e-o-oportunitate-extraordinara-16803173

Parca se spunea pe forum ca UE da fonduri si pentru aceasta autostrada.

pasadia

Da, dar daca ei nu le vor? Nu vezi, UE cere studii facute cum trebuie inainte iar astora le ajunge o vizita in teren si o "foaie foarte condensata". Ceva de genul: "aici e munte, aici e oras, aici e rau". Gata autostrada!

ghrt

Stai să facă un studiu de prefezabilitate care să stabilească ce culoare să aibă pixul cu care o desenează pe hartă. Până la următoarele alegeri e gata!
Cont (aproape) inactiv.

perfidus

Pfai, echipa tehnica din MT se incalzeste deja pe teren cu echipa tehnica Bancii Mondiale. Cand se intorc cu pozele, planul e ca si facut. Impreuna cu implicarea totala a ministrului, care va face totul lucrand si de revelion, Comarnic Brasov va rasari in doi ani cat altele in zece.
Sarcasm off.
E timpul pentru o rafuiala zdravana a API cu acesti incapabili. CNAIR trebuie scos complet de la investitii. La taiat iarba cu ei.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

andrei@buc

Quote from: Granata06 on November 01, 2017, 02:38:59 PM
Premierul Mihai Tudose s-a întâlnit, marţi, la Palatul Victoria, cu o delegaţie a Băncii Mondiale care i-a adus la cunoştinţă că instituţia financiară a decis să ofere asistenţă în ceea ce priveşte implementarea proiectului autostrăzii Ploieşti-Braşov.

aici trebuie putina atentie. nu stiu daca s-a discutat in romania un aspect ce mi se pare ca nu este prezentat: BM va fi intr-un evident conflict de interese. desi in charter se precizeaza ca ar avea drept scop eradicarea saraciei si atingerea unei dezvoltari sustenabile, la finalul zilei este totusi o banca ce da bani cu imprumut si trebuie sa raspunda in fata stakeholder-ilor (cei ce pun banii astia la bataie si care numesc membrii board-ului)

cand se va pune problema: mai ieftin sau mai scump, cine va administra autostrada, cine va construi autostrada, cine va proiecta etc. BM va asigura impartialitate? sau va urmari scopurile stakeholder-ilor? va fi "trup si suflet" pentru interesele guvernului romaniei sau se va uita la P&L pentru diverse companii strategice? sau pur si simplu la propriul balance sheet? e dubios cand cineva iti spune cum sa construiesti si apoi iti da cu imprumut si banii pentru asta, ca ajungi sa te intrebi dupa daca chiar era nevoie de toate solutiile tehnice SF care iti imping costurile in sus

marisRO

Presa bulgara analizeaza situatia autostrazilor din unele tari din Balcani, ajungand la concluzia ca Bulgaria construieste cam la fel de repede ca Serbia, desi oficialii de la Sofia prezinta rapoarte triumfaliste, dar este mult in urma Croatiei. Romania, spre exemplu, are tot 747 de km de autostrada, cati numara in 2015, Bulgaria a construit in total 740 (cu jumatate din populatia Romaniei) iar Croatia se lauda cu 1310 km (tara de doua ori mai mica decat Bulgaria).

Sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-22089434-bulgaria-construieste-autostrazi-fel-repede-serbia-croatia-fara-concurenta-balcani-cum-sta-romania-capitolul-autostrazi-comparatie-vecinii.htm

Mihai_C_Radu

#4764
Quote from: Granata06 on November 01, 2017, 02:38:59 PM

Tronsonul Ploieşti-Braşov[/b][/glow] a fost o provocare pentru toţi miniştrii Transporturilor, în 2009, Radu Beceanu anunţând că va fi gata cinci ani mai târziu, iar ulterior Ioan Rus avansa 2017 ca termen.  Lucrările nu au început însă niciodată.
...

Premierul Mihai Tudose s-a întâlnit, marţi, la Palatul Victoria, cu o delegaţie a Băncii Mondiale care i-a adus la cunoştinţă că instituţia financiară a decis să ofere asistenţă în ceea ce priveşte implementarea proiectului autostrăzii Ploieşti-Braşov[/b][/glow]

Delegaţia Băncii Mondiale a fost condusă de către Tatiana Proskuriakova, manager de ţară, care l-a informat pe premierul Tudose de decizia luată de către BM.



