DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Interesanta ideea cu tunelul - cred ca e o chestie care ar trebui construita cat de curand. E nevoie de inca o trecere a Dunarii... cam ieri.

Linia ferata Fetesti - Cernavoda - Constanta este cea mai congestionata din tara. Nu se pot oferi frecventele necesare la calatori, nu se pot oferi trasele necesare la marfa - si asta astazi, si asta din cauza de saturatie. E o linie gatuita, care afecteaza competitivitatea tarii. Gaturiea cu o singura linie spre portul principal trebuie neaparat rezolvata cumva.

In viitorul apropiat o sa avem tot mai multa marfa de carat in ambele directii (Romania se dezvolta si creste - ca atare va si exporta mai mult, va si importa mai mult, ca romanii vor dori tot felul de marfuri pe care si le vor permite din ce in ce mai mult). Pe urma, economia europeana cere "decarbonizare" si "eficienta" - adica ne asteptam ca tot mai multe containere sa circule pe calea ferata, nu pe sosea...

O trecere noua feroviara va rezolva chestiile astea, si un tunel are mai multe avantaje fata de un pod (si da, cel strategic e important si el). Intrebarea e unde ar fi cea mai buna solutie - Calarasi, Fetesti, Harsova, Braila, Galati sunt optiuni cu avantaje si dezavantaje.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

Ideea nu e deloc noua, e chiar foarte veche si a fost prima data avansata de fostul inginer sef al transporturilor belgiene ce la ora aceea (anii '90) era emisarul UE pentru transporturi in Romania.
Argumentele pro erau in principal ca avem santiere navale cu docuri uscate la Dunare si natura aluvionara a albiei, singurul argument contra e costul cu cca 40% mai ridicat decat pentru un pod de orice fel.
Dar si diferentele sunt imense, un segment din asta de tunel imersat are dimensiuni mai mari ca un teren de fotbal atat pe latime cat si pe lungime, ar cuprinde usor atat o autostrada cat si o magistrala CF plus tunelele de serviciu si de ventilatie aferente, se aduce prin plutire pe apa si se scufunda direct in amplasamentul definitiv.
Sa te apuci sa faci tunele CF pe sub Dunare cu TBM ar fi simpla prostie...ar costa dublu sau triplu si ar dura tot dublu sau triplu.

runner

Quote from: subway on October 09, 2020, 10:45:03 PM
Daca e sa vorbim desire visuri de viitor, ce mi-as mai dori ar fi un tunel imersat (rutier+CF) pe sub Dunare, pentru ca avem absolut tot ce ne trebuie pentru asa ceva si ar insemna enorm, luarea in posesiune definitiva a Dobrogei la tara muma cu o conexiune stabila terestra! Din pacate un pod e o constructie deosebit de spectaculoasa dar si extrem de sensibila, poate fi oricand usor distrusa de un inamic perfid.
Ce parere aveti? Olandezii, belgienii, turcii pot si noi nu?
Cu vecinii nu m-as lansa la asa ceva, cu podurile e relativ simplu, se impute treaba le dinamitam si mai vedem noi...

O parte din visuri teoretic ar trebui sa se concretizeze. Ideea cu tunelul sub Dunare nu e noua, ba chiar era cu un pas inainte la Galati:

1) https://www.viata-libera.ro/politica-administratie/125258-primarul-ionut-pucheanu-fortat-sa-construiasca-tunelul-pe-sub-dunare

si urmarea anuntata de curand pe 28.09.2020

2) https://www.viata-libera.ro/prima-pagina/153084-primaria-galati-buna-de-plata-pentru-tunelul-pe-sub-dunare-proces-pierdut-in-prima-instanta

Totul e sa fie vointa!  :)

tom_sawyer

Povestea cu tunelul de la Galați a fost o prostie de la bun început din cauza căreia podul de la Brăila a fost întârziat cu câțiva ani.

Și așa s-au chinuit să facă podul cât de cât rentabil, au tras toate DX-urile pe la pod, cine ar mai băga o căruță de bani în tunel la Galați când ai podul la o aruncătură de băț?

fulger nc

 Da , povestea cu tunelul sustinuta de fostul primar Stan a tinut pe loc podul.
Acum ideea cu tunelul nu e rea , mai ales daca tinem cont de anuntul recent privind autostrada si cf intre Romania si Polonia.
Personal nu stiu daca e musai ca trecerea sa se faca pe la Galati , sau doar daca e un anunt vehiculat in preajma alegerilor. Daca e serios banuiesc ca o sa faca vreun studiu.

