Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Faptul că în prezent se expropriază culoare de 70 de metri se datorează fix acestei rațiuni, de a printre in culoar și relocarile de utilități. Au fost niste discuții aprige cu Curtea de Conturi prin 2010, care într-un final a acceptat. Problema e că, după cum bine știm, nu peste tot ajung 70 de metri. Exista deblee adânci care necesita o expropriere mai larga, sau rampele overpass-urile, sau nodurile rutiere, sau, evident, utilități. Și Curtea de Conturi strâmbă acum din nas la fiecare expropriere suplimentara, "pai voi ați zis in 2010 că 70 de metri va ajung pentru tot".

Evident că vorbim de o problema sistemica cauzata in primul rand de multa incompetenta, unii nu știu justifica de ce e nevoie de unele exproprieri, ceilalți nu sunt capabili sa inteleaga fenomenul.

Xenos

Curtea de conturi este deseori o calamitate care încurcă lucrurile. Iar abuzurile evidente - precum schimbatul băncilor din parcuri la 3 ani, cu altele noi - sunt ignorate. Că acolo sunt autorităţile locale, cu spate politic.

vancouver

Pe A7 culoarul de expropriere va fi de 100m. Si de acum in general se va merge la noile SF-uri (A13 etc) pe 100m.

Case closed.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Highlander

#6798
scuze dar cred ca nu am fost destul de explicit, propunerea mea era " o marire stg +dr de 50+50 =100m a latimii stabilite  acum" iar in ce priveste pozitia celor de la Curte "Curtea de Conturi strâmbă acum din nas la fiecare expropriere suplimentara" o Lege care sa stabileasca culoarul  cu aceasta  suplimentare la minim 170 M IN TOTAL ca o obligatie, ar face din Curtea de Conturi aparatorii Legii,asa ca sa-i impunem aceasta prin Lege votata in parlament.! Costul pare initial poate mare dar benefiiciile ar fi si mai mari, caci dupa cum stim economia nu e matematica, facilitarea absorbtiei suplimentare si mai rapide fara blocaje a minimum echivalentului a  100 km cota parte fonduri europene, ar angrena alte beneficii in economie ca un bulgare de zapada, plus ulterior am putea pe aceste suprafete ale statului s-a impunem Romsilva s-a faca perdele de protectie, sau s-a dezvoltam alte facilitati atat de necesare .

horatiu.cosma

In apropierea orașelor un culoar de 170 de metri ar fi prohibitiv ca și costuri. Reflexul de a compensa lipsa de gândire cu un text de lege a creat de-a lungul ultimilor ani o grămadă de probleme, urmate de alte peticiri ale peticirilor.

Highlander

perfect de acord, in apropierea oraselor CNAIR  poate solicita  ca exproprierea sa fie pe un culoar mai redus ca   latime, poate nici nu mai e nevoie de aceste latimi in aceste zone (e mai usor s-a faci o reducere cand "textul legii iti permite o latime maxima mai mare) sau s-a adopti un traseu la o distanta rezonabila de orase, cu accese bine dimensionate preferabil min 2+2

pasadia

Dar tocmai în apropierea orașelor ai avea nevoie de drumuri colectoare, de perdele de protecție fonica și cred că acolo e cu atât mai justificat. Căci altfel, a planta copaci între Timișoara și Arad e inutil. Pământul ăla e prea valoros pentru agricultură iar viscolele sunt inexistente.

Highlander

Perdele sunt necesare peste tot, nu doar in sud, ele nu sunt doar pentru viscol, dar clar ca nu stim toti toate zonele din tara si nu cunoastem toate situatiile locale (ex: tren pe ruta Arad -Timisoara acoperit total de zapada cu calatori cu tot 24 ore, calatorii fiind ajutati sa supavietuiasca pe cateva zone forate pentru aer si asta pe timpul lui NC cand  cfr era " a doua armata" ), sa nu credem ca perdelele irosesc teren valoros, ci din contra, vara pe seceta terenul poate fi si protejat de aceste perdele in plin camp  contra fenomenelor  de eroziune, etc. + ca astfel se pot realiza dr agricole atat de necesare pe margine, Hu chiar le realizeaza la nivel asfalt si daca in zona sunt stalpi LEA accesul si inteventia la acestia ar fii mult mai operativ. Dar oricum ideea era ca daca legea stabileste un maxim necesar acoperitor, cand se solicita mai putin de un functionar acesta nu poate fi acuzat de cheltuiala nejustificata sulimentara cand va cere mai putin acolo unde nu e necesara latimea maxima.

