[TM] Transportul public in Timisoara

Started by TibiV, September 12, 2017, 11:36:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Oraşul din România unde a fost înfiinţat transportul public şcolar gratuit

Elevii care locuiesc în patru cartiere ale Timişoarei şi învaţă în şcoli aflate în centrul oraşului sunt duşi gratuit la cursuri, începând de luni, după ce municipalitatea a inaugurat transportul public şcolar, transmite corespondentul MEDIAFAX. "Ideea lansată acum trei ani, când am demarat procedurile de achiziţie de minibuze, de a asigura transport public special, dedicat, pentru elevi a ajuns la materializare astăzi (n.r. luni). Patru curse speciale, cu minibuse Mercedes, ultramoderne, confortabile şi sigure au transportat astăzi 73 de elevi din cartierele Calea Lipovei, Circumvalaţiunii, Calea Şagului şi Soarelui la liceele centrale Ion I.C. Brătianu, E. Ungureanu, C.D. Loga, Carmen Sylva şi, fiind pe traseu, Colegiul Bănăţean", a afirmat primarul Timişoarei, Nicolae Robu.

Mediafax

Dominik

You're in Steelers Country

Ionut

Timisoara a publicat licitatia pentru achizitia de tramvaie noi

Municipalitatea va achizitiona, intr-o prima etapa, 16 tramvaie noi, achizitie pentru care se va incheia un acord-cadru pe durata a patru ani. In aceasta perioada, municipalitatea din Timisoara poate exercita optiunea de a comanda inca 24 de tramvaie, suplimentar. In consecinta, pretul pentru noua achizitie este estimat intre 184,90 milioane lei (38,88 milioane euro) si 462,25 milioane lei (97,20 milioane euro). Contractul nu va fi impartit pe loturi.

Criteriul de atribuire urmareste cel mai bun raport calitate-pret, astfel, componenta financiara va avea o pondere de 70%, in timp ce oferta tehnica va avea o pondere de 30%. Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare, pentru prima comanda de 16 tramvaie noi, este 4 aprilie 2019. Oferta depusa trebuie sa fie valabila pana la 8 octombrie 2019.

Potrivit caietului de sarcini, se vor achizitiona tramvaie articulate cu podea complet coborâtă, acționate prin invertoare și motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la rețea de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice, cu post de conducere la un singur capăt și uși de acces pe partea dreaptă față de direcția de mers înainte.

Termenul de livrare a tramvaielor este de maxim 48 de luni de la data ordinului de începere a furnizare a produselor. Aceasta se va realiza etapizat, în funcție de necesitățile achizitorului, urmând a fi emise mai multe ordine de începere care vor conține numărul de tramvaie și termenul în care urmează a fi livrate (dar nu mai mult de 12 luni). Primul tramvai va fi livrat în maxim 18 luni de la data primului ordin de începere, inclusiv omologarea acestuia, iar restul tramvaielor vor fi livrate în maxim 12 luni de la ordinul de începere. Garanția totală a fiecărui tramvai livrat va fi de minim 5 ani de la data semnării de către achizitor a procesului verbal de recepție cantitativă și calitativă și punerea în circulație a tramvaiului.

Reamintim ca Timisoara a mai depus, in cateva randuri, documentatia pentru achizitia de tramvaie noi. Aceasta insa a tot fost respinsa, pe motiv de neconcordanta in anumite cereri.

ClubFeroviar.ro

elphax

de pe tion, ce este pt Timisoara in bold:

Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a reușit să lanseze licitația pentru ,,achiziționarea a 56 de autobuze electrice cu lungimea de cca. 18m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes", pentru Timișoara și Brașov.
[...]
Conform licitației de pe SEAP – Sistemul Electronic de Achiziții Publice, se are în vedere achiziționarea a două loturi, unul pe Timișoara și altul pe Brașov, iar valoarea totală a contractului este estimată la 184 de milioane de lei fără TVA, adică 219,5 milioane de lei cu tot cu TVA.

La jumătatea lunii ianuarie, consilierii locali au adoptat varianta finală a protocolului de parteneriat cu ministerul, hotărârea inițială fiind aprobată încă din iulie 2018.

Acordul se referă la achiziționarea a 44 de autobuze electrice cu lungimea de aproximativ 18 metri, cu o valoare totală de 132 de milioane de lei fără TVA, ceea ce înseamnă 157 de milioane de lei cu tot cu TVA, adică aproximativ 33 de milioane de euro.

MDRAP mai cumpără pentru Timișoara și 15 stații de încărcare rapidă, cu o valoare totală estimată la 7,5 milioane de lei fără TVA, adică 8,92 milioane de lei cu TVA, dar și 44 de stații de încărcare lentă, cu o valoare estimată de 5,5 milioane de lei fără TVA, mai precis 6,5 milioane lei cu tot cu TVA. Vorbim despre sume estimate pentru aceste achiziții, valoarea finală a acestora urmând să o aflăm abia după finalizarea licitațiilor.