runner

Sigur ca da. Toata povestea asta a tinut podul pe loc pana s-a hotarat construirea podului la Braila. Inca de pe atunci spuneam, ca noi nu avem nici macar un pod peste Dunare , daramite sa facem direct tunel pe sub el.
Cert e ca e deja un studiu facut si sunt niste pasi parcursi, asta nu inseamna ca nu vom avea vreodata si un tunel sub Dunare, iar locatia in jurul Galatiului are sens !

tom_sawyer

@runner: primul link din Viața Liberă postat mai sus este un articol publicat pe 1 aprilie, deci fake news.

subway

Est de Galati ar fi prea aproape de o granita usor periculoasa in caz ca Ucraina basculeaza. O astfel de cale de transport strategica trebuie amplasata mai spre interiorul teritoriului ca sa poata fi si aparata de neprieteni si nu poate avea alta tinta finala decat portul Constanta. Zona noastra de interes strategic militar in Dobrogea e intre Cap Midia si Babadag ca sa contracarezi Sevastopolul Crimeei, portavionul si fortul natural al Rusiei la Marea Neagra. La Calarasi-Silistra un pod rutier ar fi suficient, eventual platit mai mult de bulgari decat de noi, ca ei ar fi cei mai interesati ca si la Calafat.
Pe zona de sud ar fi probabil doar Giurgiu-Ruse sau Turnu Magurele-Nicopole pentru a permite accesul fortelor aliate dinspre Salonic in caz de stejar extrema urgenta.
Daca e sa recapitulam traversarile existente, la Portile de fier e mai mult sarbeasca, la Vidin e bulgareasca, la Giurgiu e ruseasca, doar cele spre Dobrogea sunt pur romanesti.
In rest Cadrilaterul l-am pierdut, Bugeacul la fel, de Timoc nu mai vorbesc, n-a fost mai niciodata al nostru.
Am pierdut sudul Basarabiei dar am castigat Dobrogea, o tranzactie mai degraba castigatoare decat pierzatoare.
Cu Bulgaria treburile sunt practic transate, interesele lor vitale sunt mai degraba catre sud-vest si nu catre nord-est.
Minoritatea noastra turco-tatara dobrogeana ca si minoritatea noastra lipoveneasca sunt super-loaiale si recunoscatoare statului roman pentru protectia generoasa acordata,bulgari in Dobrogea nu mai sunt in urma schimburilor de populatii efectuate, am relocat acolo machidoni, olteni si moldoveni si astia nu se vor lasa dusi de acolo chiar asa cu una-doua.
Bulgaria chiar nu constituie cine stie ce amenintare, au pierdut trei-patru razboaie la rand in confruntarile regionale, adio si-un castravete verde cornishon murat. Singurul regret ramane ca n-am putut pastra Balcicul.


subway

L-a mai udat ploaia la radacina!
:) :) :)
Sa speram ca nu da iama covidul prin santier!
Si va propun sa punem deocamdata punct la discutiile despre un viitor tunel, am vrut doar sa va descriu eventualele viitoare proiecte ingineresti majore la Dunarea de jos si nu sa abat atentia de la actualul proiect in curs de executie.
P.S.
Avem o ferestruica pe turnuri, oare la ce va servi? Ca nu te apuci sa faci ferestruici doar din ratiuni estetice sau de iluminat interior natural...
Sa fie zona in care o sa vina tablierul? Cam asa pare.

mirceaVRo

Intreb si eu de curios, pe exteriorul turnurilor se mai adauga o hidroizolatie sau ceva in plus ?

Skynick


subway

Hidroizolatie pentru ce?
Un beton bun e suficient de impermeabil!
Si cel mai trainic si mai frumos beton e cel <de fatza vazuta>!
:)
Nu are niciun rost sa asezi o haina de proasta calitate peste o structura sanatoasa bine facuta.

runner

Quote from: tom_sawyer on October 11, 2020, 04:41:53 PM
@runner: primul link din Viața Liberă postat mai sus este un articol publicat pe 1 aprilie, deci fake news.

Primul link nu e nici un fake vb.de 01.04.2019 (acum 1 an si ceva), celalalt articol e pe 28.09.2020 evolutia litigilor.

Uite un alt articol mai edificator :

https://cetateanul.net/articol-principal/tunelul-pe-sub-dunare-galati/

publicat pe 29.03.2019 cu cateva zile inaintesw 1 aprilie :)

Cred ca nu mai are rost sa adaug cine sunt "Ernst & Young" !

subway

Eu zic ca am explicitat destul de ce solutia cu tunel la Galati ar fi fost complet nefericita si nepotrivita, a fost doar un flaps in vesnica rivalitate Braila-Galati si nu avea cum sa castige in pofida tuturor evidentelor. Cand supralicitezi mai mult decat e cazul se numeste cacialma...si spun asta desi sunt un mare partizan al solutiilor subterane!