O clipa, eu ca profan trebuie sa pun acum o intrebare... Tot bla-bla-ul acesta include acum si segmentul Ploiesti - Comarnic ???  :o  Hmmm... vorba ceea, daca tot batem campii, macar sa o facem cu maxima gratie!  >:(

PS: pt. Ploiesti-Comarnic exista vreo documentatie SF sau macar preSF intocmita?

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ultrasbz

Proiectul drumului rapid ce va lega Polonia de România ,,prin Cernăuți, Siret și Suceava" va fi discutat la Lviv

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, va susţine, luna viitoare, într-o conferinţă organizată în regiunea ucraineană Lviv, proiectul drumului rapid ce ar lega Polonia de România.

Potrivit Agerpres, Flutur a anunţat că a fost invitat de Preşedintele Consiliului Regional Lviv, Oleksandr Hanușcin, să participe la Conferinţa ,,Carpaţii: instrumente financiare de dezvoltare locală şi sprijin pentru cooperarea teritorială" şi la Forumul pentru parteneriatele din Carpaţi, desfăşurat cu acelaşi prilej, la Plavie, Regiunea Lviv, în perioada 8 - 9 decembrie.

,,Aşa cum am făcut-o şi la ultimele evenimente la care am participat în acest an, la Conferinţa şi Forumul de la Lviv voi susţine dezvoltarea cooperării cu regiuni din Ucraina, pe teme cum ar fi deschiderea de noi puncte de trecere a frontierei, promovarea de proiecte comune pentru zona Carpaţilor, front comun împreună cu parteneri din Polonia şi Ucraina pentru susţinerea proiectului realizării unui drum rapid Nord-Sud, la Est de Carpaţi, care să lege Polonia de România, prin Cernăuţi, Siret, Suceava", a declarat Flutur. La Forumul de parteneriat în Carpaţi vor participa reprezentanţi din administraţia locală din Ucraina, Polonia, Cehia, Slovacia şi România – informează www.agerpres.ro.

Sursa

cristi5

#4767
Quote from: cristi5 on November 03, 2017, 09:07:56 PM
Quote from: elphax on November 03, 2017, 06:53:33 PM
sunt de acord ca suedezii au drumuri ieftine si suficient de late pentru ce trafic exista
tocmai de asta nu e buna comparatia cu Romania. e o tara de 3 ori mai lunga, cu multe zone slab populate si probabil traficul are alta structura decat la noi

Pai eu vorbesc exact de trafic. Suedezii l-au masurat... 2+1 duce 1650 de vehicule pe ora, MZA max aprox 22000.

Cat sunt astazi aceste valori pe Craiova-Pitesti? Cat pot ele sa creasca in 10-20 de ani? Nu prea stim ca n-avem studiu de trafic (stim totusi cate ceva, pe surse). 3-4% pe an e o crestere mare, oriunde in lume.

Quote from: perfidus on November 04, 2017, 11:52:18 PM
Pana se discuta contestațiile depuse de Strabag si ne mai gândim noi cum sa facem un 2+1 alternativ pe traseul A6 (sau de ce nu si pe A12 în caz ca se anulează procedura :lol:)

Chiar daca pare ciudat ca (incerc sa) mut pe un topic de autostrazi ce-a mai ramas din discutie, mi se pare ca acesta e cel mai potrivit topic de "strategie pentru drumuri de intalta siguranta", si cred ca e bine sa discutam independent de intentia guvernului de a face DX sau A, si sa ne gandim unde e mai bine sa se faca ce, si cand, si ce sa se faca in faza 1, si ce sa se faca in faza 2.

Sigur, discutia e ipotetica  in ce priveste DX12, zarurile au fost aruncate, de facut in Romania se face ce vrea seful CNAIR si din cand in cand ce vrea ministrul. Daca vine vreunul mai hotarat, da drumul la licitatie, nu conteaza pe ce baza, si toata lumea (MT, CNAIR, PUM, API, soferi) trage ponoasele in urmatoarele decenii. Pe de alta parte, ca manager stiu ca o decizie are uneori un singur merit: ca a fost luata.

Deci ce spuneam e ca daca vrea cineva sa economiseasca bani nefacand autostrada, atunci sa economiseasca temeinic, nu sa faca un profil la fel de lat ca o autostrada occidentala si sa zica ca e DX, si pe deasupra sa-i dea si geometrie cu siguranta proasta. Dar poate ca la noi e mai important sa arate ca o autostrada, sa se fuduleasca politicienii cu ea (ca stalpul din mijlocul drumului reabilitat, care de fapt nu e stalp, e sens giratoriu, ca la oras).