horatiu.cosma

Pe metropolitana Cluj au redus destul de mult culoarul de expropriere din cateva rațiuni:
-costul foarte mare al terenurilor; față de o zonă extravilană unde ăia 100 de metri în plus intră în zona de culturi, aici vorbim de 100 de metri care ar intra în blocuri/case/hale industriale; chiar și pe un culoar redus, mulți au plecat plângând din curtea Explan văzându-și afacerile distruse, nu vreau să știu ce ar fi fost dacă se alegea culoar extra
- costurile suplimentare ale soluțiilor tehnice pentru a ține ampriza drumului cât mai limitată (ziduri de sprijin, pământ armat etc) sunt eligibile din fonduri europene, în timp ce exproprierile suplimentare nu

Sunt de acord că în apropierea marilor orașe e nevoie de spațiu verde, drumuri colectoare, piste de biciclete și alte asemenea, dar parcă le-aș vedea gândite și implementate de autoritățile locale prin niște proiecte complementare, nu de către CNAIR.

Highlander

de acord cu tine, dar si s-a stai in plin camp ani intregi cu motiv ca nu ti s-a expropriat terenul si nu poti muta un stalp,  cand oricum e nevoie de perdele de protectie inseamna sa dai apa la moara celor ce trag de timp( si nu ma refer aici doar la cei din GR si IT ci si la cei din RO) in loc sa ai posibiliatea sa alegi rapid un compromis intre solutia simpla cu latimea maxima, cea optima dpdv financiar si cea optima tehnic eligibila.

TS30

Las mai jos ultimele date de pe harta CNAIR in comparatie cu datele din Sinteza:

A1 - SIBIU - BOITA PS1 - Stadiu fizic actual 14.39% de la 12.65%
A3 - COMARNIC - BRASOV - Stadiu fizic actual 39% de la 34.59%
A3 - OGRA - CAMPIA TURZII L2 - Stadiu fizic actual 93.69% de la 93.5%
A3 - OGRA - CAMPIA TURZII L3 - Stadiu fizic actual 32.76% de la 31.88%
A10 - SANTIMBRU - AIUD L2 - Stadiu fizic actual 71.15% de la 70.54%
A10 - SEBES - SANTIMBRU L1 - Stadiu fizic actual 89.50% de la 89.10%

mirceaeliade

t530 astea ar trebui sa fie progresele pe 30 de zile? Cei cu 0.5% sunt penibili

Gendan

Sunt cifrele din iunie. Diferentele de 0.X% vin de la un update undeva la inceputul lunii iulie. Practic, dupa ce au dat dabelul pe iunie, au mai facut la vreo saptamana un update. Prin prima saptamana din August vedem progresul pe luna asta.

TS30

#6808
^^
Se pare ca avem un update nou pe harta CNAIR.

A1 - SIBIU - BOITA PS1 - Stadiu fizic actual 15.28%
A3 - COMARNIC - BRASOV - Stadiu fizic actual 42.61%
A3 - OGRA - CAMPIA TURZII L2 - Stadiu fizic actual 93.85%
A3 - OGRA - CAMPIA TURZII L3 - Stadiu fizic actual 32.76%
A3 - BIHARIA - BORS - Stadiu fizic actual 100%
A7 - Stadiu fizic actual 67%
A10 - SANTIMBRU - AIUD L2 - Stadiu fizic actual 71.39%
A10 - SEBES - SANTIMBRU L1 - Stadiu fizic actual 89.50%

voicul

Si vor sa faca 32% pe A7 in 6 luni (care probabil vor fi vor 5 datorita vremii) ... da, da, daa ... sigur!

Ma leg de CNAIR, ca UMB a muncit super bine pe acest santier.