Ofertele pot fi depuse până în 10 aprilie, la ora 15

Cuneo

Transport școlar și din Calea Martirilor. STPT mai scoate un minibuz pentru elevi

Încă un minibuz intră în sistemul de transport școlar al STPT. Va pleca din Calea Martirilor și va merge la Liceul Grigore Moisil și la Colegiul Național Bănățeană. Totodată, STPT prelungește și traseul minibuzului care pleacă din Soarelui.

http://www.tion.ro/transport-scolar-si-din-calea-martirilor-stpt-mai-scoate-un-minibuz-pentru-elevi/2193201

voicul

Dupa troleibuze si tramvaie autonome.

Primul oraş din România care cumpără tramvaie cu baterii a primit deja trei oferte – surse

Primăria municipiului Timişoara a reluat pe 2 februarie licitaţia pentru tramvaie iar până vineri, 7 februarie, au fost depuse deja trei oferte, au spus pentru ECONOMICA.NET surse din domeniu, fără a preciza numele ofertanţilor. Oraşul de pe Bega este primul din ţară care cumpără tramvaie cu baterii.

Primăria Timişoara vrea să cumpere 16 tramvaie articulate, valoarea contractului fiind estimată la 184,9 milioane de lei (40 milioane de euro) fără TVA, circa 2,5 milioane de euro/bucata.

Oraşul bănăţean lansase o licitaţie în acest sens în toamna anului trecut, dar pentru că nu a primit nicio ofertă, a anulat-o. Explicaţia pentru lipsa ofertelor ar fi "pretenţiile prea mari" ale autorităţii locale, care voia tramvaie cu autonomie de peste 60 kilometri.

În noul caiet de sarcini cere însă o autonomie de minim 10 km, iar reducerea pretenţiilor se vede în numărul de oferte primite, potrivit surselor noastre.

Contactat de către ECONOMICA.NET, primarul Timişoarei Nicolae Robu a spus că nu ştie cine sunt cei trei ofertanţi. Întrebat de ce cumpără tramvaie cu autonomie, edilul Timişoarei a explicat că "aşa se fac mai nou tramvaiele" şi că acestea pot fi utilizate şi în cazurile în care se derulează diverse lucrări, există pene de curent sau se defectează tramvaiul la sistemul de alimentare.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor la noua licitaţie este 8 aprilie 2019, conform datelor din SICAP.

În baza contractului pentru cele 16 tramvaie, Primăria Timişoarei poate achiziţiona suplimentar 24 de tramvaie, caz în care valoarea achiziţiei creşte la 462,25 milioane de lei (98 milioane de euro).

http://www.economica.net/primul-oras-din-romania-care-cumpara-tramvaie-cu-baterii-a-primit-deja-trei-oferte-surse_164628.html


Ionut

În mintea mea tramvai "autonom" inseamna fără sofer/vatman. Dar na, detalii. :)


punmeister

Quote from: Ionut on February 05, 2019, 07:49:04 AM
Timisoara a publicat licitatia pentru achizitia de tramvaie noi
Electroputere VFU a depus contestatie.

tvg 82

Contestatie la ce?...n-a avut loc nici o licitatie :o

punmeister


Vlad94


razvan96

#57
La licitatia pentru cele 44 de autobuze electrice de 18 m au depus oferta BYD, Bozankaya (Sileo) si Solaris.

Cuneo

#58
S-a incheiat licitatia pentru cumpararea primelor tramvaie noi pe baterii, pentru Timisoara. Trei firme vor sa construiasca garniturile

TIMISOARA. Lansata la inceputul lunii februarie si apoi blocata, dupa ce o firma a depus contestatie la caietul de sarcini, in sfarsit licitatia pentru cumpararea de tramvaie noi, pe baterii, pe care Primaria Timisoara vrea sa le cumpere, pe bani europeni, a fost finalizata.

Trei firme, printre care si VFU Pascani, cea care a blocat licitatia, s-au aratat interesate sa construiasca tramvaiele, dupa specificatiile cerute de municipalitate.

Pe langa cei de la Pascani, turcii de la Bozankaya Otomotiv Mak si polonezii de la Pojazdy Szynowe Pesa au depus oferte pentru a furnizarea de tramvaie noi catre Timisoara.