Dar atunci vin si intreb, daca economia se facea temeinic, cum era daca, cu banii care se vor da pe aceasta struto-camila numita DX cu feeling de autostrada Pitesti-Craiova (100 km), se facea un DX economic de 14m Pitesti-Severin de exemplu (200 km)? Cu o posibila conectare la Lugoj? Cu un pic de risk management se vede ca a paria pe traversarea Carpatilor Meridionali cu PiSi in urmatorul deceniu nu e neaparat un pariu foarte sigur. De ce sa nu lucram la alternative ieftine?

Veti spune ca bani avem, nu conteaza. Pai atunci de ce mai economisim?? Da, absorbtia e proasta dar banii EU sunt totusi limitati. Decat sa ne napustim "primul venit primul servit", nu mai bine punem deoparte bani pentru A8 (sau DX8), A7, A13 (sau DX13) si alte proiecte care sunt la fel de importante dar au fost pregatite mai tarziu?

Altii vor spune ca vorbesc prostii, ca nu este SF de la Craiova la Severin. Sigur, dar cand discuti strategie nu trebuie sa te impiedici de toate detaliile, le rezolvi mai tarziu, conform strategiei.... Pana se atribuie Pitesti-Craiova (din nou, e un exemplu) este timp amplu pentru un SF mai departe.

Altii vor spune ca nu, ca ei au vazut in Occident si-n filme autostrazi si noi trebuie neaparat sa avem asa ceva chiar daca nu vom avea in veci trafic mai mare decat "un DN si ceva". Mda, nu pentru copii care joaca GTA si drive simulators se fac autostrazi, ci pentru economie, si trebuie facute economic.  Eu unul cred ca e mult mai economic sa se faca kilometri multi de drumuri de mare siguranta (cu mare viteza ca consecinta, nu obiectiv) decat kilometri de drum lat si scump. Pentru ca timpul si victimele costa bani pentru economie. Se poate oriunde face SF pt full profile (pentru cazul ca explodeaza dezvoltarea zonei) si implementat half-profile mai intai. Pe cand daca faci SF pentru DX cu geometrie proasta, asa va ramane veci.

Ca tot se vorbea de relief si densitatea populatiei, cred ca o retea "core" de autostrazi de 26m unde se va aduna tot traficul nu va avea efectul scontat in Romania. Chiar daca e gata PiSi, vor fi multi care vor avea nevoie de CoBra, chiar dava va fi gata A10 si CampiaTurzii-TarguMures, vor fi multi care au nevoie de TarguMures-Brasov, chiar daca va fi gata A8 vor fi multi care vor avea nevoie de Bacau-Brasov-Sibiu, etc. Ce sa mai vorbim de zone cum ar fi vestul si nordul tarii unde avem doar carioca pe harta in materie de drum de mare  siguranta desi e campie (deci ideea e aplicabila si in sud si est) si s-ar putea implementa usor prin largirea DNurilor si centuri (si largirea centurilor existente la 13m)

marisRO

"Chiar in momentul in care vorbim, conducerea companiei este analizata si vom lua o decizie pana la sfarsitul lunii", a spus Stroe, atunci cand jurnalistii l-au intrebat daca pentru intarzierile in inaugurarea autostrazilor promise la inceputul anului, respectiv circa 90 de kilometri, va raspunde intr-un fel conducerea CNAIR, relateaza Agerpres.

"Sunt 18 autostrazi in executie, mai mari sau mai mici. Fiecare proiect din cele 18 are un colectiv responsabil de realizarea sa, colectiv care este zilnic prezent pe santier, la CNAIR spre analiza, in minister unde sunt convocati constructorul si CNAIR. Fiecare colectiv din cele 18 are activitate zilnica timp de 30 de zile pe luna'', a subliniat Stroe.

Sursa: http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22098795-ministrul-transporturilor-conducerea-cnair-este-analizata-vom-lua-decizie-pana-sfarsitul-lunii-trebuie-operationalizata-compania-investitii-rutiere.htm

Ministrul isi mentine si tinta de 150 km pentru anul viitor.


Ionut

Ii trimite cineva tabelul asta, va rog eu frumos...



Nu sunt 18 proiecte, sunt 15. Iar aia cu 150 km e o MIZERIE.