DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

zuma80

Mersi @ddfab, deci teoretic undeva la 15 decembrie, cel putin pilonul brailean, ar trebui sa fie aproape gata.
Pentru A6!

hvm

Nu stiu daca am inteles eu gresit, dar din ce am inteles trebuie sa se toarne continuu 24x7 pana cand se termina stalpii. Asta inseamna ca o sa lucreze non stop si de craciun si de revelion si in caz de de ninsoare tot se continua turnarea (in special frig sub -10C - candva mi-a spus cineva ca s-ar putea turna beton pana la temperatura aceasta)?

In cazul acesta si in ideea ca 20 de m au fost deja facuti am avea urmatoarele sitatii:

  • 1.75m/zi asta ar insemna 98 de zile, undeva in 15-20 ianuarie
  • 2m/zi atunci ar fi undeva la 86 de zile. Deci un interval de timp in jurul anului nou.

Curiozitatea mea este daca trebuie sa lucreze 24x7 pana termine, caz in care mie mi se pare ca au riscat fiindca daca avem o iarna grea cu temperaturi sub -10C atunci numai daca fac un fel de camera in jurul turnului si o tin incalzita ar putea continua turnarea (nu zic ca nu sunt solutii, sunt doar curios cum se face).
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

subway

Cum am mai zis, e contra cronometru, pe masura ce exerseaza probabil ca ritmul de betonare o sa se intensifice iar reteta de betoane va trebui adaptata permanent la conditiile meteorologice ambientale...

Skynick

si poate pe masura ce se micsoreaza sectinea, se mareste ritmul.

subway

Nu sectiunea conteaza ci ritmul si inaltimea de turnare, operatiunile preliminare de armare, volumul de beton nu e factorul determinant, variatiile sunt relativ insignifiante...nu conteaza o cifa doua in plus sau in minus.
Asa cum v-am mai spus, sectiunea transversala depinde in principal de forta de compresiune transmisa vertical de cablurile principale de suspensie din greutatea tablierului si a vehiculelor si doar in secundar de greutatea proprie a portiunii de turn de deasupra...
Uitati-va pe cifrele deja publicate ca sa va faceti o imagine cat de cat mai exacta!
Eu am facut doar analize calitative nu cantitative...dar cifrele nu fac decat sa le confirme.
Experienta bat-o vina!
:)
P.S.
Am avut un coleg (saracul s-a prapadit acum de curand) care-si facea mai intai niste socoteli preliminare, facea proiectul si abia apoi se apuca de calculele exacte de verificare si pot sa va spun ca n-a dat niciodata gres, era invariabil fruntas pe ramura!
Nu-i fac public numele aici desi a avut contributii remarcabile la proiectarea statiilor metroului bucurestean.
Nu recomand nimanui o astfel de procedura, doresc doar sa subliniez ca o predimensionare corecta e cheia succesului, altfel bajbai in neant...
Si nici nu-i banuiesc pe constructorii unui pod peste Bosfor ca nu s-ar pricepe sa alcatuiasca asa cum trebuie un pod peste Dunare la Braila noastra...

subway

Daca e sa vorbim desire visuri de viitor, ce mi-as mai dori ar fi un tunel imersat (rutier+CF) pe sub Dunare, pentru ca avem absolut tot ce ne trebuie pentru asa ceva si ar insemna enorm, luarea in posesiune definitiva a Dobrogei la tara muma cu o conexiune stabila terestra! Din pacate un pod e o constructie deosebit de spectaculoasa dar si extrem de sensibila, poate fi oricand usor distrusa de un inamic perfid.
Ce parere aveti? Olandezii, belgienii, turcii pot si noi nu?
Cu vecinii nu m-as lansa la asa ceva, cu podurile e relativ simplu, se impute treaba le dinamitam si mai vedem noi...

ghrt

Portalurile şi traseul subteran vor fi cunoscute cu precizie şi sunt rachete suficient de performante, cele antibuncăr, care pot distruge construcţiile subterane.