Licitatia a fost lansata pentru 16 tramvaie, iar  valoarea contractului este estimata la peste 40 de milioane de euro fara TVA, aceasta insemnand mai bine de 2,5 milioane de euro/bucata. E prevazuta insa si o suma mai mare, de peste 100 de milioane de euro, pentru situatia in care municipalitatea decide sa suplimenteze numarul de garnituri si sa achizitioneze 40 de tramvaie.

In urma cu aproximativ doua saptamani, consilierii locali si-au dat si ei acordul asupra a doua proiecte in urma carora parcul Societatii de Transport Public Timisoara sa poatea primi aceste tramvaie nou noute, in serii de cate 7.

In raportul de specialitate al Hotararii de Consiliu este prevazuta si cumpararea de diferite echipamente.

,,Achizitia va cuprinde si urmatoarele, care vor fi incluse in pret: amenajari, dispozitive, echipamente, scule specifice tipului de tramvai oferit, necesare pentru reparatia si mentenanta tramvaielor la S.T.P.T., strung de rectificat profil bandaj si accesoriile si dispozitivele necesare functionarii acestuia, precum si profilograf electronic in vederea masurarii, montorizarii si controlului profilului bandajului, scolarizarea si atestarea personalului S.T.P.T., asigurarea reprezentantei de service in regim permanent la sediul S.T.P.T. pe toata perioada de garantie, materiale consumabile si piese de schimb necesare pentru procesul de mentenanta in perioada de garantie, stoc de piese de schimb si subansamble, consumabile in regim de custodie la S.T.P.T., consultanta tehnica pentru amenajarea logistica, dotari cu echipamente si dispozitive (specifice tipului de tramvai achizitionat), scolarizarea si atestarea profesionala a personalului, sprijin pentru avizarea si certificarea in vederea desfasurarii activitatii de catre autoritatile competente: AFER, BRM, ISCIR, etc. ce vor fi realizate pana la furnizarea primului tramvai,,, se mai arata in raportul de specialitate.

In perioada urmatoare, reprezentantii Primariei Timisoara vor proceda la analizarea ofertelor depuse de catre cele trei firme, urmand sa anunte si  un castigator al licitatiei.

Va reamintim, Electroputere VFU Pascani s-a ocupat de transformarea unora dintre batranele tramvaie ale Timisoarei in actualele garnituri Armonia.

Turcii de la Bozankaya Otomotiv Mak vin cu experienta unei companii care fiinteaza de 30 de ani si e recunoscuta pentru inovatiile in dezvoltarea unor produse prietenoase cu mediul.

Pesa este cel mai mare producator de trenuri al Poloniei si furnizeaza servicii de modernizare, mentenanta, reparatii de material rulant. E un simbol al industriei poloneze moderne, achizitionat de stat.

In Romania, Pesa a mai livrat tramvaie in Cluj-Napoca. Este vorba de un lot de 12 garnituri achizitionate in 2012, la pretul de 1,4 milioane euro fara TVA.

Valoarea contractului pentru Timisoara pe care toti acesti producatori il ravnesc este estimata la peste 40 de milioane de euro fara TVA, aceasta insemnand mai bine de 2,5 milioane de euro/bucata. E prevazuta insa si o suma mai mare, de peste 100 de milioane de euro, pentru situatia in care municipalitatea decide sa suplimenteze numarul de garnituri si sa achizitioneze 40 de tramvaie.

Evaluarea ofertelor va tine seama de pret, de mentenanta (costul reparatiilor si mentenanta pana la 1 milion de km), termenul de garantie si autonomia garniturilor.

Va reamintim, Primaria Timisoara a fost data in judecata tocmai de firma Electroputere VFU Pascani care solicita 750.000 de euro, reprezentand cheltuieli neprevazute in timpul operatiunii de modernizare a 16 dintre tramvaiele Armonia. Aceeasi firma a contestat si alte licitatii din tara pentru cumpararea de tramvaie, la Ploiesti, Braila si Galati.

Tramvaiele vechi care circula acum in Timisoara au fost fabricate intre anii 1962 si 1973 si au depasit cu mult momenul la care puteau fi casate.

OpiniaTimisoarei.ro

Ionut

Sholmo Motors BYD, Bozankaya Otomotiv și Solaris Bus sunt ofertanții licitației pentru 56 autobuze electrice articulate pentru Brașov și Timișoara

Cele 3 companii au ofertat în cadrul licitației pentru ,,Achiziționarea de 56 autobuze electrice cu lungimea de cca.18m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes", cu o valoare estimată la 184 milioane lei, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 10.10.2019.

– Lotul nr.2 -Achizitionarea de autobuze electrice cu lungimea de cca. 18 m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes pentru Municipiul Timișoara -44 autobuze electrice de cca. 18m destinate transportului public urban de călători în relief de şes -15 de staţii de încărcare rapidă – 44 de staţii de încărcare lentă

Mobilitate.eu