DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

fulger nc

 Legat de sabotaj ..orice proiect poate fi sabotat.
O masina plina cu explosibil ce trece prin tunel ..in ajunul unui eveniment , il poate bloca.
Ne amintim chestii cu barci ale vecinilor scufundate pe un brat ..fara avertisment.
Dar din prisma de a avea un tunel pe sub dunare ..sa poti trece cu trenul sau masina ..ar fi ceva super.
Plus ca ar fi ..ca daca ai mai multe treceri ai mai multe posibilitati de a trece si mai multe obiective de distrus de catre inamic.Cu podul de la Braila ai o alternativa rapida "la pas" ptr efectivele de la Galati , Focsani ..principala forta blindata a Romaniei de a ajunge prin nordul Dobrogei .Ar cadea pe mai multe directii rapid in Dobrogea.Ma opresc aici , ca suntem ofg-topic.

subway

Forta nu e singurul element, trebuie totdeauna sa ai in vedere si deplasarea/deformatia. Am avut parte la facultate de un profesor faimos care avea o vorba, nu e podar adevarat cel care nu-si poate da seama si nu simte cum se deformeaza podul cand se aseaza musca pe el!
Cata dreptate avea domnul profesor, stia el ce stia si stia bine!
Cat despre cabluri trebuie sa privesti taman invers, cablurile apasa pe turnuri nu turnurile sunt <agatate> sau sprijinite de cabluri
Despre aditivi ar fi multe de vorbit, uzuali sunt intarzietorii/acceleratorii de priza dar si plastifiantii/fluidifiantii care permit o ratie mai buna apa/ciment pastrand totusi lucrabilitatea betonului sau aditivii ce imbunatatesc impermeabilitatea la apa si umiditate ori antigelifiantii pentru temperaturi scazute, uneori te si miri cate bricfusuri a inventat chimia zilelor noastre in materie!

Feri


fulger nc

 Da , banuiesc ca da.
Cu o luneta gradata de pe axul pilonului si cu metrul cand o fi terminat ma duc.La margine de astea o sa fie o zona superba partea asta cand o sa fie terminata , in zona o sa fie expozitie de poduri ..hobanatul de la centura Galatiului , viaductul spre combinat , podul peste Siret , adunate si cele de cale ferata si viaductele ce se vor face odata cu centura Galatiului ..o sa fie cam de toate.

subway

P.S.
Daca e sa ne jucam de-a scenariile catastrofice cam cum ar fi sa vina un tir si sa reteze la rand toate suspantele de pe o parte a podului pe niste zeci/sute de metri?
De chestia asta ce mai zici? L-ar cam scoate din functiune ceva timp nu?
Cam ceva de genul asta am invatat la armata despre distrugerea cailor de comunicatie, ca sa scoti din functiune un pod nu-ti trebuie cine stie ce forte sau tone de explozibili, trebuie doar sa-i depistezi punctul sensibil si sa-l lovesti doar acolo cu mijloace minime, pare simplu dar iti mai trebuie si ceva glagore si stiinta de carte pentru asta!

subway

In alta ordine de idei a intrebat cineva la ce ar putea folosi acele tevusti inglobate. Banuiesc (nu sunt sigur) ca ar putea fi pentru ceva aparatura de monitorizare a comportarii, instalatie de paratraznet sigur nu, desi e obligatorie, aia nu se inglobeaza in beton niciodata.

fulger nc

 Te referi la cele din piloni , sau cele din pamint , de unde vor fi cablurile de ancorare?

subway

Te referi la suspante?
Suspantele sunt denumirea potrivita pentru cablurile subtiri verticale (uzual la noi se foloseste denumirea generica de tiranti) de care e <suspendat> tablierul de cablurile principale de rezistenta, la astea m-am referit, ca nu ai cum sa belesti cu tirul cablurile principale...
Sau te refereai la tevusti?
Tevustile despre care era vorba sunt inglobate in peretii turnurilor. In blocurile de ancoraj sunt inglobate tecile prin care vor veni cablurile principale de rezistenta...

subway

Revenind la problema forta/deplasare, apasarea cablurilor pe turnuri naste teoretic o compresiune centrica (uniform distribuita pe sectiunea transversala a turnului) dar chiar si cea mai mica deplasare a varfului turnului naste o compresiune excentrica ce are ca efect o compresiune insotita de moment incovoietor. Cu cat mai mare deplasarea varfului (data de flexibilitatea turnului) cu atat mai mare excentricitatea compresiunii si deci marimea efortului incovoietor la baza turnului.
E cat de cat mai clar acum cam ce se intampla acolo?