Dacă dorim ca ţară un proiect signature, deşi economic nu suntem deloc acolo, putem visa la HSR / Maglev Cluj - Bucureşti. Ceea ce aduce în discuţie podul de la Grădiştea... nici aicea încă n-am ajuns...
Cont (aproape) inactiv.

subway

Prin apa toate rachetele alea ale tale sunt doar petarde fasaite...apa e cel mai bun bunker daca nu stiai...

ghrt

Intră în tunel prin portal. Au precizie în a lovi o uşă.
Cont (aproape) inactiv.


subway

Portalul e pe uscat, se repara un-doi!
Si nu-mi explica mie cum e cu distrugerea/refacerea cailor de comunicatie ca n-ai facut armata la CF!!!
Sau e doar asa de garagatza?
:)
Daca nu intra inamicul cu un comando in tunelul subacvatic cocosati de explozibili e indestructibil, baga bine la cap treaba asta!

fulger nc

 Cand m-am referit la turnuri ..am vrut doar sa avem un ordin de marime pe inaltime.
E greu sa lucrezi la inaltime ..nu bate vantul cum isi imagineaza unii , dar din firma in care lucram(reparatii industriale ..cu oameni plecati de la Stizo , care imi pare a fost singura la momentul ei specializata pe lucrari la inaltime) , erau putini care sa poata lucra la cote de 100.
Si problema nu era pe schele ..ci cand trebuia sa lucrezi in nacele in bataia vantului si se mai bloca vreo roata , sau pe schele formate din scari agatatoare.
Si ordinul de marime e ca turnurile sunt foarte inalte..banuiesc ca sunt calcule ptr rezistenta cablului si masa lui si pe motive de rezistenta se fac pilonii mai inalti.
Poate multi au inteles de o forma gresita fortele ce actioneaza , nu sunt inginer , nu mai activez in domeniu de mult si nu imi mai sunt familiari termenii specifici.

Ca sa simplific ..pilonii sunt un fel de hopa mitica foarte inalti care sustin un mare pendul pe orizontala.Cu greutatea unui portavion usor ..sau a vreo 200 locomotive.
Pendulul acesta nu are forte uniforme dezvoltate pe toata lungimea sa si cu toate ca are permise miscari pe orizontala , acestea trebuie mentinute intre niste limite.La unele poduri se monteaza amortizoare de vibratii , etc.
  Aici lungimea cablurilor si inaltimea pilonilor amplifica miscarile de jos.O miscare de sus de 10 cm pe orizontala se poate transmite intr-o miscare in jos de mai mult de 2 metri( e din burta) , datorita distantei ..a inaltimii.Asta provoca ca fortele transmise in sus sa fie oarecum proportionale in sus..pe principiul pirghiei explicate. Asta provoaca vibratii.Vibratii care daca sunt amplificate de piloni ..pot deveni periculoase.Asta a fost rationamentul care m-a facut sa cred ca sunt "goi" pe dinauntru.O teava simpla profil patrat nu transmite la fel vibratiile ca un corp solid.Cine vrea sa faca proba o poate face simplu acasa.Si de asta e important sa controlezi "aerodinamica" ..nu ca vantul darima turnurile , ci ptr a nu amplifica vibratiile si a intra in efectul acela de armonica cu vibratii pe mai multe axe. Moment in care nu ar cade vreun pilon ..ci ar ceda cablurile de ancorare a tablierului de cablurile de sustinere.Si ar cade tablierul. Momentul ce poate apare la baza pilonului ..explicat de un coleg de forum ,  nu cred sa aiba forta sa rupa piciorul .
  Faptul ca nu are "sol stabil" ..pe care sa se sprijine fundatia si are structura la baza cu cilindrii aia de beton si piloti forati la adamcime e tocmai ptr a crea efectul acela de "hopa mitica"..ptr ca solul in zona respectiva e "slab".Adica ..daca pui sa sapi o fantana ..dai de apa la zece metri si nu e teren cu piatra ,sau altceva cat de cat solid.

  De obicei cind au fost accidente cu poduri in lume ..nu prea au cazut piloni niciodata , a cedat tablierul.
 
  Daca inaltarea pilonilor e impresionanta ..eu sunt de parere ca nu suntem nici la jumatate din ce vine .Montarea cablurilor , a tablierului , la inaltimile ce se lucreaza..nu stiu daca le vor face doar cu muncitori romani , sau vor aduce muncitori si din alta parte..care sa fi lucrat la inaltimile alea.

  Legat de comentariul lui @panzer ..cat timp au "balustrada" nu cred sa fie necesar. Nu mai stiu normativul de protectia muncii , cand lucram , daca nu aveai posibilitatea de a monta o "mana curenta" era obligatorie coarda si centura cu prindere la mijloc. Nu stiu ce ti se putea intampla daca era sa cazi cu funia de 2 metri pina te oprea.Dupa aia au intrat obligatoriu harnasamentele cu prindere de la centura spre piept.Acolo nu vad de ce ar ancora o "mana curenta" , care sa te tina agatat in caz de ar cade "schela" , sau parte din ea.
 
  Legat de ce zice @subway legat de un tunel pe sub dunare ..parerea mea e ca daca sa fie cat mai multe legaturi si variate ..sa fie , nu e ceva rau asta.

subway

O singura precizare, e un pic pe dos cu miscarea orizontala, cativa cm la baza pot insemna mult mai mult sus, nu uita comparatia cu batzul infipt in pamant cu o bila grea in varf.
Cat despre vant in teren deschis la Dunare n-as dori nimanui sa experimenteze la propriu asa ceva! Dar totusi daca ar dori macar o vaga impresie n-are decat sa traverseze iarna pe jos podul de la Giurgiu si sa constate cam cat de prietenoasa e excursia...

fulger nc

 Sa nu uit partea cu "liantii".
Aditivii intarziietori de priza ...la placi se folosesc in general ptr a permite betonierei sa ajunga la destinatie.
Ptr ca betonul are un timp de priza de aprox 4 ore.
Cimentul e liantul care face legatura intre elemente ..adica piatra si nisipul.Care liant are nevoie de un reactiv..apa.Fara apa amesteci cimentul cu nisipul si piatra si nu se intampla nimic.Si de un catalizator ..care sa incetineasca ..sau sa "moduleze" reactia.Ptr ca cimentul trage foarte repede.Si ptr a avea un beton cu rezistenta foarte mare ai nevoie de ciment in proportie mai mare .Aici apar alte probleme ..cum trage repede cand proportia e mai mare se folosesc aditivi ..care sa evite formarea cocoloaselor ..cum se face la mamaliga.Aditivii folositi la tencuiala ..in general slabesc "materialul" , banuiesc ca si la beton e ceva similar.
Asa ca formula e intr-un fel amestecarea aditivilor cu apa , adaugarea cimentului si la final adaugarea de nisip si piatra.Nu era ceva gresit sa spun ca liantul(apa +aditiv+ciment) intarziia 4 ore ..decat daca vrei sa cauti virgula. Ptr ca priza timpul de priza depinde si de alti factori ..cum am spus ..si altii ..care in anumite anotimpuri nu sunt esentiali , in alte anotimpuri da.
Temperatura si lumina..si probabil de asta au ales sa "betoneze" toamna ..ptr ca e o epoca buna ptr turnat beton.

  Nu ma deranjeaza completarile sau corectarile ..deranjeaza putin forma..in final e un forum ptr discutii..dac unul stie ceva in plus , sau poate oferi informatii mai precise ..binevenit sa fie. Nu toti forumistii , sau cititorii au un nivel ..si pregatire sa stie si glosarul denumirilor si sa inteleaga procedee si metode , materiale folosite.Nu e rea o simplificare din partea celor ce stiu mai bine.
  In final cu cati mai multi sustinatori ptr proiecte...mai multa presiune se pune ptr a se face.

fulger nc

@subway
Da ..dar cu diferenta ca sunt prinse de cablurile de sustinere ..si in final eu cred ..ca nu transmit miscarea , ci decat forta.
Care forta creste amplificata de distanta si se intoarce..provocand fenomenul acela de rezonanta.