Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Cine le-o fi zis de 40 de km?... Ghici ciuperca. Dar stati ca si aia sunt optimisti, numai de-ar fi 40...

mirceaeliade

La un moment dat am estimat ca in medie un sector de autostrada in Ro se construieste cam in 4 ani.  Daca se semneaza anul asta contracte pe 300 de km, cam 100 vor fi terminati in 2 ani, inca 100 in 4 ani, si ultima 100 cam in 6 ani.  Nu pea are ce sa finalizeze guvernul asta, pt ca nu prea au ramas proiecte semnate de guvernele anterioare. 

Licitatia + selectia + semnarea unui proiect dureaza cam un an, asa ca in cele mai realiste-optimiste scenarii, un guvern are sanse sa termine un proiect lansat la licitatie de executie in minim 3 ani.  Nu am avut nici un guvern care sa stea 3 ani la putere.  Tot ce semneaza guvernul actual se va vedea in 2-6 ani.

Nu stiu daca e util sa ne ofticam ca nu deschidem mai mult in 2020, dar eu as alege sa ma bucur daa  guvernul asta reuseste sa semneze multe contracte inainte sa pice.  Daca numar bine vad ca au semnat 7 contracte, si ar mai avea sanse sa semneze inca vreo 8 anul asta.  Daca Dancila avea "20" de contracte in rulare, o buna parte s-ar fi putut deschide acum.  Dar ce semneaza guvernul acum, va profita urmatorul guvern.

naivu

Oftica nu este neaparat pt ca nu se deschide mai mult in 2020, ci mai ales pt ca se promit deschideri fanteziste, pt ca ne lasa cu senzatia ca suntem luati de prosti  >:(.
Foarte bine ca ai subliniat necesitatea existentei unor proiecte mature pt a putea lansa licitatii pentru executie; incearca sa convingi cat mai multi oameni din afara acestui forum de asta!
Din punctul meu de vedere, cel putin la fel de dezastros ca executiile lalaite de pe santiere ca Straco, Aktor sau Pizzarotti sau licitatiile interminabile din guvernarile trecute este faptul ca din vreo 14 elaborari de SF-uri licitate prin 2014 unul nu e gata nici acum (Sibiu-Fagaras), altul s-a facut doar pe jumatatea mai usoara (PiSi), iar restul au fost anulate!

pest1969

Observatii corecte.
O situatie a semnarilor din ultimii 5 ani ne arata ca suntem inca departe de ce ar trebui. Pana sa ajungem la 2-300 km semnati pe an, hai sa ajungem macar la 100.


2015: A3 10,10 km; A3 3,6 km; A3 15,69 km;                                                                   Total KM semnati: 29,39 km
2016: A3 6,5 km; A3 - 17,9 km;                                                                                       Total KM semnati:  24,4 km
2017: A3 6,3 km;                                                                                                            Total KM semnati:   6,3 km;
2018: A3 5,35 km; A7 - 16,27 km; DX12 TR1 1 - 17,7 km; DX12 TR2 - 39,85                      Total KM semnati:  79,17 km
2019: A0 lot 1 16,93 km; A0 lot 2 16,30 km; A0 lot 3 17,96 km; A1 lot 1(S-P) 13,17 km;     Total KM semnati:  64,36 km 
2020: A1 lot 5(S-P) 30,35 km; A3 4,5 km; A3 - 12,24 km; A3 - 28,55 km;                           Total KM semnati:  75,64 km

E clar ca nu poti finaliza ce nu ai inceput. Dezastrul a inceput in 2012-2013 cand un anume VVP l-a nominalizat pe Sova intaiul sa se ocupe de marile proiecte.

Daca A0 sud ar fi fost semnate in 2018, spre exemplu, cu toata poticneala birocratica a statului roman, azi am fi avut ceva front de lucru...

mirceaeliade

#6829
Dezastrul a inceput cand a venit la conducere un guvern orientat catre bugetari si cresteri salariale pentru voturi.  Din momentul ala, ce proiecte erau in derulare s-au taraganat, dar majoritatea tot au fost terminate (exceptie facand de ex dealul ursilor spre Deva).  Dar tot au trebuit sa gaseasca bani pentru proiectele semnate inainte.  Cum nu au mai semnat proiecte, incet incet au reusti sa stranga bani mai multi pentru pensii in loc de infrastructura. 

De asta zic ca e important sa se semneze, pt ca e destul de greu sa anulezi un contract semnat.  Se intampla.  Dar din vreo 10 contracte semnate nu cred ca se anuleaza mai mult de vreo 2, si din cele 8 ramase, o sa te trezesti cu vreo doua A10L2, dar restul de 6 tot vor fi terminate in sa zicem 2x timpul prevazut in contract.    E mult mai usor ca activist sa te iei de urmatorul Sova ca sa bage bani in proiecte semnate, decat sa te iei de urmatoarea Dancila si sa o intrebi de ce nu semneaza contracte deloc - ca vine si iti arunca cu praf in ochi cu urmatorul CoBra sau A8 in PPP. 