Ionut

Not funny guys. Este mișto sa stai sa citesti asa "dezbateri", însă nu ca moderator. Bine ar fi daca ati putea vorbi incluzând respectul reciproc... valabil de ambele părți (experți și diletanți).

fulger nc

@subway
O mica completare si ma opresc ..ca se supara @Ionut.
Cel putin pina la un set de poze noi.
Legat de momentul incovoietor si compresiune ai dreptate  , cu o mica completare.Miscarea ce se transmite cablurilor in lateral dinspre piloni , valida in cazul cutremurelor , unde forta se transmite dinspre piloni , inspre cabluri , suspante si tablier banuiesc ca poate afecta ,muta compresiunea.In cazul fortelor aerodinamice , astea sunt mai mari dinspre , tablier , suspante si cabluri catre piloni.Oricum eu sunt de parere ca momentul de compresiune , directia sa e mai importanta ptr "tasarea" terenului , decat aparitia unei tensiuni in piloni.

  Ca sa inteleg solutia in ansamblul ei , merg putin mai departe decit spectrul normal de comportare a diferitelor sectiuni ..privind rezistenta materialelor.Ca sa se inteleaga putin ..metalele la viteza si temperatura foarte mare se comporta ca fluidele in reactii ..nu ca solidele.De ex: Un proiectil sageata indeparteaza blindajul in sectiunea in care intra ..nu il indoaie.
  Aici solul nu e foarte rezistent si de aia am spus de hopa mitica ..sau o corabie si catarg , sa ii spunem. De asta banuiesc si talpa cu forma de cilindri umpluta cu material poros( se intrebau mai multi..imi pare de ce nu ii umplu cu beton..ptr rezistenta) si ancorele(pilonii)..multe la numar.
Ptr a asigura stabilitatea pilonilor si a ii izola de miscarile seismice ..sa nu le transmita restului structurii ca ansamblu( e putin impropriu spus ..ptr ca tablierul si elementele de sustinere ..nu formeaza o structura unitara cu pilonii).
Mersi de explicatie ptr cum se numesc diferitele elemente si imi cer scuze ptr cei pe care nu ii intereseaza discutiile de gen .
Asteptam poze !!

TibiV

Quote from: fulger nc on October 10, 2020, 02:39:31 PM
@subway
...metalele la viteza si temperatura foarte mare se comporta ca fluidele in reactii ..nu ca solidele.De ex: Un proiectil sageata indeparteaza blindajul in sectiunea in care intra ..nu il indoaie.

Doar ca la poduri nu ai nimic "incins" la peste 800-1000 grade Celsius...

Dar e misto analogia...
Insa nu doar proiectilele "sageata" (cunoscute in literatura militara ca " proiectile subcalibru ") au aceasta proprietate.
Proiectilele cumulative au o proprietate similara - puri si simplu lichefiaza blindajul in zona de impact.
Doar proiectilele perforante "indoaie" blindajul. Dar astea au cam "iesit din moda" in ultimii 50 de ani....

Oricum, imi place ca te documentezi...  ;)

Cat despre fortele si momentele intr-un hobanat de asemenea dimensiuni, eu nu ma risc sa fac analize si predictii.
Desi sunt inginer, si am facut toata "Rezistenta materialelor" necesara unui politehnist...

Dar noi discutam acolo despre chestii de cel mult un metru. Cu o "durata de viata normata" de 10-15 ani.
Pentru "chestii serioase", care trebuie sa dureze cel putin un secol, l-as lasa pe subway sa isi dea cu parerea - si probabil ne va trimite la altii,  mult mai comptenti....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


subway

Principiul cu <hopa mitica> e corect in conditiile de sol din amplasament.
Dragi colegi, as avea o mica rugaminte, hai sa luam lucrurile metodic si pe rand si sa despicam firul in patru, voi incerca sa explicitez in termeni cat mai simpli si pe intelesul tuturor. Altfel daca amestecam totul la gramada iese talmes-balmes!
:)