DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

^^^
Horatiu,
nu cred ca are legatura cu nivelul marii (Negre sau Baltice).
Este vorba de inaltimea obiectului in termeni absoluti. Caz in care cota maxima va fi de 192,64 metri, inclusiv sistemul de sustinere a hobanelor.
Iar "cota zero" pare sa fie putin mai sus de baza "trunchiurilor de con" de la fundatia pilonilor - eu cel putin asa citesc plansa asta...

Quote from: TibiV on September 28, 2020, 01:06:00 PM


De aici:
Quote from: Harry on May 03, 2017, 01:52:38 PM
^^Pentru bucurioa ochisorilor nostri  :lol:
...

Pacat ca nu este la o rezolutie mai buna...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Păi și acel "mai sus de baza trunchiurilor de con" cum e determinat, cum știm că acolo e cota zero, e un maistru mai "vizionar" care zice la un moment dat "stop betonare, aici e cota zero"  :lol:? Eșanu mi-a zis că punctul zero e nivelul Mării Negre. Acuma dacă el m-a mințit, vă mint și eu pe voi (dar nu cred).

subway

Pe plansa aia cotele cu triunghi par a fi cote absolute relative la nivelul Marii Negre, cota zero fiind sub cota terenului natural. Baza mare a tronconului la -2m iar baza mica la +16m
Topometrii lucreaza in cote absolute, nu e niciun fel de problema, doar la cladiri arhitectii lucreaza in cote relative raportate la cota nivelului terenului sistematizat (nivelat) de la baza edificiului.
Mai pe intelesul tuturor cotele absolute reprezinta altitudinea si nu inaltimea sau adancimea.
In concluzie aveti amandoi dreptate insa conform proverbului vorbim acelasi lucru dar bashca ne intelegem!
:)
Revenind la pilonii cu sectiune rectangulara ar trebui ca din cota absoluta sa scadem 16m pentru a afla inaltimea efectiva, cu observatia ca acea plansa e preliminara si proiectul de executie poate sa fie usor diferit.

cicotan

horatiu cosma, cota 192,64 e faţă de Dunăre; turnul începe de la 16 metri deasupra nivelului apei, e înalt de 176 metri, se sprijină pe 74 coloane îngropate 30 metri

Skynick

Se vede clar in plansa, inaltimea stalpilor de la iesirea din con e de 176,65.
Oricum, ce se raporteaza e posibil sa fie inaltimea totala de la nivelul Dunarii.

subway

Nope, amandoi gresiti profund...
E altitudinea fata de nivelul marii, asta e deasupra oricarui dubiu..si e confirmata din numeroase surse, fara sa mai spunem ca asa e si normal, sa te raportezi la o cota fixa recunoscuta national si international...n-are nicio legatura cu nivelul apelor Dunarii, fie ele la etiaj (adica nivelul minim mediu) sau cotele maxime ale apelor mari la inundatii...cu o probabilitate predeterminata.
Ce pot sa va spun in plus e ca mai recent nivelul Marii Negre a fost corelat cu nivelul Adriaticei dar diferentele sunt minimale. Chiar si coordonatele in plan orizontal au fost usor corectate tinand cont de masuratorile satelitare perfectionate...
Nivelul relativ la Marea Neagra e valabil si standardizat, uniform recunoscut pentru intreg teritoriul tarii si nu exista alta baza ferma de raportare...
Metoda asta de masurare in cote absolute e universal valabila in toate proiectele de cai de comunicatii si de lucrari de arta...
Pentru horatiu pot sa adaug ca toate coordonatele xyz in 3D pornesc de la o retea de borne de baza ce acopera intreg teritoriul tarii, ce apoi se indeseste local in preajma santierului si de acolo mai in detaliu la fata locului.
E o operatie migaloasa si de maxima precizie dar ne asigura ca nu vom avea doua poduri paralele in loc de unul!
:) :) :)
Raportarea la nivelurile apelor Dunarii serveste doar la verificarea ca pe sub pod se asigura gabaritele de libera trecere pentru navigatie...si se face tot in cote absolute!
Cand e vorba de calcule ingineresti compari mere cu mere si pere cu pere nu prune cu piersici...

cristi767

Până vă mai contraziceți voi în cerc, probabil având fiecare dreptate din punct de vedere tehnic, ne spuneți și nouă profanilor care este înălțimea pe care o vor avea pilonii în raport cu nivelul solului și cați metri mai trebuie înălțați la acest moment?  :D

subway

Nu trebuie sa te raportezi la nivelul solului, ca sa determini cati metri inca mai sunt lipsa e suficient sa scazi din +192 cotele pe care abia de le-am comunicat, ambele au aceeasi baza de masurare, chiar nu pricep ce va e asa de greu de inteles...
Asa ochiometric din plansa aia nivelul solului ar fi undeva cam pe la cota +8m dar nu e deloc clar cat de precis si pe care mal...mai ales ca la Jijila e un soi de peninsula artificiala...

cicotan

subway, e rezonabil ce spui despre cota 0, deci foarte probabil ai dreptate; în tot cazul, nivelul Dunării la Brăila faţă de nivelul mării e cam 3 metri; cât despre înălţimea faţă de sol, dacă este conul înalt de 18 m şi e îngropat 10 metri, atunci conul se ridică 8 m de la sol, plus 176 turnul iese că sunt 184 m de la sol la vârf

alin2pas

Din planșă se observă grinda de legătură între piloni pentru care vor trebui lăsate acele goluri mari în construcția pilonilor. Abia când vor apare acele goluri sub cofrajele glisante înseamnă că se apropie de cota finală.

alecu26

important e aia pe santier sa stie cu ce cote lucreaza. Deci...din progresul de pana acum, si ce a mai ramas de executat....luna asta ajungem la acele "rigidizari" de la varf.

Sper sa fie asa, sa poata baietii sa faca sarbatorile pe acasa, nu sa fie la betonari in flux continuu.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

isotech_ro

pina joi pare sa fie temperaturi negative noaptea (max -5C), iar restul de 7 zile vor fi cu temperaturi pozitive.

in mod normal intre 10-15 decembrie termina mal braila, iar intre 15-20 decembrie mal jijila.
Grinzile de capat cel mai probabil dupa anul nou.

alecu26

Din ce am inteles, din pacate, din cauza lipsei de front si incheierii lucrarilor de betoane, oamenii de la Astaldi se demobilizeaza.
Nici nu pot fi trimisi la PISI 5, nici la metrou, nici la Iernut, nici la Ciurel...asa ca sunt trimisi acasa.
(cand zic lipsa front...ma refer la zona de acces la pod).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

subway

Momentan mai au fronturi de lucru la piloni, la blocurile de ancoraj si la viaductele de acces.

hefaistos

PiSi5 nu ar trebui sa "se deschida in curand"? Ma refer la santier. Ca, parca e momentul.
Ca vorba aia, "nu e mari, dar e multe". In cazul de fata ma refer la structurile de pe PiSi5.
Scuze pentru usor off topic, dar m-a surprins ideea ca Astaldi se restrange in Romania. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.