Poate ma repet, dar din punctul meu personal de vedere, e cel mai greu sa incepi, ca si daca incepi prost, de terminat cam tot termini odata.  Orice politician promite ca va da 1000 km in functie, dar putini actually reusesc sa dea drumul la contracte, proaste sau bune, cum or fi ele.  Daca maine cade guvernul dar a reusit sa porneasca 1000 km de contracte semnate, tot sunt multumit.  Eu sincer zic ca merita sa ne bucuram ca pornim santiere la "sute" de km, pt ca majoritatea la ce semneaza acum vor exista in vreo 5 ani, chiar daca vin cu chiu si vai.

PS: in afara de termene de ani,  numerele care le-am folosit mau sus au rolul pur de exemplu

mihai008

Ma tot uit la licitatia asta pt sectorul Zimbor - Poarta Salajului si sincer sunt uimit. Data limita de depunere a ofertelor a fost aprilie, in iunie am avut deja desemnat un castigator si s-a si semat contractul in iulie. Vorbim de 3 luni in care s-au depus ofertele, s-au analizat, s-a desemnat un castigator, NU AM AVUT CONTESTATII  O:-) si s-a semnat si contractul.

Cum s-a intamplat asta, nu stiu ... dar tare ne-am bucura daca ar merge toate licitatiile ca asta.





Powered by API/PUM imgur uploader

horatiu.cosma

Licitație lansată în martie 2019, nu e chiar o mega performanță. Până la depunerea ofertelor a stat suspendată așteptând să răspundă CNAIR la clarificări vreo 7-8 luni. După depunere într-adevăr a mers ok evaluarea, fiind doar 3 oferte.

vladioan_bv

@pest1969: doar 6,7 km? ce performanta.... :(

mihai008

Inteleg, multumesc @Horatiu.
Vad ca ofertantii au fost spaniloii de la FCC, turcii de la Nurol si UMB. Poate si faptul ca nu au participat contestatorii de meserie a grabit putin procesul.

Poate merge repejor si pe sectorul Zimbor - Nadasel pt ca avem doar doua oferte. Desi unul din ofertanti e CCCC care din ce am remarcat contesta tot.

razvan96

Confunzi CCCC cu China Railway, aia contesta tot.

horatiu.cosma


TEO73H11

Noi cu toți ne dorim inaugurări sau deschideri de noi km de drum nou dar pentru a se realiza acest lucru este nevoie de o bună pregătire a proiectelor și aducerea spre semnare de contracte  de execuție a cat mai mult proiecte iar în momentul actual unul prielnic investițiilor și cu un bun dg la Cnair ar trebui încheiate cat mai multe licitați  in cel mai scurt timp posibil și aici mă refer la Pitești -Sibiu complet,la Oradea - Cluj complet,la Craiova-Pitesti complet,la A 0 complet,la Galați -Braila, centura Oradea,legătură de la Timișoara ,pregătirea imediata spre licitație a Sibiu- Brașov și imediat posibil Ploiesti -Pascani sau un prim tronson din A 8 langa Tg .Mureș.Anul acesta va trebui sa ne mulțumim cu deschiderea a numai 23 de km de drum de mare viteză,respectiv Biharia -Bors și Iernut-Chetani,sperând anul viitor la mai mult respectiv în sfârșit la 41 km Sebes- Aiud,17km A7 centura Bacău,6 km Râșnov-Cristian,6km Ungheni -Tg.Mures și 5km de drum expres centura Satu Mare,poate centura Balș pe DX 12.





alin2pas

Pentru a avea cât mai multe tronsoane scoase la licitație, chiar dacă sunt prevăzute a fi realizate cu fonduri europene, trebuie să fie prevăzuți suficienți bani în buget pentru a fi achitate cheltuielile aferente care nu sunt eligibile pentru fonduri europene și cota-parte din lucrările eligibile care nu e decontată de UE, precum și o rezervă suficient de mare de bani pentru a achita la timp toate lucrările eligibile efectuate până la decontarea acestor lucrări de UE. La noi, fondurile pentru investiții au fost reduse ani la rând pentru a favoriza alte cheltuieli. Când multă vreme dai toți banii care-i ai pe mâncare și băutură, ajungi să umbli desculț.

reed

#6838
Salut,am vazut recent ca si in Cehia,pe tronsoanele reabilitate,se pune in culee sau central  data constructiei fiecarui pasa/pod.Acelasi sistem este si in Olanda si in Germania.Pacat ca la noi nu se face asa ceva.Cred ca le/ar fi oamenilor mai usor sa vada ce guvernari au facut sau nu autostrazi :lol:

voicul

De an ar fi loc, dar nu ai putea ghici care guvenare a facut acel lot de autostrada. Ar trebui alt lot pe care doar asta sa scrii.  :lol: