Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Drive_140

Quote from: horatiu.cosma on July 17, 2020, 02:53:38 PM
Mai studiază puțin stadiul proiectelor...

Sinteza are nevoie de promotie. Eu am fost pe forum vreo 2-3 ani si n-am stiut ca aceasta sinteza exista. Am gasit-o numai in 2018/2019.  :-[

mircea

"Trei sinteze la zece mii! Cine mai dorește? Cine mai poftește?"  :D
Cred că ai vrut să spui promovare.

horatiu.cosma

Promit că "promoția" 2020-2021 va fi mai promovată decât 2018-2019 pentru Sinteza Autostrăzilor  :lol:. Mie mi se pare destul de vizibilă, pe fundal diferit, pe cel mai accesat thread de pe forum (Autostrăzile), dar căutăm cu Ionuț o variantă să o promovăm și mai bine.

rebel

^^ nu se poate face sub news, macar dupa ce se actualizeaza :)

pelan87

Mai e si varianta redenumirii topicului, cei mai vechi pe forum stiu foarte bine ce inseamna "sinteza autostrazilor", dar pentru altii poate nu este asa de sugestiv titlul. O idee ar fi sa se numeasca "Stadiul actual al autostrazilor din Romania", sau poate "Autostrazi in Romania: istoricul si situatia actuala a proiectelor".
Insa si ideea de a o pune la News atunci cand apar actualizari mi se pare foarte oportuna.

TibiV

Pun aici pentru ca nu gasesc un topic general, desi nu va fi vorba doar despre autostrazi...

Quote
ANUNȚ DE PRESĂ
Bucureşti, 21.07.2020

Mâine, 22 iulie 2020, Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian BODE, va susține o conferință de presă având ca subiect prezentarea "Planului investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030", parte integrantă a PLANULUI NAȚIONAL DE INVESTIȚII ȘI RELANSARE ECONOMICĂ.
Conferința de presă va fi susținută la sediul MTIC, sala Albastră, începând cu ora 12.00.
Accesul reprezentanților mass-media se va face începând cu ora 11.30, cu obligativitatea respectării normele de siguranță sanitară.

BIROUL DE PRESĂ MTIC

Sursa: e-mail (nu cautati pe site-ul MTIC...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


voicul


ivladbogdan

A fost Ionut la stiri la ProTv acuma la 7. Au dat o bucatica de interviu de vreo 10 secunde.  :lol:
Bine punctat cu cariocile, apropo.

Ionut

Doar 10 secunde prind la Pro TV. Bune și alea. Am vorbit vreo 10 minute la Digi24 la 14.30 in direct despre același subiect.

TibiV

https://stirileprotv.ro/stiri/financiar/ministerul-transporturilor-a-facut-publica-strategia-pentru-urmatorul-deceniu-cati-kilometri-de-autostrada-vom-avea.html

72 de miliarde de euro ar putea să ajungă în infrastructura României. Este adevărat în următorii 10 ani.

Ministerul Transporturilor a făcut publică strategia pentru următorul deceniu când ar urma să avem de 4 ori mai mulţi kilometri de autostradă şi de drumuri expres. În plus, în oraşele mari sufocate de maşini ar urma să circule trenuri metropolitane.

La Cluj-Napoca va fi metrou iar, magistralele din capitală vor fi extinse. Planurile nu par realiste atrag însă atenţia asociaţiile de profil.

Cea mai mare sumă, peste 37 de miliarde de euro, ar urma să fie investită în infrastructură. Practic, potrivit oficialilor toate zonele ţării vor fi perfect conectate, promit reprezentanţii Ministerului Transporturilor, care admit însă că mai este mult de lucru inclusiv la proiectele începute acum mulţi ani şi neterminate.

Ministrul Transporturilor: "Coridorul principal Constanța-București-Sibiu-Nădlac obligatoriu trebuie să fie finalizat. Ce lipseşte din coridorul 4 şi anume inelul Bucureştiului, Sibiu-Piteşti şi tronsonul 2 din Lugoj deva sunt obiective pe care noi suntem obligaţi să le finanţăm şi să le finalizăm. Moldova nu are doar două proiecte importante. Vorbim de A13, Brasov-Bacău, vorbim de autostrada unirii, unde am înregistrat progrese".

Planul de investiţii pentru următorul deceniu aduce şi noutăţi: trenul metropolitan, care ar urma să reducă aglomeraţia din trafic în mai multe oraşe mari din ţară.

Robert Dobre, Director în Ministerul Transporturilor: "Nu doar cu nişte trenuri puse pe o şină existentă, ci şi cu noi opriri. Gândiţi-vă spre exemplu că am putea avea oprire în Pipera, Petricani, Andronache, Colentina, în bazine de captare foarte mari a populaţiei, cu concepte park&ride, fiecare dintre călători îşi poate lăsa maşina lângă gară şi să folosească transportul metropolitan".

Şi magistralele de metrou vor fi extinse. Apar 6 noi magistrale, conform planului. Se vor finaliza lucrările din Drumul Taberei, apare linia spre aeroport, dar şi linii noi care traversează oraşul.

Metrou va avea şi Cluj-Napoca. Vor fi 13 km şi 14 staţii între Gilău, Floreşti şi Cluj-Napoca.

1 miliard de euro va costa această linie, şi încă 7,8 miliarde magistralele din Capitală. Lucrările la reţeaua feroviară vor fi 19 miliarde de euro, astfel ca pentru toate proiectele de infrastructură anunţate va fi nevoie de 72,4 miliarde de euro.

Banii ar urma să vină din fonduri europene, din împrumuturi, dar şi de la buget. Ar urma să crească alocarea din PIB pentru infrastructura, de la 0,6%, la 2% pe an. Planul va rămâne câteva săptămâni în dezbatere publică.

Ionuţ Ciurea, Pro Infrastructura: "Nu au nicio legătură cu realitatea. Suntem foarte buni la a face planuri, de fapt nici nu putem să le spunem planuri. Sunt mai mult nişte hărţi colorate şi nişte linii aşa trasate pe hartă cu carioca, atât. De aici până la implementarea lor, noi avem promisiuni de genul acesta în fiecare an, cu atât mai mult în an electoral".

Cătălin Costache, Director în Ministerul Transporturilor: "O critică principală a planurilor de transport a fost că ele sunt nerealiste şi promit şi nu livrează nimic. într-adevăr planul nostru este ambiţios, însă cu măsurile de capacitate administrativă pe care le-am prezentat, considerăm că poate să se implementeze".

Până să fie gata planurile noi, Ministerul Transporturilor anunță că a obținut finanțare de la Banca europeană pentru reconstrucție și Dezvoltare. Banii vor fi folosiți pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov dar și pentru Sibiu-Pitești.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Da, pai ce sa zica și Costache... nici macar el nu crede.

PlayStation

"Suntem foarte avansaţi pe Autostrada Transilvania, unde în august vor fi finalizaţi 25 de kilometri şi avem toate condiţiile să fie daţi în trafic, pe VO (varianta ocolitoare - n.r.) Bacău, apoi pe cei 10 kilometri dintre Râşnov şi Cristian, unde antreprenorul s-a angajat că va finaliza cu opt luni mai devreme decât prevede contractul. De asemenea, la Rădăuţi, antreprenorul s-a angajat să finalizeze în acest an varianta ocolitoare. Deci acestea sunt obiectivele unde avem un progres fizic de 90% şi care vor putea fi date în trafic în acest an. De asemenea, Sebeş-Turda, cu cele două loturi, unde avem progres de peste 90%, noi ne dorim să fie finalizate şi date în trafic în acest an"

L-am citat pe ministrul Bode
Dintre toate "promisiunile" din acest citat cred ca se va deschide cu cele mai mari sanse iernut-chetabi, iar cu MARE noroc, sebes-turda lot 1
Restul, nu au multe sanse sa se deschida anul asta, dar traim si vedem

voicul

Cand pe A3 ai stadiu fizic de 50% la CNAIR si "avem progres de peste 90%" la MT ... realizezi ca ceva nu se leaga nici macar grosolan.
Probabil la A7 o sa faca fenta de gramatica, logica si bun simt si o sa zica ca a inaugurat ... partea de V!

Highlander

Pun aici, pentru ca e primul post, si este cred un topic general, deci  pentru toate proiectele de autostrazi... Va urmaresc de mult (5-6 ani cel putin) si  azi incerc sa fac o propunere pe care o sustin cu un calcul bazat pe o extrapolare a  unui exemplu luat de pe tronsonul Sebes-Turda . O decizie (din 2017 cand deja se batea pasul pe loc si nu doar pe acest tronson) de expropriere a terenurilor in extravilan stabilea o valoare de 3 euro/mp ( arabil, vie si de 10 ori mai mica, de 0,3 euro pt cel neproductiv) deci pentru traseul preponderent al A in RO am calculat o marire stg +dr de 50+50 =100m a latimii stabilite  acum ar duce la aprox 30 000 euro pe 100 m lungime (1ha) si la 300 000 pt 1km Cred ca o asumare a 30 mil euro cheltuiala in plus pt statul roman ca sa poata realiza 100 km / an ar fi  putin cand asfel in plus de realizarea perdelelelor de protectie atat de necesare am avea acces liber pentru  toate lucrarile adiacente, (mutari de retele de toate felurile, fara ca antreprenorii sa mai aiba alibiuri) optimizari de trasee inclusiv cu drumuri de sevitute, agricole sau de acces "civilizate" pentru riveranii ramasi cu cioturi de proprietati " in plop". O initiativa LEGISLATIVA, (cu sustinerea celor din acest FORUM) CARE SA IMPUNA ACEST LUCRU, ar elimina teama de Curtea de Conturi si alte institutii,  si ar debloca multe blocaje existente sau motive invocate.
Propunerea mea e doar o idee si sper ca vor fi si multe sugestii si prouneri de imbunatatire.